1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Eğitim Paradigmaları Dr. Şirin KARADENİZ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Tasarım Nedir? İhtiyaç duyulan bir ürünün, hizmetin ya da sürecin imalat için gerekli olan bütün özelliklerini belirleyerek, girdilerin sağlanması, işlenmesi.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Derya Duygu KARSLI
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Eğitimde Program Geliştirme
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
DİĞER TUTUMLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİNİN GELİŞİMİ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Başşliyoouu... Başlıyor....
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak

2 Eğitimin Temel Ögeleri İnsan Bilgi Toplum Bazında Değişimler NASIL ÖĞRETELİM?

3 Çağdaş Eğitim Gereksinimleri Demografik Faktör Bilgi Patlaması Eğitimin ve Sosyo Ekonomik İlişkiler Değerinin Artması Bilimsel ve Teknolojik Evrim ile eğitim ve Toplum Arasındaki İlişkiler Eğitim ve Sosyal Talep

4 Sorunlar Karşılanamayan eğitim talepleri Kalabalık sınıflar Öğretmensiz okullar Yeni teknolojiye rağmen geleneksel süreçleri kullanma Mali kaynak yetersizliği Yetersiz araç-gereç ve tesis Olanak eşitliği yönünden dengesiz dağılım

5 Eğitim Gereksinimleri Ekonomik alanda Sosyal alanda Politik alanda Kişilik alanında

6 Eğitim ve Teknoloji Eğitim ve Teknoloji birbirlerini ne yönde etkilemektedir?

7 Eğitim Teknolojisi “ NE” ve “NİÇİN” konularını saptadıktan sonra “NASIL” gerçekleşebileceği konusuyla uğraşmaktır.

8 Eğitim Teknolojisi Kapsamı Kuram Yöntem-Teknik Ortam Hedef Değerlendirme Öğrenme Durumu İnsan Gücü Öğrenci

9 Eğitim Teknolojisinde Gelişim DönemlerÖzgün Yönleri ISözlü-Yazılı Dönem Yazı Öncesi Yazı – Matbaa IIGörsel-İşitsel Araçlar Dönemi Görsel-İşitsel Araçlar TV - Programlı Öğretim IIIİkilem DönemiBireysel Öğretim Kitlesel Eğitim IVOtomasyon Dönemi Bireysel ve Kitlesel Eğitimin Bütünleşmesi VSibernasyon Dönemi Geleneksel okul ve öğretmen yapısının tamamen değişmesi

10 Eğitim Teknolojisinde Gelişim (öğrenme kavramı açısından) Aşama AdıİşlevÜrün Fizik Bilim Kavramı MekanizasyonAraç-gereç Davranıl Bilim Kavramı Bilgiyi Algoritmik Düzenleme Programlı Öğretim Bilişsel Öğrenme Kavramı Öğrenmede deneyimi zihinsel süreçlerde yeniden yapılandırma Öğrenme süreçleri tasarımı Yapıcı Öğrenme Kavramı Ön bilgilerle yeni bilgiyi bütünleştirme Öğrencinin anlamı yapılaştırması

11 Çağdaş Eğitimde Gelişmeler Geleneksel Eğitim Kalıplarının Değişimi Öğrenme-öğretme Süreçlerinde Yeni Kavramlar Eğitimde Yeni Teknolojiler Tesis Organizasyon Öğrenme Stratejileri Öğretmen İşlevi Öğrenci İşlevi Yaratıcılık Yapıcılık Keşfetme İçten güdülenme Problem çözme Yetenek çeşitliliği TV Programlı Öğretim BDE Bilgi İşlem Teknolojik Sistemler Okulların endüstrileşmesi

12 Olanaklar Serbesti Birinci Kaynaktan Bilgi Fırsat Eşitliği Çeşitlilik ve Kalite Yaratıcılık Bireysel Öğretim Kopya Edilebilen Bir Sistem Üretken Eğitim ve Hızlı Öğrenme

13 Eğitim Teknolojisi Alanındaki Sorunlar Teknolojinin olası kullanılma olanaklarını araştırma ve bulguları yayma Gerekli personeli yetiştirmek Uygulamaya geçebilmek

14 Teşekkürler..