1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak
2 Eğitimin Temel Ögeleri İnsan Bilgi Toplum Bazında Değişimler NASIL ÖĞRETELİM?
3 Çağdaş Eğitim Gereksinimleri Demografik Faktör Bilgi Patlaması Eğitimin ve Sosyo Ekonomik İlişkiler Değerinin Artması Bilimsel ve Teknolojik Evrim ile eğitim ve Toplum Arasındaki İlişkiler Eğitim ve Sosyal Talep
4 Sorunlar Karşılanamayan eğitim talepleri Kalabalık sınıflar Öğretmensiz okullar Yeni teknolojiye rağmen geleneksel süreçleri kullanma Mali kaynak yetersizliği Yetersiz araç-gereç ve tesis Olanak eşitliği yönünden dengesiz dağılım
5 Eğitim Gereksinimleri Ekonomik alanda Sosyal alanda Politik alanda Kişilik alanında
6 Eğitim ve Teknoloji Eğitim ve Teknoloji birbirlerini ne yönde etkilemektedir?
7 Eğitim Teknolojisi “ NE” ve “NİÇİN” konularını saptadıktan sonra “NASIL” gerçekleşebileceği konusuyla uğraşmaktır.
8 Eğitim Teknolojisi Kapsamı Kuram Yöntem-Teknik Ortam Hedef Değerlendirme Öğrenme Durumu İnsan Gücü Öğrenci
9 Eğitim Teknolojisinde Gelişim DönemlerÖzgün Yönleri ISözlü-Yazılı Dönem Yazı Öncesi Yazı – Matbaa IIGörsel-İşitsel Araçlar Dönemi Görsel-İşitsel Araçlar TV - Programlı Öğretim IIIİkilem DönemiBireysel Öğretim Kitlesel Eğitim IVOtomasyon Dönemi Bireysel ve Kitlesel Eğitimin Bütünleşmesi VSibernasyon Dönemi Geleneksel okul ve öğretmen yapısının tamamen değişmesi
10 Eğitim Teknolojisinde Gelişim (öğrenme kavramı açısından) Aşama AdıİşlevÜrün Fizik Bilim Kavramı MekanizasyonAraç-gereç Davranıl Bilim Kavramı Bilgiyi Algoritmik Düzenleme Programlı Öğretim Bilişsel Öğrenme Kavramı Öğrenmede deneyimi zihinsel süreçlerde yeniden yapılandırma Öğrenme süreçleri tasarımı Yapıcı Öğrenme Kavramı Ön bilgilerle yeni bilgiyi bütünleştirme Öğrencinin anlamı yapılaştırması
11 Çağdaş Eğitimde Gelişmeler Geleneksel Eğitim Kalıplarının Değişimi Öğrenme-öğretme Süreçlerinde Yeni Kavramlar Eğitimde Yeni Teknolojiler Tesis Organizasyon Öğrenme Stratejileri Öğretmen İşlevi Öğrenci İşlevi Yaratıcılık Yapıcılık Keşfetme İçten güdülenme Problem çözme Yetenek çeşitliliği TV Programlı Öğretim BDE Bilgi İşlem Teknolojik Sistemler Okulların endüstrileşmesi
12 Olanaklar Serbesti Birinci Kaynaktan Bilgi Fırsat Eşitliği Çeşitlilik ve Kalite Yaratıcılık Bireysel Öğretim Kopya Edilebilen Bir Sistem Üretken Eğitim ve Hızlı Öğrenme
13 Eğitim Teknolojisi Alanındaki Sorunlar Teknolojinin olası kullanılma olanaklarını araştırma ve bulguları yayma Gerekli personeli yetiştirmek Uygulamaya geçebilmek
14 Teşekkürler..