KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
Advertisements

ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ERGENLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE FARKLI DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
ÇOCUKLARIMIZA SINIR KOYMAK. Sınırlar DestekleyiciDestekleyici KoruyucuKoruyucu Yaşama hazırlayıcıYaşama hazırlayıcı işleve sahiptir. işleve sahiptir.
Tatilde Yapılacaklar.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
Günlerden bir gün zengin bir baba oğlunu köye götürdü.
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Murat YETİŞİR Bilgi Koleji Rehberlik Uz.
ÇOCUĞUNUZA KULAK VERİN
HAYIR DEME KONUSU Oyuncakla oynamanın en iyi yolunu göstermek çocuğa ceza vermek gibi olur. O oyuncağıyla oynamalı Çocuklar bizim “ hayır deme ” mizin.
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
İLETİŞİM ENGELLERİ.
DERS PLANI Dersin Adı: Hayat Bilgisi Sınıf: 3 Tema: Okul Heyecanım
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
MÜDÜRLER VE BEBEKLER Ahmet ÇELEBİ / KONYA. Yaşama farklı açılardan baktığımızda ilgisizmiş gibi gözüken şeyler arasında birtakım benzerlikler bulabiliriz.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Etkili İletişime Giriş
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
KARAGÖZ İLE HACİVAT MEKTUP HÜSEYİN ÖZDEMİR 6/B 1230.
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
ÖZGÜVEN ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
HOŞGELDİNİZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
AMAÇ BELİRLEME.
DERS KONU: AİLEM VE BEN ELİF DELİBAŞI 3-C HAZIRLAYAN :
Kocaeli Üniversitesi E3 Grubu Toplumsal Duyarlılık Projesi
ANNE BABA TUTUMLARI.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
HOŞ GELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU Toplantı Tarihi:01/12/2010 Toplantı Konusu: İşitme Engelli Öğrencilerle Etkili İletişim Kurabilme.
NELERDEN BAHSEDECEĞİZ
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
HOŞGELDİNİZ. ONA HAYIR DİYEMİYORUM! Çocuğunuza Hayır Diyememenin Altında Hangi Faktörler Olabilir? 1) Suçluluk duygusu ki bu daha çok çalışan anne babaların.
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
Sunum transkripti:

KOCAELİ GEBZE BALÇIK İLKÖĞRETİM OKULU AİTEP EĞİTİMİ PROJESİ Hazırlayan:Esma AKAN Kaynak:Mark L.BRENNER

HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?

NİÇİN BU KADAR ÇABUK HAYIR DERİZ? Çok az şey sadece bir dakika içerisinde halledilir.Uygun bir şekilde hayır demekse zaman alan iştir. Hayır kelimesi ve güven duygusu arasında doğrudan bir ilişki vardır. Bazı ebeveynler hayır kelimesini benzer sebeplerle pek de düşünmeksizin bir refleks olarak söyler.

1.Anne babalar yorgun olduklarında çocuğun sorularını ve merakını ihmal ederler.

2.Anne ve babaların çocuğu anlamak için fazla sabrı yoktur.

. Bu tepkilerimizin altında yatan neden anne ve babalarımızın bize bu şekilde davranmış olmalarıdır.

HAYIR DEMENİN FARKLI BİR YOLU

1.ÇOCUĞUN DUYGULARINI TASDİK EDİN. ‘‘Parktan ayrılmak zorunda olduğumuz için Nihal çok üzgünsün.’’ ‘‘Selenay bu yapbozu tamamlayamadığın için üzgünsün.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Çocuğun duygularını ifade etmesine izin vermektir.

2.ONLARA TERCİH YAPMA ŞANSI VERİN. ‘‘Emel,oyun hamuruyla ya da yapbozlarla oynayabilirsin.Tercihini sen yap.’’(Eğer çocuk ağlamayı tercih etmişse onun bu seçimini de kabullenin ve saygı duyun.) ‘‘Barış elindeki oyuncağı ister masaya ister sandalyeye bırakabilirsin.Hangisini yapacağına sen karar ver.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ ‘‘Tercih yapabilirsin’’ mesajını çocuğa iletmektir.

