Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
İlköğretim Müfettişleri Başkan Yrd.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
Eğitim Öğretimde Planlama
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Öğretmenlik Uygulaması
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MERHABA.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
EĞİTİM , Öğretimde planlama
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
SOSYAL BİLGİLERDE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ PLANLAMA
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Ders Plânının Hazırlanması ve Uygulanması
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞİTİM , Öğretimde planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Planı Hazırlama Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Planlamanın Önemi Öğretimde neyi, niçin ve nasıl yapacağını düşünmesini sağlayarak öğretmenin verimi artırır. Konuların ne zaman ve ne kadar süre içinde işleneceğinin zaman sırasına göre düzenlenmesini, ayrıca, programların süresi içinde tamamlanmasını sağlar. Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır, düzenli ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırır. Amaçları gerçekleştirecek en uygun yöntem, teknik, araç ve gereçlerin seçilmesini sağlar. Öğrencilerin ilgi, gereksinim ve yeteneklerine göre yetiştirilmesini sağlar. Eğitim-öğretim etkinliklerinin değerlendirilmesinin sağlam ve güvenilir olmasını sağlar.

Plan Çeşitleri Ünitelendirilmiş Yıllık Plan Öğretim yılı süresince ders vermekle yükümlü olunan sınıflarda, belli üniteleri ya da konuları hangi aylarda yaklaşık olarak ne kadar zamanda işleyeceklerini gösteren, duruma göre zümre öğretmenler kurulu veya şube öğretmenler kurulu tarafından ortak hazırlanarak ders yılı başında okul yönetimine verilen çalışma plânıdır. Ders Planı Bir ders saatinde işlenecek konu örüntüsünü, konuya ilişkin deney, tartışma soruları, proje ve ödevleri, uygulama çalışmalarını, ders araç-gerecini içine alan, zümre öğretmenleri ile şube öğretmenlerinin ortak katkısıyla ders öğretmenlerince önceden hazırlanan plândır.

Ders Planı Hazırlarken Kullanılacak Kaynaklar Ünitelendirilmiş Yıllık Planlar Öğretmen Kılavuz Kitapları

Ders Planı Bir derste işlenecek konu ya da konularla ilgili amaç ve davranışsal amaçlara ulaştıracak öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanmasıdır.

Ders Planı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Plan esnek olmalıdır Plan, öğrenme öğretme ürecinde uygulanacak öğretim strateji, yöntem ve teknikleriyle öğretim araç gereçlerini göstermelidir Plan bir önceki dersle yeni ders arasındaki bağlantıyı sağlamalıdır Plan çok ayrıntılı ya da dağınık olmamalıdır. Plan, kolay izlenebilecek ve uygulanabilecek yapıda olmalıdır

Ders Planının Bölümleri Tanıtıcı Bölüm Amaçlar ve Davranışlar Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Ölçme ve Değerlendirme Planın Uygulamasına İlişkin Açıklamalar

Tanıtıcı Bölüm Plan hazırlanacak dersin adı, dersin verileceği sınıf ve şubesi, tarihi, süresi ve konusu yer alır. Dersin Adı : Sosyal Bilgiler   Sınıf: 6. Sınıf (6 A-B-C-D) Ünitenin Adı, Nu: Elektronik Yüzyıl (7. Tema) Konu: Bilim Teknoloji ve Toplum Önerilen Süre: 3 Ders Saati

Bölüm II Amaçlar ve Davranışlar: Öğretim programı uyarınca ünitelendirilmiş yıllık planda belirlenmiş olan amaçlar ve davranışsal amaçlar gereksinim ölçüsünde ders planında yer alır. Öğrenci Kazanımları/ Hedef ve Davranışlar Telif ve patent hakları saklı ürünlerin yasal yollardan temin edilmesinin gerekliliğini savunur. Uygulama ve eserlerinden yola çıkarak Atatürk’ün akılcılığa ve bilime verdiği önemi fark eder. Ünite Kavramları ve Sembolleri/ Davranışlar Örüntüsü Güvenlik Önlemleri (varsa) Öğretme-Öğrenme Yöntem ve Teknikleri 1.Anlatım, .Tüme varım. Tümden gelim Grup tartışması, Gezi gözlem, Gösteri, Soru yanıt,Örnek olay, Beyin fırtınası, Canlandırma Kullanılan Eğitim Teknolojileri: Gereçler ve Kaynakça

Bölüm II Öğrenme öğretme etkinlikleri: Ders planının uygulamaya dönük boyutudur. Dikkati Çekme Güdüleme Gözden Geçirme Derse Geçiş

Bölüm III Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri: Öğrencilerin konuyla ilgili davranışları kazanıp kazanmadıklarını sınamak için hangi ölçme araç ve tekniklerinin kullanılacağı ve bunların nasıl uygulanacağı belirtilir. Ölçme-Değerlendirme: Bu ünitede, gözlem, öz değerlendirme formu, açık uçlu sorular, proje hazırlama, çoktan seçmeli, boşluk doldurmalı, eşleştirmeli testler, öğrenci ürün dosyası (portfolyo), tutum ölçeği kullanılarak değerlendirme yapılabilir.   Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Bilişim Teknolojileri Dersi  

Bölüm IV Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar: Plan gerçekleştikten sonraki bölümdür ve dersin belirlenen sürede bitip bitmediği, davranışların öğrencilere kazandırılıp kazandırılamadığı, ders işlenirken nelerin eksik kaldığı gibi konular yazılır.

Öğretimde Kullanılabilecek Teknolojiler Bilgi İşleme Teknolojileri Bilgisayar Cep Bilgisayarı Yazıcı Tarayıcı Video Kamera Dijital Fotoğraf Makinesi Ses Kayıt Cihazı MP3 Çalar Taşınabilir Bellek İletişim Teknolojileri E-posta Sohbet Yazılımları Web Kamerası Akıllı Telefon İnternet Teknolojileri Blog Wiki İçerik Takip Sistemleri Dijital Yayın Sosyal Ağlar Eğitsel Teknolojiler Öğrenme Yönetim Sistemleri Sınıf Yönetim Sistemleri Projeksiyon Cihazı Tepegöz Akıllı Tahta