Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SANAL GÜVENLİK.  Günümüzde hızla değişen teknolojiyle birlikte herşey internet üzerinden yapılmakta.  Online oyun kullanıcıları ve e- ticaret ile alışveriş.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SANAL GÜVENLİK.  Günümüzde hızla değişen teknolojiyle birlikte herşey internet üzerinden yapılmakta.  Online oyun kullanıcıları ve e- ticaret ile alışveriş."— Sunum transkripti:

1 SANAL GÜVENLİK

2  Günümüzde hızla değişen teknolojiyle birlikte herşey internet üzerinden yapılmakta.  Online oyun kullanıcıları ve e- ticaret ile alışveriş yapanların sayısı gün geçtikte artmaktadır.  Oyunların büyük bir kısmının online oldugu bu günlerde ödemenin nasıl yapıldığı çok önemlidir. Tamamen ücretsiz bir şekilde oynanabilen pek çok online oyun tercihe bağlı olarak yapılan ufak ödemelerle daha zevkli hale gelebiliyor. Online ödeme yöntemleri artık tüm dünyada yaygın bir şekilde kullanılmakta. DİJİTAL OYUNLARDA GÜVENLİK VE ALIŞVERİŞ

3  Dijital oyunlardan alışveriş yapmanızı sağlayan bir çok sistem mevcut  Ödemeleri kredi kartı,mobil ödeme, payby,ön ödemeli kart gibi sistemlerle yapmak mümkün..  Türkiye’de ve dünyada milyonlarca kullanıcısı olan oyunlarda aynı sistemler ile kullanıcılara güvenli ödeme imkanı sunuyor.  Milyonlarca kullanıcısı olan dijital oyunlara çok fazla para yatırıldığından dolayı dolandırıcılarda illegal yöntemlere başvurabiliyor.Bu dolandırıcılardan korunmak için sadece onaylı ödeme yöntemleri kullanmalıyız ve kredi kartı gibi bilgilerimizi kimseyle paylaşmamamız gerekmektedir. …

4  Dünya genelinde online oyunlarda her yıl yüzbinlerce kişinin zarara uğramasına neden olan hacker saldırılarına karşı Türkiye'den çözüm projesi geldi.  Türk firması tarafından yazılan program, kullanıcının hesap bilgileri ve oyun içi yatırımlarının herhangi bir trojan, keylogger, screenlogger, mouselogger veya başka bir bilgisayar zararlısı ile çalınmasının önüne geçiyor.  Güvenlik yazılımları geliştiren Arf Teknoloji Şirketinin Genel Koordinatörü Erkan Demirkan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de online oyunların çok popüler olduğunu, çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahip bulunduğunu belirtti.  Demirkan, tam sayı bilinmemesine karşın, dünyada online oyun kullanıcılarının 10 milyonlarla ifade edilebileceğini, her yıl onlarca oyunun ülkede kullanıcıların beğenisine sunulduğunu vurguladı.  Online ve ofline oyunlarda yapımcı firmaları korumaya yönelik bazı yazılımlar olmasına karşın, bireysel kullanıcılara yönelik programların bulunmadığını ifade eden Demirkan, şunları kaydetti: DİJİTAL OYUNLARDA GÜVENLİK AÇIĞINA TÜRK ÇÖZÜMÜ

5  ''Online oyun kullanıcılarına yönelik başka bir yazılım dünyada yok. Oyunların hacklanmemesi için bir takım yazılım geliştiren firmalar var ama doğrudan kullanıcı hesapları için bir koruma bulunmuyor. Biz bu alandaki açığı bir arkadaşımızın açtığı telefonla fark ettik. Arkadaşımız, online oyunlarla ilgili hesap hırsızlıkların çok yaygın olduğunu, kanunlarda da bu alanda boşlukların bulunduğunu anlattı.  Araştırmalarımız sonucu, online oyunlarda oluşturulan bir karakterin değerinin bin liradan 50 bin liraya kadar çıkabildiğini gördük. Hackerlar hem hesap bilgilerini ele geçiriyor, hem de bu karakterleri çalıp, başkalarına satıyorlar. Hackerlar tüm dünyada, online oyun kullanıcılarını karakter çalma ve hesap hırsızlığı ile yılda 20 milyon lira zarara uğratıyorlar'' …

6  Demirkan, bu alandaki açık üzerine, ''ClearBox'' (Temiz Kutu) adını verdikleri güvenlik teknolojisini, Türkiye'de de yoğun olarak oynanan en popüler online oyunlara entegre ettiklerini anlattı.  Online oyun güvenliği için geliştirdikleri bu ürüne ''G-sec'' adını verdiklerini belirten Demirkan, programın amacının kullanıcının hesap bilgileri ve oyun içi yatırımlarının herhangi bir trojan, keylogger, screenlogger, mouselogger veya başka bir bilgisayar zararlısı ile çalınmasının önüne geçmek olduğunu söyledi.  Demirkan, ''G-sec'' programının Windows işletim sistemi içerisinde, herhangi bir bilgisayar zararlısının ulaşamayacağı güvenilir bir alan oluşturarak oyunları bu güvenilir alanda çalıştırdığını vurguladı. Demirkan, şöyle devam etti: …

7  ''Program, bulut ve sanallaştırma gibi teknolojileri kapsayan bütünleşik bir koruma yöntemi sunarak internet üzerinden etkileşimli oynanabilen, yatırımlar yapılabilen oyunların, yatırımların ve şifrelerin üçüncü şahıslar tarafından herhangi bir zararlı yazılım kullanılarak ele geçirilmesini engellemeyi amaçlar. Bunun yanında, oynadığınız oyundan kaynaklanabilecek güvenlik zafiyetlerinden de sisteminizi yalıtarak hem oyun için hem de sisteminiz için çok güvenilir ortam hazırlar.  Online oyunlar çok karmaşık ve komplike bilgisayar programlarıdır. Etkileşimli oynandığı da düşünüldüğünde kullanıcılar, gerek sistemin açıklarını gerekse oyunun açıklarını kullanan kötü niyetli kimseler tarafından hack, crack olarak adlandırılan saldırılara maruz kalırlar. Karmaşık ve komplike yapısından dolayı bu tür açıkların kapatılması oyunun kendi geliştiricileri tarafından neredeyse imkansızdır.


"SANAL GÜVENLİK.  Günümüzde hızla değişen teknolojiyle birlikte herşey internet üzerinden yapılmakta.  Online oyun kullanıcıları ve e- ticaret ile alışveriş." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları