YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Kullanıcı adı ve şifre için ö ğ renci bilgi.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
ERASMUS+ Oryantasyon Programı Erasmus Kurum Koodinatörlüğü erasmus.erciyes.edu.tr
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ EL KİTABI
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSPANYOL DİLİ VE EDEBİYATI
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
hazIrlIk programI tanItImI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Öğretimin Uyarlanması
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
!Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir!
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı Bilgilendirme Toplantısı
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Atanma Yönetmeliği
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
YURT DIŞINDA HAZIRLIK PROGRAMI
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Liselere Geçiş Sınavı;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Yabancı Diller Yüksekokulu
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU 2017-2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ÖĞRENCİ EL KİTABI https://www.facebook.com/groups/yabdil/ @ankunvydyo @ankunvydyo http://yabdil.ankara.edu.tr/

BECERİ BAZLI & ÜRETİM ODAKLI EĞİTİM TEMEL BECERİLER Dinleme Okuma Yazma Konuşma ALT BECERİLER Dil Bilgisi Kelime Bilgisi

KUR SİSTEMİ Yüksekokulumuzda bir eğitim-öğretim yılı, her biri 8 hafta süren Güz 1, Güz 2, Bahar 1 ve Bahar 2 olmak üzere dört çeyrek dönemden oluşmaktadır. Hazırlık programında L1 (Temel – Elementary), L2 (Orta altı – Pre-Intermediate), L3 (Orta – Intermediate) ve L4 (Orta üstü –Upper-Intermediate) düzeyleri bulunmaktadır. Öğrencilerin dil düzeyleri eğitim-öğretim yılı başında uygulanan Düzey Belirleme Sınavı sonucuna göre belirlenir. Herhangi bir mazeretle Düzey Belirleme Sınavı’na girmeyen öğrenciler dil öğrenimlerine Güz 1 döneminde L1 kurundan başlar. Dil öğrenimine L1 kurunda başlayan öğrencilerin sırasıyla L2, L3, L4 kurlarına devam etmeleri ve L4 hariç her bir kurun sonunda uygulanan Kur Atlama Sınavına girmeleri gerekmektedir. L4 kuru sonunda Kur Atlama Sınavı yerine Yeterlik Sınavı uygulanır.

L (Level) : Düzey R (Repeat) : Tekrar Pre-Intermediate A2 Upper-Intermediate B1+ Elementary A1 Intermediate B1 LİSANS LİSANS L2 L3 L4 LİSANS Kısaltmalar: L (Level) : Düzey R (Repeat) : Tekrar

KUR İÇİ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ (Kur İçi Başarı Puanı nasıl hesaplanır?) Her kurda 8 haftalık eğitim boyunca aşağıdaki değerlendirmeler uygulanır: 1 Ara Sınav (Achievement Test) (%40) 1 Kısa Sınav (Quiz) (%20) 2 Yazma Dosyası (Writing Folder) (%20) 1 Mini Sözlü Sınav (Mini Oral Exam) (%20) 2 Okuma Kitabı (Reader) (1. kitap Kısa Sınavda değerlendirilecek olup, 2.kitap ise Ara Sınavda değerlendirilecektir) Tüm bu değerlendirmeler sonucunda verilen yüzdelere göre hesaplanan kur içi başarı puanı en az 60 olan ve kur içi devam koşulunu yerine getiren öğrenciler Kur Atlama Sınavına girme hakkı kazanır.

Kur İçi Değerlendirme Kur Atlama Sınavı Ara Sınav Kısa Sınav   Kur Atlama Sınavı Ara Sınav Kısa Sınav Mini Sözlü Sınav Yazma Dosyası Yazılı Bölüm Sözlü Bölüm %40 %20 %80

Bu koşulları sağlayamayan öğrenciler aynı kuru tekrar ederler. İlk Bu değerlendirmeler sonucunda (Tekrar kurları dahil) L1, L2 ve L3 kuru öğrencileri bir üst kura geçmek için aşağıdaki koşulları sağlamak durumundadır : 1- Kur Atlama Sınavına girme koşulunu sağlamak (Kur içi başarı puanı en az 60 olan ve devam koşulunu sağlayan öğrenciler) 2- Kur Atlama Sınavından en az 60 puan almak. Bu koşulları sağlayamayan öğrenciler aynı kuru tekrar ederler. İlk tekrar kuru yüz yüze, ikinci ve sonraki tekrar kurları ise online platformda uygulanır. (Tekrar kurları dahil) L4 kuru öğrencileri lisans öğrenimlerine başlamak için aşağıdaki koşulları sağlamak durumundadır : 1- Yeterlik Sınavına girme koşulunu sağlamak (Kur içi başarı puanı en az 60 olan ve devam koşulunu sağlayan L4 kuru öğrencileri) 2- Yeterlik Sınavından, %30 İngilizce ile öğretim yapılan programlara kayıtlı öğrencilerin 100 tam puan üzerinden en az 60 puan, öğretim dili tamamen İngilizce olan programlara kayıtlı öğrencilerin ise 100 tam puan üzerinden en az 70 puan almak. Bu koşulları sağlayamayan öğrenciler L4 kurunu tekrar ederler. L4 tekrar kurlarının tümü yüz yüze uygulanır.

ÖNEMLİ L4 kuru hariç, ikinci kez aynı kuru tekrar eden öğrenciler için yüz yüze öğretim yapılmaz. Bu öğrencilere, bulundukları kurlara yönelik hazırlanan materyaller online platformda sunulur. Devam koşulu aranmaz. Kur sonunda uygulanan Kur Atlama Sınavı’ndan en az 60 puan alanlar bir üst kura yerleştirilirler. Kur Atlama Sınavı’ndan 59 ve altında alan öğrenciler online platformda aynı kuru tekrar ederler.

ARA SINAV (ACHIEVEMENT TEST) Her kurda bir Ara Sınav yapılır. Ara Sınav, dinleme-anlama, okuma-anlama, sözcük bilgisi ve dilbilgisi ile dönem içinde okunan 2.okuma kitabı ile ilgili sorulardan oluşur. Hem kuru ilk kez alacaklarda hem de kur tekrarı yapan öğrencilerde aynı durum geçerlidir. Kurlara göre konu içerikleri ilan panolarında bir hafta önce duyurulur. Yazma becerisi, Yazma Dosyaları (Writing Folder) ile değerlendirileceğinden, Ara Sınavda yazma bölümü olmayacaktır. Öğretim elemanları tarafından değerlendirilen Ara Sınav kağıtları, öğrencilere hatalarını görmeleri için geri verilir ve verildiği ders saati içinde incelenerek sınıf öğretim elemanına teslim edilir.

Ara Sınav günü ders yapılmaz Ara Sınav günü ders yapılmaz. Ancak sınavdan sonra Yazma Dosyası çalışması uygulanır. Sınav süresi 105-120 dakikadır. Yüksekokul Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış, belgeli ve geçerli bir mazereti olmaksızın Ara Sınava girmeyen öğrenciler sınavdan sıfır alırlar. Mazereti/raporu geçerli bulunan öğrencilere duyurulan tarihte telafi sınavı verilir.

KISA SINAV (QUIZ) Her kurda bir kısa sınav uygulanır ve içerik olarak dinleme- anlama bölümü ile dönem içinde okunan 1. okuma kitabı ile ilgili soruları kapsar. Kısa Sınavın süresi 1 ders saati / 45 dakikadır ve sınav süresince sınıftan çıkmak yasaktır.

MİNİ SÖZLÜ SINAV (MINI ORAL EXAM) Güz 1, Güz 2, Bahar 1 ve Bahar 2 (Q1, Q2, Q3 ve Q4) dönemlerinde 5. hafta mini sözlü sınav uygulanacaktır. (Bu bölüm ile ilgili açıklayıcı yönergeler dönem içerisinde Sınav Hazırlama ve Uygulama Birimi tarafından verilir.)

YAZMA DOSYASI (WRITING FOLDER) Kurlara göre paragraf ve/veya kompozisyon türünde yazma çalışmalarını içerir. Yazma dosyası 100 üzerinden değerlendirilecek olup, kur içi başarı puanına etkisi %20’dir. Kur içerisinde iki adet yazma dosyası çalışması yapılacaktır. Bunların her biri Birinci Taslak (First Draft), İkinci Taslak (Second Draft) ve Yazma Sınavı (Writing Folder Exam) olmak üzere bir kitapçık içinde uygulanacaktır.

Yazma Dosyası (Writing Folder) çalışmaları üç aşamadan oluşur: Birinci Taslak: Sınıfta öğretim elemanı kontrolünde bir ders saati süresinde uygulanır. Öğrencilerin cep telefonu kullanması yasaktır. Basılı sözlük kullanılabilir. Oturma düzeni değiştirilmez. İkinci Taslak: Öğretim elemanı Birinci Taslağın dönütünü düzeltme sembolleri kullanarak verdikten sonra, öğrencilerden hatalarını düzelterek İkinci Taslağı ödev olarak yazmasını ve belirli bir tarihte getirmesini ister. Öğrencinin İkinci Taslak çalışmasını haftalık programda belirtilen ve öğretim elemanı tarafından duyurulan tarihte teslim etmesi gerekir. Duyurulan tarihten sonra teslim edilen İkinci Taslaktan puan kırılır. Yazma Sınavı: Öğretim elemanı kontrolünde, sınıfta ve sınav düzeni alınarak bir ders saatinde uygulanır. Basılı sözlük ve cep telefonu dahil hiçbir kaynak kullanılamaz. Kaynak belirtmeden alıntı yapılması (intihal) veya başkasının ödevinin kullanılması durumunda öğrenci(ler) hakkında disiplin soruşturması açılır.

KUR ATLAMA SINAVI (GATEWAY) Kur Atlama Sınavı L1-L2 ve L3 kurları için kur sonunda uygulanır ve bu sınava kur içi başarı puanı en az 60 olan ve kur süresince devam koşulunu yerine getiren öğrenciler girebilir. L4 kuru sonunda Kur Atlama Sınavı yoktur. Kur Atlama Sınavı okuma-anlama, dinleme- anlama, yazma becerisi, dil bilgisi, kelime bilgisi ve konuşma becerisinden oluşur ve sınavdan en az 60 puan alan öğrenciler bir üst kura yerleştirilir. Kur Atlama Sınavı sözlü ve yazılı olarak iki bölümde ve kurun son iki günü uygulanır. Kur Atlama Sınavı puanına Sözlü Bölüm %20, Yazılı Bölüm ise %80 etki eder.

Genel Sınav Kuralları (Tüm sınavlar için) 1. Sınav başlamadan önce öğrenciler cep telefonlarını öğretim elemanına teslim etmek zorundadır. 2. Sınav sırasında öğretim elemanından sorularla ilgili açıklama yapması istenemez. Sınav süresince, dinleme bölümü dışında, sınıf kapıları açık tutulur. 3. Sınava geç gelen öğrenci, sınavın ilk bölümü olan dinleme bölümü bittikten sonra sınava kabul edilir, ancak bu bölüm tekrar edilmez, sınava geç gelen öğrenciye ek süre tanınmaz ve dinleme bölümünde vermiş olduğu yanıtlar değerlendirilmeye alınmaz.

4. Sınavın ilk 30 ve son 15 dakikasında öğrenciler sınav salonundan ayrılamazlar. Sınavın başlama saatinden 30 dakika sonra gelen öğrenci mazereti ne olursa olsun sınava kabul edilmez. Ayrıca, sınav sırasında öğrenci hiçbir mazeretle sınav salonunu terk edemez. 5. Öğretim elemanı, sınavın güvenilir bir ortamda uygulanması için gerekirse kimlik kontrolü yapmaya, gerekli talimatları vermeye, uyarılarda bulunmaya, öğrencilerin yerlerini düzenlemeye veya değiştirmeye yetkilidir. 6. Kurallara ve talimatlara uymayan, kopya çeken veya çekmeye teşebbüs eden, yazılı veya sözlü olarak yardımlaşan öğrencilerle ilgili tutanak tutulur. Hakkında tutanak tutulan öğrenci/öğrencilerin sınavı geçersiz sayılır ve disiplin işlemi başlatılır. Öğretim elemanı, kopya çektiğini tespit ettiği öğrenciye -sınav ortamını bozmamak amacıyla- uyarıda bulunmak zorunda değildir.

YETERLİK SINAVLARI (PROFICIENCY EXAMS) Bir eğitim-öğretim yılı içinde toplam üç kez yeterlik sınavı yapılır. 1- Düzey Belirleme Sınavı (*Eğitim-öğretim yılı başında) 2- Güz Yeterlik Sınavı (Güz Dönemi sonunda) 3- Bahar Yeterlik Sınavı (Bahar Dönemi sonunda) Yeterlik Sınavlarından, %30 İngilizce ile öğretim yapılan programlara kayıtlı öğrencilerin 100 tam puan üzerinden en az 60 puan, öğretim dili tamamen İngilizce olan programlara kayıtlı öğrencilerin ise 100 tam puan üzerinden en az 70 puan almaları gerekir. *Eğitim-öğretim yılı başında uygulanan Düzey Belirleme Sınavının amacı hem öğrencilerin dil düzeylerini belirlemek hem de dil düzeyleri yeterli bulunan öğrencilerin hazırlık programından muafiyetlerini sağlamaktır.

Güz ve Bahar Yeterlik Sınavlarına yalnızca aşağıdaki koşulları sağlayan öğrenciler girebilir: 1- 2017 girişli öğrencilerden, kur içi devam koşulunu yerine getirerek L4 / L4 Repeat kurunu en az 60 başarı puanı ile tamamlayanlar, 2- 2016 girişli öğrencilerden, Hazırlık Programına tekrar kayıt yaptırarak devam koşulunu yerine getiren ve bulunduğu kuru en az 60 başarı puanı ile tamamlayanlar, 3- 2016 girişli öğrencilerden, Hazırlık Programına tekrar kayıt yaptırarak Online tekrar kurlarında bulunan ve Kur Atlama Sınavına girerek en az 60 puan alanlar (Online tekrar kurlarında devam koşulu aranmaz), 4-2016 girişli öğrencilerden, Hazırlık Programına tekrar kayıt yaptırmayarak sınava dışarıdan hazırlanmayı tercih eden öğrencilerin tümü.

Ders Saati Dağılımı Tüm kurlar için haftalık ders saati 23 olup ders programı aşağıdaki gibidir: SAATLER PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA 9:30-10:15 1. ders 10:25–11:10 2. ders 11:20-12:05 3.ders 3. ders 12:05-13:20 ÖĞLE ARASI 13:20-14:05 4. ders 14:15-15:00 5. ders

DERS KİTAPLARI Kuru ilk kez alacak gruplarda: L1 – Pioneer (MM Publications) A1 L2 – Pioneer (MM Publications) A2 L3 – Pioneer (MM Publications) B1 L4 – Pioneer (MM Publications) B1+ Kur tekrarı alacak gruplarda: L1R – Traveller (MM Publications) A1 L2R – Traveller (MM Publications) A2 L3R – Traveller (MM Publications) B1 L4R – Traveller (MM Publications) B1+ Online platformda kur tekrarı alacak gruplarda tüm kurlar için online birimimiz tarafından hazırlanan materyaller kullanılacaktır.

AKADEMİK TAKVİM GÜZ YARIYILI Güz 1 ( 09 Ekim 2017 – 01 Aralık 2017 ) (8 Hafta – 184 Saat) 30 Kasım-01 Aralık 2017 Kur Atlama Sınavı* 04-08 Aralık 2017 Kur Arası Tatili Güz 2 ( 11 Aralık 2017 – 02 Şubat 2018 ) (8 Hafta – 180 Saat) 01-02 Şubat 2018 Kur Atlama Sınavı 05-16 Şubat 2018 Yarıyıl Tatili 07 Şubat 2018 Saat: 10.00 Güz Yeterlik Sınavı-Yazılı 08 Şubat 2018 Saat: 10.00 Güz Yeterlik Sınavı-Sözlü *Kur Atlama Sınavı L1, L2 ve L3 kurlarında uygulanır. L4 kurunda Kur Atlama Sınavı yoktur. Kur içi devam koşulunu sağlayan ve kur içi değerlendirme puanı en az 60 olan L4 kuru öğrencileri Yeterlik Sınavına girme hakkı kazanır.

AKADEMİK TAKVİM BAHAR YARIYILI Bahar 1 ( 19 Şubat 2018 – 13 Nisan 2018 ) (8 Hafta – 184 Saat) 12-13 Nisan 2018 Kur Atlama Sınavı 16 – 20 Nisan 2018 Kur Arası Tatili Bahar 2 ( 24 Nisan 2018 – 21 Haziran 2018 ) (8 Hafta+4 gün – 185 Saat) (23 Nisan, 1 Mayıs ve 15 Haziran tam gün, 14 Haziran yarım gün resmi tatil olduğu için kur 4 gün uzatılmıştır.) 20-21 Haziran 2018 Kur Atlama Sınavı 27 Haziran 2018 Saat: 10.00 Bahar Yeterlik Sınavı-Yazılı 28 Haziran 2018 Saat: 10.00 Bahar Yeterlik Sınavı-Sözlü

!Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! GÜZ 1 SINAV TAKVİMİ !Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! (09 Ekim 2017 – 01 Aralık 2017) SINAVLAR 30 Ekim 2017 Pazartesi Quiz (Listening + Reader) 06 Kasım 2017 Pazartesi Mini Oral Exam + Writing Folder 1 Exam 13 Kasım 2017 Pazartesi Achievement Test 20 Kasım 2017 Pazartesi Writing Folder 2 Exam 30 Kasım-01 Aralık 2017 Perşembe-Cuma Kur Atlama Sınavı 04 - 08 Aralık 2017 Kur Arası Tatili

GÜZ 1 TELAFİ SINAVLARI

!Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! GÜZ 2 SINAV TAKVİMİ !Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! (11 Aralık 2017 – 02 Şubat 2018) SINAVLAR 03 Ocak 2018 Çarşamba Quiz (Listening + Reader) 08 Ocak 2018 Pazartesi Mini Oral Exam + Writing Folder 1 Exam 15 Ocak 2018 Pazartesi Achievement Test 22 Ocak 2018 Pazartesi Writing Folder 2 Exam 01-02 Şubat 2018 Perşembe-Cuma Kur Atlama Sınavı 07 - 08 Şubat 2018 Güz Yeterlik Sınavı 05 - 16 Şubat 2018 Yarıyıl Tatili

GÜZ 2 TELAFİ SINAVLARI

!Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! BAHAR 1 SINAV TAKVİMİ !Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! (19 Şubat 2018 – 13 Nisan 2018) SINAVLAR 12 Mart 2018 Pazartesi Quiz (Listening + Reader) 19 Mart 2018 Pazartesi Mini Oral Exam + Writing Folder 1 Exam 26 Mart 2018 Pazartesi Achievement Test 02 Nisan 2018 Pazartesi Writing Folder 2 Exam 12 – 13 Nisan 2018 Perşembe-Cuma Kur Atlama Sınavı 16 – 20 Nisan 2018 Kur Arası Tatili

BAHAR 1 TELAFİ SINAVLARI

!Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! BAHAR 2 SINAV TAKVİMİ !Sınav tarihleri ve saatleri değişiklik gösterebilir! (24 Nisan 2018 Salı – 21 Haziran 2018 Perşembe) SINAVLAR 14 Mayıs 2018 Pazartesi Quiz (Listening + Reader) 21 Mayıs 2018 Pazartesi Mini Oral Exam + Writing Folder 1 Exam 28 Mayıs 2018 Pazartesi Achievement Test 04 Haziran 2018 Pazartesi Writing Folder 2 Exam 20-21 Haziran 2018 Çarşamba-Perşembe Kur Atlama Sınavı 27-28 Haziran 2018 Bahar Yeterlik Sınavı

BAHAR 2 TELAFİ SINAVLARI

ÖNEMLİ Sınav ve telafi sınavı tarihleri ile ilgili olası değişiklikleri ve sınav içeriklerini öğrenmek için «DUYURU PANOLARINI» takip ediniz. Sınav içerikleri sınav tarihinden bir hafta önce duyurulur. Sınav tarihleri ve içerikleri ile ilgili bilgileri takip etmek öğrencinin sorumluluğundadır. Telafi sınavları, Kur Atlama Sınavları (Gateway) ile Yeterlik Sınavlarının telafisi yoktur.

ÖĞRENCİ İŞLERİ Çalışma Saatleri : 08.30 – 12.30 / 13.30-17.30 Öğle Arası : 12.30-13.30 Öğrenci İşlerinde aşağıda belirtilen çalışmalar yürütülür: Öğrenci belgeleri/transkript işlemleri Notların ve devamsızlıkların ilanı *Sağlık raporlarının işlenmesi Öğrenci duyuruları

* Sağlık Raporları ve Telafi Sınavları Öğrenciler raporlu oldukları süreye ilişkin telafi sınavı isteklerini rapor bitiminden itibaren en geç 5 (beş) iş günü içinde Yüksekokul Müdürlüğü’ne dilekçe vererek bildirirler; bu süre içinde başvurmayanlar bu haklarını kullanmaktan vazgeçmiş sayılırlar. Alınan raporların kabul veya reddi, Yüksekokul Yönetim Kurulunca karara bağlanır, ancak tereddüt halinde Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanelerince değerlendirilebilir ya da Üniversite Yönetim Kurulu’nda değerlendirilir. Raporlu olunan süre devamsızlıktan düşülmez. Raporların geçerliliği ve haklı ve geçerli mazeretler ile ilgili Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı http://oidb.ankara.edu.tr/ adresindeki http://oidb.ankara.edu.tr/files/2015/05/Haklı-ve-Geçerli-Mazeretler.pdf bağlantısını inceleyiniz. Telafi sınavları ile ilgili yönetmelik için Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı http://oidb.ankara.edu.tr/ adresindeki http://oidb.ankara.edu.tr/files/2015/09/lisans- önlisans-yönetmelik1.pdf bağlantısının dikkatle incelenmesi önemlidir.

MATERYALLER Haftalık materyal desteği sadece bir set olacak şekilde hazırlanacak ve içeriği desteğe ihtiyaç duyulan becerilerden oluşacaktır. Ara Sınav ve Kur Atlama Sınavı öncesi olmak üzere birer tekrar materyali öğrencilere ödev olarak verilecek, sınıfta kontrolü ve açıklamaları yapılacaktır. Birinci Çeyrekte L1 kuru dışında tüm öğrencilere, bir önceki kurun konu anlatımlarını kapsayan bir dosya dijital ortamda verilecektir.

DERS KİTABI VE ÇALIŞMA KİTAPLARININ (COURSEBOOK/WORKBOOK) KULLANIMI Çalışma kitaplarının dönem içinde derste aktif olarak kullanılması amaçlanmaktadır. Takip edilecek programın yoğunluğu nedeniyle, programın aksamaması adına verilen haftalık programın günlük olarak takip edilmesi gerekmektedir. Programa yoğun bir şekilde hemen başlanacağı için öğrencilerin kitaplarını bir an önce edinmeleri önemlidir. Her ünite için haftalık programla beraber kelime listesi de verilecektir.

BAŞARILI ÖĞRENCİLER Zorunlu Hazırlık veya İsteğe Bağlı Hazırlık Sınıfından başarılı olan öğrenciler, ön lisans/lisans programlarına devam ederler.   Başarılı öğrenciler, ön lisans/lisans programlarında yer alan ve verilmesi zorunlu olan temel yabancı dil derslerinden muaf olurlar. Hazırlık Sınıfından aldıkları başarı puanı, bulundukları programlarda ilgili yarıyıllardaki temel yabancı dil derslerinin yerine işlenir.

BAŞARISIZ ÖĞRENCİLER Lisans derslerinin %100’ü veya en az %30’u yabancı dille olan birimlere kayıtlı öğrenciler, zorunlu hazırlık sınıfında başarısız olmaları durumunda, Hazırlık Programına ertesi yıl tekrar devam ederek ya da yabancı dil bilgisini kendi imkanlarıyla geliştirerek, yabancı dil yeterlik sınavlarına girerler. Bu sınavdan başarılı olanlar, girmeye hak kazandıkları lisans programına devam ederler. Başarılı olamayan öğrenciler ise, yeterlik sınavından başarılı oluncaya kadar lisans programlarına başlayamazlar. Bu öğrenciler aşağıda belirtilen sınavlara girebilirler: Eğitim-öğretim yılı başında yapılan Düzey Belirleme Sınavı Güz Yeterlik Sınavı Bahar Yeterlik Sınavı

BAŞARISIZ ÖĞRENCİLER *Yabancı dil Zorunlu Hazırlık Programının öğrenim süresi azami 2 yıldır. Bu süre içerisinde Yeterlik Sınavlarında yeterli puanı alamayan ve/veya eşdeğerliği Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen ulusal veya uluslararası yabancı dil sınavlarından geçerli bir dil puanı belgesi getiremeyen öğrencilerin üniversitemiz ile ilişiği kesilir. *İlişiği kesilen öğrenciler: Öğrencisi oldukları bölümün başka bir üniversitede Türkçe olarak eğitim veren muadili olan bölümü tercih edip bu bölüme geçiş yapabilirler, Hazırlık Programında devam koşulunu sağlamış, ancak 2 eğitim-öğretim yılı sonunda başarısız olmuş ve üniversitemiz ile ilişiği kesilmiş öğrenciler bu süreyi takip eden 3 yıl içinde eğitim-öğretim yılı başında yapılan Düzey Belirleme Sınavına girebilirler. Ancak bu süre içinde hiçbir öğrencilik hakkından yararlanamazlar. *2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 44.maddesinin c fıkrası İlgili kanuna şu linkten ulaşabilirsiniz: http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/

Fakülte veya yüksekokullarda sadece seçmeli dersleri yabancı dille olan Tıp Fakültesi, İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü, Mühendislik Fakültesi Jeofizik Bölümü, DTCF Sosyoloji Bölümü, Spor Bilimleri Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Kurumları Yöneticiliği Bölümü öğrencileri zorunlu Hazırlık Sınıfından başarısız olmaları halinde lisans programlarına devam edebilirler. Ancak bu öğrenciler, bölümlerinde yabancı dille verilen seçmeli dersleri alamazlar. Bu durumdaki öğrenciler, lisans programlarında dört yarıyıl boyunca verilen temel yabancı dil derslerini almak ve başarmak zorundadırlar. İsteğe Bağlı Hazırlık Sınıfından başarısız olan öğrencilerin bursları kesilir. Ön lisans/lisans programlarına devam ederler; ancak fakülte/yüksekokullarda birinci ve ikinci sınıflarda yer alan temel yabancı dil derslerini almak ve başarmak zorundadırlar. Temel yabancı dil derslerinin müfredatı, öğrencinin yabancı dil bilgisi seviyesine göre Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından belirlenir.

İSTEĞE BAĞLI HAZIRLIK *ÖNEMLİ* İsteğe bağlı hazırlık sınıfına kayıt yaptıran öğrencilerin sorumlulukları zorunlu hazırlık sınıfı öğrencileri ile aynıdır. Başarılı sayılmak için aynı koşulları yerine getirmek zorundadırlar. İsteğe bağlı hazırlık okuyan öğrencilerin hazırlık süreleri 1 (bir) eğitim- öğretim yılıdır (Eylül-Haziran) ve uzatılamaz. Bir eğitim-öğretim yılı sonunda başarısız olmaları durumunda lisans öğrenimlerine başlarlar. Eylül ayında Yüksekokulumuzda uygulanan ve zorunlu hazırlık öğrencilerinin girebildiği Düzey Belirleme Sınavı’na giremezler. İsteğe bağlı hazırlık sınıfında kayıtlı öğrenciler kayıtlı oldukları eğitim-öğretim yılı sonunda başarılı olamazlarsa bursları kesilir. Yabancı Diller Yüksekokulundan kayıtlarını sildirmeyerek hazırlık programına devam etmeyen isteğe bağlı hazırlık sınıfı öğrencileri başarısız sayılırlar. Kayıt sildirme işlemi eğitim-öğretim yılı başında Yabancı Diller Yüksekokulu Öğrenci İşleri Biriminde ilk hafta yapılır.

MUAF OLMA DURUMU Gerekli koşulları yerine getirerek Ankara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından uygulanan Yeterlik Sınavlarından ve/veya Düzey Belirleme Sınavından %30 yabancı dille eğitim yapan bölümler için en az 60 ve %100 yabancı dille eğitim yapan bölümler için en az 70 puan alan öğrenciler  hazırlık programından muaf tutulur. Üniversitemiz Senatosu tarafından eşdeğerliği kabul edilen ulusal veya uluslararası yabancı dil sınavlarından geçerli bir dil puanı aldığını belgeleyen öğrenciler ile öğretim dili olarak belirlenen yabancı dilin anadil olarak konuşulduğu bir ülkede o ülke vatandaşlarının devam ettiği ortaöğretim kurumlarında öğrenim görüp orta öğreniminin son üç yılını bu kurumlarda tamamladığını belgeleyen öğrenciler hazırlık programından muaf tutulur. Üniversitemiz Senatosu tarafından eşdeğerliği kabul edilen ulusal veya uluslararası geçerliği olan yabancı dil sınavlarının sonuç belgelerinin bir dilekçe ile en geç Yeterlik sınavından önce Yabancı Diller Yüksekokuluna sunulması ve Yüksekokul Kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanması gerekir. Senato onayı ile uluslararası yabancı dil sınav puanlarının (TOEFL IBT dışında) geçerlik süresi sınavın yapıldığı tarihten itibaren üç (3) yıldır. TOEFL IBT puanlarının geçerlik süresi iki (2) yıldır. Sınav sonuçları eşdeğerlik tablosu doğrultusunda Yüksekokul Kurulu tarafından yeterli bulunan öğrenciler zorunlu yabancı dil hazırlık programını başarıyla tamamlamış kabul edilir. *Eşdeğerlik tablosu duyurulmadığı sürece yalnızca Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından uygulanan Yeterlik Sınavı puanı geçerlidir.

