İşletmeler birer açık sistemdir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
STRATEJİK YÖNLENDİRME
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Sponsorluk 1.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Stratejik Yönetim.
MEHMET TAŞ1. 2 BU GÜNDÜR. “NEDEN VARIZ?” SORUSUNUN CEVABIDIR. MİSYON.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
MODERN PAZARLAMA VE PAZAR YÖNLÜLÜK
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
STRATEJİK PLANLAMA.
Pazarlama Giriş 1 1.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Stratejik Planlama Nedir?
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
İ şletmelerin Özellikleri ve Amaçları Etik, Sosyal Sorumluluk İ şletmelerin işlevleri Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Strateji ve Öncelikler
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 3. Hafta*
Pazarlama Giriş 1 1.
YAYGIN EĞİTİM.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
ETKİN İLETİŞİM VE HALKLA İLİŞKİLER
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazarlama İletişimi
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Sunum transkripti:

İşletmeler birer açık sistemdir. İşletmeler dış çevre ile sürekli etkileşim halindedir. İşletmeler paydaşları ile iletişim halinde olmak zorundadırlar. Eskiyen bilgi ve yöntemler, artan rekabet ve küreselleşme, tıpkı pazarlama anlayışının değişmesi gibi.

İşletmenin Paydaşları

Kurumsal Kimlik: Kimsin? Kurum imajının oluşmasında bir öncüldür. Kurumsal kimlik kavramı, yöneticilerin paydaşların sahip olmasını arzu ettikleri ve tutundurmaya çalıştıkları kurumsal nitelikleri ifade eder. İmaj ise paydaşlarda oluşan düşüncelerdir.

Kurum Kimliği ile Alakalı Kavramlar Misyon: Neyim? Neden varım? Vizyon: Nerde olmak istiyorum? Amacım ne? Değerler: İş yaparken göz önünde bulundurulan ilkelerdir. Kurum kimliği ve imajını oluşturmaya yardımcıdır. Yerine getirilmesi kuruma itibar kazandırır.

Misyon, Vizyon Örnekler

Müşteri ile ilişkiler Devlet ile ilişkiler Yatırımcılar ile ilişkiler İç iletişim Kriz Yönetimi

İşletme imajı Gerçek durum İletişim hataları??

Kurumsal İtibarın Oluşturulması İçin: Ne olduğumu söylüyorum + Ne olarak görünüyorum Ekolojik dengeye zarar vermeme: Eko etiketleri Güvenilirlik ve sorumluluk: Ürününün arkasında olma! Tüketicilere karşı sorumluluk bilinci Yönetim uygulamaları ve politikalarıyla kurumsal iletişim yönetimi: Çalışanların elde tutulması ve nitelikli çalışanların kuruma çekilebilmesi için önemlidir!

Uluslararası Halkla İlişkiler Birliği, halkla ilişkileri, özel ya da kamu kurum ve kuruluşlarının ilişkilerde bulunduğu kimselerin anlayış , sempati ve desteğini elde etmek için sürekli yaptığı faaliyetler olarak tanımlanmıştır.

İşletmeler, toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel yapısından soyutlanmayacak sistemlerdir.

Sürekli olarak değişen ve gelişen bir çevre içinde yer alan işletme, yaşamını amaçlarına dönük biçimde sürdürebilmek için yeni koşullara uymak ve toplumsal ilişkiler kurmak zorundadır.

Bu nedenle, sadece içyapıyı oluşturan iletişim sistemini kurmak ve işletmek yeterli değildir.

Çağın gerçeklerine uygun olarak işletme dışı ilişkilerin de belirli bir düzen içinde yürütülmesi bugün artık modern nitelik taşıyan her işletmenin en önemli sorunları arasına girmiştir.

İşletme iletişim süreçlerini kullanarak toplumun yapısını, özelliklerini, özlemlerini tanımak ve kendi varlığını, amaçlarını, yaptıklarını ve yapmak istediklerini halka tanıtmak ister.

İşletme bu iletişimi gerçekleştirirken sadece reklam amacı gütmez İşletme bu iletişimi gerçekleştirirken sadece reklam amacı gütmez. Aynı zamanda toplum içinde iyi tanınmış, saygınlık toplamış bir kuruluş olarak, halkla ilişkiler ve iletişim konusunda zayıf kalmış diğer işletmelere göre kurumsal imajını daha iyi bir noktada konumlama imkanı bulmaktadırlar.

Halka bilgi aktarma süreci genellikle mesajlar şeklinde olur Halka bilgi aktarma süreci genellikle mesajlar şeklinde olur. Mesajlar ise toplum üzerinde etkili ve kalıcı bir düzeyde hazırlanmalıdır.

Mesajların taşıması gereken özellikler şöyle sıralanabilir:

Mesajın iletileceği hedef kitlenin özelliği verici tarafından çok iyi bilinmelidir (Bu noktada karşılıklı iletişim önemlidir) Mesaj gönderen kişinin geri bildirimi sağlamak için özel çaba harcaması gerekir.

Geri bildirim mümkün değil ise en iyi yöntem mesajı daha açık bir şekilde göndermek ve tekrar sayısını artırmaktır.

