BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof. Dr. Gülçimen YURTSEVER Yaşar Üniversitesi İşletme Bölümü
Advertisements

PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ERK İSG&İK – –
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
KÜÇÜK İŞLETMELERDE ÜRETİM İŞLEVİ VE YENİ ÜRETİM SİSTEMLERİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
ERK İSG&İK – –
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bilgisayar Destekli Eğitim
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
AFŞİN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ Bölüm Tanıtma.
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
VERİMLİLİK ve VERİMLİLİK ÖLÇÜMÜ
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
E-TİCARET. E NFORMASYON VE G ELIŞIMI Julius Reuter 28 Nisan 1850’de bilgi aracılığı mesleğini 45 posta güvercini ile başlamıştır. Reuter, ulaştırılması.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.

GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Sunum Planı KULLANIMA VERME VE SORUMLULUK :
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
MUHASEBE BİLİŞİM SİSTEMLERİ
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
KAPİTALİZM VE PİYASA BAŞARISIZLIĞI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Karabağlar Nene Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
DEPO ve STOK YÖNETİMİ Eğitimi
“İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ”
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Sunum transkripti:

BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO

GİRİŞ Günümüz toplumunun, toplumu oluşturan bireylerin, toplumun mal ve hizmet üreten çeşitli örgütlerden çok yönlü talep ve beklentileri vardır. Aynı nedenlerden dolayı, rekabet ortamındaki örgüt yöneticileri çok yoğun veri/bilgi akışı ve gereksinimi ile karşı karşıyadır. Örgütlerin başarıları, zamanlı ve doğru bilgi üretmeye bağlıdır. Bir başka deyişle diğer tüm kaynaklar gibi bilgi de yönetilmelidir. Örgütlerde doğru bilgiyi sağlayacak bir sisteme ihtiyaç vardır. Öyle ki çeşitli ilgi ve faaliyet alanlarındaki her konuda hızlı, doğru ve yeterli bilgi alışverişi, veri olarak ifade edilen ham bilginin hızla elde edilmesi, işlenmesi, depolanması ve yönetim karar mekanizmalarına ışık tutacak düzeye getirilmesi oldukça önem kazanmıştır.

Bilindiği gibi örgütlere her gün onlarca, yüzlerce, binlerce veri ulaşır. Örgütlerin iç ve dış kaynaklarında oluşan olayların gözlemlenmesi ve kaydedilmesi sonucu ya da yine iç ve dış kaynaklardan alınan notlar, raporlar, telefonlar, fakslar, sözlü ya da yazılı istekler, mesajlar, formlar ya da diğer belgeler, bilgisayar çıktıları işlenip kullanıma sunulmadığı sürece bilgi niteliği kazanamaz. Toplanan verilerin düzenlenerek mevcut koşullarda ve gelecekte kullanılabilecek bilgiler haline getirilmesi gerekir.

Bunun için bilgilerin sınıflanması, sıralanması, depolanması, yeniden erişilmesi ve raporlar, yazışmalar, faturalar gibi şekillerde çıktıya dönüştürülmesi gerekir ki daha sonra bu bilgiler ihtiyaç duyan kişi ve birimlere sunulabilsin ve onların faaliyetlerini etkili bir şekilde yerine getirmeleri olanaklı olsun. Bu noktada büro önemli bir rol üstlenmektedir. İyi tasarlanan bir büro sistemi, en iyi bilgiyi, doğru bir şekilde, doğru zamanda, doğru kişilere ve en düşük maliyetle ulaştırarak verilecek kararların kalitesini yükseltir, faaliyetlerin etkinlik ve verimliliğini artırır. Çünkü büro bir bilgi üretme merkezidir. Bilgi üretme işlevini yerine getirmek amacıyla büroda çeşitli kaynaklardan bilgiler toplanır, depolanır, gözden geçirilir, diğer bilgilerle karşılaştırılarak kontrol edilir, kullanım amacına göre düzenlenir, ilgili birimlere dağıtılır ve ihtiyaç duyan kişilerin kullanımına sunulur. Bu süreç esnasında büroda yapılan kayıt işleri bilgi sağlama işlevine yardımcı olur.