DEVAM ZORUNLULUĞU Hazırlık Sınıfında devam zorunludur. Her bir çeyrek dönemde derslerin en az % 85’ine devam eden öğrenciler devam zorunluluğunu yerine getirmiş sayılırlar. Bu oranın altında kalan öğrenciler ilgili çeyrek dönemdeki derslere, sınavlara ve Yeterlik Sınavına giremezler, bulundukları kurlarda başarısız sayılırlar ve o kuru tekrar ederler.   Devamsızlık süreleri her bir çeyrek dönem için ayrı hesaplanır. Birinci çeyrekten artan devamsızlık süresi diğer çeyreklere devredilemez. Öğrenciler kendi devamsızlık durumlarını takip etmekle yükümlüdürler.

ÖĞRETİM ELEMANININ DERSE GELEMEDİĞİ DURUMLAR Öğretim elemanı Yüksekokul yönetiminin onay verdiği zorunlu haller dahilinde giremediği derslerin telafisini yapar. Öğretim elemanının raporlu olduğu durumlarda yedek bir öğretim elemanı sağlanır veya öğrenciler diğer sınıflarda derslere katılmak üzere yönlendirilirler. Yoklama, öğrencilerin gönderildikleri sınıfta görevli olan öğretim elemanı tarafından takip edilir. Sınıf temsilcileri veya sınıf öğrencileri, boş ders saati ile ilgili idare tarafından yönlendirme yapılmadığı takdirde, önlem alınması için Yüksekokul Yönetimini veya Akademik Birim’i durumdan haberdar etmek durumundadır. Aksi takdirde öğrenciler yok yazılır ve dersin telafisi yapılmaz. Öğretim elemanının derse geç kalması durumunda ders iptali söz konusu değildir.

DESTEK BİRİMLERİ VE PROGRAMLARI http://harmanlanmis.ankara.edu.tr/ Tüm kurlarda kayıtlı öğrencilerimizin kendi kurlarına yönelik farklı becerilerde destek materyallere ulaşabildiği sitemizdir. Ayrıca, ikinci kez aynı kuru tekrar eden öğrenciler online tekrar kuruna dahil olurlar ve bu sitedeki materyallerden faydalanarak Kur Atlama Sınavına hazırlanırlar. Öğrenci Erişim Merkezi (2.kat 83 nolu oda) Öğrenciler ders dışı zamanlarında, çeşitli materyallerden (internet, görsel- işitsel malzeme, alıştırma, kitap, sözlük, ansiklopedi vs.) yararlanmak üzere Öğrenci Erişim Merkezinde bireysel çalışmalar yapabilir ve http://yabdil.ankara.edu.tr adresinde verilen uzantılardan çeşitli materyal ve çalışmalara ulaşabilirler. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine göre eğitimle ilgili danışmanlık ve psikolojik destek sağlama hizmetleri bu konuda uzman öğretim elemanı tarafından sağlanır. Destek almak için Akademik Birim’e başvurulması gerekmektedir.

İLETİŞİM Öğrenciler, Rektörlük Öğrenci İşleri tarafından verilecek olan şifre ve adresten (OBS-Öğrenci Bilgi Sistemi) sınav notu ve devamsızlık ile ilgili bilgilere ulaşabilirler. Genel duyurular ve sınavlarla ilgili bilgilendirmeleri ise http://yabdil.ankara.edu.tr adresinden takip edebilirler. Ayrıca Yüksekokulumuza ait Facebook, Twitter vb. sayfalar takip edilerek, okulumuzla ilgili duyurulara ulaşılabilir. Sosyal medyadaki sayfalarımıza ait adresler Yüksekokulumuzun internet sitesinde mevcuttur.

ÖĞRENCİ-ÖĞRETİM ELEMANI GÖRÜŞME SAATLERİ Öğretim elemanı, ders dışı zamanlarda, okul içinde kendisine danışmak veya görüşmek isteyen öğrenciyi, belirlediği gün ve saatte kabul eder. Görüşme saatlerinde öğrencinin ders başarısının artırılması hedeflenir.

ÖĞRENCİ TEMSİLCİLERİ Her sınıfta, her kur döneminde oylama yoluyla Sınıf Temsilcisi belirlenir, sınıf temsilcileri arasından atama yoluyla Kur Temsilcisi ve Hazırlık Sınıfları Temsilcisi seçilir. Görevli öğretim elemanları tarafından bu gruplar ile periyodik olarak yapılan toplantılarda, öğrencilerin öneri, dilek ve talepleri ile iletmek istedikleri sorunlar belirtilir ve Yüksekokul Yönetimine bildirilir.

SOSYAL – KÜLTÜREL VE SPORTİF FAALİYETLER Yüksekokulumuzda öğretim elemanlarımız tarafından yürütülen çeşitli sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler (fotoğrafçılık kulübü, satranç kulübü, drama kulübü, sinema kulübü, gezi ve orientiring kulübü, şiir ve dinleti programları, hazırlık sınıfları dergisi vs.) öğrencilerimizin katılımı ile gerçekleştirilir. Bu faaliyetlerde yer almak isteyen öğrenciler, yapılan duyurular doğrultusunda ilgi duydukları program veya programlara kayıt yaptırabilirler.

YEMEKHANE Öğrencilerimiz, Sosyal Tesisimizde bulunan yemekhaneden 12.00-14.00 saatleri arasında yararlanabilir.

ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİNE İLİŞKİN KONULAR Yüksek Öğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı http://oidb.ankara.edu.tr/ adresindeki http://oidb.ankara.edu.tr/?page_id=230 bağlantısından ulaşabilirsiniz.

Derslere Başlamadan Önce Genel Tavsiyeler

Eski dil öğrenme alışkanlıklarınızı (eğer hazırlık okulundan farklı ise) geride bırakın. Sadece dilbilgisine önem vermek yerine dinleme, yazma, okuma ve konuşma becerilerine de önem verin. Derslerde devamlı İngilizce konuşmaya özen gösterin. Sizin için faydalı olanın bu olduğunu hatırlayın. Yabancı dil öğrenimi sadece üreterek (konuşarak ve yazarak) mümkündür. Hata yapmaktan çekinmeyin. Hata yapma kaygınız konuşurken akıcı olmanızı engellemesin. Öğretim elemanlarının İngilizce konuşuyor olmasından faydalanın.

Kelime defteri tutun. (örnek için http://2ndnature-online- eikaiwa Kelime defteri tutun. (örnek için http://2ndnature-online- eikaiwa.com/Articles/VocabularyNotebook.htm İlan panolarını, okulun internet sitesini ve sosyal medya hesaplarını takip edin. Öğrenci merkezli bir eğitim düzeni olduğunu unutmayın ve öğrenme sürecinizde söz sahibi olun. Öğrendiğiniz dil becerilerini sorgulayın, hayatınızın hangi aşamasında ve hangi durumunda size faydalı olacağını düşünün. Yabancı dilinizi kendi başınıza nasıl geliştirebileceğinizi görüşme saatleri içerisinde öğretim elemanlarına danışın.

Yabancı dili, sadece Hazırlık okulunu başarı ile tamamlamak için değil, üniversite hayatınız boyunca sizi farklı kılabileceği, çeşitli yurt dışı burs imkanlarından faydalanma olanağı verebileceği ve mezuniyet sonrası iş başvurularında ve edinmede avantaj sağlayabileceği için öğrenin. Okul dışında da yabancı dille ilgilenin (dizi-film izleyin, müzik dinleyin, kitap-dergi-gazete okuyun, Work&Travel-Erasmus vb. programlara katılın)

Ödev yaparken İnternetten ve kütüphanelerden faydalanın ancak referans vermeyi unutmayın. Referans vermeden kaynaklardan alıntı yapmak ve kendi fikrinizmiş gibi aktarmak (intihal) suçtur ve disiplin cezası gerektirir. Kendiniz üretmediğiniz sürece yabancı dil öğrenilemez. Üniversite öğrencisi olduğunuzun farkına varın ve öğrenim sürecinizde hocalarınız kadar sizin de söz sahibi olmanız gerektiğini unutmayın. Üniversite eğitiminde özerk bir öğrenen olmanın önemini kavrayın.

BaşarIlI bİr Akademİk yIl geçİrmenİz dİleğİyle… ENJOY YOUR ANKARA ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ NEDİR?

Öğrenen Özerkliği Kişinin kendi öğreniminin sorumluluğunu almasına öğrenen özerkliği/otonomi denir (Holec, 1981). Dil öğrenmede özerklik, öğrencilerin dil öğrenme amaçları üzerinde ve yollarında daha fazla kontrole sahip olmasıdır (Benson, 2001) ve bir amaç değil, süreçtir (Candy, 1991).

ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ İYİ BİR ÖĞRENEN ; öğrenilecek konuyla ilgili neyi bildiğinin farkındadır, öğrenme için bir çok stratejiye sahiptir ve farklı konuları farklı biçimlerde öğrenebilme yeteneğine sahiptir.

Öğrenime başlamadan cevap vermeniz gereken bazı sorular: Neden İngilizce öğrenmek istiyorsunuz? En çok hangi alanda başarılısınız, okuma, yazma, konuşma, dinleme, dil bilgisi vs.? Bunu nasıl biliyorsunuz? En zayıf olduğunuz dil becerisi nedir? Neden? En çok hangi ders içi etkinliklerini seversiniz? Bir dili bilmede en önemli unsur nedir? vb.

ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ Özerk Öğrenciler Ne Yapar? Gerçekçi ve ulaşılabilir hedefler koyar, Önceliklerini ve ihtiyaçlarını planlar, Doğru yöntem ve teknikleri seçer, Kendi öğrenme sürecini gözlemler ve sürecin değerlendirmesini yapar. Özerk Öğrenciler; hedef dilin, kendi özelliklerinin, öğrenme amaçlarının ve öğrenme seçeneklerinin farkındadırlar.

ÖĞRENEN ÖZERKLİĞİ Özerklik İçin Nelere İhtiyaç Duyarız? Öğrenme motivasyonuna ve devam ettirilmesine, Dil öğrenmek için olumlu bir meraka sahip olmaya, Eleştirel düşünme becerisine, Esnekliğe, Sıklıkla öğretmenden bağımsız çalışmaya. Neler Özerkliği Engeller? Odak eksikliği, Öğrenilen bilginin gerçek hayatla ilişkisinin kurulamaması, Bilgiyi bir kaynak ya da araç olarak görmemek.