İLKOKUL FİZİKSEL ETKİNLİKLER ÖRNEK OYUNLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3/A SINIFI.
Advertisements

TENİS KAREN TÖRK 3C SINIFI, NO:523.
ŞARKİKARAAĞAÇ KAYMAKAMLIĞI
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
«KASTAMONU MASA TENİSİ OYNUYOR» PROJESİ
VOLEYBOL Kuralları.
FUTBOL VE KURALLARI.
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
Şişme Oyun Parkları.
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
MAÇ PROTOKOLÜ.
ÇOCUK VE SPOR SPORUN TANIMI VE ÖNEMİ SPOR DALLARI
TOP TUTMA Bir oyuncu tarafından, durarak, yürüyerek, koşarak ve sıçrama suretiyle, yerde yuvarlanan, potada seken ve pas olarak gelen topların tek veya.
Kısa Mesafede Süratli Taşıma Teknikleri
Hentbol Oyun Kuralları
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
“ FUTSAL OYUN KURALLARI.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ ATAKUM 2014.
GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI ŞENLİĞİ
HEPİMİZ OYNUYORUZ.
HAYDİ GELİN ÇOCUK OLALIM
Sınıf bazında seçilen oyunlar
ŞANLIURFA SPOR LİSESİ.
SOKAK OYUNLARI ŞENLİĞİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 21/05/2015.
OKULUMUZ HAKKINDA. OKULUMUZ HAKKINDA Okulumuz.
AFYONKARAHİSAR İL HAKEM KURULU ( ). AFYONKARAHİSAR İL HAKEM KURULU AMATÖR LİGLERDE UYGULANACAK ESASLAR AMATÖR TAKIMLARDA YAŞI BÜYÜK FUTBOLCU
KURAL 1- OYUN ALANI Saha Zemini: Oyunlar; parke, kauçuk vb. voleybol oynanabilen zeminlerde oynanır. Sahanın rengi değişiklik gösterebilmekle birlikte.
HENTBOL.
Masa Tenisi.
KURALLI OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
PAS & DÖNÜŞLER ISINMA AMAÇLI ÇALIŞMA
SPOR.
ONDALIK KESİRLERİ KULLANAN SPOR DALLARI
SPOR DALLLARINDA KULLANILAN ONDALIK KES İ RLER VE BU DALLARIN TANIMI.
BASKETBOL OYUN KURALLARI
I. Bölüm FUTBOL OYUN TEKNİKLER * FUTBOL (Toplu) OYUN TEKNİKLERİ:
BAHAR ŞENLİKLERİ. 4x400 BAYRAK YARIŞLARI SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI SINIFLAR ARASI PENALTI ATIŞLARI MASA TENİSİ TURNUVASI HEMSBALL TURNUVASI SATRANÇ.
Sporlar Voleybol Futbol Basketbol Tenis. Spor İle İlgili Bilgi Öğrenmek İçin Evet’e Basın Çıkmak İçin HAYIR’A BASIN.
Başlangıç noktasının denge tahtasına olan mesafesi18 m 1. İSTASYON SPRINT BAŞLANGıÇ.
ON PARMAK KLAVYE (F KLAVYE)
Beden Eğitimi Öğretmeni
KIŞ SPORLARI BEĞÜM ŞEVVAL ÜNAL.
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
MASA TENİSİ OYUN KURALLARINI ÖĞRENELİM
OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI
MERKEZİ EĞİLİM(YIĞILMA) ÖLÇÜLERİ
 Kış sporları olimpiyatlarda dalı bulunan, karlı zemin yada kapalı salonlarda buzlu zeminde takımlar halinde yada gösteri amaçlı (buz pateni dansı gibi)
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
OYUNLAR 2. KISIM İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
“Okullar Hayat Olsun” Okullara Oyun Alanlarının Çizilmesi
Spor; birey yada grupların sağlık, eğlence veya gösteri amacı ile yaptıkları fiziksel ve / veya beyinsel aktivite gerektiren, bazı kurallar içinde uygulanan.
Beden Eğitimi Performans Ödevi İsimler Umut Güney Mert Ateş Ünal Aytar Yiğit Zaptiye Öğretmen Adı=Mustafa Güçlü Konu Atletizm.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
Basketbol Öğretimi Top tutma Paslaşma Top sürme Atış yapma Hazırlayan A.Kadir Keser Beden Eğitimi Öğretmeni.
BASKETBOL BASKETBOL TARİHİ BASKETBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
 7 kule, dalya gibi oyunlarla aynı özellikleri tombik oyunu en az 6 kişiyle 2 grup halinde oynanan bir oyundur. Oyun 5 – 8 adet yassı taş ve 1 adet top.
Triatlon Nedir? 1. Triatlon Atletizm spor dalları arasında gösterilen bir spor dalı olup üç yarışın birlikte yapıldığı spor anlamına gelmektedir. Triatlon.
Hentbol’ da Temel Teknikler
Triatlon Nedir? :HAZIRLAYAN: ROJHAT DEMİR 1. Triatlon Atletizm spor dalları arasında gösterilen bir spor dalı olup üç yarışın birlikte yapıldığı spor.
Volleyboll Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? İbrahim koca 28 İbni sina okulu.
Türkiye Futbol Federasyonu 7-8 YAŞ TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? SECEM ATEŞ 9/B606.
Kural – 1 Oyun Alanı.
Kural - 13 Serbest Vuruşlar.
Basketbol Eyüp Yurtbay rekreasyon
VOLEYBOL Nasıl oynanır Voleybol nedir Voleybol sahası.
PARMAK PAS Voleybolda topun istenilen noktaya ellerin ve kolların yardımı ile parmakların ve tüm vücudun harekete katılımı sağlanarak yapılan bir vuruş.
Sunum transkripti:

İLKOKUL FİZİKSEL ETKİNLİKLER ÖRNEK OYUNLARI 2015-2016 Güçlü Geleceğimiz İçin İLKOKUL FİZİKSEL ETKİNLİKLER ÖRNEK OYUNLARI 2015-2016 İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü - İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü - Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Toplam puan takım puanında kullanılacaktır. Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4Kız, 4 Erkek asil 4 kız 4erkek yedek) Atış Yapılacak uzaklık en az 1. sınıflarda 3 metre 2. sınıflarda 4m, 3 ve 4. sınıflarda 5 metre olmalıdır. Her oyuncu iki atış yapacak, devrilen labutlar düzeltilmeden ikinci atış yapılacak atışlar bittikten sonra atışlar toplamı totalde kullanılacaktır. Toplam puan takım puanında kullanılacaktır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Çemberler birbirine mutlaka değecek aralar açık olmayacak Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4Kız, 4 Erkek) Oyunun başlangıç ve bitiş mesafesi 1. sınıflarda 15 metre 2. sınıflarda 17m, 3 ve 4. sınıflarda 20 metre olmalıdır. Her oyuncu bir çembere yerleştirilir. En arkada bulunan 9. çember elden ele verilerek en öndeki oyuncuya ulaştırılır. En öndeki oyuncu çemberi yere koyar ve boş çembere atlayarak herkesin bir öndeki çembere atlamasını sağlar. Oyun bitiş çizgisine kadar bu şekilde devam edilir. Kural sadece bununla sınırlı olup çembere geçilmeden çember boşaltılmayacak ve ele alınmayacaktır. Oyuncuların çember içerisindeki yönlerinin bir önemi yoktur. Toplam En kısa zaman takım puanı olarak kullanılacaktır. Çemberler birbirine mutlaka değecek aralar açık olmayacak Çember ( 1 takım için 9 Adet Çember kullanılacaktır. Metre , Antrenman Kapağı (Şapka, Honi) Tebeşir İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Aralık 2015 Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4Kız, 4 Erkek) Oyunun başlangıç ve bitiş mesafesi için halat yada İp ile bir hat oluşturulur. Birinci oyuncu başlangıç çizgisinden ileri doğru çift ayak atlar. Atladığı yerden topuk hizası yada elini geri koyarsa geri koyulan yerden ikinci oyuncu çift ayak atlamaya devam eder. Son oyuncuya kadar atlayışlar yapılır. Toplam atlama mesafesi ölçülerek takım hanesine işlenir. Bu oyun 1 defa tekrarlanır. (ilçeler isterse ikinci bir değerlendirme yapabilir.) Tüm oyuncuların toplam mesafesi totalde takım puanı olarak kullanılacaktır. (Bireysel ölçüm değil, takım ölçümü yapılacaktır. Takımın toplam mesafesi ölçülecektir.) İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Aralık 2015 Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4Kız, 4 Erkek) Büyük bir daire oluşturulur. Takımların ilk oyuncuları yarışmaya başlar. Her oyuncu sırasıyla dairenin etrafında (her oyuncu bir tur olmak koşuluyla) koşmaya başlar. Bütün oyuncular çıkışlarda arkadaşının eline vurarak diğerinin çıkışını başlatır ve takım koşuyu tamamlayınca süre toplamda kullanılmak üzere hesaplanır. Dairenin etrafı 1 ve 2. sınıflarda 30-36m, 3 ve 4. sınıflarda 36-40m aralığında olamsına özen gösterilmelidir. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4 Kız, 4 Erkek) Belirli bir mesafenin etrafından dönülerek sıradaki arkadaşının eline dokunur, sıradaki oyuncu koşmaya başlar bütün oyuncular koşmayı bitirinca süre toplam da takım puanı olarak hesaplanır. 1 ve 2. sınıflarda 15m, 3 ve 4. sınıflarda 20m mesafe olmalıdır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4 Kız, 4 Erkek) Atış yapılacak mesafe 1. sınıflarda 3m, 2. sınıflarda 4m, 3 ve 4. sınıflarda 5m mesafe olmalıdır. Oyuncular ellerindeki fasulye torbalarını geometrik şekillerin içerisine atışlarını yaparlar. Her oyuncu iki atış yapar. Alınan puanların her ikisi toplam takım puanı olarak hesaplanır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Aralık 2015 Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4 Kız, 4 Erkek) 7 ayrı parkur oluşturulur. Her oyuncu bir parkurun başına geçer. 1. parkur futbol topu sürme bitiminde 2. oyuncuya değilir ve 2. oyuncu başlar çim hokeyi sopasıyla tenis topu sürer, 3. oyuncuya değer 3. oyuncu basketbol topunu gerçek çim (Canlı Çim) sahasında sürecek şekilde öğretilir ve topu sürer bitiminde 4. oyuncuya değer 4. oyuncu da alttan üstten geçerek 5. oyuncuya değer, 5. oyuncu slalom koşu yapar bitiminde 6. oyuncuya değer, 6. oyuncu büyük saha tenis raketinin üzerinde büyük saha tenis topunu sektirmeden karşıya geçer slalomlar arasından bitiminde 7. oyuncuya değer ve 7. oyuncu eline vurulduktan sonra antrenman kapaklarını 5 ayrı noktaya ayrı ayrı koyar bitiminde 8. oyuncunun eline değer ve 8. oyuncu bu kapakları sırasıyla yada karışık şekilde toplar ve bitiş noktasına son kapak geldiğinde süre hesaplanır. Her oyuncu kendi becerisi ile ilgili parkurda yarıştırılabilir. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü - İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü - Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Aralık 2015 Takımlar 8’er oyuncudan oluşur. (4 Kız, 4 Erkek) Düz bir duvara yada tel örgüye 3m eninde 2 metre boyunda bir dikdörtgen içerisinde şekildeki gibi puan aralıkları çizilir. Çizgiler dahil değildir. Yeni bir atış yaptırılır çizgiye değerse. Atış uzaklığı büyük saha tenis topu ile 1. sınıflarda 3m, 2. sınıflarda 4m, 3ve 4. sınıflarda 5m olacak şekilde atış alanı hazırlanır. Her oyuncu iki atış yapar. Her oyuncu iki atış yapar. Alınan puanların her ikisi toplam takım puanı olarak hesaplanır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

