ÖZEL YETENEKLİLER DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK SEMİNERİ Özel Yetenekliler Eğt. Formatörü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
DİYARBAKIR 2008.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
ÖZEL YETENEKLİLER DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK SEMİNERİ Özel Yetenekliler Eğt. Formatörü.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
BIÇAKÇI BEDRİYE BAYKAŞ ORTAOKULU OKUL KÜLTÜRÜ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
ABD’de engelli bireylere yönelik ilk yasa 1798 yılında çıkarılmış,
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
Program Tasarım Modelleri
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Yrd. Doç. Dr. H. deniz gülleroğlu
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OSMANİYE BİLİM VE SANAT MERKEZİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Gelişim ve Temel Kavramlar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

ÖZEL YETENEKLİLER DESTEK EĞİTİM ODASI FARKINDALIK SEMİNERİ Özel Yetenekliler Eğt. Formatörü Hacer KILIÇKIRAN

ÖZEL YETENEKLİLER ‘Büyük zekalar, sıradan beyinler tarafından engellenmişlerdir.’ Einstein

ZEKA SORUSU Gökkuşağı 8 Matematik 6 Olimpiyat 8 Takımı ? Yukarıdaki kelimeler ile sayılar arasında bir ilişki vardır. Buna göre; ? yerine hangi sayı gelmelidir ? A-)3 B-)4 C-)5 D-)6

(Amerikan Futbolu Videosu) Eğitim sistemimizin problemleri… (Amerikan Futbolu Videosu)

Aslında yapabilecek olduğunuz şeylere sınır koyan şey; ZİHİNDİR. ÇARESİZSENİZ; ÇARE, SİZSİNİZ….!

‘Üstün Yetenek’ yerine ‘Özel Yetenek’ ‘Üstün Zeka’ Literatürde ‘üstün yetenek’ kullanılmasına rağmen, 15 Ocak 2013 tarihinde aynı kavrama karşılık gelmek üzere daha az kategorize edici olarak ‘özel yetenek’ kavramı tercih edilmiştir. MEB Özel Eğitim Ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan ilgili grup başkanlığının adı da ‘Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Grup Başkanlığı’ şeklinde düzenlenmiştir.

Tanım “Zihinsel yeteneklerinin ya da zekalarının birden çoğunda akranlarına göre üst performans gösteren ya da gizil güce sahip olan, yaratıcılık yanı güçlü olan ve başladığı işi tamamlama, üstesinden gelmede yüksek görev anlayışı bulunanlara özel yetenekli birey” denilmektedir. Özel yetenekli Bir ya da birden çok alanda yetenekli

Dünyanın En Zeki İnsanı Olduğu İddia Edilen William James Sidis’in Hayatı  (1898-1944) ZEKA HİÇBİR ŞEYDİR HAYALGÜCÜ HER ŞEYDİR !

Hepi topu 46 yıl yaşamış dünyanın gelmiş geçmiş en zeki insanı olduğu iddia edilen William James Sidis'in IQ seviyesi ölçülemez değerdeymiş.  (250-300 arasında olduğu kabul edilir.) 

Rus Yahudisi muhacir bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiş Rus Yahudisi muhacir bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelmiş. 6 aylıkken alfabeyi çözmüş, 18 aylıkken New York Times okuru olmuş, 2 yaşında Latince'yi, 3 yaşında Yunanca'yı öğrenmiş. Anatomi üzerine denemeler yazdığında 4 yaşındaymış. 8 yaşına gelmeden önce İngilizce, Latince, Yunanca, Rusça, İbranice, Fransızca ve Almanca'yı öğrenmiş. İlkokul çağı geldiğinde ise Vindergood adıyla andığı bir de dil geliştirmiş.

İlkokulu; 1. sınıf 1 gün 2. sınıf bir kaç gün 3. sınıf 3 ay 4. sınıf 1 hafta 5.sınıf 15 hafta 6 ve 7. sınıflar 5 hafta gibi bir sürede bitirmiş. 

11 yaşında Harvard'a kabul edilmiş 11 yaşında Harvard'a kabul edilmiş. Aynı sene Harvard'da profesörlere 4 boyutlu objeler hakkında ders vermeye başlamış,16 yaşında Harvard Hukuk Fakültesine geçmiş. 20 yaşına gelince de sosyalist/komünist eylemlere, mitinglere katıldığından hapse girmiştir.

Sidis'in bir günde bir dili öğrenebildiği ve ertesi gün diğer bildiği diller ile çapraz mukayese ve tercüme yapabilir hale geldiği de iddialar arasındadır. kendisi bu bir günde dil oğrenme hadisesi sebebiyle ölümüne dek bilinen ve ögrenilebilen bütün dilleri öğrenmiş, hatta bir iki adım ileri gidip diller uydurmaya başlamıştır. 

Babası Boris Sidis, Harvard Üniversitesi'nde psikoloji ve psikiyatri eğitimi veriyormuş, pek çok da kitabı varmış. Annesi Sarah, bir tıp doktoruymuş. Bütün bu zeka dolu hayatına ve olanaklara rağmen Sidis, bekleneni verememiş, bir iki kitap, çok kayda değmeyen bir akademik hayat ile silinip gitmiştir.

Aslında dünyaca ünlü harika çocuk olarak anılması gereken, ama "umutları boşa çıkartan" kişi olmuştur. Evet, bir baltaya sap olamamıştır. Ama bunun nedeni William değil, ondan yararlanmaya çalışan ailesi, göçtüğü yerdeki insanlar ya da medyadır. Sidis , haftada 20 Dolar getiren bir işte katip olarak hayatını kazanan, dedektif romanları okumaktan ve Amerikan yerlilerinin ritüellerine merak sarmaktan başka pek bir şeyle ilgilenmeyen bir insan olarak kalmıştır. 

Sonuç olarak; zekanın tek başına ne kadar yüksek olursa olsun bir işe yaramadığını; yanında az biraz yaratıcılık, bir tutam hayal gücü ve felsefe olması gerektiği söylenebilir.. Bütün bunlara bir arada sahip olma şansına örnek olarak da Fatih Sultan Mehmed ve Leonardo Da Vinci gösterilebilir.

Özel Yetenekli Öğrenciye Neden Özel Eğitim Gereklidir? Ülkemiz için sürekli kendini yenileyen, yetişmiş, nitelikli, farklılıklarını sergilemekten çekinmeyen bireylerden meydana gelen bir nesil yetiştirmenin gerekliliği açık bir şekilde görülmektedir.

Özel Yetenekli Öğrenciye Neden Özel Eğitim Gereklidir? Özel yetenekli bireylere, yeteneklerini geliştirme, kendilerini gerçekleştirme imkanı verilmediği takdirde bu kişilerin potansiyel enerjilerini gayrimeşru ve illegal zeminlerde tüketme riski taşırlar. Hazırbulunuşluk düzeylerine uygun eğitim fırsatları sunulmaması halinde de çabuk sıkırlar. Kolay öğrenmenin verdiği rehavete kapılma ve bir müddet sonra başarısızlığa düşme tehlikeleri ile karşı karşıya kaldıkları görülmektedir.

Özel Yetenekli Öğrenciye Neden Özel Eğitim Gereklidir? Okul içinde ve okul dışındaki uygun eğitim ortamlarında yetişmiş uzman personel ve geliştirilmiş programlar ile bireysel farklılıkları saygıyla karşılanırsa, Kendileri ve çevresi ile barışık olmalarının sağlanması halinde, kendileri gibi farklı yetenekleri, ilgi ve özellikleri olan yaşıtları ile çalışmaları sağlanırsa,

Projeler üretmeleri halinde, onların zihinsel, duygusal ve sosyal açıdan sorunlar yaşamaları engellenmiş; mutlu bireyler olarak yetilerini insanlık için değerlendirip kullanan bireyler haline gelmeleri sağlanmış olacaktır.

Özel Yetenek Kavramları Neleri Kapsamaktadır? 2013-2017 Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı’nda yer alan özel yetenek kavramı;

Özel Yetenek Kavramları Neleri Kapsamaktadır? Genel zihinsel yetenek, Özel akademik yetenek, Dil, Matematik, Fen bilimleri, Sosyal bilimleri, Liderlik, Yaratıcılık, Görsel ve İşitsel sanatlar Psiko-motor becerileri kapsamaktadır.

Özel Yetenekli Bireylerin Genel Toplum Nüfusuna Oranı Nedir? Özel yetenekli bireylerin tanılanması ile ilgili ölçütler ülkeden ülkeye farklılık göstermektedir. Dünyadaki bazı ülkelerin özel yetenekli öğrencilerin tanılamada kullandıkları yüzdelik dilimler: Türkiye %2 ABD %2-10 Körfez Ülkeleri %10 Güney Kore %4 Yeni Zelanda Okuldan okula değişmekte İsrail %1

Zekâ dağılım eğrisinin bir ucunda zekâ geriliği gösteren kişiler yer alırken diğer ucunda ise özel yetenekli kişiler yer almaktadır. Toplumun oluşturan kişilerin ancak %2'lik bir bölümü 130 ve üstündeki IQ derecesine sahiptir. IQ derecesi 140' ın üzerine çıkıldığında bu oran % 0.2 ye düşmektedir. % 34 % 34 % 13,5 % 13,5 % 2,14 % 2,14 % 0,13 % 0,13 0-19 ÇOK AĞIR 20-34 AĞIR 35-49 ORTA 50-69 HAFİF 70-89 SINIR (Ağır Öğrenir) 90-109 NORMAL 110-129 NORMAL ÜSTÜ 130-159 ÖZEL YETENEKLİ 160- ÇOK ÖZEL YETENEKLİ

TÜİK’e göre (2012), ülkemizde yıllık doğum sayısının ortalama 1. 250 TÜİK’e göre (2012), ülkemizde yıllık doğum sayısının ortalama 1.250.000 civarında olduğu göz önüne alındığında 3-18 yaş arası yaklaşık 18.750.000 çocuk olduğu varsayılmaktadır. Özel yeteneklilik konusunda kabul edilen yüzdelik dilime göre (%2-3) ülkemizde 375.000 ila 562.500 arasında çocuğun özel yetenekli olduğu tahmin edilmektedir.