Planlama (Ne zaman, nerede, kime yönelik, hangi araçlar kullanılarak?) Örgütleme (İş bölümü ve iş akışının yapılandırılması) Yöneltme (Çalışanların bu yönde motivasyonlarının sağlanması) Koordinasyon ve denetim (Faaliyetlerin planlandığı gibi uygulanıp uygulanmadığının ve sonuçlarının kontrol edilmesi)

Halkla İlişkilerin Gelişimi ve Bazı Örnekler

Çağrı merkezi tarafından memnuniyet değerlendirmesi: Aldığınız hizmetten memnun musunuz? X kişi sizi yeterince bilgilendirdi mi? Aracınızı alabileceğiniz tarih ve saatte alabildiniz mi? Yaşanan bir problem var mıdır? Bizi tekrar tercih eder misiniz?

Halkla ilişkiler bir görüşe göre insanlık tarihi kadar eskidir Halkla ilişkiler bir görüşe göre insanlık tarihi kadar eskidir. Örneğin,Büyük İskender İran’da Kral Dara’nın kızı ile evlenmiş ve Pers giysileri ile halkın karşısına çıkmıştır. Bu davranış, Persler arasında ilgi ve hayranlık uyandırmıştır.

Selçuklu İmparatorluğu döneminde Nizam-ül Mülk’ün “Siyasetname” adlı eserinde halkın düşünce ve isteklerinden yönetimi haberdar etmenin gereğinden söz edilmektedir. Anadolu Selçukluları’nda hükümdarlar, haftanın belirli günlerini halkın sorunlarını dinlemeye ayırmışlardır.

Osmanlı döneminde Fatih Sultan Mehmet cuma namazlarından sonra halkla iç içe olmaktaydı.

Türkiye’de 1920 yılında Anadolu Ajansı kurulmuş,reformların halka tanıtımı doğrudan Mustafa Kemal Atatürk tarafından yapılmıştır.

Yine 1920 yılında Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü,1961 yılında Devlet Planlama Teşkilatı içinde “Yayın ve Temsil Şubesi”kurulmuştur.

Ülkemizde 1971 yılında İstanbul’da ilk kez Halkla İlişkiler Derneği kurulmuş ve 1985 yılına ikinci dernek İzmir’de açılmıştır.

Halkla İlişkiler-Kurumsal İletişim Halkla ilişkiler kavram olarak nispeten daha küçük grupları tanımlamaktadır. Genellikle duyuru şeklinde olmaktadır. İç ve dış paydaşların daha fazla bilgi talep etmesi ile kurumsal iletişim anlayışı yerleşmeye başlamıştır.

Kurumsal iletişim üst yönetime bağlı olmalı (politika yapıcıların kontrolü) Çift yönlü iletişim (Örneğin: Şikayet ve öneriler) Kurumsal iletişimde kişiler ve kurumlar (müşteri tüzel kişilik de olabilir) arasında bir iletişim ağı olduğu kabul edilir.

Kurumsal İletişim Yönetimsel İletişim ( Misyon ve vizyonun kurum içi paydaşlar ile bütünleştirilmesi ve benimsetilmesi) Örgütsel iletişim (Bilgi kullanıcılarının baskısı ile dış paydaşlara yönelik olarak sunulan bilgiler) Pazarlama iletişimi: Ürünlere yönelik reklam ve tutundurma faaliyetleri (Sağlıkta dikkat!)

Kurumsal İletişim • Markanın arkasındaki kurumu ayrıntılarıyla anlatmak (kurumsal marka), • Kurumun arzulanan kimliği ve marka özellikleri arasındaki uyumsuzlukları minimum seviyeye indirecek girişimlerde bulunmak, • İletişim alanında kimin hangi görevleri üstleneceğini belirlemek, • İletişimle ilgili konularda karar vermeyi kolaylaştıracak etkili prosedürleri formüle etmek ve uygulamak, • Kurumsal amaçları içsel ve dışsal olarak destekleyecek girişimleri harekete geçirmek.

Halkla ilişkiler çalışmaları Medya ve İletişim Departmanı bünyesinde yürütülmektedir. Pazarlama birimi kurumun cirosunu arttırma çabası gütmektedir. Medya ve iletişim; kurumun marka değeri, marka sadakati, itibarı için çalışmaktadır.

Pazarlama ve Medya İletişim Birimlerinin İlişkisi Pazarlama departmanı yürüteceği faaliyetlerde; Basılı materyal Basın ve yazı dili Görsel tasarımlarda destek almaktadır.

Kitlenin algısını yönetmek Halkla İlişkiler Çalışmaları Amaç Kitlenin algısını yönetmek

Faaliyet alanları; Sosyal sorumluluk projeleri Sponsorluklar Sosyal medya kullanımı Özel günlere yönelik aktiviteler (Konferanslar, farkındalık günleri vb.)

Çalışma Soruları İşletmelerin iletişim gerekliliklerini açık sistem yaklaşımı üzerinden açıklayınız. İşletmelerde halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim kavramlarını küreselleşme ve rekabet açısından tartışınız. Bir işletmenin paydaşları kimlerdir? Kurum kimliği, kurumsal imaj, kurumsal marka ve kurumsal itibar kavramlarını kısaca açıklayarak günümüzde bu kavramların önemini açıklayınız. Misyon ve vizyon kavramlarını açıklayarak birer örnek veriniz. İşletmenin misyon vizon ve değerleri kurumsal itibar açısından neden önemlidir? İşletmelerde halkla ilişkiler-Kurumsal iletişim süreçlerini açıklayınız. İletişimde feedback neden önemlidir? Feedback alınması mümkün olmadığında işletmeler nasıl bir iletişim yöntemi izlemelidir? Halkla ilişkilerden kurumsal iletişime geçiş sürecini kısaca anlatınız. Kurumsal iletişimin amaçları nelerdir?