VAAZDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VAAZ HAZIRLAMA VE SUNMA İLE İLGİLİ TEMEL İLKE VE YÖNTEMLER
Advertisements

AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
AHLAKİ TUTUM VE DAVRANIŞLAR
Hitabet Teknikleri Nejat Muallimoğlu’nun aziz anısına saygıyla…
Selman ALBAY Din Kül. ve Ahl. Bil.
Hitabet Teknikleri Nejat Muallimoğlu’nun aziz anısına saygıyla…
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
HUTBE YAZMA VE İNCELEME
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
VAAZ HAZIRLAMA VE SUNMA İLE İLGİLİ TEMEL İLKE VE YÖNTEMLER
VAAZ VE HİTABETTE FARKLI DURUMLARI VE OLAYLARI GÖZETME
Hazırlayan: Mustafa YILMAZ Tantavi İÖO DKAB Öğretmeni Eyüp/İstanbul
CAMİYİ TANIYALIM.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
Atatürk ve Cumhuriyet Dönemi Din Hizmetleri
DİN HİZMETİNDE SORUN ÇÖZME BECERİSİ
BAŞKAN YARDIMCILARI Prof. Dr. Mehmet GÖRMEZ BAŞKAN YARDIMCILARI BAŞKAN
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
VAAZLARDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
EĞİTİM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Program Geliştirme Daire Başkanlığı
DUA: Allahım benim, ailemin, yakınlarımın ve sana inanan bütün müslüman kardeşlerimin ve ahiri aleme göçmüş bütün akrabalarımın ve onlar gibi bütün.
V. REHBER VAİZ YETİŞTİRME PROGRAMI SUNUM VE DEĞERLENDİRME GRUPLARI
OSMANLIDA EĞİTİM MEDRESELER
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
2014 YILI KUTLU DOĞUM HAFTASI KAPSAMINDA -SAKARYA İL MÜFTÜLÜĞÜ VE – SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE ORTAOKUL, İMAM HATİP ORTAOKULU, LİSE.
ÜNİVERSİTE REFORMLARI
Cemaatle Namaz ..
Yunus Emre:  Yunus Emre (d Sarayköy, Mihalıçcık, Eskişehir - ö. 1321), Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü mutasavvıf ve filozof, Anadolu'da yaşamış.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
2. Nezaket.
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
BAŞKAN Prof. Dr. Mehmet GÖRMEZ BAŞKAN YARDIMCILARI BAŞKAN YARDIMCILARI PROF.DR. MEHMET EMİN ÖZAFŞARPROF.DR. HASAN KAMİL YILMAZ.
7/… ANADOLU’DA TÜRK KÜLTÜRÜ Ad, Soyad, No
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
6. Akrabalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
CAMİYİ TANIYALIM.
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
VAAZ HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
VAAZ HAZIRLAMA VE SUNMA İLE İLGİLİ TEMEL İLKE VE YÖNTEMLER
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Kuran-ı kerimin ilk ayeti 610 yılında hira sultanlığında inen Alak suresinin ilk beş ayetidir.
VAAZ HAZIRLAMA VE SUNMA İLE İLGİLİ TEMEL İLKE VE YÖNTEMLER
Vaaz ve İrşatta K. KERİM VE MEALLERDEN YARARLANMA ESASLARI (1. Bölüm)
MODA TASARIMCILIĞI.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Aruzu ustaca kullandığı , ulusal duyguları ön plana çıkardığı vatan millet konuları şiirleri ile ün yapmıştır. Milli Edebiyat akımının ilkelerini benimseyen.
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
HAZRET MUHAMMED (SAV).
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
Vaaz 1.Tanım Güzel söz söyleme sanatıdır. Kulûb-i kasiyeyi telyin
İstanbul Üniversitesi
GÜZEL SANATLAR VE EDEBİYAT GÜZEL SANATLAR İÇİNDE EDEBİYATIN YERİ
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
Bugün neler öğreneceğiz?
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F./Güz Dönemi 8. Hafta
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Merhaba arkadaşlar her ilim dalının olduğu gibi tefsir ilminin de kendine özgü kavramları vardır. Tefsir, te’vil , tercüme ve meal bu ilmin temel kavramlarıdır.
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
6. HAFTA TUR182 TÜRK DİLİ II.
Diyadin İlçe Müftülüğü Haziran 2017
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KUR’AN’I ANLAMA VE YORUMLAMADA TEMEL İLKELER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
III. SİYASAL İKTİDAR.
C. ANAYASANIN İKTİDAR HARİTASI BOYUTU (X)
Sunum transkripti:

VAAZDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI Dr. Abdulkadir KABDAN Kayseri Dini Yüksek İhtisas Merkezi Müdürü abdulkadirkabdan@hotmail.com

VAAZ Kalbi yumuşatacak, sevap ve azaba dair sözler söylemek Dini bilgiler aktarmak İyiliği tavsiye edip kötülükten sakındırmak Kalbi rikkate getirerek korkutmak

“Müsellemat ve zarurat-i diniyeyi teslim”

İLGİLİ KAVRAMLAR Nasihat Tezkir İrşad Tebliğ ve Talim Davet

İYİ BİR VAAZ…

söz ve öz ile gönül inşâ ustasıdır. VAİZ söz ve öz ile gönül inşâ ustasıdır.

İyi hazırlanmış bir vaazda; Konu günceldir. Eğitici mesajlar içerir. Dil ve üslup yönünden akıcı ve anlaşılabilirdir. Sunuş irticalidir. Hatip gösterişten uzak ve mütevazidir. Hatip güvenilir ve söylenen fikirler delillere dayalıdır.

Göz iletişimi ve cemaat hakimiyeti vardır. Ayet ve hadisler, mealleriyle birlikte düzgün okunur. Üslup ikna edici, sevdirici yumuşaktır. (Nahl 16/125; Al-i İmran 3/159) Hatip kolaylaştırıcı ve yapıcıdır. Seçilen örnekler uygulanabilir ve günceldir. Konu bütünlüğü korunmuştur. Üslup akıcıdır.

Fikirler ayırıcı ve bölücü değil, birleştiricidir. Hakaret ve aşağılama söz konusu değildir. Cemaatin eğitim ve kültür düzeyine uygundur. Süreye riayet edilir

USÜL

Vaazın Hazırlanışı 1. Kaynakları belirleme - Konuyla ilgili ayet ve hadisleri bulmak için mu’cemler, internet arama siteleri - Tefsir ve hadis kitapları - Siyer kitapları - İlgili başka kaynaklar 2. Kaynaklardan not alma (fişleme) 3. Kompozisyon 4. Kontrol ve egzersiz yapma

MUHTEVA

Âyetler…… Hadîsler .. Sahâbeden başlamak üzere İslâm büyüklerinden sözler ve görüşler... büyüklerinden MENKIBELER… ŞİİRLER… Atasözleri ve halk deyimleri… Günlük hayâttan örnekler, manzaralar…

Vaaz Planı Dua Konunun takdimi Giriş (konuyla ilgili ayet, hadis, olay, Gelişme (açıklayıcı bilgiler, ayet ve hadis yorumları, şiirler, menkıbeler, şahsi yorumlar, örnek olaylar, cemaate soru ve cevaplar, hatıra ve gözlemler, Sonuç (kısa özet, ana mesaj, önemli noktalar) Dua ve temenniler Bitiriş (vaaz için el-fatiha)

İlgili Kaynaklar 1. Dini Hitabet -Çeşitleri, ilkeleri, örnekleri-, İsmail Lütfi Çakan, İstanbul Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı (İFAV), 1998. 2. Peygamber Efendimizin Hitabeti. / Ahmet Lütfi Kazancı, İstanbul: Marifet Yayınları, 1980. 3. Vaiz ve İmamlar İçin Cemaat İle Etkili İletişim, Cuma Karan, Gündönümü Yayınları 2008. 4. Hitabet ve İrşad -Güzel konuşma ve insanları etkileme yolları-, Abdurrahman Çetin, Bursa Aksa Yayınları, 1998. 5. Asr-ı Saadet ve Raşit Halifeler Döneminde Hitabet, Mehmet Reşit Özbalıkçı, İstanbul Yeni Akademi Yayınları, 2005 6. Doğru, Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004. 7. Anadolu’da Bir arada Yaşama Tecrübesi, Prof. Dr. Mehmet Şeker. 8. Yaşayan Dünya Dinleri, Diyanet İşleri Başkanlık Yayınları. 9. Örnek Vaazlar, I, II, Lütfi Şentürk, Diyanet İşleri Başkanlık Yayınları. 10. Camilerin Eğitim Fonksiyonu, Hüseyin Yılmaz, DEM Yayınları, İstanbul 2005.

11.Hadiste Vaaz Kıssacılık ve Kassas, Doktora Tezi 12.Vaaz Kıssacılık ve hadiste Kassas, Mücteba Uğur,AÜİF derg.c/27 13.Vaazda Takip Edilecek Metod, Günay Tümer.

TEŞEKKÜRLER