KURUMSAL KİMLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

DÜZLEM MODELİ DÜZLEMSEL ŞEKİL.
MALİYE KULÜBÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ÖZGEÇMİŞ HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
İÇERİK 2  Yasal Yükümlülükler  Görünürlük Faaliyetleri  Görünürlük Araçları  SERKA Logosu  Görünürlük Kurallarına Riayet  Görünürlük.
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ
Web Tasarımı Temelleri ve Teknikleri
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.
İçindekiler My.KU nedir?
U.Ü. ORHANGAZİ MESLEK YÜKSEKOKULU Öğr. Gör. Yeliz UMUR
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
CSS Birimleri.
HAFTA I.
ADOBE PHOTOSHOP. Giriş: Bu bölümde, Web sayfası tasarlamaya yönelik resim, yazı, animasyon vb. düzenleme programlarından biri olan Adobe Photosop kullanımıyla.
ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE
DİLEKÇE NASIL YAZILIR?.
RESMİ YAZIŞMALARDA UYGULANACAK USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK SUNUMU 13 MART 2015.
Sponsorluk 1.
BÖLÜM 6.
MOBİL İMZA KULLANIM KILAVUZU
Microsoft Office Access
KAREKOD KULLANIMI.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
RESMÎ YAZIŞMALARDA UYGULANACAK ESAS VE USULLER HAKKINDA YÖNETMELİK
BENİ ANNEM YAVRULADI TÜR “Beni Annem Yavruladı” basılı (matbu) bir kitaptır. 2.
Web Tasarımı ve Adobe Muse
İSG, Yangın, Çevre ve Risk Yönetimi Periyodik Sektörel Dergi Ocak 2008 ilk sayısı çıktı.
Çalışma Yaprağı.
Grafik ve Animasyon.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
5.4 KESİT HESABI (BOYUTLANDIRMA VE DONATI HESABI)
ÖRNEK KİRİŞ TASARIMI.
PARALARIMIZ.
KESİR GÖSTERİMLERİ Kesirlerin somut modellerle gösteriminde dört değişik yol vardır. Bunlar, bölge, çizgi, küme ve alan gösterimleridir. BÖLGE MODELİ.
Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli meslek elemanlarına, gerekli olan mesleki yeterlikleri bilimsel ve teknolojik.
KATILIMCI FİRMANIN ÜNVANI:…………………………………..………………….………….…………… POSTA ADRESİ:…………………………………………………….………….…………….. TELEFON NUMARASI:……..…………………………………………….………….………………
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
EKRANLI ARAÇLARIN KULLANIMI
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
Temel Bilgi Teknolojileri
görsel iletişim ve tasarım Halkla ilişkiler ve tanıtım reklamcılık
Gebze Teknik Üniversitesi Resmi Posta Gönderi Formu
Araştırma Özetinin Konu Başlığı
KAĞIT.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
SAP FORUM İSTANBUL Reimagine Business for the Digital Economy
MATBAACILIK ve BASKI SÜREÇLERİ
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
Şirket Web Sitesi Tasarımı
BOLU-DÜZCE AR-GE PROJE PAZARI
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
Fazilet Hazal Burmabıyık
PAKETLEME MALZEMELERİ
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Tez Danışmanı: Prof. Dr. H. Rıza BÖRKLÜ
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
(İki başlıktan birisini seçiniz) ya da sizin belirlediğiniz
Poster Başlık Yazarlar
V. Bireysel Başvuru Usulü
ÜÇGENLER. A B C C kenarı a kenarı b kenarı A B C.
TEKNOFEST ROBOTİK FETİH 1453 YARIŞMASI PLATFORM
Mektup Nasıl Hazırlanır? Attila ZORBEY 4-E 309.
Sunum transkripti:

KURUMSAL KİMLİK

KURUMSAL KİMLİK Kurumsal kimlik çalışması, bir firmanın sektörel varlığını oluşturmak, adının belleklere yerleşmesini ve firmanın imajının en kısa yoldan hedef kitlesine ulaşmasını sağlamak için en önemli unsurdur.

KURUMSAL KİMLİK Kurumsal kimlik çalışması kapsamındaki elemanlardan olan kartvizit, antetli kâğıt ve zarflar firmaların dışarıdan görünen yüzüdür.

TEMEL STANDART ÖLÇÜLER Sabit olmamakla birlikte 21x29,7 cm (A4) antetli kâğıt, 11x22 cm zarf, 8,5x5 cm ebadı ise kartvizit için sık kullanılan ölçülerdir. Bu elemanlar ve kullanım alanları düşünülerek farklı ebatlarda da tasarlanabilir.

