MOTİVASYON 1. KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN DAVRANIŞLARININ MOTİVASYONU
Advertisements

İŞLETMELERDE MOTİVASYON
MOTİVASYON.
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
MOTİVASYON.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
DAVRANIŞ BİLİMLERİ GÜDÜLER VE GÜDÜLENME Doç. Dr. Mahmut AKBOLAT.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
ÖZEL E Ğİ T İ MDE ETK İ L İ Ö Ğ RET İ M YÖNTEMLER İ KONU Ö ğ renmenin Aşamaları (Yanlışsız Ö ğ retim Yöntemleri) HAZIRLAYANLAR.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Yönetim Teorileri
Motivasyon Arş. Gör. Sait SÖYLER.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
LİDERLİK SÜRECİ Lider başkalarını, izleyicilerini belirli amaçlar doğrultusunda etkileyip, yönlendirebilen kişidir. Liderin resmi bir makamı ya da yetkileri.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
NEOKLASİK YÖNETİM ANLAYIŞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
4 Motivasyon Copyright © 2013 Beta Basım Yayın, Sığrı-Gürbüz (Eds)
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
Olgu Yönetimi Standartları
İŞ TATMİNİ.
Yönetimin Fonksiyonları-2 Yöneltme Denetleme
YÖNETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ MODERN EKOL- SİSTEM TEORİSİ
İŞÇİ-İŞVEREN VE ÇALIŞMA İLİŞKİLERİ
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TUTUM VE ALGILAR.
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
TEST DIŞI TEKNİKLER.
BAŞARI İÇİN İNSAN İLİŞKİLERİ
12.BÖLÜM TOPLUMSAL DAVRANIŞ KALIPLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Doç. Dr. İhsan ÇAPCIOĞLU 13. Hafta: Dini Etkileyen Sosyal Hayat
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İÇİNDEKİLER Motivasyon Nedir? Motivasyonun Sınıflandırılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Kapsam kuramları Örgütsel davranış.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

MOTİVASYON 1

KONULAR... 2  Genel olarak Motivasyon teorileri  Kapsam teorileri

MOTIVASYON TEORILERI... MOTİVASYON KONUSUNDA ÇEŞİTLİ TEORİLER VE MODELLER GELİŞTİRİLMİŞTİR. BAZILARI KİŞİLERİN İHTİYAÇLARININ BİR İFADESİ OLAN MOTİVLERE, BAZILARI İSE TEŞVİKLERE AĞIRLIK VERMEKTEDİR.MOTİVASYON TEORİLERİNİ 2 ANA GRUPTA TOPLAMAK MÜMKÜN. 3

MOTIVASYON TEORILERI... MOTİVASYON TEORİLERİ KAPSAM TEORİLERİSÜREÇ TEORİLERİ  Maslow’ un ihtiyaçlar hiyerarşisi  Herzberg Modeli  Başarı güdüsü kuramı  Locke’ nin bireysel amaçlar ve iş başarısı ilişkisi kuramı  Davranış şartlandırması yaklaşımı  Bekleyiş teorileri  Amaç teorisi  Eşitlik teorisi 4

BU SUNUMDA KAPSAM TEORILERINDE BAHSEDECEĞIZ 5

MASLOW’ UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ... 6 Değer Ait Olma ve Sevgi Güvenlik Fizyolojik Yaratma ve Başarma

MASLOW’ UN İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ FİZYOLOJİK İHTİYAÇLAR : YEME, İÇME, BARINMA, HAYATI DEVAM ETTİRME 2. GÜVENLİK İHTİYAÇLARI : HASTALIK, YAŞLILIK VB. GİBİ HALLERDE GELECEĞİ GARANTİYE ALMA 3. AİT OLMA VE SEVGİ İHTİYAÇLARI: KENDİ KENDİNİ ANLAMA, ŞEFKAT...VB. 4. DEĞER İHTİYAÇLARI: PRESTİJ, BAŞARI, SAYGI GÖRME...VB. 5. KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME İHTİYAÇLARI: YAPMA TAMAMLAMA ARZUSU, KİŞİSEL TATMİN, KİŞİSEL BAŞARI, BİLİMSEL BULUŞLAR. 7

