ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

AKILLI FAKS.
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar. E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
ELEKTRONİK TİCARETTE ÖDEME ŞEKİLLERİ
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
E-Ticaret’in Mobil Tarafı
YONT401 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
SANAL GÜVENLİK.  Günümüzde hızla değişen teknolojiyle birlikte herşey internet üzerinden yapılmakta.  Online oyun kullanıcıları ve e- ticaret ile alışveriş.
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Çeşitleri
Hazırlayan:Murat Sait ÇABUK. 1: B2B (Business to Business): Sirketler Arası Elektronik Ticaret * B2B’nin temeli, sirketlerin internet uzerinden birbirine.
 E-TİCARETİN GELİŞME SAFHALARI  GELENEKSEL TİCARET İLE E-TİCARETİN KARŞILAŞTIRILMASI  E-TİCARETİN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI.
ELEKTRONİK TİCARETİN TÜRLERİ
E-TİCARET.
E- Ticaret Altyapısı.
E- T I CARET‘İN SINIFLANDIRILMASI VE KATEGORİ’LER I NE (TÜRLER I NE) AYRILMASI.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
E-Ticaret Yrd.Doç.Dr.Emin BORANDAĞ
MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
BÖLÜM-III Elektronik Ticaret (e-Commerce) İstanbul Ticaret Ü niversitesi Meslek Y ü ksekokulu.
E-Ticaret Firması 2007 Kurulan Trend A.Ş. isimli şirket Tarafından Yönetilmekte… Hazırlayan: Nevzat Melih Tünek.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
WEB TASARIMI İNTERNET TEKNOLOJİLERİ.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Mobil İletişimin Gelişimi
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İlkeleri.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER E-TİCARET
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
E-DEVLET Hazırlayan: EFSER YILDIRIM E-DEVLET NEDİR? E-devlet, devlet hizmetlerinin kullanıcı ihtiyaçları göz önüne alınarak elektronik ortamda,
GİRİŞİMCİ.
İ ÇERIK Değer Zinciri ve E-Ticaret Amazon.com Wireless ve Ses Tabanlı E-Ticaret E-Ticaretin Avantaj ve Dezavantajları E-Ticaret İş.
T.C. HALİÇ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ENFORMATİĞİ E – TİCARET Hazırlayan: Asiye Asya Tunar – Öğretim Üyesi: Öğr. Gör. Gökçe Karahan ADALI 21 Mart.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
SANALLAŞTIRMA ÇEŞİTLERİ VE YAZILIMLARI
Ayşegül ARSLAN.
Excel Örnekleri TOPLA Fonksiyonu.
Ali baba Alibaba Group (NYSE: BABA) dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biri olup, Çin’de yerel ve uluslararası ticaret için dünyanın en önde gelen çevrimiçi piyasalarından.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
ELEKTRONİK TİCARETİN TÜRLERİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Çeşitleri
Excel Örnekleri TOPLA Fonksiyonu.
Neden Bilişim
Bilgi Ekonomisi ve Elektronik Ticaret
Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK

BÖLÜM 2 ELEKTRONİK TİCARET GENEL BİLGİLER

2.1 Elektronik Ticaretin Türleri Elektronik ticaret değişik kişi ve gruplar arasında yapılabilmektedir. Elektronik ticarette tarafları esas alan bir sınıflama yapıldığında karşımıza dört farklı elektronik ticaret türü vardır. Bunlar; firmalar arası, firmalar ve tüketiciler arası, firmalar ve kamu arasındaki elektronik ticaret, kişiler ve kamu kurumları arasındaki elektronik ticaret, işletme içi elektronik ticarettir. Genel olarak beş kapsamda ele alınan bu sınıflamaya altıncı olarak eğitim kurumları ve öğrencileri arasındaki elektronik ticareti eklemenin doğru olacağı düşünülmektedir.