KURUMSAL KİMLİKDE TUTARLILIK Tutarlılık, kurumsal kimlik çalışması için en önemli unsurlardan biridir. Kurumsal kimlik elemanları (antetli kâğıt, zarf, kartvizit gibi); uygulanacağı tüm alanlar, bu alanların teknik koşulları ve olanakları göz önüne alınarak tasarlanmalıdır.

KURUMSAL KİMLİKDE TUTARLILIK Farklı alanlarda farklı özellikler gösterecek renk, form veya malzeme seçimleri kurumsal kimliğin tutarlılığına zarar verir.

KARTVİZİTLER

KARTVİZİTLER Kartvizit, en basit tanımıyla şahıslar ya da firmalar için hazırlanan ve üzerinde tanıtıcı kısa bilgilerin yer aldığı kartlardır. Kartvizitte adı yazan kişi bir firmada çalışıyorsa kartın üzerinde tam adı, şirketteki pozisyonu, iletişim bilgileri ve şirketin iletişim bilgileri bulunur.

KARTVİZİTLER Kartvizitler, firma çalışanlarını firmanın dışında temsil edecek olan en önemli tanıtım materyalidir. Bir kartvizit, sahibinin kimliğini gösterir.

KARTVİZİT ÖLÇÜLERİ Kartvizitin standart ebadı 85 x 50 mm’dir. Fakat eldeki baskı materyalinin boyutuna ve tasarımın durumuna göre bu ölçüde değişiklikler olabilir. - 45x85 mm - 50x80 mm - 50x85 mm - 50x90 mm - 55x85 mm - 55x90 mm

KARTVİZİTTE KULLANILAN KAĞITLAR Kuşe kâğıt (350 g, mat veya parlak, her iki yüzeyi aynıdır.) Özel kâğıt (Fantezi kâğıt, kendinden dokulu veya renkli) Japon bristol (315–370 g, her iki yüzeyi aynı)

KARTVİZİTTE ÖZEL UYGULAMALAR Kartvizitte özel uygulamalar da yapılmaktadır. Gofre (kabartma), varak yaldız, kısmi lak, virko gibi işlemler çok ayrıcalıklı sonuçlar verecektir. Çoğunlukla düz kesimli kartların kullanılmasının yanı sıra artık günümüzde özel (şekilli) kesimli kartvizitler de sıklıkla kullanılmaktadır.

KARTVİZİTİ OLUŞTURAN ELEMANLAR Kartvizitin amacına uygun olarak hazırlanması için içeriğinde yer alması gereken birtakım elemanlar vardır. Kartvizitin üzerinde yer alan bu elemanlar, bir yandan kuruluş adresini ve telefon ile faks numarasını verirken diğer yandan sahibini tanıtarak kurumdaki pozisyonunu tanımlar.

KARTVİZİTİ OLUŞTURAN ELEMANLAR Kurum adı ve logosu Ad ve soyadı Unvan Meslek Telefon Faks Mobil telefon E-posta Web adresi Posta adresi

ANTETLİ KAĞIT

ANTET NEDİR? Antet, Fransızca ‘kağıt veya zarf üzerine basılmış ad, adres, başlık’ anlamına gelir.

ANTETLİ KAĞIT Antetli kâğıt, ait olduğu kurum tarafından, resmî yazışmalarda kullanmak için hazırlanan; üzerinde şirketin adı, adresi, telefonu, amblem ve logosun bulunduğu kağıtlardır.

ANTETLİ KAĞIT Antetli kâğıt, kullanım itibariyle sol ortadan delgeçle delinip dosyalanarak veya sol üst köşeden zımbalanarak muhafaza edilebilir. Antetli kağıt tasarımı bu önemli ayrıntıya dikkat ederek yapılmalıdır.

ANTETLİ KAĞIT Bu yüzden tasarım elemanları, dosyalama işlemi nedeniyle, sol tarafa diğer taraflarda olduğundan daha fazla boşluk verilerek yerleştirilmelidir.

ANTETLİ KAĞIT Ayrıca Antetli kâğıtta filigran (Logotype’ın açık tonu veya lens efekti uygulanmış hâli) uygulamasına dikkat etmek gerekir. Kağıdın üzerinde kullanılan filigran fakslama ve fotokopi durumlarında siyah ve üzerinde yazıların okunamayacağı şekilde çıkacaktır.

ANTETLİ ZARF

ANTETLİ ZARF Zarfın tasarımında kapaklı tarafı açma ve yırtılma problemi nedeniyle diğer taraf ise pul ve tarih yerinin, alıcı adresinin bulunması nedeniyle tasarım alanınız daha sınırlı ve çoğu zaman zorlayıcıdır.

ANTETLİ ZARF Genellikle zarfın kapaksız yüzeyinin sağ üst kısmı pul, alt kısmı ise gönderileceği kişi veya kurum bilgilerinin yazıldığı kısımdır. Açma ağzı düşünülerek sol kenarda yırtma payı bırakılması da gerekebilir.