ÇİN İLE İŞ YAPARKEN PRATİK ÖNERİLER VE FIRSATLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5.ÜNİTE ÜLKEMİZ VE DÜNYA DÜNYADA NÜFUS DAĞILIŞI VE EKONOMİK FAALİYETLER.
Advertisements

28 Nisan 2014 EDİRNE Prof. Dr. Naim SAĞLAM Fırat Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü 23119, Elazığ.
Çalışma Sermayesi Yönetimi Bir Önceki Haftadan (ProForma Tablolar ile) Devam...  Dynastatic Corporation bugüne kadar büyüme göstermemesine.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
Küresel Kalkınma Gündemi ve Türkiye Ankara, 12 Nisan 2016 BÜYÜKELÇİ (E) MİTHAT RENDE OECD İCRA KOMİTESİ ESKİ BAŞKANI KALKINMA ARAŞTIRMALARI MERKEZİ 1Büyükelçi.
UNI-SET Toplantı Notları
NÜFUS Nüfus nedir? Nüfus bir ülke için neden önemlidir?
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
EKONOMİ BAKANLIĞI LATİN AMERİKA’YA İHRACAT FIRSATLARI GENEL BAKIŞ 7 Haziran 2016, İzmir Esin GÜLLÜLER ŞEN İhracatı Geliştirme Uzmanı İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
İhracat Teşvikleri. Türkiye’de İthalat ve İhracat Katma Değerli Üretime Geçiş İhracatçıya Sağlanan Devlet Yardımları.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
TEB Tarım Bankacılığı.
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Dopingli büyümenin öteki yüzü:
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
BOSNA HERSEK’TE YATIRIM FIRSATI
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
AŞAMALI PLAN MODELİ Tek Aşamalı Planlama Modeli
ŞEHİRLERİN REKABET KRİTERLERİ
İhracat Genel Müdürlüğü
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
ABD İÇ GİYİM PAZARI Kaynak: statısta.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Sağlıkta Ar-Ge Faaliyetleri ve Sağlık Ekonomisi Açısından Önemi
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
ENFLASYON Prof. Dr. Metin BERBER.
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
ANKARA TABİP ODASI (ATO) DENEYİMİ Dilek ASLAN
Uluslararası Sermaye Hareketleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
Uluslararası İşletme Yönetimi
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Çevre Yönetim Sistemi
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Sunum transkripti:

ÇİN İLE İŞ YAPARKEN PRATİK ÖNERİLER VE FIRSATLAR Hasan KÖSE koseh@ekonomi.gov.tr

Temel Sosyal Göstergeleri Resmi Adı Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC) Başkenti Pekin Yönetim Komünist tek parti yönetimi Devlet Başkanı Xi Jinping (14 Mart 2013’ten beri) Hükümet Başkanı Li Keqiang (15 Mart 2013’ten beri) Nüfus 1,38 milyar (2016) Dil Mandarin (Pekin Lehçesi) İnançlar Ateist (Resmi), Taoist-Budist, Hristiyan %3-4, Müslüman %1-2 Yüzölçümü 9 561 000 km² Başlıca Şehirleri Şanghay (22,7 milyon), Pekin (19,3 milyon), Guanco (11 milyon), Shenzhen (12,2 milyon) Komşuları Afganistan, Bhutan, Birmanya, Hindistan, Kazakistan, Kırgızistan, Kuzey Kore, Laos, Moğolistan, Nepal, Pakistan, Rusya Federasyonu, Tacikistan, Vietnam Telefon Kodu +86 Resmi Web Sitesi www.gov.cn

Temel Ekonomik Göstergeler (2016) GSYİH (milyar ABD $) 11.367 Kişi Başına GSYİH (sagp) (ABD $) 15.829 İhracat (milyar ABD $) 2.118 (TR’ye 25,4 milyar $) İthalat (milyar ABD $) 1.588 (TR’den 2,3 milyar $) Enflasyon Oranı TÜFE %2,1 ; ÜFE % (-1,4) Büyüme Oranı %6,6 İşsizlik Oranı %4,1 Dış Borç 1.453 milyar $ Uluslararası Rezervler 3,846 trilyon $ Para Birimi/Döviz Kuru Yuan (Renminbi=Rmb); 1 ABD $ = 6,70 Yuan

Ticaret Merkezleri

Eyaletler- Sektörel Kümelenmeler

Genel Hususlar Gelişmekte olan büyük ekonomi Ekonomik ve sosyal yapıdaki değişim İmalat-Hizmetler Emek yoğun-Teknoloji yoğun Harcama/tasarruf eğilimlerindeki değişim Güdümlü ekonomi: devlet şirketlerinin yüksek payı (%35) Çok katmanlı yapı-Coğrafik farklılıklar Büyük (uluslararası) - KOBİ’ler/mikro işletmeler Yüksek Teknoloji – Düşük teknoloji Kalite Kıyı Bölgeleri-İç kesimler

Sürdürülebilir kalkınma Dengesizliklerin azaltılması Bilimsel gelişme Çin-Yeni Hedefler Sürdürülebilir kalkınma Dengesizliklerin azaltılması Bilimsel gelişme Çevre koruma Enerji verimliliği Tüketimin artırılması

Çin-Yansımalar Talep artışının ithalata yansıması Büyük kentlerin yanısıra ikincil ve üçüncül kentlerin gündeme gelmesi Orta ve orta-düşük gelir grubuna yönelik ürünler için fırsatlar Tüketimin artırılması Bölgesel gelişmişlik farklılıklarının azaltılması Gelir dağılımının düzeltilmesi İşçilik başta olmak üzere üretim maliyetlerinde artışlar

İhracatımızın Yetersiz Olmasının Temel Nedenleri - Benzer sektörlerde rekabet etme zorunluluğu - Sektörlerimizin Çin’in önemli ithal kalemlerini üretebilme kapasitesinin eksikliği - İhraç ürünlerimizin sınırlı çeşitliliği - Büyük firmalarımızın Çin’e yönelik yaklaşımları / Psikolojik Algı Ötesi (Öncelikli Pazar olarak değerlendirmemeleri) - Tarife ve Tarife Dışı Engeller - Bölge-İçi (Güneydoğu Asya ve Pasifik) Ticaretin Çok Güçlü Olması - Çin’in Önemli Küresel Ticaret Ülkeleri-Blokları Tarafından Çevrelenmesi - Ülkemiz ile Çin Arasında Özel Ticaret Anlaşmalarının Bulunmaması - Ticaretin Finansmanına Yönelik İmkanların Yetersizliği - Yatırım İlişkilerimizin Yeterince Gelişmemiş Olması - Çin Pazarına Yönelik Sistematik Çalışmalar Yürütülmemesi

Sektörler - İş Pratikleri / Fırsatlar İhracatı - Madencilik (Mermer) - Hazır Giyim ve Konfeksiyon - Tekstil ve Hammadde - Deri ve Mamulleri - Halı - Kimyevi Maddeler - Beyaz Eşya - Mobilya - Gıda Ürünleri * Şekerli ve Çikolatalı Mamuller * Zeytinyağı * Fındık-Kuru Meyve * İşlenmiş Gıda (Reçel vb.) * Buğday unu * Maden suyu * Yaş Sebze ve Meyve (Kiraz) * Et ve Süt ile Ürünleri (Tavuk ayağı?) - Taşıt Araçları Yan Sanayi - Makine - Demir / Çelikten Radyatör

Ticari İlişkilerin Sağlıklı Gelişimi Pazara Giriş Stratejisi’nin Etkin Bir Şekilde Uygulanması Ülke ve Firma İmajımıza Yönelik Tanıtım Turquality Firmalarımızın Pazara Yönlendirilmesi Çin Pazarında Yerelleşme, Yapılanma E-Ticaret (Tmall, Taobao) - İhracatımızı Geliştirici Faaliyetlerin Geliştirilmesi * Fuarlar, Heyetler - Yatırım İlişkilerinin Güçlendirilmesi - Standartlar ve Gümrükler Alanlarında İşbirliği Yapılması Yasal Mevzuatın Geliştirilmesi * Ticaretin Finansmanı * Tercihli Ticaret Anlaşmaları * Ticari İlişkilerde TL/RMB Kullanılması * Eximbank’lar Arası İlişkilerin Geliştirilmesi * Bankacılık İlişkilerinin Geliştirilmesi * Gıda Ürün Protokollerinin Tamamlanması