Üç Tane İş Modeli Var Çalışma Şekline Göre E-Ticaret Platforma göre e-ticaret *E Ticaretin yapıldığı ortam İş modeline göre e- ticaret *Satışı kimler yapıyor ve kimlere satış yapıyor Birbirinden bağımsız farklı kategorilerdeki ürün veya hizmeti satışa sunan e-ticaret sitelerine yatay e-ticaret sitesi denir.  Belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı yapan e-ticaret sitelerine dikey e-ticaret sitesi denir.(çiçeksepeti.com)

Yeni Ve Az Bilinen E-Ticaret Modelleri Çalışma Şekline Göre B2B ( Business To Business) [Firma dan Firmaya Alışveriş Modeli ] B2C ( Business To Consumer ) [ Firmadan Müşteriye Alışveriş Modeli ] C2C (Consumer To Consumer ) [ Tüketiciden Tüketiciye Alışveriş Modeli ] C2B (Consumer To Consumer ) [ Tüketiciden Firmaya Alışveriş Modeli ] Yeni Ve Az Bilinen E-Ticaret Modelleri B2E (Business To Employee ) [ Firmadan Çalışana Alışveriş Modeli ] B2G (Business To Government ) [ İşletmeden Devlete Alışveriş Modeli ] G2B (Government To Business) [ Devletten İşletmeye Alışveriş Modeli ] G2G (Government To Government) [ Devletten Devlete Alışveriş Modeli ] G2C (Government To Citizen) [ Devletten Vatandaşa Alışveriş Modeli ] C2G (Citizen To Government) [ Vatandaştan Devlete Alışveriş Modeli ]

2.1.1 B2C E-Ticaret Modeli İngilizcede "Business to Consumer", Türkçede ise "İşletmeden Tüketiciye" olarak adlandırılan, işletmelerin kataloglar oluşturarak ürünlerini ve hizmetlerini tüketicilere satması üzerine kurulu olan e-ticaret modelidir. www.hepsiburada.com, idefix, biletix, yemeksepeti...

2.1.2 B2B E-Ticaret Modeli İngilizcede "Business to Business", Türkçede ise "İşletmeden İşletmeye" olarak adlandırılan, işletmelerin kataloglar oluşturarak ürünlerini ve hizmetlerini diğer işletmelere satması üzerine kurulu olan e-ticaret modelidir.

2.1.3 C2B E-Ticaret Modeli İngilizcede "Consumer to Business", Türkçede ise "Tüketiciden İşletmeye" olarak adlandırılan, bireysel kullanıcıları aracı bir site (portal) üzerinde satacakları ürünleri girerek işletmelere ürün satması üzerine kurulu olan e-ticaret modelidir. Bu eticaret modeli daha çok freelance çalışanlar tarafından kullanılmaktadır. En bilinen C2B modellerinden bir tanesi freelancer.com ‘dur.

2.1.4 C2C E-Ticaret Modeli İngilizcede "Consumer to Consumer", Türkçede ise "Tüketiciden Tüketiciye" olarak adlandırılan, bireysel kullanıcıları aracı bir site (portal) üzerinde satacakları ürünleri girerek diğer tüketicilere ürün satması üzerine kurulu olan e-ticaret modelidir.

2.1.5 B2E (Business to Employee - İşletmeden Çalışanına) Firmaların kendi bünyelerinde bulunan bilgisayar ağlarına kurdukları siteler yardımıyla işletme çalışanlarına bilgi sağladıkları sitelerdir. Bazen bu bilgisayar ağları dışarıya açılarak firmanın çalışanları kullanıcı adı ve şifre ile girerek de işlemlerini yapabilmektedir.