Örgütlerin hizmet ve/veya üretim konusu ne olursa olsun, mutlaka büro hizmetleri vardır. Bir örgüt ister eğitim ister sağlık, ister gıda, ister inşaat sektöründe ya da turizm, sigortacılık sektöründe ve ister kamu ister özel sektör kuruluşu olsun örgütlerin bütün seviyelerinde büro işleri olmazsa olmaz. Tüm hizmet ve ürünlerin miktarı ve kalitesi, büyük ölçüde bürolarda yapılan hizmetlerin verimliliğine ve etkinliğine bağlıdır.   Sanayi devrimi ile birlikte büro kavramı da ortaya atılmıştır. Bürolar ilk kez telaffuz edildikleri yıllarda içerisinde manuel olarak islerin yapıldığı ve çalışanların toplu olarak çalıştıkları mekânlar olarak algılanmaktaydı. O yıllarda bürolarda kullanılan malzemeler, kalem, mürekkep ve defterlerdi. Günümüzde kullanılan telefon, faks, teleks, daktilo, bilgisayar, fotokopi makineleri ve bunların yerleştirilip düzenleneceği yerleşim ve alanın kullanım etüdleri mevcut değildi. Büro, bir isletmenin hedefine ulaşmak için islerin planlanıp, uygulanmaya konduğu mekânlardır.

Bugün artık bürolar; hizmet verdikleri is kolunun özelliklerine göre, farklı araç gereç ve düzenlemeyle is verimliliğini artırmak için farklı şekiller almaktadır. Bürolar, örgütsel faaliyetlerin yerine getirildiği, üst, orta ve alt düzey yönetici ve çalışanlar tarafından kullanılan mekânlardır. Gerek kamu kuruluşlarında, gerek özel tesebbüslerde islerin büyük bir kısmı bürolarda yürütülmektedir. Diğer bir deyişle kuruluş, kurum ya da isletmenin hizmet ve çalışma konusu (alanı) ne olursa olsun, bunun yanında mutlaka büro hizmetleri vardır.

Dünyada son yüzyılın ortalarına kadar büro faaliyetlerine gereken önem verilmediği gibi büro yönetimine de önem verilmemiştir. Hatta büro yönetiminin tam olarak neyi ifade ettiği bile ortaya konulamamıştır. Zaman içerisinde başta ekonomik ve teknolojik gelişmeler olmak üzere bilimsel, sosyal, kültürel, siyasal ve eğitim alanındaki gelişmeler bürolara bakışı değiştirmiş ve büroların yönetimine daha çok önem verilmesini sağlamıştır. Hızlı teknolojik gelişmeler ve internetin yaygınlaşması her alanda olduğu gibi, örgütlerin planlama ve karar verme merkezi durumundaki büroların yapısını da önemli ölçüde etkilemektedir.

Örgütlerde verilerin toplandığı, işlenerek saklandığı ve gerektiği zaman gereken yerlere ulaştırıldığı birimler bürolardır. Artan rekabet ortamında örgütlerin başarılı olabilmesi, değişime uyum sağlayabilmelerine, ihtiyaç duydukları bilgi ve belgelere kısa sürede ulaşmalarına bağlıdır. Bu ise işlevsel esnekliğe sahip örgüt yapısına, modern iletişim ve bilgi teknolojilerine ve profesyonel büro yöneticisine sahip olmakla ve uygun bilgi ve becerilere sahip büro çalışanları ile mümkündür. Çağdaş büro yöneticisi ve büro elemanlarına sahip örgütler, yalnızca değişime hızlı uyum sağlamakla kalmaz aynı zamanda değişimin öncüsü olurlar.

Son zamanlardaki bilimsel ve teknolojik alanda yaşanan hızlı gelişmeler büroların yapısını önemli ölçüde etkilemektedir. Büroların yaptıkları işte başarılı olabilmesi için günümüz koşullarına uyum sağlayabilmeleri ve ihtiyaç duydukları bilgi ve belgelere kısa sürede ulaşabilmeleri gerekir. Bunun için de işin türüne göre büroların dizayn edilmesi son derece önemlidir. Büro yöneticisi ve büro çalışanları için bürolarda çalışmak artık daha kolay ve zevkli hâle gelmektedir. Bürolar faaliyetlerini gerçekleştirirken sürekli kendini yenileyen ve çağa uyum sağlayan başka bir deyişle yaşayan birimler olmaya başlamıştır. Büroların sadece şekilleri önemli değildir. İçindeki faaliyetleri düzenleyen ve yönlendiren yöneticilere de önemli işler düşmektedir. Yöneticilerin bu yükün altından kalkabilmesi için büro yönetimi konusunda iyi bir eğitim almaları, görev ve sorumluluklarını zamanında yerine getirebilmeleri ve çalışanlarıyla iyi iletişim kurmaları gerekir.