Lütfen Cep Telefonlarınızı Sessiz Konuma Alınız!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ TEBLİĞİ (ÜGD:2011/53) (Yürürlüğe Giriş Tarihi.
Advertisements

6. ADIM İşçinin Ücretini Zamanında ve Eksiksiz Öde.
Cam Vakıf Türkiye Şişe ve Cam Fabrikaları A.Ş. Ve İştirakleri Sosyal Güvenlik ve Bilimsel Araştırma Vakfı Temsilciler Meclisi Olağan Genel Kurul Toplantısı.
GÖREVİ KÖTÜYE KULLANMA SUÇU (TCK 257. MADDE).
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Kullanıcı adı ve şifre için ö ğ renci bilgi.
1 İsmail IŞIK (Tapu ve Kadastro Uzmanı) - Mart 2016.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
Serbest muhasebeci mali müşavir sigortası. Serbest muhasebeci mali müşavir sorumluluk sigortası Bu sigorta ile Sigortacı, Sigortalının vermekte olduğu.
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
Bağımsız Denetim ile Vergi Denetimi Arasındaki Geçişler
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
KIYMETLİ EVRAK HUKUKU Doç. Dr. Mustafa ÇEKER
KESİN HESAP KANUN TASARISI
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ PEDAGAJİK FORMASYON PROGRAMI Öğrenci Numarası: Mehmet Kürşat SOĞANCIOĞLU.
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
DÖNEMSONU UYGULAMALARI
#Geçici Koruma GEÇİCİ KORUMA SAĞLANAN YABANCILARIN ÇALIŞMA İZİNLERİNE DAİR YÖNETMELİK ve UYGULANMASI.
HAZIRLAYANIN; ADI SOYADI; İLVE ÇEBİ NUMARA:
T.C. ERBAA KAYMAKAMLIĞI İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Hazırlayan Fatih BAL V.H.K.İ KBS-TKYS YIL SONU İŞLEMLERİ 1.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Doküman Yönetİm (DYS) Sİstemİ
VARLIK BARIŞI VERGİ AFFI
Mali Hizmetler Müdürlüğü ARSA RAYİÇ ÇALIŞMALARI
E-MUTABAKAT SUNUM.
DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR
Ceyhun yılmaz Mali hizmetler uzmanı.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
6745 SAYILI “YATIRIMLARIN PROJE BAZINDA DESTEKLENMESİ İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN”DA YER ALAN ÖNEMLİ.
Hazırlayan : İbrahim Gökhan Uzun
MUHASEBEYE GİRİŞ Muhasebenin Tanımı Muhasebenin Türleri
REHBERLİK YÖNETMELİK-5
REHBERLİK YÖNET.-6.
DIGIKENT Kent Yönetim Platformu Elektronik Belge Yönetimi
Ersin GÖKGÜN / Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Oda Sekreteri
12.DERS SERMAYE AZALTIM İŞLEMLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
ARALIK, 2017 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
FI – Finansal Muhasebe Genel Sunumu
12 Ticari Alacaklar 12 Ticari Alacaklar 22 Ticari Alacaklar
Konu Başlıkları Staj başvurusunda izlenecek yol
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNDE KATKILAR, KESİNTİLER ve DENETİM
DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
TÜRKİYE NOTERLER BİRLİĞİ
III.Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar ( ) nolu hesaplar)
Defter Beyan Sistemi Başvurusu
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
Burhan ERAY Mali Müşavir & Bağımsız Denetçi
19. Diğer Dönen Varlıklar 19. Diğer Dönen Varlıklar 190 Devreden KDV
2017 – 2018 Eğitim – Öğretim Yılı Mühendislik Fakültesi STAJ BİLGİLENDİRMESİ STAJ İŞLEMLERİ Burada açıklanan işlemler her staj türü (şantiye, büro, serbest.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgilendirme Toplantısı
Müracaat ve Şikayetler
ARALIK, 2018 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
KONKORDATO TALEBİNE EKLENECEK BELGELER İİK
KİMLİK YÖNETİM SİSTEMİ
Yurtiçi Fuar için devlet destekleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HESAP KAVRAMI VE İŞLEYİŞİ
HAZİRAN – ARALIK ÇALIŞMA RAPORU
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
9- BELEDİYELERDE TEŞKİLİ ZORUNLU GECEKONDU FONU İLE İLGİLİ TÜM İŞLEMLER :
2018 Yılında Uygulanacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar
MUHTASAR VE PRİM HİZMET BEYANNAMESİ 2019
Sunum transkripti:

Lütfen Cep Telefonlarınızı Sessiz Konuma Alınız!

T.C. SAKARYA ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLER EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 24 Aralık 2016

GENEL SEKRETERLER EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Gündem: Yoklama, Açılış Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı Birlik Başkanımızın Konuşması Muhasebe Sunumu Sicil Sunumu Genel Uygulamalar Sunumu Katılım Belgelerinin Verilmesi Yemek

SAYGI DURUŞU VE İSTİKLAL MARŞI 24 Aralık 2016

MUHASEBE SUNUMU 24 Aralık 2016

Denetİm raporu 20 KASIM 2015 TARİH 29538 SAYILI RESMİ GAZETEDE ESNAF VE SANATKARLAR MESLEK KURULUŞLARINDA DENETİM KURULLARININ ÇALIŞMA USULÜ VE DÜZENLENECEK RAPORLAR HAKKINDA TEBLİĞ YAYINLANMIŞTIR. BU TEBLİĞ KAPSAMINDA HAZIRLANACAK OLAN DENETİM RAPORLARI STANDART HALE GETİRİLEREK ODALAR İÇİN YK-1 KODU İLE DÜZENLENMİŞTİR. DENETİM RAPORLARI HER 3 AYDA BİR DÜZENLENMELİDİR. 1. DÖNEM OCAK – ŞUBAT - MART AYLARI 2. DÖNEM NİSAN – MAYIS - HAZİRAN AYLARI 3. DÖNEM TEMMUZ – AĞUSTOS - EYLÜL AYLARI 4. DÖNEM EKİM – KASIM - ARALIK AYLARI

