Hazırlayan ve Sunan Ayşegül Arslan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Advertisements

PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
İTALYAN VE TÜRK TEKNOLOJİSİNİN BULUŞTUĞU NOKTA Şirketimiz 2000 yılında Mimsunar LPG Otogaz Dönüşüm adı altında bir şahıs firması olarak İzmit'de 5 adet.
“We set the standards” Bill GATES
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
PAZARLAMADA İNOVASYON
Mart ayının ilk haftası
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Tedarikçi Firma Sunumu
PARA BİRİKTİRİYORUM.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
BİRİKİM YAPACAĞIM.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
GİRİŞİMCİ.
Logo.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Abdullah Onur DURUK.
Fahriye OBUT.
Hazırlayan: Selim ERDEM
TCHIBO MERVE NUR ÜNER.
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Walmart ? Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik Devletleri'nin.
Ayşegül ARSLAN.
Alibaba.com Marka Hikayesi
FULYA KARAYAZI.
WAL-MART.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Hazırlayan – Nur Ecem VARDAR N.Ö /
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: ALİBABA.com
Hazırlayan :Mehmet Özdemirler
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
Grubun borsaya resmen kote edilmiş 27 şirketi vardır.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Dünya’nın En Büyük Perakendecisi
WALTON’UN WALMART’I “Save Money, Live Better”  Hazırlayan ; Elif TEK.
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
Hazırlayan: Hasan ACAR
Hazırlayan MELODİ TAŞDEMİR
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
Hazırlayan Damla AYDIN WALMART Sunumu.
Mağaza Satış Danışmanlarına Taşpınar Akademi Altın Tavsiyeler.
Linda Martin Kıdemli Başkan Yardımcısı Dünya Çapında Satış
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Hazırlayan ve Sunan Ayşegül Arslan

Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. 

Para çalışarak kazanılan ve akıllıca harcanması gerken bir şeydir Para çalışarak kazanılan ve akıllıca harcanması gerken bir şeydir.   Sam Walton

Sam Walton’ın, 1950 yılında Bentonvill, Arkansas’ta Walton’s 5&10 adındaki ilk mağazasını açmasıyla hikaye başlıyor.   

Mağazaya daha çok müşteri çekmek için aletler buldu. Boş zamanlarını , neyi nasıl yaptıklarını öğrenmek için diğer dükkanları gizlice gözetleyerek değerlendirirdi. Başka bir mağazanın daha ucuza sattığı bir ürün bulsa , telaşla mağazasına döner , aynı ürünün fiyatını aynı fiyata düşürürdü. Mağazaya daha çok müşteri çekmek için aletler buldu. Dışaraya , kaldırıma patlamış mısır makinası koydu.yeni patlatılmış taze mısır kokusu , hava aracılığıyla , mıknatıs gibi içeri çekti insanları. 

Bugün bu mağaza, firmanın yeni yerinin yanında, müze olarak kalmıştır.

daima düşük fiyat, daima en ucuz. Wal-Mart'ın terk ettiği ürün merkezli sloganı "Always Low Prices" yani daima düşük fiyat, daima en ucuz.

"Save Money, Live Better ” paranı koru daha iyi yaşa Şu an geçerli, olan müşteri merkezli sloganı: "Save Money, Live Better ” paranı koru daha iyi yaşa 

“Tek bir patron tanırım: Müşteri “Tek bir patron tanırım: Müşteri! İnanın kızdırmaya gelmez yoksa hepimizi işten atar!”         Sam WALTON  

Ürünlerini olabilecek en düşük fiyattan satma politikasını izleyen Walmart 66 yıllık geçmişinde büyük başarılara imza atmıştır! 

Sam Walton’ın amacı düşük fiyatlarla daha fazla ürün satarak daha çok kullanıcıya ulaşmaktı ve  1967 yılında Arkansas genelinde kısa sürede 24 mağaza açtı ve 12,6 milyon dolarlık satış yapma başarısını gösterdi.  1968‘de de Arkansas’ın dışındaki ilk mağazasını açan şirket, büyümesine hız kesmeden devam etti.

