Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
MERHABA.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Temel Kavramlar ve İlkeler
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Eğitim Öğretimde Planlama
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
Teknoloji Nedir?.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Durumlarını Planlama
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğrenme Öğretme Süreci
Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
İKNA SÜRECİ.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı İLETİŞİM Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı Kaynak Öğretmen Alıcı Öğrenci

Kaynak hedeflediği kişi ya da grupta davranış değişikliği oluşturmak üzere iletişimi başlatan, başkasıyla paylaşacak bir fikre sahip olandır. Kaynağın başarısı kaynağın geçmiş yaşantıları yolu ile edindiği bilgi beceri ve tutumuna sosyal ve kültürel ortamın etkilerine iletişim yeteneğine bağlıdır Kaynağın güvenirliği alıcının (öğrencinin), kaynağın ilettiği iletideki bilgilerin doğruluğunu kabul etmesi

İletişimin amacı alıcıda davranış değişikliği oluşturmak İleti (mesaj) kaynağın paylaşmak istediği bilginin/durumun hareket, mimik, söz, ses, çizim, heykel, formül, işaret gibi sembollerden en az biri ile güçlendirilmesi, bilgini kodlanması Kanal iletinin alıcıya iletilmesini sağlayan araç-gereç, yöntem ve teknikler Alıcı iletinin ulaştığı kişi/ulaştırılmak istenen yer

sosyal ve kültürel ortamın etkilerine iletişim yeteneğine bağlıdır Alıcının başarısı alıcının geçmiş yaşantıları yolu ile edindiği bilgi beceri ve tutumuna sosyal ve kültürel ortamın etkilerine iletişim yeteneğine bağlıdır Dönüt yollanan iletinin taşıdığı anlamın alıcı tarafından, kaynağın iletmek istediği anlama yakın biçimde anlaşılıp anlaşılmadığını ortaya koyan tepkiler alıcı kaynak

Kaynağın (öğretmenin) Başarısını Etkileyen Etmenler Öğretmenin öğrencisi ve ileteceği konu hakkındaki bilgisi Öğretmenin ileteceği konuya karşı tutumu Öğretmenin yetiştiği ve içinde bulunduğu toplumsal ve kültürel ortamın etkileri Öğretmenin iletişim becerisi

Yetenekten çok sosyal konuma göre eğitme alışkanlıklarına son verilmesini isteyen ve eğitimi, bireyi insan gibi yaşayacak biçimde hayata hazırlamak olarak gören Comenius (1592-1670)’un öğretme ve öğrenmeye ilişkin geliştirdiği ilkeler* Öğretim yöntemi doğadaki sırayı takip etmeli, içerik öğrencinin düzeyine göre işlenmelidir. Öğretim çocuklukta başlamalı ve her öğrencinin yaş, ilgi ve kapasitesine göre hazırlanmalıdır. Öğretilenler gerçek hayatta uygulanabilir olmalı ve öğrenci için bir değer taşımalıdır. İşlenen konu güçlük derecesine göre düzenlenmeli, basitten karmaşığa giden bir yol izlenmelidir. * Mesaj düzenleme ilkeleri ile doğrudan ilişkilidir

Öğretimde bölümlere ayrılmış ders kitaplarına ve resimli açıklamalara yer verilmelidir. Öğrenme duyularla olmaktadır, öğretim etkinliklerinde sözcüklerin çağrıştırdığı gerçek eşyalara yer verilmelidir. Bir öğretim ünitesinin her basamağı sırasına göre öğretilmeli ve bir anda birden fazla şey öğretilmemelidir. Okullar gerçek eşyalarla ve açıklama getiren resimli materyallerle donatılmalıdır.

İleti (mesaj) Düzenleme İlkeleri Bir malzeme ne kadar anlamlı ise öğrenilmesi de o kadar kolaydır örn: anlamsız hecelerin/sözcüklerin öğrenilmesi anlamlı sözcüklerin öğrenilmesinden daha zordur En iyi öğretim somuttan-soyuta basitten-karmaşığa bilinenden bilinmeye doğru gidendir örn: çocuklarda gelişen ilk kavramlar, yakın çevrelerinde beş duyu organlarıyla erişebildikleri somut cisimlerin ya da olguların somut kavramlarıdır Öğrenme işlemine karışan duyu organı sayısı ne kadar çok olursa öğrenme de o kadar iyi olur %83 %11 %3,5 %1,5 %1

İleti (mesaj) düzenleme ilkeleri (devam)… Bir kavramın genişliğini göstermek için çok sayıda örnek sunmak gerekir (öğrenmede tekrarın önemi) örn: kavramını yeni öğrenen öğrenciye birbirinden farklı açılarda ve kenar uzunluklarında üçgenler çizilmeli üç köşelilik özelliği vurgulanmalı Özellikler birbirine göre algılanır örn: sınıftaki 1,90 m boyundaki öğrenciye uzun boylu derken, aynı öğrenciyi kendisinden daha uzun boylu basketbol takımındaki arkadaşlarının yanında kısa boylu olarak niteleyebiliriz. Algılama seçicidir. Seçici algılama uyaranlar tarafından alıcının geçmiş yaşantılarından alıcının içinde bulunduğu andaki ilgi ve ihtiyaçlarından etkilenir

İleti (mesaj) düzenleme ilkeleri (devam)… Birbirinden kopuk bir şekilde bir doğru üzerinde uzana objeler sürekli bir doğru gibi, açık ve kırılmış figürler tamamlanmış ve kapalı figür gibi görünür

İleti (mesaj) düzenleme ilkeleri (devam)…

İleti (mesaj) düzenleme ilkeleri (devam)… Kapalı figürler açık figürlere oranla daha iyi kavranır ve hatırlanır. Dikkati çekmesi ve üzerinde tutması için, bir mesajın elemanları karmaşık değil basit olmalıdır. İnsanlar dikkatlerini ilgilerine, ihtiyaçlarına ve yaşantılarına göre yöneltirler.

Sınıfta Dönüt Kullanımı Öğretmenin gönderdiği mesajlara karşılık olarak öğrencilerin verdikleri tepkiler; öğrencinin gönderdiği mesajlara karşılık olarak öğretmenin verdiği tepkiler de dönüt olmaktadır. Öğretme-Öğrenme sürecinde 3 tür değerlendirmeden söz edilebilir: tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme (öğrencilerin alacakları ders için eğitim ihtiyaçlarının saptanması) örn: seviye belirleme sınavları biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme (önceden belirlenmiş davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını, ulaşılmadıysa nedenlerini belirlemek ve ulaşmaları için tasarım/değişiklik yapılması) örn: İngilizce dersindeki quiz sınavları sonucu görmeye (not vermeye) yönelik değerlendirme (belli bir eğitim programının bitiminde yapılan, öğrencilerin önceden belirlenmiş davranışlara ne ölçüde ulaştıklarının belirlenmesi)

Bilgi vermeye yönelik dönüt Güdülemeye yönelik dönüt Öğretmen tarafından öğrenciye verilen dönüt: Çalışmalarına rehberlik edici Çalışmalar sırasındaki olumlu yönlerini takdir edici Yaptığı yanlışların kendisince düzeltilmesine yardım edici olmalıdır. DÖNÜT Bilgi vermeye yönelik dönüt Güdülemeye yönelik dönüt