DENETİM RAPORUnun 1. sayfasI DENETLENEN DÖNEM : .....YILI ……DÖNEMİ 1. DÖNEM (OCAK-ŞUBAT-MART) 2. DÖNEM (NİSAN-MAYIS-HAZİRAN) 3. DÖNEM (TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL) 4. DÖNEM (EKİM-KASIM-ARALIK) DENETİM KURULU ÜYELERİ : Başkan : Üye : Raporun Düzenleme Tarihi : Dönem sonlarındaki aylarının (NİSAN – TEMMUZ – EKİM – OCAK) 1 ile 15 arasında hazırlanır. Yönetim Kuruluna Teslim Tarihi : Dönem sonlarındaki ayların (NİSAN – TEMMUZ – EKİM – OCAK) en geç 15 ine kadar üst yazı ekinde teslim edilmeli.

DENETİM RAPORU 1.BÖLÜM MALİ DURUM 1) Kasadaki Nakit TL: (Denetlenen günün son günü kasada bulunan paranın toplamı) - Muhasebe Kayıtlarına göre olması olması gereken tutar TL: (Buraya yazılacak tutar Kasadaki Nakit ile aynı olmalı) - Müspet ve Menfi Fark TL : (Kasadaki Nakit ile Muhasebe Kayıtları arasında eksik veya fazla varsa yazılacak) - Fark Varsa Sebebi : ( Kasa ile Muhasebe Kayıtlarının tutmamasının sebebi yazılmalı) - Bankalardaki Toplam Nakit Tutar TL : (Çalışmış olduğunuz tüm bankalardaki denetimin son günündeki tutarlar yazılacak mevduatlar dahil) - Çek,Senet, Bono, Emtia Senetleri vb. Kıymetli evrak karşılığı TL Alacaklar karşılığı almış olduğunuz çek,senetler ve hisse senetleri

DENETİM RAPORU 1.BÖLÜM MALİ DURUM Dönen Varlıklar Toplamı : 100’lü Hesaplar. 10 HAZIR DEĞERLER. Kasa, Bankalar, Alınan Çekler Senetler 11 MENKUL KIYMETLER. Hisse Senetleri 12 TİCARİ ALACAKLAR. Üyelerinizden alacaklarınız, Verilen Depozito ve Teminatlar (Kısa Vadeli Olanlar), Kredi Kartı Alacakları (Pos Cihazı Kullananlar) 13 DİĞER ALACAKLAR. Personele verilen borçlar, Çeşitli alacaklar 15 STOKLAR. Basit Usul Evrakları, 17 YILLARA YAYGIN İNŞAAT ve ONARIM MALİYETLERİ. 18 GELECEK AYLARA AİT GİDERLER ve GELİR TAHAKKUKLARI. 19 DİĞER DÖNEN VARLIKLAR. Peşin Ödenen Vergiler, Personele ve Yöneticilere verilen iş avansları, Personele verilen avanslar.

DENETİM RAPORU 1.BÖLÜM MALİ DURUM Duran Varlıklar Toplamı : 200’ lü Hesaplar 22 TİCARÎ ALACAKLAR. Uzun vadeli Teminat ve depozitolar, Uzun vadeli alacaklarınız. 23 DİĞER ALACAKLAR. Bağlı ortaklıklardan alacaklarınız. 24 MALÎ DURAN VARLIKLAR. İştirakler, Ortaklıklar. 25 MADDÎ DURAN VARLIKLAR. Taşıtlar, Demirbaşlar, 26 MADDÎ OLMAYAN DURAN VARLIKLAR. 27 ÖZEL TÜKENMEYE TABİ VARLIKLAR. 28 GELECEK YILLARA AİT GİDERLER ve GELİR TAHAKKUKLARI. 29 DİĞER DURAN VARLIKLAR.

DENETİM RAPORU 1.BÖLÜM MALİ DURUM Yabancı Kaynaklar Toplamı : 300’lü Kısa Vadeli ve 400’lü Uzun Vadeli Borçlar 30 - 40 Mali Borçlar : Kredi Kart Borçları, Banka Kredileri, Finansal Kiralar 32 - 42 Ticari Borçlar : Satıcılar, Alınan teminat ve depozitolar. 33 - 43 Diğer Borçlar : Bağlı ortaklıklardan alınan borçlar, Personel,yönetim denetime olan borçlar, elektrik,su, gaz, telefon v.b. 34 - 44 Alınan Avanslar : Alınan depozito ve avanslar. 35 Yıllara Yaygın İnşaat ve Onarım Hakedişler : 36 Ödenecek Vergi ve Diğer Yükümlülükler : Sgk, Vergi borçlarının tümü, Birliğe ve konfederasyona olan katılım ve eğitim bütçesi borçlarınız. 37 - 47 Borç ve Diğer Karşılıkları : 38 - 48 Gelecek aylara ait Gelirler ve Gider Tahakkukları : 39 - 49 Diğer Kısa ve Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar : Sayım, Kasa Fazlalığı ve banka hesaplarınıza yanlış yatanlar.