1990 yılında Amerika’nın bir numaralı perakendecisi haline gelen şirket, 1991 yılında da yurt dışına ilk adımını attı. Meksikalı bir perakende şirketiyle ortaklık anlaşması imzalayan Walmart, uluslararası arenaya açılma fırsatı yakalamış oldu.

Walton 1992 yılında hayata gözlerini yumdu, 1993 yılında şirketinin bir hafta içinde 1 milyar dolarlık satış yapışını göremedi. Sam Walton’ın ardından yönetim kurulunun başına ise Rob Walton geçti.  

2000 yılında şirket Amerika’daki tüketicilere internetten alışveriş yapma imkanı sunduğu Walmart.com’u yayına aldı.   

2007’de online tarafa da yatırım yapmaya başlayan Sam Walton’ın şirketi, kullanıcılarına internette ödeme yapıp, ürünü mağazadan teslim alabilecekleri bir hizmet sunmaya başladı.  

Walmart, fiziki mağazalarında yakaladığı başarıyı online mecrada yakalabilmiş değil. 2011’deki satışlarının sadece %2’lik bir kısmının onlinedan geldi.

Pazarlama Sırları

Fazlaca ürün bulundurma. Sıradan bir Wal-Mart’ta en az 150 bin ürün bulunuyor. Eğer her gün, 50 değişik ürün alsanız bile aynı ürüne sıra gelmesi için 7,5 yıl beklemeniz gerekiyor. Her hafta Wal-Mart’tan 127 milyon Amerikalı alışveriş ediyor. Saatte 40 milyon dolar ciro yapıyor ve her dakika 23 bin dolar kâr ediyor.       Fazlaca ürün bulundurma.

Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık Tüm mağazalar 7 gün 24 saat açık. Bir mağazada ne kadar tadilat olsa bile bir gün dahi mağaza kapatılmaz. Her sene Amerikalıların yüzde 93’ü en az bir kere Wal-Mart’ta alışveriş yapıyor. Süreklilik.

Wal-Mart’ın muazzam depoları vardır ve eksilen malları anında yerine koyar. Kendi Dağıtım ağını kendi kurar ve nakliyeden tasarruf eder. Kamyonlar gece-gündüz yol yapar, mal yetiştirmeye çalışırlar. Mükemmel dağıtım ağı.

İlkelerinden vazgeçmeyerek rakiplerine acımaz, girdiği her yerde bir çok büyük-küçük firma iflas eder.

Sadece ABD `de yönetim her hafta 5 bin 500 toplantı düzenliyor. Bütün kademelerdeki çalışanların katıldığı eğlenceli ve ciddi geçen toplantılarda Walmart’ı daha ileri seviyeye getirmenin yolları aranıyor ve iyi çalışanların ödüllendirilerek motivasyon arttırılıyor.   Toplantılar

Başarılı ve daima tutkulu olmak için “bağlan” * Başarını; sana yardımcı olanlarla “paylaşmasını” bil  * Kendini ve başkalarını; rüyalarına, hedeflerine ulaşmak için “motive” et  * İnsanlara; onları önemsediğini göster, “iletişim” kur  * İnsanları; çabaları ve ulaştıkları sonuçlar için “takdir” etmeyi bil  * Kendi başarını ve çalışma arkadaşlarınızın başarısını “kutla”  * Diğerlerini “dinle” ve onların fikirlerinden bir şeyler öğren  * Başkalarının beklentilerini; daha yüksek standartlar oluşturarak “aş”  * Harcamalarını ve zenginliğe ulaşma yolunu “kontrol et” * Farklı ol ve statükoya meydan oku. “Yukarı çık”.

Teşekkürler! Hazırlayan ve Sunan Ayşegül Arslan