Kur’an ve Tefsir Araştırmacıları Akademik Gelişim Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAMI İŞ AKIŞ ŞEMASI ( YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL EDİLENLER) 1.Yarıyıl: Ders Aşaması 1. yarıyıl.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Hazırlayan : İhsan ÇETİN - Erzincan 2015 Kelime İşlemci Programı.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
YENİŞEHİR EĞİTİM ÇALIŞANLARI PERFORMANS VE ÖDÜL DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ &AMAÇLARI T.C. YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ.
HAZIRLAYANLAR SEDA NUR GÖK KEMAL ŞAHİN. AÇILIMI Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Türkiye’de bilim ve teknolojiyi teşvik etme Yönlendirme.
Tez hazırlarken yapılan 10 hata. tezdanismani.net
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
İhracat Genel Müdürlüğü
HIGH SCOPE.
ESER ELEMENT ANALİZ METOTLARI
ARAŞTIRMA METOTLARI ÖDEV:
Temel Bilgi Teknolojileri
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
Projeye Mali Kaynak Sağlama
Kaynak Gösterme Teknikleri
GEÇMİŞ ZAMAN MİSAFİRLERİ
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
SAHAFLAR DÜNYASINA YOLCULUK
Araştırma Süreci ve Etik
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
MAN-557 Araştırma Yöntemleri
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Ekibimiz YILI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR ETİK KURULLAR TÜBİTAK BAŞVURULARI FAALİYET SUNUMU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sunum transkripti:

Kur’an ve Tefsir Araştırmacıları Akademik Gelişim Programı Enise Osmanoğlu BENGİ * Tuğba UYSAL * Şule Yüksel ATEŞ * Hilal KÖŞKER

Düzenleme ve Bilim Kurulu Prof. Dr. Bilal GÖKKIR Prof. Dr. Ömer KARA Prof. Dr. Necmettin GÖKKIR Yrd. Doç. Muhammet ABAY

Koordinasyon Prof. Dr. Necmettin GÖKKIR (koordinatör) Osman ACUN (Koordinatör yrd.) Uğur Öztürk Mikail Uğuş Mehmet Yaşar

Destekleyen Kurumlar TÜBİTAK İlim Yayma Vakfı Katılımcılara sertifika Ulaşım, iaşe ve ibate masrafları Süreçleri takibi İlim Yayma Vakfı Mekan tahsisi Katılımcılara destek Teknik alet ve edevat desteği, İnternet

Programın Süresi ve Katılımcı Sayısı 150 saat 15 gün 20 akademisyen

AGP Nedir? İYV Kur’an ve Tefsir Akademisi, Türkiye'deki Kur'an araştırmaları ve Tefsir alanında yapılacak çalışmaların kalitesini artırmaya katkı sağlamak ve genç akademisyenlere danışmanlık yapmak amacıyla organize edilmiş, Tübitak tarafından desteklenen bir programdır.

Kimler Faydalandı? Tefsir anabilim dalı yüksek lisans veya doktora öğrencileri Bilimsel danışmanlığa ihtiyaç duyanlar Türkiye’nin yeni açılan üniversite ve fakültelerindeki akademisyenler Kur’ân ve tefsir alanında bilimsel araştırma yapmak isteyenler Bilimsel kriterlere uygun tez, kitap veya makale yazmak, bildiri sunmak, proje geliştirmek isteyen akademisyenler

Programın içeriği Araştırma teknikleri Temel tefsir kaynaklarını kullanma Akademik metin yazımı

Araştırma Teknikleri Bilimsel araştırmalara giriş Bilimsel yazıda dil ve akademik üslup Akademik çalışmalarda Microsoft Word kullanımı Kaynak araştırması ve literatür incelemesi Elektronik kaynaklar ve veri tabanlarını kullanma Özetleme, giriş ve sonuç yazma Alıntılama teknikleri Bilimsel araştırmalarda etik kurallar

Temel Tefsir Kaynaklarını Kullanma Klasik ve modern tefsir kaynakları Batı Kur’ân araştırmaları Tefsir usûlü kaynakları Tefsir tarihi kaynakları Kur’ân ve Mushaf tarihi kaynakları Kıraât kaynakları

Akademik Metin Yazımı Kitap tanıtımı Tebliğ ve sunum hazırlama Makale yazma Tez projesi hazırlama

21 Ocak 2017 Tarihinde Derse Başladık

Bilal GÖKKIR hocamızda dan Ne Öğrendik? Bilimsel araştırmanın ne olduğunu, Nasıl makale yazıldığını, Alıntılama kurallarını, Oryantalizmin ne olduğunu öğrendik.

Necmettin GÖKKIR hocamızdan Ne Öğrendik? Bilimsel Araştırmalarda Etik Kurallar ve ihlallerin ne olduğunu, Bilimsel Çalışmanın Aşamalarını, Paradigmayı, Hipotezi, Soru ve sorunsalı belirlemeyi, Literatür değerlendirmesini, Özet, giriş ve sonuç yazımını, Tebliğ sunmayı, Proje hazırlamayı, TÜBİTAK ve BAP gibi proje destek kurumlarını öğrendik.

Ömer KARA hocamızdan Ne Öğrendik? Türkiye akademyasının sorunlarını, Akademisyen-danışman ilişkilerini, Tez yazımını, Akademisyenin niteliklerini, Akademik eleştirinin nasıl olması gerektiğini, Makale eleştirisini, Kitap tanıtımını, Tefsir ilminin kaynaklarını öğrendik.

Muhammet ABAY hocamızdan dan Ne Öğrendik? Daktilo gibi kullanığımız Word’un tekniklerini, Şâmile ve Câmî gibi programları kullanmayı, Slayt hazırlamayı, Kaynakça hazırlamayı, Bibliyografya hazırlamayı, Makale ve tez şablonu hazırlamayı, Araştırmalarda kullanacağımız web sitelerini öğrendik.

Osman ACUN Hocamızdan İlme hizmet etmeyi, Fedâkarlık göstermeyi öğrendik.

Mehmet APAYDIN Misafirimiz oldu Geliştirdiği KURAMER programını bizlere tanıttı. Hadis alanındaki çalışması üzerine konuştuk.

Faruk BEŞER hocamız Teşrif etti Tecrübelerinden bahsetti, İlmi hayatla ilgili öğütler verdi. Motivasyon desteğinde bulundu.

Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığını Ziyaret Ettik

Derslere Akşamları da Devam Ettik.