2.1.6 B2G (Busines to Government - İşletmeden Devlete) B2A (Business to Administration-İşletmeden yönetime) olarak da bilinen bu e-ticaret modelinde ticari işlemler firmalar ile devlet kurumları arasında olmaktadır

2.1.7 G2B (Government to Business- Devletten İşletmeye Devlet kurumları ile firmaların yaptıkları ticaretin şeklidir. Devlet kurumları şirketlere satış yapmak istediklerinde  G2B E-Ticaret Sistemini kullanırlar. Örnek: ihale.gov.tr

2.1.8 G2G (Government to Government- Devletten Devlete) İki devlet arasında yapılan elektronik ticaret modelidir.

2.1.9 G2C (Government to Citizen- Devletten Vatandaşa) Devlet ile vatandaşı arasında yapılan işleri kapsamaktadır.

2.1.10 C2G (Citizen To Government- Vatandaştan Devlete) C2A (Citizen to Administration) olarakda bilinen bu e-ticaret modeli, vatandaşın devlet kurumları ile yapmış olduğu işlemleri kapsamaktadır.

2.2 Mobil Ticaret (M-Ticaret) Ülkemizde Mobil E-Ticaret Her gün biraz daha hızlı gelişen teknoloji beraberinde hayatımıza yeni yeni kavramlar getirmektedir.

2.2.1 Mobil Ticaretin Tarihçesi Mobil ticaretin başlangıcı 1990'lı yıllara dayanmaktadır. 1997 yılında Coca-Cola firmasının Finlandiya'nın Helsinki şehrinde SMS mesajları ile ödeme kabulünü yapan dağıtım makinalarını kullanması mobil ticaretin hayatımızda yer almaya başlayacağı ilk milat tarihi olmuştur.

2.2.2 Mobil Ticaretin Ülkemizdeki Durumu Büyük e-ticaret siteleri farklı akıllı cihazlarda sitelerini görüntüleyebilmek ve müşterilerine alışveriş imkânı sunmak için mobil uyumlu programlar hazırlamışlardır. Mobil versiyonu olmayan siteler ise bütçelerine göre hazırlatmak için programlarını yapmaktadırlar.

2.2.3 Mobil E-Ticaret Aşağıdaki işlemleri m-ticarete örnek olarak verebiliriz: a. Mobil internet bankacılığı, b. Mobil bilet sistemleri, c. Mobil pazarlama, d. Mikro ödeme sistemleri, e. Bilgilendirme sistemleri.

2.2.4 Mobil E-Ticaretin Avantajları Mobil ticaret esnasında kullanılan cihazlar kişisel bilgisayarlara göre kullanım yaygınlığının daha fazla olmasından ve daha kolay taşınabilmesinden dolayı daha avantajlıdırlar.

2.2.5 Mobil E-Ticaret Modelleri E-ticaret modelleri ise kısaca şunlardır: a. B2C (Firmadan tüketiciye), b. B2B (Firmadan firmaya), c. C2B (Tüketiciden firmaya), d. C2C (Tüketiciden tüketiciye), e. B2E (Firmadan çalışanına), f. B2G (Firmadan devlete), g. G2B (Devletten firmaya), h. G2G (Devletten devlete), ı. G2C (Devletten vatandaşa), j. C2G (Vatandaştan devlete).

2.2.6 Mobil E-Ticaret Sitesi Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler Örneğin; a. Her mobil cihazda flash desteği yoktur. b. Her mobil cihazda java desteği bulunmamaktadır. c. Mobil cihazların veri giriş metodları farklıdır. Parmakla dokunarak veri girişi ve site üzerinde gezinme yapıldığından arayüzler parmakla dokunmaya uygun şekilde tasarlanmalıdır.

2.2.7 Mobil Site Tasarımında Kullanılan Yaklaşımlar Mobil ticaretin artışına bağlı olarak mobil uyumlu versiyonu hazırlanan site sayısı da artmaktadır. Bir site sahibi olarak bu değişime katılmak ve sitenizin mobil versiyonunu hazırlamak istiyorsunuz. Peki ne yapmalısınız?

2.2.7 Mobil Site Tasarımında Kullanılan Yaklaşımlar Mevcut siteyi ince ayarlarla biçimlendirmek Uyarlanabilir yerleşim kullanmak Ayrı bir mobil site tasarlamak Özel mobil uygulama geliştirmek Mobil site için genel yaklaşım

KAYNAK Gazanfer Erbaşlar, Şükrü Dokur, Elektronik Ticaret E-Ticaret http://eticaretmag.com