CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ŞEKER İLKÖĞRETİM OKULU
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
REHBERLİK DERS II.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI-2012 AİLE KATILIM ÇALIŞMALARI Bu proje, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti.
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Prof. Dr. Neriman ARAL Sağlık Bilimleri Fakültesi
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI DOSYASI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Portfolyo çocuğun kişisel başarılarını, ilgi ve yeteneklerini, çaba ve ilerlemelerini çoklu ve çeşitli araçlar kullanarak oluşturduğumuz bir dokümantasyon.
DOÇ. DR. MÜDRİYE YILDIZ BIÇAKÇI
REHBERLİK DERS II.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ Aile Katılımı Uyarlama Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI

AİLE KATILIMI AİLE İLETİŞİM ETKİNLİKLERİ AİLE KATILIM ETKİNLİKLERİ BİREYSEL GÖRÜŞMELER EV ZİYARETLERİ

AİLE İLETİŞİM ETKİNLİKLERİ Telefon Görüşmeleri, Kısa İleti Hizmetleri Kitapçıklar Görsel İşitsel Kayıtlar Fotoğraflar Duyuru Panoları Bültenler Haber Mektupları

AİLE İLETİŞİM ETKİNLİKLERİ Yazışmalar Gelişim Dosyaları (Portfolyo) Toplantılar Okul Ziyaretleri Geliş Gidiş Zamanları İnternet Temelli Uygulamalar Dilek Kutuları

Çocuklar Açısından: Aile katılımı sayesinde çocuğun okuldaki etkinliklere katılımı artar, okul ve ev ortamı arasında oluşan köprü aracılığıyla ev ve okuldaki eğitim farklılıkları azalır. Araştırmalar ailesi eğitime katılan çocukların başarılarının arttığını göstermektedir.

Aileler Açısından : Çocukları hakkında daha ayrıntılı bilgi edinen aileler onları sosyal ortam içinde daha yakından tanıma fırsatına sahip olurlar.

Öğretmen ve Okul Açısından: Çocukların ve ailelerin ilgi ve gereksinimlerini daha iyi anlama ve gerekli durumlarda programda değişiklik yapma imkânına sahip olurlar.

BİREYSEL GÖRÜŞMELER Amaç: Çocuğun gelişiminin güçlü ve desteklenmesi gereken yönlerini ve sorunları aile ile paylaşmak, Kardeş doğumu, taşınma gibi özel durumlarda benimsenmesi gereken tutum ve davranışlarla ilgili aileye bilgi vermek ve çözüm yolları aramaktır.

BİREYSEL GÖRÜŞMELER Düzenli görüşmeler dönemde en az bir kez olmak üzere yılda iki kez yapılmalıdır. Bir sorun ortaya çıktığında görüşme takvimi beklenmeden müdahale edilebilir, bunun dışında görüşme takvimine uyulmalıdır.

EV ZİYARETLERİ Çocuğun yaşadığı ev ortamını gözlemlemek. Çocuğun anne, baba ve diğer ebeveynle olan ilişkilerini doğal ev ortamında gözlemleyerek, çocuk ve ebeveyn hakkında bilgi edinmek. Çocuğun uyumu, gelişim gösterdiği ve desteklenmesi gereken alanlar, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri konusunda ebeveyni bilgilendirmek. Ebeveyne sınıfta yapılan çalışmalar hakkında bilgi vermek.

EV ZİYARETLERİ Ev ziyaretlerinde öğretmenin her bir çocuğu ayrı ayrı ziyaret etmesi ve bu ziyaretleri yılda iki kez gerçekleştirmesi gerekmektedir. Ev ziyaretleri yapılırken sınıf öğretmeni ile birlikte bir kişi (rehber öğretmen, öğretmen, müdür, müdür yardımcısı gibi) olmalıdır.

EV ZİYARETLERİ Ev ziyaretleri 30-40 dk. arasında sürmelidir. Bu süre içerisinde aile-çocuk gözlemi üzerine odaklanılmasına dikkat edilmelidir. Ev ziyareti sırasında sadece çay, kahve, kolonya veya şeker gibi basit ikramların kabul edilmesine özen gösterilmelidir. Çocuk ve ailenin yanında not alınmaması, ziyaretten hemen sonra gözlem formunun doldurulması beklenmektedir.

EV ZİYARETLERİ

EV ZİYARETLERİ

UYARLAMA Okul öncesi eğitimi, özel gereksinimli çocukların gereksinimlerini de dikkate alarak, bütün çocuklara öğrenme ve ilkokula hazırlık konusunda eşit fırsat sunmayı hedefler.

UYARLAMA Okul öncesi eğitimi, özel gereksinimli çocukların gereksinimlerini de dikkate alarak, bütün çocuklara öğrenme ve ilkokula hazırlık konusunda eşit fırsat sunmayı hedefler.

UYARLAMA Sınıfta raporu olan özel gereksinimli çocuk olduğunda öğretmenlerin hazırladıkları etkinliklerde özel gereksinimli çocuk için uyarlamalar yapmaları beklenmektedir.

UYARLAMA Öğretmenlerin etkinliklerdeki uyarlamaların yanısıra Bireyselleştirilmiş Eğitim Programını (BEP) da uygulamaları gerekmektedir. Yapılan bu uyarlamalar, özel gereksinimli çocukların bütün eğitim sürecine kaynaştırılmasını amaçlamaktadır.

UYARLAMA Öğretmenlerden sınıftaki özel gereksinimli çocuk için uyarlama yaparken etkinliğin yönteminde, kullanılan materyallerde ve öğrenme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar ile ilgili açıklama yapması beklenmektedir.

UYARLAMA ÖRNEKLERİNİN TARTIŞILMASI

KAYNAKLAR Yıldız Bıçakçı, M. ve Köksal Akyol, A. “36-72 Aylık Çocuklar için Örnek Planlar”, Okul Öncesi Eğitim Programları, ed. A. Köksal Akyol, 317-343, Hedef Cs Yayınları, Ankara, 2015. Yıldız Bıçakçı, M. (Editör), Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi, Eğiten Kitap, Ankara, 2015. Aral, N., A. Kandır, ve M. Can-Yaşar, Okul Öncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı. Geliştirilmiş 4. Baskı, Ya-Pa Yayın Pazarlama Sanayi ve Tic. A.Ş., İstanbul, 2011. Okul Öncesi Eğitim Programı (36-72 Aylık Çocuklar için).T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Yayınları, 2013.