DENETİM RAPORU 1.BÖLÜM MALİ DURUM Denetlenen Döneme İlişkin Gelirler Toplamı TL : Denetlenen 3 aylık toplam tutar yazılacak. Denetlenen Döneme İlişkin Giderler Toplamı TL : Denetlenen 3 aylık toplam tutar yazılacak. Yapılan Sosyal ve Mali Yardımların Toplamı TL : Denetlenen 3 aylık toplam tutar yazılacak. Personele , Yöneticilere ve üyelerinize yapılan yardımlar. Sosyal faaliyette bulunan kuruluşlara, Emniyete, Okullara v.b. Yerlere yapılan yardımlar.

DENETİM RAPORU 1.BÖLÜM MALİ DURUM 2) Odada olması gereken basılı evrak mevcutmudur? Evet Kutuçuğu 3) Para ve Kıymetli Evrak Kasada saklanmaktadır? Evet Kutucuğu Çelik bir kasada saklama zorunluluğu vardır. 4) Kasada Olması Gereken Tutar: İçinde Bulunan dönemin tahmini bütçesinin % 5’ini geçmeyecek tutarda olması gerekir. 5) Gelirlerin Banka Hesabına Yatması : Bu maddede hayır kutucuğu işaretlenecek. Açıklama yapılacak. 6) Tahsil ve Tediye Fişleri : Muhakkak kesilmeli işlenmeli ve çift imzalı olmalıdır. (Başkan ve Genel Sekreter )

İKİNCİ BÖLÜM ÜYELİK İŞLEMLERİ

DENETİM RAPORU 3. BÖLÜM ÜYE AİDATLARI VE KATILIM PAYLARI Tahsil Edilen Aidat (Kayıt Dahil) : Denetlenen Dönem içinde Aidat Tahsilatı ve Kayıt Olan Esnafların sayısı ile yapılan tahsilatların (bankaya yatanlar dahil) toplam tutarı yazılacak. Ödenen Katılma Payları : Denetlenen dönem içinde Birliğe ve Federasyona ödediğiniz katılma payı ayrı ayrı yazılacak. Ödenecek Katılma Payları : Birliğe ve federasyona olan katılma payı borcunuzu ayrı ayrı yazacaksınız. Ödenen Eğitim Katkı Payları : Denetlenen dönem içinde Birliğe ve Federasyona ödediğiniz Eğitim katkı payı ayrı ayrı yazılacak. Ödenecek Eğitim Katkı Payları : Birliğe ve federasyona olan Eğitim Katkı payı borcunuzu ayrı ayrı yazacaksınız. Kayıt Ücreti ve Yıllık Aidatların zamanında Tahsili : Kayıt ücretleri direkt banka hesabına yatmakta. Aidatlarınızı da her yıl 2 taksitte tahsil etmelisiniz.

4. Bölüm evrak ve arşİv hİzmetlerİ Odaya Gelen Evrak Sayısı : Odanıza denetimi yapılan dönem boyunca gelen evrak defterine kayıt etmek zorunda olduğunuz evrakların toplam sayısı yazılacak. Odadan Giden Evrak Sayısı : Odanızdan denetimi yapılan dönem boyunca giden evrak defterine kayıt etmek zorunda olduğunuz evrakların toplam sayısı. Evrak ve Arşiv Hizmetlerinin Usul ve Esaslara Uygun Yütülmekte midir? Odanıza Ait tüm belgeleri düzenli açıklamalı ve sağlıklı bir şekli dosyalamalı ve Tek bir standart içerisinde arşivlemelisiniz. Yazışma Evraklarını 5 Yıl Muhasebe Evraklarını 10 Yıl süre ile saklamalısınız. Özelliği olan (karar defteri, sicil kayıtları, muhasebe defterleri, personel dosyaları ve benzeri) kayıt ve dokümanlar sürekli saklanır.

5. Bölüm personel İşlemlerİ İşe Alınan Personel Sayısı : Denetlenen dönem içerisinde alınan personelin sayısı yazılacak. İşten Çıkarılan Personel Sayısı : Denetlenen dönem içerisinde işten çıkarılan personelin sayısı yazılacak. Toplam Personel Sayısı : Denetlenen dönemin son gününde mevcut çalışan personelin toplamı. Oda Personeline ait bilgiler e-esnaf tabanında güncelmi? Güncel ise evet kutucuğu, Değil ise Hayır Kutucuğu işaretlenecek. Hayır ise sebebini izah edin. 2) Çalışan personelin işe girişleri SGK’na zamanın bildirilmişmi? Bildirildi ise evet kutucuğu, Bildirilmediği ise Hayır kutucuğu işaretlenecek sebebi izah edilecektir. 3) Özlük Dosyasında Bulunması Gereken Evraklar. Evet kutucuğu. 4) Mevcut Genel Sekreter ve yardımcıları ve yeni atananlar 5362 kanunun 57 nci maddesinde belirtilen niteliklere haizmidir? Evet kutucuğu

6. Bölüm organlar Yönetim Kurulunun Toplantı Tarihleri : Denetlenen Dönem içerisinde yapılan yönetim kurulu toplantısı tarihlerini yazınız. En az 3 Toplantı. Denetim Kurulunun Toplantı Tarihleri : Denetlenen Dönem içerisinde yapılan denetim kurulu toplantısı tarihlerini yazınız. En az 3 Toplantı 1) Toplantılar en az ayda bir yapılmış mıdır? Evet kutucuğunu işaretleyiniz. Ayda bir yapmak zorunluluğunuz vardır. 2) Toplantı çağrısı üyelere yazılı olarak yapılmış mıdır? Evet kutucuğunu işaretleyiniz. Toplantı öncesi yazılı bildirip tebliğ etmelisiniz. 3) Yönetim Kurulu toplantılarında toplantı ve karar nisaplarına uyulmuş mudur? Evet Kutucuğu işaretlenecek. (Toplantı ve karar alma yeter sayısının olması gerekliliği) 4.) Mazeretsiz olarak üst üste üç toplantıya iştirak etmeyen üyeler hakkında gerekli işlemler yapılmış mıdır? Bu maddede kutucuk işaretlenmeyecek açıklama olarak «Toplantıya katılmayan üyemiz bulunmamaktadır.» yazınız.

7. Bölüm İşleyİş 1) Giderler Başkan veya vekili ile genel sekreterin ortak imzası ile yapılmakta mıdır. Evet Kutucuğu işaretlenmeli. 2) Odadan gönderilen yazılar Başkan veya Vekili ile Genel Sekreterin İmzası ile yapılmakta mıdır. Evet Kutucuğu işaretlenmeli. 3) Bankalardan aylık ekstreler alınıp mutabakatlar yapılmakta mıdır. Evet Kutucuğu işaretlenmeli 4) Tahsil ve Tediye Fişleri Düzenlenip Kasaya İşleniyor mu? Evet Kutucuğu 5) Düzenlenen evrak kayıtları süresi içinde ilgili deftere intikali sağlanmakta mıdır? Evet Kutucuğunu işaretleyiniz. 6) Demirbaşlar Deftere gününde ve düzenli işleniyormu? Evet Kutucuğu 7) Demirbaşlar Deftere sıra numarasına göre numaralandırılmakta mıdır? Evet Kutucuğu işaretlenecek

Son sayfa İmzalar Raporun Teslim Tarihi Yazılmalı. Raporun Yılı ve Dönemi Yazılmalı. Denetim Kurulu Raporun Her Sayfasını Tükenmez kalem ile imzalamalıdır.

TASDİK ZAMANI Yevmiye Defteri – Büyük Defter – Kasa Defteri 31/12/2016’ya kadar Noterlere tasdik ettirilir. Bu defterlerin dolması dolayısıyla Yeni defterler kullanmaya başlamadan önce notere tasdik ettirilir. Gelir – Gider Defterlerini ertesi yılda da kullanmak isteyenler kullanacakları yılın ocak ayı içinde (31/01/2017) notere ara tastiğini yaptırmaya mecburdurlar. Gelir – Gider Defterlerini ertesi yılda da kullanmayacaklar 31/12/2016 ya kadar Noter tastiği yaptırmaya mecburdurlar.

SORUMLULUKLAR 5362 Sayılı kanun MADDE 59 Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının yetkili organlarının üyeleri ve genel sekreterleri ile personeli, görevlerini yerine getirirken görevleriyle ilgili suç teşkil eden fiil ve hareketlerinden ve özellikle bu kuruluşların paraları ile para hükmündeki evrak, senet ve diğer malları aleyhine, bilanço, kesin hesap, rapor, diğer her çeşit evrak ve defterleri üzerinde suç işledikleri takdirde, bu suçlardan dolayı, adli olarak kamu görevlileri gibi ceza görürler.

Türk Ceza Kanunu (1) Kanunda ayrıca suç olarak tanımlanan hâller dışında, görevinin gereklerine aykırı hareket etmek suretiyle, kişilerin mağduriyetine veya kamunun zararına neden olan ya da kişilere haksız bir kazanç sağlayan kamu görevlisi, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (2) Kanunda ayrıca suç olarak tanımlanan hâller dışında, görevinin gereklerini yapmakta ihmal veya gecikme göstererek, kişilerin mağduriyetine veya kamunun zararına neden olan ya da kişilere haksız bir kazanç sağlayan kamu görevlisi, altı aydan iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. (3) İrtikâp suçunu oluşturmadığı takdirde, görevinin gereklerine uygun davranması için veya bu nedenle kişilerden kendisine veya bir başkasına çıkar sağlayan kamu görevlisi, birinci fıkra hükmüne göre cezalandırılır. 

Teşekkür ederİz. süreklİ www.sesob.org.tr yi zİyaret edİnİz

SİCİL SUNUMU 24 Aralık 2016

1- ESBİS SİSTEMİNDEKİ EKSİKLİK VE GÜNCELLEMELER 2- ÜYE ADRES BİLGİLERİ 3- TADİL 4- VİZE 5- ODA KAYDI OLMAYAN ÜYELERE BASILI EVRAK 6- VERGİ KAYDI KAPALI ÜYELER 7- KAYITDIŞI ESNAF 8- SİZDEN İSTEKLERİMİZ

ESBİS GÜNCELLEMELERİ VE EK YÜKÜMLÜLÜKLER

ESBİS GÜNCELLEMELERİ ESBİS üzerinde yapılan kontrollerde bazı meslek kuruluşlarının çalışanlarının ve kurul üyelerinin bilgilerinin eksik olduğu tespit edilmiş Bakanlık bu konuda ciddi uyarılarda bulunmaktadır.

