ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
Advertisements

REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME SÜRECİ NASIL OLACAK ? TEOG TERCİHLERİ NASIL YAPILACAK? Tercihler öğrencinin; Yerleştirme Esas Puanı(YEP) doğrultusunda açıklanan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
USTANASORPROJESİ. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda;  İşgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdam.
OKUL SANAY İ İ ŞB İ RL İĞİ T.C. MALATYA VAL İ L İĞİ MALATYA İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
DAL TANITIMI Elektrik Elektronik Teknolojileri (EET) Alanı Dalları
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
T.C. ALTINDAĞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM - YÖNELTME Ankara, 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
MEHMET SALİH BAL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DAL SEÇİMİ (10. sınıftan, 11.sınıfa geçen öğrenciler için)
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
BENDİ MAHİ MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
Avrupa 2020 Hedefleri Horizon 2020
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Neden Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları?
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
HAZIRLAYANLAR: ARZU KİLİTCİ CALAYIR Bilişim Teknolojileri Alan Şefi
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ FİZİKSEL AYRICALIKLAR 24-26 KİŞİLİK SINIFLAR LABORATUVAR VE ATÖLYELER  

Mezun Olduğunuz Zaman Avantajlarınız MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ DİPLOMASI (TEKNİSYENLİK ÜNVANI) İŞ YERİ AÇMA BELGESİ EUROPASS MTOK (MESLEK LİSELİLERİN TERCİH EDEBİLECEĞİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ)

Okulumuzda Eğitim Verilen Meslek Alanları ve Dalları YENİLENEBİLİR ENERJİ (GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMİ) ELEKTİRİK-ELEKTRONİK (ENDÜSTRİYEL BAKIM ONARIM) MAKİNE (BİLGİSAYARLI MAKİNE İMALATI CNC) 

ELEKTRİK-ELEKTRONİK ALANI ENDÜSTRİYEL BAKIM ONARIM DALI

Elektrik sektörü, çağımız günlük yaşamının ve iş hayatının vazgeçilmez unsuru, uygarlık ve gelişmişlik göstergesi elektrik enerjisinin kullanılmaya ve ilk elektrik santrallerinde elektrik enerjisinin üretilmesiyle sektörel gelişimine başlamıştır.

Üretilen bu enerjinin dağıtılarak fabrikalarda, konutlarda, şehirlerin aydınlatılmasında ve hareket enerjisi ihtiyacının karşılanması doğrultusunda kullanılmaya başlanmasıyla geniş bir sanayi alanı meydana gelmiştir.

Yarı iletkenlerin keşfi ve yarı iletkenli malzemelerin tüm sanayi kollarında kullanılmasıyla birlikte elektronik sektörü doğmuştur. Bütün sanayi alanları için vazgeçilemez bir öneme sahip olan bu iki sektör sanayi ve teknoloji alanında ki gelişmelerin lokomotifi olmuştur. İlerleyen bilim ve teknoloji ile birlikte bu iki sektör büyük oranda birbirlerine yaklaşmış ve elektrik-elektronik teknolojisi olarak anıla gelmiştir.

Sektörün hızla gelişmesi alanında uzman, yetişmiş iş gücüne ihtiyaç duyulmasına neden olmuştur. Elektrik-elektronik sektörü firmaları, hizmetleri ile ülke ekonomisine maddi gelir ve istihdam açısından önemli katkılar sağlamaktadır.

Tanımı: Endüstriyel bakım ve onarım elemanının sahip olması gereken fabrika, atölye vb. işletmelerdeki elektrik elektronik sistemlerin bakım ve onarımını yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Fabrika, atölye vb. işletmelerdeki elektrik-elektronik sistemlerin bakım ve onarımına ilişkin işlemleri yapma yeterliklerine sahip olmak.

ORTAK DERSLER Talim ve Terbiye Kurulunun belirlemiş olduğu dersler, ders saatleri ve programlar uygulanır.

ALAN/DAL DERSLERİ Alan dal dersleri temel bilgi ve becerileri kapsayan ders grubunu oluşturur. Alan ve dalların özelliklerine göre, öncelikle 10. ve 11. sınıflar olmak üzere, üç yıla yayılarak programa yerleştirilmiştir.

Alan/dal dersleri içinde ( Alan/dal dersleri içinde (*) ile belirtilen dersler alan ve dalların zorunlu dersleridir. Bu dersler Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 33. maddesi uyarınca yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayılmayacak derslerdir.