HERZBERG MODELİ... HERZBERG İŞ ORTAMINDA MOTİVE EDİCİ VE DURUM KORUYUCU (HİJYENİK) ETMENLERİ AYIRMIŞTIR. MOTİVATÖRLERHİJYEN FAKTÖRLER  Başarı  Tanınma  İlerleme  İşin Kendisi  Sorumluluk  Büyüme  Şirket Politikası  Teknik Gözetim  Kişilerarası İlişkiler  Ücret  iş Güvenliği  Kişisel Yaşam  Çalışma Koşulları  Makam 8

BAŞARI GÜDÜSÜ KURAMI... MASLOW’UN TERSINE GÜDÜLERIN ÖĞRENILMEYLE KAZANILABILECEĞINI SAVUNAN BIR KURAMDIR. BU KURAMIN ÖNCÜSÜ ISE MCCLELLANDDIR. SAVUNDUĞU GÜDÜLER ISE BAŞARI, BAĞLILIK VE GÜÇLÜLÜK IHTIYAÇLARIDIR. 9  Eğer bir insan zamanını nasıl daha iyi yaparım diye düşünmekle geçiriyorsa, başarı güdüsüne sahiptir.  Erk (güç) güdüsü güçlü olan bir birey, güç ve otorite kaynaklarını genişletme, diğer insanları etki alanında tutma ve gücünü koruma türünde davranışlar gösterirler.  Bağlanma güdüsü ise başka insanlarla ilişki kurma, gruba girme ve sosyal ilişkileri geliştirmeyi ifade eder.

MCCLELLAND’ A GÖRE BAŞARI MOTIVINI ETKILEYEN ETMENLER ŞUNLARDIR...  IRK VE ÇEVRE: İKLIMLER VE INSANLARIN ENERJI DÜZEYLERI 10  Din: Yapılan araştırmalarda bireylerin başarı motivleri farklı dinlerde değişik çıkmıştır.  Aile: Otoriter ailelerde bireylerin başarı motivlerinin yüksek çıkma olasığı düşüktür.  Çocuk Yetiştirme Biçimleri

LOCKE’UN BİREYSEL AMAÇLAR VE İŞ BAŞARISI İLİŞKİSİ KURAMI... LOCKE’A GÖRE İŞ GÖRENLERİN İŞTEKİ BAŞARILARININ BELİRLEYİCİSİ OLARAK ONLARIN KİŞİSEL AMAÇLARI BÜYÜK ÖNEM TAŞIMAKTADIR. IŞ YERİNDE ÖRGÜTSEL AMAÇLARI GERÇEKLEŞTİRMEYE YÖNELİK DAVRANIŞLAR VE TEPKİLER KİŞİLERİN BURADA AMAÇLARINA UYGUN ALGILAMA VA YARGILAMA SÜREÇLERİNE BAĞLI OLMAKTADIR. 11

AMAÇLARIN MOTIVASYONDAKI ROLLERI...  BİREY TARAFINDAN BELİRLENEN AMACIN AÇIK VE SEÇİK OLMASI İŞ BAŞARILARINI ARTTIRMAKTADIR. 12  Birey tarafından belirlenen amaçların kolay olmaması onun iş yerinde daha arzulu ve istekli çalışmasını sağlayacak sonuç olarak verim artacaktır.  Bireysel amaçlarla örgütsel amaçların çatışma derecesidir.

DAVRANIŞ ŞARTLANDIRMASI YAKLAŞIMI... DAVRANıŞ ŞARTLANDıRMASı YAKLAŞıMı (SONUÇSAL KOŞULLAMA) BIREY ARZULANAN SONUÇLARA YOL AÇAN DAVRANIŞLARI YINELEME, ARZULANMAYAN SONUÇLARA YOL AÇAN DAVRANIŞLARI YINELEMEME EĞILIMINDEDIR. 13

SONUÇ... SONUÇ OLARAK, GÜDÜLERİN VE DUYGULARIN İNSAN DAVRANIŞLARINI BELİRLEYEN TEMEL SÜREÇLER ARASINDA YER ALDIĞI VE BİREYLERİN BAŞARILI OLMALARINDA YA DA İŞLERİNİ DAHA İYİ YAPMALARINDA GÜDÜLERİN BELİRLEYİCİ OLDUĞU UNUTULMAMALIDIR... 14

HAZıRLAYAN MİZGİN ÖZBEK ENGELLİ BAKIMI (İÖ) 2.SINIF