ESBİS üzerinde yapılan kontrollerde bazı meslek kuruluşlarının Genel Sekreter ve çalışanların cep telefonu ve e-posta adresleri bilgilerinin  eksik olduğu tespit edilmiştir. Bu itibarla, ESBİS üzerinde tarafınızca cep telefonu ve e-posta adres verisinin olup olmadığını ve güncelliğini kontrol ediniz. Bu bilgilerde herhangi bir eksiklik var ise; Ana sayfanın üstünde yer alan şerit menüde, Çalışan İşlemleri bölümüne giriniz.Açılan sayfada isminizin üzerine çift tıklayınız.Sol üst köşede yer alan "Kişi Bilgilerini Güncelle" kısmı ile Cep Telefonu ve E-posta adresinizi sisteme ekleyiniz veya güncelleyiniz. Esbis üzerinde Ana sayfa butonuna giriş yaparak odanın sayfasına geçilir

Kişi bilgilerini güncelle Kişi Bilgileri ni güncelle butonu ile çalışanlarınızın bilgilerini güncelleyin Çalışan işlemleri butonu ile çalışanları sayfasına geçilir

ESBİS EKSİKLİKLER ESBİS üzerinde yapılan kontrollerde bazı meslek kuruluşlarının; Yönetim kurulu Denetim Kurulu Üyelerinin fotoğraf ve iletişim bilgilerinin eksik veya doğru olmadığı tespit edilmiştir.

Odanız ile ilgili tüm işlemleri (Adresi, Ana Sözleşme, Gayrimenkul, Genel Kurul ve Kurul üye işlemleri ile ilgili detayları bu sayfada görebilir ve değişiklik yapabilirsiniz.

ESBİS üzerinde yapılan kontrollerde; Yönetim kurulu üyelerinin cep telefonu bilgilerinin olmadığı veya yanlış olduğu, yine kurul üyelerinin detay sayfasında "fotoğraflarının" olmadığı görülmüştür. Bu sebeple Odanızca gerekli kontrollerin yapılarak yönetim ve denetim kurulu üyelerinizin;

Resim yükle butonuna tıklayarak kişinin fotoğrafı yüklensin Kimlik bilgisine  göre üye arama" bölümünde üstte bulunan; "Resim Yükle" bölümünden güncel resmini,"Kimlik Bilgileri" bölümünden ise güncel telefon numarasını 23.11.2015 tarihine kadar sisteme eklemeniz gerekmekteydi. Oysa hala bunu yapmayan odalarımız mevcuttur. Resim yükle butonuna tıklayarak kişinin fotoğrafı yüklensin

ESBİS Veri tabanında üyenin, bilgileri eksik olduğu tespit edilmiştir ESBİS Veri tabanında üyenin, bilgileri eksik olduğu tespit edilmiştir. Kimliklerinin yada eksik olan bilgilerinin girişini yapınız. Üyelerin Aidatlarının ESBİS veri tabanında takip edilmesini sağlayınız. İlerleyen günlerde banka sistemine geçildiğinde sizin için büyük sıkıntılar doğacaktır. (Örnek: Sistemde 2009 yılından borcu kalan birinin, Gerçekte 2013 yılından bu yana borcu olduğunu düşünürsek sistem size 2009 dan itibaren borç hesaplayacak ve en eski dönemin tahsilatının yapılmasına izin verecektir. Eski dönem bitmeden yeni dönem tahsilatı yapamayacaksınız.)

ADRES BİLGİLERİ (UAVT) Adresi UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı) Uyumlu Olmayan İşyerleri için Sicil ekranında bir defaya mahsus olmak üzere adres güncelleme yetkisi verilmiştir. Adres güncellemesi yapılması zorunludur. Üyelerin herhangi bir Sicil işlemi için muhakkak suretle Adres güncellemesi yapılmalıdır. Bu sebeple sicilde yaptıracağınız her işlem için önce Üyenin doğru adres bilgisini maliyede güncellettirin Not: Üyenin işyeri adresi değişmişse, öncelikle eski adresi ücretsiz olarak UAVT uyumlu hale getirilecek. Daha sonra Yeni adres Ücretli olarak Tadil yapılacaktır.

ADRES BİLGİLERİ (UAVT) 14.177 kişi ADRES BİLGİLERİ (UAVT) Adresi UAVT (Ulusal Adres Veri Tabanı) Uyumlu Olmayan İşyerleri için Sicil ekranında bir defaya mahsus olmak üzere adres güncelleme yetkisi verilmiştir. Adres güncellemesi yapılması zorunludur. Üyelerin herhangi bir Sicil işlemi için muhakkak suretle Adres güncellemesi yapılmalıdır. Bu sebeple sicilde yaptıracağınız her işlem için Üyenin doğru adres bilgisini bildiriniz. Not: Üyenin işyeri adresi değişmişse, öncelikle eski adresi ücretsiz olarak UAVT uyumlu hale getirilecek. Daha sonra Yeni adres Ücretli olarak Tadil yapılacaktır. Adres güncellemesi yapılması gereken 14.177 kişi bulunmaktadır. Üyeyi gönderirken önce maliyedeki adresinin güncellettiriin sonra sicile yönlendirin.. LÜTFEN güncel adresini düzeltmesini sağlayın. (bakanlık uyarısı)

TADİL Adres Değişikliği Üyenin Adı veya Soyadı Değişikliği Seyyarlarda İkamet değişikliği Bu tarz değişiklikleri var ise ; Odanız üyelerine bu tadil işlemlerini yapmadan Oda kayıt belgesi vermeyin, Yada Sicil müdürlüğünden bu değişikliğini muhakkak yapmasını söyleyin

VİZELER Esbis de Esnaf ın sayfasına girdiğimizde üst şerit menünün altında “üyenin …………odasına aidat borcu bulunmaktadır. Üyenin vize borcu bulunmaktadır.” Kırmızı renkli bir yazı ile uyarı vermektedir. Bu uyarıyı görüp vize işlemi için Sicil ile irtibata geçmeyen vizesi geçmiş olduğu halde oda kayıt belgesi veren odalarımız vardır. Aynı durumun devam etmesi halinde Birliğimiz tarafından ilgili odaya karşı, yaptırımlar uygulanacaktır.

