ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Aliağa Rehberlik ve Araştırma Merkezi TANIM Zihinsel yeteneklerinin veya zekalarının birden çoğunda akranlarına göre üst düzey performans gösteren.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖZEL EĞİTİM SEMİNERİ Özkan YAVUZ NARMAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Bireyi Tanıma Teknikleri I
EĞİTİMDE DRAMA.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Bireyi Tanıma Teknikleri I
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ENGELLİ ÇOCUKLARI TANIMA VE DEĞERLENDİRME
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Drama etkinlikleri planlanırken;
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR

Zeka Nedir? Zeka; bireyin sözcük dağarcığını, soyutlama yeteneğini, sayıları ve simgeleri anlama ve kullanma yeteneğini, problem çözme, kavramlar icat etme, eleştirme gibi yetenekleri kapsayan öğrenmenin ölçüsü olarak tanımlanmaktadır.

Üstün Zeka Nedir? Üstün zekalı çocuklar geçerli ve güvenilir zeka testlerinde sürekli olarak 130 ve daha yukarı zeka bölümü sağlayan, kendi akranlarından rastgele seçilen bir grubun % 98’inden üstün olan çocuklar şeklinde tanımlanmaktadır

Üstün Yetenek Nedir? I. Özel Eğitim Konseyi’nde üstün yetenekliler, genel veya özel yetenekliler açsından yaşıtlarına göre yüksek düzeyde performans gösterdiği, konunun uzmanları tarafından belirlenmiş ve üstün yeteneklerini geliştirmede normal eğitim programlarının yetersiz kaldığı, kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklılaşmış programa ihtiyaç duyan kişiler şeklinde tanımlanmıştır.

Üstün Zekalı ve Özel Yetenekli Çocukların Özellikleri Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar motor, zihinsel, dil, sosyal, duygusal ve kişilik özellikleri açısından akranlarından farklı özellik göstermektedir. Fiziksel ve Motor Gelişim Zihinsel Gelişim Dil Gelişimi Sosyal ve Duygusal Gelişim Yaratıcı ve Üretici Düşünme Yeteneği

ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN SINIFLANDIRILMASI Bir ya da birden çok yetenek alanında ya da zeka özelliğinde akranlarından çok üstün performans gösteren çocuktur. Üstün özel yetenekli çocuk Belirli bir alanda, olağanüstü yetenek ya da başarı gösteren diğer alanlarda ise ortalama yeteneği olan çocuktur.

Performans ya da gizilgüç olarak özgün düşünme biçimi olan çocuktur. Yaratıcılık Yeteneği Ayrıcalıklı olan Çocuk Performans ya da gizilgüç olarak özgün düşünme biçimi olan çocuktur. Liderlik Gizilgücü Ayrıcalıklı olan Çocuk Diğer kişileri etkileyerek onları yönlendirebilme gizilgücü olan çocuktur.

Olağanüstü Yetenekli Çocuklar Müzik, bale, drama, tiyatro gibi performans alanlarından birinde olağanüstü yetenek gösteren çocuk. Psikomotor alanlarda olağanüstü yetenek gösteren çocuk Hız, güç, koordinasyon, top kontrol vb. spor alanlarında üstünlük gösteren çocuk

Üstün Zekalılara ve Yeteneklilere Sunulan Eğitim Hizmetleri Üstün zekalı ve yetenekli bireyin tanılanıp değerlendirildikten ve potansiyeli belirlendikten sonra gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayacak eğitim programına ve hizmetine verilmelidir. Hızlandırma Gruplama Zenginleştirme

TANILAMA YÖNTEMLERİ Çocuğun gelişim profilleri Aile bilgileri Akran bilgileri Öğretmen gözlem ve kanaati Kontrol listeleri ve değerlendirme ölçekleri Aday gösterme Gözlem Tarama testleri

TANILAMA YÖNTEMLERİ Çocuğun gelişim profilleri Grup zeka testleri Bireysel zeka testleri Başarı testleri Yaratıcı davranışı

Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Her şeyden önce öğretmen sınıfında üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukla karşılaştığında paniğe kapılmamalı, bu çocuklara kaynaklık ve önderlik yapmalıdır. Öğretmen sınıfındaki üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklara daha zor sorular sorarak ve yeni fikirler geliştirilmesini isteyerek, onların zekalarını özellikle yaratıcı yanlarını geliştirmelerine olanak sağlamalıdır.

Her çocuğa kazandırılması beklenen hedefler doğrultusunda çocuğun öğrenme hızına uygun olarak hazırlanan ve katı kurallara bağlı olmayan bir program hazırlanmalıdır. Bu program; her konunun bağlantılı olduğu yan konuları işleme, çocuğa deneyimlerinin sonuçlarını öğretmeni ile birlikte değerlendirme fırsatı vermelidir.

Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Derslerle ilgili olarak bu çocuklara araştırma ağırlıklı ek ev ödevleri verilmelidir. Öğretmen bu çocukların ilgilendikleri alanlarda proje çalışmaları yapmalarına ve bunu sınıfta paylaşmalarına olanak tanımalıdır. Öğretmen okul ve çevrenin olanaklarını üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar için kullanma yollarını aramalıdır. Öğretmen sınıfın düzeyini temel almaksızın çocukların konularda kendi hızlarına göre ilerlemelerine olanak tanımalıdır

Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocukların gereksinimlerini karşılarken, bu çocukların anlık yeteneklerinin büyük farklılık göstermesi gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Sınıf düzeyi yükseldikçe söz konusu değişiklikler artabilmektedir. Bu nedenle öğretmenin dikkatli olması gerekmektedir

Öğretmenlerin yapmaması gerekenler ise şu şekilde sıralanabilir: Aynı konuda çok uzun ödevler verme Söz hakkı vermeme Tek düze, tekrarlayan görevler verme Alışılmışın dışındaki görüşlerini reddetme Zamanlarının boşa harcanmasına neden olma Angarya niteliğinde görevler verme

Kaynağından alınmıştır. Bu bölüm; Aral, N. ve Gürsoy, F. 2007. Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Kaynağından alınmıştır.