ALAN ORTAK DERSLERİ Elektrik-elektronik teknolojisi alanının, alan ve tüm dalları ile ilgili ortak yeterlikleri ve mesleki yeterlikleri kazandırmayı amaçlayan derslerdir

ELEKTRİK-ELEKTRONİK ALANI ENDÜSTRİYEL BAKIM ONARIM DALI DERSLERİ

Öğrenci Kazanımları Genel kültüre yönelik bilgi ve becerileri kazanacaktır. Ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen temel yeterlikleri kazanacaktır. Alanın altında yer alan dallara ait temel yeterliklerine sahip olacaktır. Dalın/mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanacaktır. Dalın/mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanacaktır.

ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ENDÜSTRİYEL BAKIM ONARIM DALI İSTİHDAM ALANLARI Elektrik-Elektronik teknolojisi endüstriyel bakım onarım dalından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlikler doğrultusunda ;

Büro makineleri teknik servislerinde, Elektrik tesisatçılarında, Elektrik pano kurulum atölyelerinde, Asansör ve yürüyen merdiven teknik servislerinde, Endüstriyel fabrika ve atölyelerde, Yüksek gerilim proje taahhüt firmalarında, Elektrik tesisatı proje taahhüt firmalarında vb. yerlerde çalışabilirler.

YENİLENEBİLİR ENERJİ SİSTEMLERİ ALANI GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMİ ALAN DALI

PEKİ ENERJİ KAYNAKLARI NEDEN ÖNEMLİDİR ?

Yenilenebilir enerji teknolojileri alanı, meteorolojik, mekanik, elektronik ve yazılım bilimlerinin kullanılarak elektrik enerjisinin üretilmesi ve endüstriyel kullanım uygulamalarını gerçekleştirecek kalifiye eleman yetiştirmektir.

Yenilenebilir enerji teknolojileri alanının öğrenci açısından faydaları; Mezuniyet sonrası endüstride iş bulabilme endişesi taşımamalarının yanı sıra kendi işyerini açabilme imkânı kazanmasıdır.

Enerji sektöründeki gelişmeler doğrultusunda ileriye yönelik yeni iş imkânları, yani farklı enerji üretme yöntemleri kullanıldığında bu öğrenciler öncelikli ve personel seçimi sırasında avantajlı konumda olacaklardır.

Bilim Teknoloji Yüksek Kurulu (BTYK) 2010/101 Sayılı Kararı ile 2023 yılında ülkemiz enerjisinin en az %30 nun yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılanması hedefini belirlemiştir.

GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMİ DALI TANIMI: Güneş enerjisinden elektrik üreten büyük ve küçük çaplı santrallerin kurulumu, işletilmesi, bakımı, onarımı ve arızalarının giderilmesi ile ilgili yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı; Güneş santralini kurma, işletme, bakım onarım yapma ve arıza giderme yeterliklerine sahip olacaktır.

GÜNEŞ ENERJİ SİSTEMLERİ DALI İSTİHDAM ALANLARI Güneş enerji santrallerinde, Küçük güneş türbini kurulumu firmalarında, Güneş paneli üreten firmalarda, Diğer elektrik santrallerinde.

SONUÇ OLARAK Gelecekte Yenilenebilir Enerji Teknolojileri Alanı; sanayinin kalbi, teknolojinin beyni olmaya devam edecektir. Özellikle yeni teknolojilerin kullanılmasıyla birlikte ilgili sektörde yeni dalların oluşması kaçınılmazdır. Halihazırda genişlemeye devam etmekte olan bu sektör çalışma hayatının da en önemli unsuru olmaya kuşkusuz devam edecektir.

MAKİNE ALANI BİLGİSAYARLI MAKİNE İMALATI (CNC)

Makine sanayisi dünyada hızla gelişen, pazar payı artan ve rekabet koşulları ağırlaşan bir sektör olmaktadır. Dolayısıyla sektör sürekli gelişim gösteren, kendini yenileyen, araştırma ve geliştirme çalışmalarına ağırlık veren bir sanayi dalı olma durumundadır.

Tanımı: Bilgisayarlı makine imalatçısının sahip olduğu, klasik ve bilgisayar kontrollü üretim tezgâhlarında makine imalatı işlemlerini yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Makine teknolojisi alanında bilgisayarlı makine imalatçı yeterliklerine sahip olabilmek.

BİLGİSAYARLI MAKİNE İMALATI DALI İSTİHDAM ALANLARI Endüstriyel kalıpçılık sektörü, Makine tasarım ve çizim sektörü, Makine bakım ve onarım işleri, Endüstriyel modelleme sektörü vb.

Her Çocuk Akıllıdır.