Üyenin vize borcu bulunmaktadır.

VERGİ KAYDI KAPALI ÜYELER Üyemizin Vergi kaydı kapanması eğer 6 ayı geçmiş ise Oda yönetim kurulu kararı alarak bu kararı üst yazı ile Sicil müdürlüğüne bildirmelidir. Yapmakta olduğu mesleğinde vergi kaydını kapamış hemen akabinde farklı bir meslek ile faaliyete devam ettiği tespit edilen üyelerinde vergi kaydı terk olarak ilgili odadan kaydının silinmesi gerekmektedir. Aynı meslekte 6 ay vergi boşluğu olan bir üye 6 ay sonra aynı faaliyete başlamış ise kaydının terk edilip tekrar açılması gerekmektedir.

Toplam halihazırda 993 üyenizin maliye terk işlemi yapılmamıştır.

KAYIT DIŞI ESNAF Bilindiği üzere 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanununun 'Sicile kayıt mecburiyeti ve sicil işlemleri' başlıklı 68 inci maddesinde esnaf ve sanatkârın işe başlama tarihinden itibaren otuz gün içinde bağlı bulundukları sicile tescil ve Sicil Gazetesinde ilan ettirmekle yükümlü olduğu hüküm altına alınmıştır.

 Bu çerçevede “Kayıt Dışı İle Mücadele” kapsamında Genel Müdürlüğümüzce, Maliye Bakanlığı Vergi Kayıtları, Ticaret Sicil Müdürlüğü Sicil Kayıtları ve E-esnaf ve Sanatkar Veri Tabanında (ESBİS) yer alan esnaf kayıtları üzerinde yapılan uzun süreli çalışmalar neticesinde, vergi mükellefiyeti tesis ettirerek ticari faaliyete başlayan fakat Esnaf ve Sanatkâr Sicil Müdürlüğüne veya Ticaret Sicil Müdürlüğüne tescilini yaptırmayan şahıs işletmelerinin olduğu tespit edilmiştir.

 Genel Müdürlüğümüzce yapılan çalışmalar neticesinde sicil kaydını yaptırmadığı tespit edilen işletmeler, il bazında listelenmiş ve ESBİS üzerinden Esnaf ve Sanatkâr Sicil Müdürlükleri ekranına 'Sicile Davet Modülü' olarak eklenmiştir.  Bu kapsamda, Sicil Müdürlüklerince bu şahıs işletmelerinin Maliye ve ESBİS kayıtlarının kontrol edilerek gerekli incelemelerin yapılması, bu kayıtlar içerisinden esnaf ve sanatkâr niteliği taşıyanların tespit edilerek Sicil Müdürlüklerince tescile davet edilmesi “Kayıt Dışı ile Mücadele” kapsamında büyük önem arz etmektedir.

Odalarınıza Tebliğ edilecek Olan listeler ve Mektuplar odanız tarafından ilgililere gerek elden gerekse posta yoluyla gönderilerek. Kayıtsız olan Esnafın odalarımıza Kayıt yaptırmaları sağlanacaktır. Davetten sonra dahi kayıt yaptırmayan esnaf Hakkında TTK. 32. maddesi 2. fıkrasına göre 200-4000 TL arasında para cezası uygulanacak aynı zamanda 5362 sayılı kanunun 68.maddesi gereğince ilgili belediye ile yazışmalar yapılarak ruhsat iptali ve faaliyet durdurması sağlanacaktır.

NACE KODU MESLEK EŞLEŞME

Yeni meslek eşleşme listesinde her satırın yanındaki kutucuk işaretleyin Tüm kutucuklar işaretlendikten sonra maliye bilgilerini güncelle butonuna tıklanır. Tek seferde maliye güncellenir

SİZDEN İSTEKLERİMİZ Üyelerinizi Sicil müdürlüğüne işlem için gönderirken Ücret ve yapılacak işin detayı hakkında bilgi vererek gönderiniz. Üyelerin Meslek bilgisi, Maliye Bilgileri, Telefon ve kimlik Bilgilerini kontrol etmeden Üyeyi Sicile yönlendirmeyin Aksi Takdirde üye ile sıkıntı yaşanmaktadır. Üyelerin Vize durumu hakkında bilgi veriniz. Vizenin ne olduğu ve ücretinin ne kadar olduğunu söyleyiniz.

Kişi sayfası açıldıktan sonra üst satırdaki menü de bulunan bilgiler güncellenmesi gerekmektedir.

Üyenizin Maliye bilgisi güncellemeden işlem yapmayın… (üye odaya selam vermeye dahi gelse muhakkak suretle Maliye ve Kimlik bilgisi güncelleyin

Kimlik bilgisi güncelle butonuna tıkladıktan sonra çıkan ekranda mernisten getir butonuna tıklanacak Kimlik bilgisi güncelleme ekranında muhakkak kişi telefonu sisteme girilmelidir

Kayıtlı üyelerden meslek değişikliği var ise yada farklı bir meslek ilavesi söz konusu ise meslek değişikliğinin tadil değil Yeni kayıt olduğunu dile getiriniz. (Terzi olan kişinin, Konfeksiyon işine başlaması – Servis Aracının aynı zamanda Minibüs yada Otobüsçülük mesleği gibi) Odalar tarafından düzenlenen Sicil kayıt Başvuru formlarında yada kişiye kayıt esnasında Ünvanın Mesleğe uygun olarak belirlenmesi (Bakkal faaliyeti olan kişiye ….. ……… Şarküteri ünvanı gibi)

Esnaf ve Sanatkarımız KAYIT ve TERK işlemlerinde kendisi gelmek zorunda yada Başkası gelecek ise vekalet ile gelmesi gerekmektedir. “Odadan beni bu şekilde yönlendirdiler” diyorlar sıkıntı yaşanıyor.