3.Hayır kelimesi yerine Eveti kullanın. ‘‘Evet Sibel,parka daha sonra gidebiliriz.Şimdi hava çok soğuk.’’ ‘‘Evet Mert,sonra biraz daha şeker alabiliriz.Ama şimdi olmaz.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Onun isteğine saygı gösterdiğinizi ve onu yerine getirmeyi istediğinizi göstermektedir.

4.Sonuçları onun da görmesini ve anlamasını sağlayın. ‘‘Bak Ahmet dışarının ne kadar soğuk olduğunu hissediyor musun?’’ ‘‘Bak Arzu,makasın ne kadar keskin olduğunu görüyor musun?’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Mümkün olduğu sürece bir şeyin niçin yapılamayacağını somut örneklerle ona göstermektir.

5.GERÇEKTE SAHİP OLAMAYACAKLARI ŞEYLERİ ONLARA HAYAL YOLUYLA TATTIRIN. ‘‘Ayça,kocaman bir havuzda yüzmeye gitmemizi isterdin değil mi?Bu bence de çok eğlenceli olurdu.’’ Ali,şimdi seninle oynamamı isterdin değil mi?Bu bence de çok eğlenceli olurdu ama benim biraz işim var.

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Çocuğunuzun isteklerini kabullendiğinizi,onu anladığınızı ve ona olan saygınızı göstermektir.

6.AÇIKLAMADA BULUNUN ‘‘Damla,sana yardım etmeyi isterdim ama önce bir telefon görüşmesi yapmam gerekiyor.Beni anlayacağını biliyorum.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Hayır demeksizin çocuğun kendi kendine sonuçlar çıkarmasını sağlar.

7.KENDİNİZE DÜŞÜNMEK İÇİN ZAMAN TANIYIN. ‘‘Evet Arda iyi fikir ama bunu bugün biraz düşünmek istiyorum.’’ ‘‘Evet Melek,bu konuyu akşam babanla da konuşmak istiyorum.Bu konuyu biraz düşünmem gerek.’’

BUNLARI SÖYLEME AMACIMIZ Ona hemen hayır demek yerine onun isteklerini değerlendireceğinizi gösterir.Ayrıca bu tutumumuz,çocuğa ümit ve hayal kırıklığı kavramlarını da öğretir.

UNUTMAYIN

ÇOCUK DOĞRU ŞEKİLDE HİSSEDERSE DOĞRU ŞEKİLDE DAVRANIR.

ÇOCUĞUNUZUN BİR YANLIŞ DAVRANIŞINI NE KADAR ÇABUK DURDURABİLDİĞİNİZ DEĞİL,ONUN NE KADAR ÇABUK DÜŞÜNMESİNİ SAĞLAYABİLDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.

DOĞRU MESAJ,DOĞRU DAVRANIŞ GELİŞTİRİR.

ANNE BABANIN KENDİNİ KONTROL EDEBİLDİĞİNİ GÖREN ÇOCUKDA AYNI DAVRANIŞI HIZLA ÖĞRENİR.

ÇOCUĞA GÜVENMEK ONUN VİCDANININ OLUŞMASINI SAĞLAR.YARGILANMADIĞINI HİSSEDEN BİR ÇOCUK GÜVENMEYİ ÖĞRENİR.

DOĞRU DAVRANIŞIN NEYE BENZEDİĞİ VE NASIL OLDUĞUNU ÖĞRENMESİNDE ÇOCUĞUNUZA ÖRNEK OLUN.SAMİMİ,GÜVENİLİR VE SAYGILI OLUN.

TEHLİKEYİ ÖĞRENMEK,KORKUNUN ANLAYIŞA DÖNÜŞMESİNE OLANAK TANIR.

İŞİTTİĞİMİZDE UNUTURUZ,GÖRDÜĞÜMÜZDE HATIRLARIZ,YAPTIĞIMIZDA İSE ANLARIZ.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER