KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Performans Değerlendirme
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Süreç Yönetimi.
Örgütsel bilgi kullanımı
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve BİLGİ İŞLEM SERVİSLERİ İÇİN UYGULAMA ÖRNEĞİ İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ İstanbul Medeniyet Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Mühendislik Yönetimi Programı Özet Metot ve Materyaller Süreç Yönetimi Ülkelerin, küçük veya büyük ölçekli organizasyonların küresel rekabetin etkin olduğu günümüzde varlıklarını devam ettirebilmeleri ve başarılı olabilmeleri için iyi bir yönetim sistemine sahip olmaları gerekmektedir. Bu nedenle çeşitli yönetim modelleri ortaya konulmuştur. Bunlardan biri de Avrupa Kalite Yönetim Vakfı tarafından geliştirilen EFQM Mükemmellik Modelidir. Süreç Yönetimi kavramı bu yönetim modelinin 9 ana kıstasın biridir. Kuruluşlar, en iyi performanslarını, birbiri ile ilişkili tüm faaliyetler anlaşıldığı, sistematik bir biçimde yönetildiği ve planlanan iyileşmeleri ilgilendiren kararlar, paydaşların görüşlerini kapsayan güvenilir bilgilere dayanılarak alındığı zaman gösterirler. Süreçlerle ve verilerle yönetim; elde edilen sonuçlara odaklanılması, çalışanların ve kaynakların en üst düzeyde değerlendirilmesi, sonuçların tutarlılığı ve değişkenliklerinin kontrol altında tutulması, gerçekçi hedefler saptama ve stratejik yönlendirmeye ilişkin olarak verilere dayalı yönetimin sağlanması gibi yararları vardır. Nitel araştırma yöntemi olarak literatür taraması yapılacak ve ilgili kavramlar hakkında detaylı açıklama yapılacaktır. Gerekli görüldüğü durumlarda kurum ilgilileriyle yüz yüze görüşmeler yapılacaktır. Bilgi teknolojileri süreçlerinin modellenmesinde temel alınabilecek standartlar incelenecek ve kamu kurumlarındaki bilgi işlem servislerinin uygunluğu açısından incelemelerde bulunulacaktır. Giriş Araştırma Bulguları Kaynak Özetleri Gelişen teknolojiyle birlikte her geçen gün müşteri talepleri de değişmektedir. Kamu kurumlarından hizmet alan konumundaki halk da müşteri kabul edilir. Özel sektördeki müşteriler gibi halk da devlet kurumlarından daha hızlı ve daha verimli bir hizmet beklemektedir. Kamu kurumlarının işleyişi özel sektörden biraz daha farklıdır. Yapılan işler ve yetkiler yönetmelik ve mevzuatlarla belirlenmiştir. Katı bir hiyerarşik yapının olması, kaynakların kısıtlı olması, yeniliklere kapalı bir yönetim anlayışı nedeniyle süreç yönetimi projeleri özel sektöre nazaran daha karmaşık ve zor görünmektedir. Bir kurumda süreç yönetimi yapılabilmesi için öncelikle var olan tüm süreçlerin belirlenmesi, süreç sahiplerinin atanması, süreçlerin modellenmesi ve düzenli olarak süreç performans göstergelerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi gerekir. Süreç yönetimi müşteri memnuniyeti sağlamak hedefi doğrultusunda örgütlenen eylemlerin, girdileri kullanarak çıktılara dönüştürdüğü sistem bütünü olan sürecin daha etkili ve verimli yönetilmesi amacıyla kurulmuş bir yönetim yaklaşımıdır. Avrupa Kalite Yönetim Vakfı, kuruluşların performanslarını iyileştirme konusunda yardımcı olmak üzere 1991 yılında EFQM Mükemmellik Modelini oluşturmuştur. Temel kavramların yapılandırılmış bir yönetim sistemi biçiminde yaşama geçirilmesinin bir ifadesi olan bu model bugünlerde  Avrupa çapında ve başka ülkelerde on binlerce kuruluş tarafından kullanılmaktadır. Şirketler, okullar, sağlık kuruluşlar, polis örgütleri, kamu hizmetleri kuruluşları ve devlet kuruluşları bu modeli kullanmaktadır. Süreç, basit olarak belirli bir müşteri veya pazar için özelleştirilmiş çıktı üretmek için tasarlanmış, biçimlendirilmiş ve ölçülmüş bir takım etkinliklerdir. Bu bir işletmede bir ürünün odağının vurguladığı şeye karşın işin nasıl yapıldığı hakkında kuvvetli bir vurgu belirtir. Bir süreç böylece zaman ve mekan üzerinden, bir başlangıcı, sonu, açıkça belirlenmiş girdi ve çıktıları olan özelleştirilmiş çalışma faaliyetlerinin düzenlenmesidir: eylem için bir yapıdır [1]. Süreç yönetimi müşteri memnuniyeti sağlamak hedefi doğrultusunda örgütlenen eylemlerin, girdileri kullanarak çıktılara dönüştürdüğü sistem bütünü olan sürecin daha etkili ve verimli yönetilmesi amacıyla kurulmuş bir yönetim yaklaşımıdır [2] Bir kurumda süreç yönetimi yapılabilmesi için öncelikle var olan tüm süreçlerin belirlenmesi, süreç sahiplerinin atanması, süreçlerin modellenmesi ve düzenli olarak süreç performans göstergelerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi gerekir [3]. EFQM Mükemmellik Modeli Girdiler Çıktılar Sonuçlar Liderlik Süreçler, Ürünler & Hizmetler Çalışanlarla ilgili Sonuçlar Temel Performans Sonuçları Çalışanlar İyi yönetilemeyen iş süreçleri Doğru süreç modeli ile yönetim Bilgi işlem birimleri diğer birimlerle olduğu kadar dış dünya ile de etkileşimi sağladığından kurumun başarısı bilgi teknolojilerinin iyi bir şekilde yönetilebilmesiyle doğru orantılıdır. Bu da bilgi işlem hizmetlerinin teknik altyapısının güçlendirilmesini, satın alınan kaynakların etkin kullanımını, bilgi güvenliğin sağlanmasını zorunluluk haline getirmiştir. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği kanunu gereği kamu kurumlarında süreç yönetimi yasal bir zorunluluk haline gelmiştir. Müşterilerle ilgili Sonuçlar Strateji Toplumla ilgili Sonuçlar İşbirlikleri & Kaynaklar Yenilikçilik ve Öğrenme İletişim Kaynaklar Sümeyya Songur İstanbul Medeniyet Üniversitesi Kadıköy/İstanbul, Türkiye Davenport, Thomas H., 1993: Process Innovation: Reenginering Work Through Information Technology, Harward Business School Press Eren, Zafer,  Kamu kurumlarında süreç yönetimi: İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü uygulaması. Diss. Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012. Şahinaslan, Önder, Bilgi Teknoloji Süreçlerinin Standartlara Dayalı Modellenmesi http://www.mevzuatdergisi.com/2006/04a/01.htm