TEŞEKKÜRLER

GENEL UYGULAMALAR SUNUMU 24 Aralık 2016

RESMİ YAZIŞMALAR RESMİ YAZIŞMA ORTAMLARI ve GÜVENLİK Odalar, Bakanlıklar ve Konfederasyonla olan yazışmalarını bağlı bulundukları birlik aracılığı ile yapmak zorundadır. Faksla gönderilen yazıların aslı, ilgili makama en geç bir hafta içinde gönderilir. Elektronik ortamdaki yazışmalar ilgili mevzuatta belirtilen güvenlik önlemlerine uyularak yapılır ve yazışmalar bu ortamın özellikleri dikkate alınarak kaydedilir, dosyalanır ve ilgili yerlere iletilir. Gerekli durumlarda, gelen yazı kağıda dökülerek de işleme alınır.

“Times New Roman” Yazı Tipi 12 Karakter Boyutu ………………………………………….. ODASI Sayı : 2016/ ……/…/…… Konu : ………………Hk. T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI Esnaf ve Sanatkarlar Genel Müdürlüğü ANKARA İLGİ: ................tarih ve ……. sayılı yazı ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………. Gereğini bilgilerinize arz ederiz . Genel Sekreter Başkan E K L E R: 1 – 2 – KONU Konu, sayının bir aralık altına "Konu:" yan başlığından sonra yazılır. Yazının konusu, anlamlı ve özlü bir şekilde ifade edilir. İVEDİ ve GÜNLÜ YAZILAR, TEKİT YAZISI Öncelik sırası verilmesi gereken durumlarda yazıya cevap verilmesi gereken tarih metin içinde, yazı ivedi ve günlü ise, sayfanın sağ üst kısmında büyük harflerle kırmızı renkli olarak belirtilir. Yazıyı alan bu ivediliğin gereğini yapmakla yükümlüdür. NÜSHA SAYISI Kâğıt kullanılarak hazırlanan resmî yazılar en az üç nüsha olarak düzenlenir. Ancak, işin niteliğine göre daha az nüsha da düzenlenebilir. BELGE BOYUTU Resmî yazışmalarda A4 (210x297 mm) ve A5 (210x148 mm) boyutunda kâğıtlar kullanılır. YAZI TİPİ ve KARAKTER BOYUTU Bilgisayarla yazılan yazılarda "Times New Roman" yazı tipi ve 12 karakter boyutunun kullanılması esastır. Rapor, form ve analiz gibi özelliği olan metinlerde farklı yazı tipi ve karakter boyutu kullanılabilir. BAŞLIK Başlık, yazıyı gönderen meslek kuruluşunun adının (yasal unvanın) belirtildiği bölümdür. Bu bölümde amblem de yer alabilir. Başlık, kağıdın yazı alanının üst kısmına ortalanarak yazılır.

BELGE BOYUTU

EVRAK HİZMETLERİ GELEN EVRAKIN ALINMASI Her türlü kuruluşun dağıtım memurlarınca getirilen evrak, adres, imza ve ekleri kontrol edilerek teslim alınır. Zimmet defteri ile teslimlerde tarih ve saat yazılarak defter imzalanır. Posta veya kargo aracılığıyla gelen evraktan eksik olanlar not edilerek gönderen makamdan istenir. İsimsiz ve imzasız evrak işleme konulmaz. GELEN EVRAKIN AÇILMASI Gelen evraktan; Gizli, özel, kişiye özel evrakın zarfı açılmaz. Normal evraklar dışında kalan bütün evrak ilgili memur tarafından açılır. Yanlışlıkla gelen evrak, zarfıyla birlikte başka zarfa konularak ait olduğu adrese gönderilir.

ÖRNEK SAYFA DÜZENİ  GİZLİLİK DERECESİ TÜRKİYE ESNAF VE SANATKÂRLARI KONFEDERASYONU   GİZLİ                                                                                                                   İVEDİ Sayı      :.................................                                                                                      …../…./20….. Konu    :.................................. (İki – dört satır aralığı)               .............................BAŞKANLIĞINA                                            ......................... (İki satır aralığı)              İLGİ:              ........................................................................................................................................                       (İmza)                                                                                                   (İmza)                 Adı Soyadı                                                                                           Adı Soyadı                       Unvanı                                                                                                  Unvanı    (Uygun satır aralığı)              EKLER:                  1 .................................(...... sayfa)              2 .................................(...... sayfa)                           (Uygun satır aralığı)              DAĞITIM:                                                                           Gereği:                                                                                     Bilgi:              ..........................................                                       ......................................   GİZLİLİK DERECESİ

EVRAK HİZMETLERİ GELEN EVRAKIN KAYDI Evrakta açılmayan gizli, özel, kişiye özel evrakın zarfı üzerine, bunlar dışında kalan evrakın boş olan arka sayfasına geliş damgası basılır, geliş damgasındaki tarih ve kayıt numarası hanelerine, geliş tarihi ve evrak kayıt föyündeki sıra numarası kaydedilir.  Gizli, özel, kişiye özel evrak zarfı üzerindeki bilgilerle, evrak kayıt föyüne kaydedilir.

EVRAK HİZMETLERİ GİDEN EVRAKA YAPILACAK İŞLEM Yazının hazırlayan birimce kontrolü yapıldıktan ve ilgililerin parafından sonra ilgili genel sekreter ve başkan veya başkan vekilinin imzasına müteakip gönderilmek üzere evrak bölümüne teslim edilir. Evrak bölümünde; Dosyaya kaldırılması istenen evrak dosyalanır. Düzeltilmesi istenen evrak ilgili birime iade edilir. İmzaları tamamlanmış evrakın adres ve ekleri kontrol edilir. Giden evrak föyüne kaydedilir. Evrakın ilgili yerine tarihi ve sayısı yazılır. Yazılar gideceği adreslere göre ayrılır. Evrakın aslı adresine gönderilir, kopyası dosyasına konur. Yazının bir kopyası ilgili birime gönderilir.

ARŞİV HİZMETLERİ ARŞİVE HAZIRLAMA ARŞİVDEN FAYDALANMA Her yılın Ocak ayı içinde, önceki yıla ait arşivlik malzeme birimlerce gözden geçirilerek ayırıma tabi tutulur. Ayırım sonucu, işlemi tamamlanmış ve arşive devredilecek malzeme, birim personeli ile arşiv yetkili personeli tarafından uygunluk kontrolünden geçirilir. Arşivlik malzeme, arşive kayıt defterleri veya föyleri ile teslim edilir. ARŞİVDEN FAYDALANMA Birimlerce, dışarıya çıkartılmamak kaydıyla, gerektiğinde görülmek veya incelenmek üzere, arşivden dosya alınabilir. Arşivden alınan dosya inceleme sonunda geri verilir.

ARŞİV HİZMETLERİ İMHA LİSTESİNİN DÜZENLENMESİ İmha edilecek malzeme için, bunların özelliğine göre, teşekkül ettiği birim yılı, mahiyeti, tarihi ve sayı numarası esas alınmak suretiyle iki nüsha olarak imha tutanağı hazırlanır. Başkaları tarafından görülüp okunması mahsurlu olan gizli evrak ve malzeme özel bir makinelerde, okunmayacak şekilde imha edilir. İmhasına karar verilen malzeme kâğıt hammaddesi olarak kullanılmak üzere değerlendirilir.

ARŞİV HİZMETLERİ DÖKÜMANIN KORUNMASI SAKLAMA SÜRESİ Dokümanların korunmasında aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir; Ciltlenmesi gereken belge ve defterler ciltlenerek muhafaza edilmeli; toplu iğne ve benzeri gibi zamanla pas yapan şeyler kullanılmamalıdır. Arşiv malzemesi kapalı dolaplarda saklanmalı ve zarar görmemesi için her türlü önlem alınmalıdır. SAKLAMA SÜRESİ Arşivlenen malzemeden yazışma evrakı 5 yıl süreyle, muhasebe evrakı 10 yıl süreyle saklanır. Özelliği olan (karar defteri, sicil kayıtları, muhasebe defterleri, personel dosyaları ve benzeri) kayıt ve dokümanlar sürekli saklanır.

ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI’NA ÜCRET TARİFESİ TALEBİ Sayı: 2016/……. …/…/…. Konu: Ücret Tarifesi Talebi Hk.   ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ BAŞKANLIĞI’NA SAKARYA Odamıza kayıtlı……………………… Mesleği ile uğraşan üyelerimizin günün şartlarına göre her gün değişen fiyat artışlarını dikkate alarak Oda Yönetim Kurulumuzun……../…/2016 tarih ve ….karar numarası ile yeni fiyat talebimiz aşağıdaki gibidir. Gereğini bilgilerinize arz ederiz. Genel Sekreter Başkan TARİFE TALEBİ CİNSİ UYGULANAN FİYAT TALEP EDİLEN FİYAT …….. ……………….TL ……………….TL NOT: ………………Adet Tarife Basılmasını arz ederiz. EKLER: 1-Yönetim Kurulu Kararı 2-Eski Fiyat Tarifesi Örneği 3-Banka Dekontu

GENEL KURUL SONRASI Odalarımız gerçekleştirdikleri Genel Kurullarından sonra Birliğimizin E-posta adresine iletmek üzere; Seçilmiş Asil Yönetim ve Denetim Kurulu Üyeleri’nin ayrı ayrı vesikalık fotoğraflarını JPEG formatında ve iletişim bilgilerini excell formatında hazırlayarak göndermeleri gerekmektedir.

GENEL KURUL SONRASI 2. Odalarımız yapmış oldukları Genel Kuruldan sonra Genel Kurul evraklarını üst yazı ile Birliğimize eksiksiz bir biçimde göndermelidirler.

GENEL KURUL SONRASI 3. İleriki dönemlerde Yönetim ve Denetim Kurulu Üyelerinden herhangi bir sebepten dolayı ayrılanların, yedek üyelerden yerine gelecek kişinin Oda tarafından Yönetim Kurulu Kararı alındıktan sonra Birliğe üst yazı ile bildirmeleri ve birinci maddedeki işlemleri aynen yapmaları gerekmektedir.

SORU, GÖRÜŞ ve ÖNERİLER 24 Aralık 2016

T.C. SAKARYA ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLER EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 24 Aralık 2016