FEN EĞİTİMİ DENEY RAPORU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maddelerin Işık Geçirgenliği
Advertisements

Sıvıların Basıncı İletmesi
SU HALDEN HALE G İ RER Ya ğ murun olu ş mas ı nda 2 i ş lem gerçekle ş iyor. Yo ğ unla ş ma ve buharla ş ma. Güne ş ışığı n ı n etkisi ile her gün yüz.
Üçgen Çeşitleri.
KONULAR  MADDEY İ TANIYALIM  ÇEVREM İ ZDE SAYISIZ MADDE VARDIR.
Gezegenimiz Dünya. DÜNYAMIZIN YAPISINI İNCELEYELİM A.Dünyamızın şekli neye benzer? Çevremize baktığımızda görebildiğimiz her yer geniş düzlüklerden,dağlardan.
GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
DOĞAL AFETLER Kendiliğinden olan ,can ve mal kaybına neden olan olaylara “DOĞAL AFETLER DENİR”. DOĞAL AFETLER.
2. BÖLÜM EROZYON VE HEYELANIN YER KABUĞUNA ETKİSİ AMAÇLAR Bu bölümde erozyon ile heyelan arasındaki farkı, erozyonun ve heyelanın gelecekte yol açabileceği.
SERA KURULUŞUNDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
SU HALDEN HALE GİRER. İŞTE YAĞMURUN OLUŞMASI! Yağmurun oluşmasında 2 işlem gerçekleşiyor. Yoğunlaşma ve buharlaşma. Güneş ışığının etkisi ile her gün.
Yığma yapıların ana taşıyıcı elemanı duvarlardır
DOĞAL AFETLERAyten IŞILDAĞ1 DOĞAL AFETLER. Ayten IŞILDAĞ2 DOĞAL AFETLER Kendiliğinden olan,can ve mal kaybına neden olan olaylara “DOĞAL AFETLER DENİR”.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
EKOSİSTEM EKOLOJİSİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
PROJE ADI: B ü y ü kler Okuyor, Ben Dinliyorum; Kitaplarla B ü y ü yorum PROJENİN KONUSU: K ü t ü phaneler Haftası m ü nasebetiyle Bizimkent İlkokulu,
YA Ş ADI Ğ IMIZ YÖREN İ N DO Ğ A İ LE İ LG İ L İ KÜLTÜREL ÖZELL İ KLER İ ADI,SOYADI:MEL İ N K İ RM İ T SINIF,NO:7/B 128 Ö Ğ RETMEN: EL İ F AKIN.
TARIM ALANI. Okulumuz serası Çukurova Kalkınma ajansı projesi kapsamında 2013 yılında yapılmıştır. Seralarımız toplam 1.5 dönüm olmak üzere iki seradan.
Maddenin Değişimi Ve Tanınması RABİA ADALAN 5/D 6165 Hocamız:Mehmet Salih Güngör
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
DİKSİYON.
MİKROPLAR.
SÜRTÜNME KUVVETİ.
Dil seçeneği mevcut Sınıf ekleyelim Dikkat : Oluşturacağınız sınıfın bitiş tarihini ileri tarih olması yararlı olacaktır. oluşturacağınız dersi.
YANARDAĞ, SİS, YAĞMUR VE BULUT OLUŞUMU
METEOROLOJİ Hidrometeorlar.
AYŞE ÖZEL MERYEM ÖZDEMİR MERWAN RUBAR BEYAZGÜL MUHAMMED ENES YILDIRIM
E Hazırlayan;Kapkara1980 Eğitimhane.
Ünite 4 Çim Ekimi.
ISI = SICAKLIK ISI Bir enerji türüdür. Birimi kalori(cal) veya joule(j)dür. Kalorimetre kabıyla ölçülür. Madde miktarına bağlı olarak değişir. SICAKLIK.
İMAL USULLERİ PLASTİK ŞEKİL VERME
MADDENİN DEĞİŞİMİ.
Süt Sağma Teknikleri.
BEYAZ BULUT YAĞMUR OLMAK İSTEDİ
TOPLUMSAL YAPI Gülen SARI.
SAYI DOĞRUSU ÜZERİNDE ÇIKARMA İŞLEMİ YAPALIM
- Sağlama - Kısa yoldan Çarpmalar
GÜNGÖRMEZ İLKOKULU SU KAŞİFİ PROJESİ KENDİN YETİŞTİR ETKİNLİĞİ
. . AÇILAR ..
Telkin1-1 Ben de hakediyorum
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Isı Yalıtımı.
YAĞMURUN KARIN OLUŞUMU YERYÜZÜNDE SUYUN UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Su Halden Hale Girer Doğada su halden hale girer.Yeryüzündeki sular birçok hava olayı ile yeryüzüne geri döner.Yeryüzündeki sular Güneş’in etkisiyle buharlaşır.
DOĞAL AFETLER Kendiliğinden olan ,can ve mal kaybına neden olan olaylara “DOĞAL AFETLER DENİR”. DOĞAL AFETLER.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
KANAMALAR.
AÇILAR.
Madde ve Maddenin Özellikleri
Fİzİksel ve Kİmyasal Değİşİmler
DOĞAL AFETLER Kendiliğinden olan ,can ve mal kaybına neden olan olaylara “DOĞAL AFETLER DENİR”. DOĞAL AFETLER.
Madde Aynı Madde, Görünümü Değişti
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DOĞADA SU DÖNGÜSÜ.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
YAŞAMIMIZDAKİ ELEKTRİK
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
ÇİFT SİLİNDİR İNFİLTROMETRE İLE İNFİLTRASYON TESTLERİ
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
SAYI DOĞRUSUNU TANIYALIM ÇİZELİM
Saf Madde ve Karışımlar Hazırlayan: İlayda Turgut
Metallere Plastik Şekil Verme
A Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
KARIŞIMLAR.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Annesini Arayan Kardan Adam
MEVSİMLER VE İKLİM Son Tekrar Tarık ÖLMEZ LGS’de MASTER olma zamanı
Sunum transkripti:

FEN EĞİTİMİ DENEY RAPORU HAZIRLAYANLAR Zeynep ÇELİK Gurbet TURAN Derya MERİÇ

DERSİN ADI: FEN EĞİTİMİ ETKİNLİĞİN ADI: YANARDAĞ YAPALIM ETKİNLİĞİN AMACI : Yanardağ oluşumunu etkinlik ile kavrayabilme KULLANILAN ARAÇ-GEREÇLER: Sirke, Ilık Su, Bir Paket Kabartma Tozu, 3 Tatlı Kaşığı Sıvı Deterjan, Kırmızı Besin Boyası, Su Şişesi, 3-4 Kg Toprak

ŞİMDİ ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- Plastik şişeye sıvı deterjanı, besin boyasını ve sirkeyi koyalım. Şişenin ağzını kapatalım. 2- Şişeyi toprağın ortasına dik bir şekilde yerleştirelim. 3- Şişenin çevresini ağzı kapanmayacak şekilde toprakla dolduralım. 4- Toprağı koni şeklinde şekillendirdikten sonra şişenin kapağını açalım. 5- Şişeye sıcak suyu ekleyelim. 6- Kabartma tozunu da bir kapta bir miktar su ile çözerek kaba ekleyelim. Gerekirse uzun bir çubukla karıştırarak sonucu gözlemleyelim.

Merak duygusu uyandırmak Soru sormaya yöneltmek Doğa bilinci oluşturma DENEYİN AMACI: Merak duygusu uyandırmak Soru sormaya yöneltmek Doğa bilinci oluşturma Doğal olayları tanıtmak

ETKİNLİĞİN ADI: ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: BULUT, SİS VE YAĞMUR NASIL OLUŞUR ETKİNLİĞİN AMACI: DOĞA OLAYLARINDA OLAN BULUT VE SİSİN NASIL OLUŞTUĞUNU GÖZLEMLEME KULANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: BUZ KÜPLERİ, 2 ADET DAR AĞIZLI CAM ŞİŞE, SICAK ve SOĞUK SU ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- Şişenin bir tanesini çok sıcak su ile dolduralım ve birkaç dakika bekleyelim. 2- 3/2 ‘ni döküp hemen şişenin ağzına buz küpü kapatalım 3- Kontrol için aynı işlemi soğuk su ile yapalım.