KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi Alev AyaokurTolga Çakmak Müze Türleri, Müzelerin Temel Unsurları – Organizasyonel Yapı ve Personel.
Advertisements


YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Motivasyon ve Örgütsel Motivasyon
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
- 1 Kurumsal arşiv Açık Erişim Kurumsal Arşiv: Bir kurumun ürettiği bilimsel literatürünün dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri.
Pazarlama İlkeleri.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN516T İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 2017 Bahar Dönemi Hafta – II İnsan Kaynakları Yönetimini Etkileyen İç ve.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Engelli Amerikalılar Yasası (Americans with Disabilities Act -ADA)-(1990)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Kariyer Yönetimi ve İKY Sistemi
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İK MAKALESİ.
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
Çevre Yönetim Sistemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?

İnsan kaynakları: Bir kurumda, kuruluşta, işyerinde çalışan insanları refere eder. İnsan kaynaklarının değer ölçümü zordur. Önceliği önemlidir. Amaç; Gelişmelere, değişimlere uyum, farklılık yaratma, kurum-kuruluşun başarı-verimliliğini artırma, çalışanların mutluluğu……

Neden İnsan Kaynakları? İKY; insan kaynaklarının en verimli biçimde kullanılmasını ve çalışanların gereksinimlerinin karşılanmasının ve mesleki bakımdan gelişmelerinin sağlanmasıdır. İKY; kurumun-kuruluşun insan kaynakları alanında kurumun-kuruluşun amaçlarına etkili bir biçimde ulaşmak için kişisel, örgütsel ve çevresel bir çerçevede gerçekleştirilen faaliyetler bütünüdür. İKY; kurumun-kuruluşun amaçlarını geliştirmek için yeni insan kaynakları sağlamayı, sahip olduğu insan kaynaklarını muhafaza etmeyi ve geliştirmeyi içerin faaliyetler bütünüdür. İKY; daha nitelikli ve daha verimli bir sonuç elde etmek için yönetimlerle yönetilenler arasında güvenli ve etkili bir uyum amaçlayan kurum-kuruluşun bir fonksiyonudur.

İKY’nin faaliyet alanları; İnsan kaynakları ihtiyacının planlanması İnsan kaynaklarının değerlendirilmesi Etkili çalışma ilişkilerinin kurulması ve korunması İş analiz yapma İstihdam olanağı sağlama Eğitim ve geliştirme Çalışma ilişkilerinde sosyal güvenlik, sendikal faaliyetleri dikkate alma Değişimlere uyum İnsan kaynaklarının maliyeti Toplam kalite yönetimi

İKG’de temel stratejiler: İKG’ne yönelik politikaların oluşturulması Yönetimin her konuda desteği Uzun dönemli planların dikkate alınması İşbirliğinin oluşturulması Katılımcılığın sağlanması Sonuçlardan ders çıkarmak

İtibar görmek: saygı, prestij, farkındalık Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi Kişiye özel ihtiyaçlar: kişisel yeteneklerin kullanımı, yaratıcılık, potansiyelin kullanımı-farkındalık İtibar görmek: saygı, prestij, farkındalık Sosyal ihtiyaçlar: sevgi, aidiyet, akrabalık Güvenlik ihtiyacı: sosyal güvenlik, koruma ve sürdürülebilir yaşam Fiziksel ihtiyaçlar: gıda, su, hava, spor vb.

Bir birey işinden ne bekler? Fiziksel: ihtiyaçlarını asgari düzeyde giderecek bir maaş Güvence: Çalışma koşullarının güvenliği, iş güvenliği, iyi bir maaş/ücret Sosyal: Çalışma arkadaşları ile iyi ilişkiler İtibar: Yüksek statü, ödüllendirme, extra ücretlendirme Kişiye özel beklentiler: Kararlara katılım, esneklik-otorite, yaratıcılık

KIRSAL ALANDA İKG’DE TEMEL BİLEŞENLER Pazar Çiftlik Aile Yönetim Eğitim Örgütlenme Kurumsallaşma ve kurumsal ilişkiler