SIRT SIRTA TOP TAŞIMA 1. 1 Adet Voleybol Topu Takımlar 8 kişiden oluşur ( 4 Kız 4 erkek asil, 4 kız 4 erkek yedek). İkişerli grup oluştururlar. Grupların hepsi karşılıklı etkinlik alanında sıralanır. Aralarında birinci başlayacak grup sırt sırta kollarını kenetleyip topu sırtlarının ortasına yerleştirirler. Diğer gruplar karşılıklı etkinlik sınırlarında bekler . İlk grup topu kurulacak slalom veya hunilerin arasından geçerek karşı gruba bitiş noktasında teslim eder. İkinci grup topu aynı şekilde karşı başlangıç noktasına taşır, 3. Gruba teslim ederek 4. Gruba kadar yine slalomlar (huniler) arasından geçerek son gruba teslim eder. Son grup başlangıç noktasına getirdiği anda kronometre bitiş çizgisinde durdurulur. 1. Sınıflar da 4 slalom çubuğu (huni) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 6 metrelik alanda 2. Sınıflar da 6 slalom çubuğu (huni) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 8 metrelik alanda 3. Sınıflar da 8 slalom çubuğu (huni) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 10 metrelik alanda 4. Sınıflar da 10 slalom çubuğu (huni) araları 1 metre mesafede konarak toplam başında ve sonunda 1 er metre boşluk kalacak şekilde toplam 12 metrelik alanda puanlama en kısa zaman takım puanı olarak hesaplanır. Öğrencilerin geri geri yada yan yana yürümeleri sağlanabilir. Düşmemeleri için yan yürüyüşte kullanılabilir. Başlangıç ve bitiş noktalarının aralarında kimsenin olmamasına özen gösterilir. 1. 1 Adet Voleybol Topu 2. 5 Adet Slalom çubukları (Huni de olabilir.) 3. Kronometre İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

UZAĞA TOP FIRLATMA OYUNU Takımlar 8 kişiden oluşur ( 4 Kız 4 erkek asil, 4 kız 4 erkek yedek). Etkinlik alanı belirlenir. Öğrencilerin birinin elinde top, dizlerinin üzerinde ayaklarına oturur pozisyondan da atabilir, dizleri yere değecek vaziyette dik duruşta da topu baş üstü pozisyondan ileri fırlatabilir (taç atışı) Mesafe ölçülür ve yazılır. 2. Oyuncu topu alıp yine ilk başlangıç noktasından oda topu ileri fırlatır. 3. Oyuncu 4. Oyuncu ….8. oyuncu toplam alan kaç metre ise tüm oyuncuların metre toplamı takım puanı olarak total metre alınır ve hesaplanır. Atış alanı içerisinde kimsenin olmaması sağlanır. 1. 1 Adet Basketbol topu 2. Antrenman Kapakları Yeterli sayıda 3.Düdük İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

Puan Eşitliği halinde eşit olan iki takım arasında uygulanacaktır. Takımlar 8 kişiden oluşur (4 kız ve 4 erkek asil; 4 kız ve 4 erkek yedek olacaktır). Puan Eşitliği halinde eşit olan iki takım arasında uygulanacaktır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

İLÇE TERTİP KOMİTELERİNİN GÖNDERECEĞİ TABLOLAR İlçe Bazlı Katılan Okul Öğrenci Sayısı TABLO 1 İLÇENİN ADI KATILAN OKUL SAYISI KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (KIZ) (ERKEK) TOPLAM KARTAL 1. sınıflar 10 80 160 2. sınıflar 15 120 340 3. sınıflar 8 - 4. sınıflar 20 53 200 400 NOT: KATILAN TÜM OKULLARIN BURAYA YAZILAN SAYILARI KADAR OKULLARDA ÖĞRENCİ OYUN KARTLARI ÇIKARILMIŞ OLACAK. (ZORUNLUDUR) İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü - İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü - Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

İLÇE TERTİP KOMİTELERİNİN GÖNDERECEĞİ TABLOLAR Okul Bazlı Katılan Sınıf Öğrenci Sayısı TABLO 2 OKULUN ADI KATILAN SINIF SAYISI KATILAN ÖĞRENCİ SAYISI (KIZ) (ERKEK) TOPLAM MAHMUT KEMAL İNAL ORTAOKULU 1. sınıflar 3 45 48 93 2. sınıflar 2 56 90 146 3. sınıflar 6 4. sınıflar 4 TOPLAM ÖĞRENCİ SAYISI 15 101 NOT: KATILAN TÜM OKULLARIN BURAYA YAZILAN SAYILARI KADAR OKULLARDA ÖĞRENCİ OYUN KARTLARI ÇIKARILMIŞ OLACAK. (ZORUNLUDUR) İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü - İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü - Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015

İLÇE TERTİP KOMİTELERİNİN GÖNDERECEĞİ TABLOLAR OKUL TAKIMI ÖĞRENCİ İSİM LİSTESİ TABLO 3 …………………………………………………….İlkokulu Sıra No ÖĞRENCİ ADI SOYADI SINIFI NUMARASI DOĞUM TARİHİ 1 Aziz Akgün 1 C 225 01/01/2008 - 01/09/2009 ( neyse o yazılacak ) 2 3 . 16 Sorumlu Öğretmen Okul Müdürü Adı soyadı:……………………. Adı Soyadı…………………….. Cep Tel:..................……...... Cep Tel:............................. Mail:…………………………….. Mail:…………………………….. ÖNEMLİ NOT: Tüm Okullar isim listelerini ayrı ayrı (1. Sınıf isim listesi tablosu ayrı 2. sınıf ayrı olacak 3 ve 4 ayrı aynı okul 4 takımı da almış olabilir.) İsim Listeleri İl Tertip komitesine bildirildikten sonra kesinlikle değiştirilmeyecektir. Bu isim listelerine göre puantajlar oluşturulacaktır. İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü - İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü - Okul Sporları İl Tertip Komitesi Aralık 2015