EĞİTİMDE YENİ YÖNTEMLER Beyin Temelli Öğrenme. HAZIRLAYANLAR Ahmet URASOĞLU( ) Sabri ÖNCEL( ) Cevdet SARAÇ( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Advertisements

ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME BESİME NİZAMOĞLU.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ BEYİN/Nöro-Psiko-Anatomi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Beyin Temelli Öğrenme.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
MASLOW- ROGERS, COMBS VE KOHLBERG
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
(Nörofizyolojik) Öğrenme
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
SOSYAL ETKİNLİKLERE FARKLI BİR BAKIŞ Hazırlayanlar: Nurten SAYDAM
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenme Güçlüğü Ahmet GENÇ. Öğrenme Güçlüğü: Yazılı-Sözlü dili anlamayı, kullanmayı içeren temel psikolojik süreçlerin bir veya birkaçında oluşan bozukluk.Bu.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE YENİ YÖNTEMLER Beyin Temelli Öğrenme

HAZIRLAYANLAR Ahmet URASOĞLU( ) Sabri ÖNCEL( ) Cevdet SARAÇ( )

BEYİN YAPISI VE ÖĞRENME Beyinle ilgili yapılan araştırma sonucunda öğrenmeye farklı bir boyut gelmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda,öğrenme-öğretme sürecinde değişikliğe gidilmesi gerektiği anlaşılmıştır.Beyin temelli öğrenme,öğrenmenin daha etkin ve kalıcı olması için sunulan öğrenci merkezli bir yaklışımdır.

Beyin modelini incelediğimizde,dışarıdan ve içeriden farklı bölümlere ayrıldığı görülür.Beyin,iki yarı küre,dört lob,dış beyin,orta beyin ve alt beyinden oluşur. Sol yarı kürede:mantıksal sıralama,karar verme,harfleri yorumlama ve dil ile fikirlerin işlenmesi,düşüncelere yapı ve sıra verilmesi,sayılarla ve hesaplamalarla ilgilenme ve vucudun sağ bölgesini kontrol gibi işlemler yapar.

Sağ yarım kürede:görsel şekillerin ve imajların(grafikler,haritalar vb),uzamsal bilginin,açık uçlu fikirlerin işlenmesi,sezginin kullanılması,yeniliklerle,belirsizliklerle ilgilenme ve vucudun sol bölgesini kontrol etme işlemleri yapılmaktadır. Frontal lob beynin ön bölgesinde yer alır.Planlama,yaratıcılık,düşünme,problem çözme ve karar vermenin gerçekleştiği yerdir,konuşma merkezidir.

Temporal lob kulakların üstünde ve çevresinde, Beynin hem sağ hem sol bölümünde yer alır.Dinleme,konuşma,anlam yaratma ve işitme merkezidir. Parietal lob arkaya doğru beynin en üst bölgesinde yer alır.Duyu ve hareket merkezidir.Düzenleme,hesaplama ve dil ile ilgilidir.

Oksipital lob serebellumun üstünde,beynin arka bölgesinde yer alır ve görmeyi sağlar. Öğrenmenin temelinde sinir sistemi ve beyin yer alır.Öğrenme,beyinde bir takım kimyasal,elektriksel değişiklikler ve sinir sisteminde yeni sinaptik bağların kurulması ile açıklanmaya çalışılmaktadır.

BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME Beyin temelli öğrenme,insan beyninin yapısına ve işlevine dayanan bir öğrenme kuramıdır.Beyin temelli öğrenme,anlamlı öğrenme için beynin kuralarının kabul edilmesini ve öğretimin zihindeki bu kurallarla örgütlenmesini içerir.Beyinde anlam oluşturma,bilgiyi almaktan daha önemlidir.Örüntüler,bağlantılar ve duygular doğrultusunda beyin anlamı oluşturur.

BEYİN TEMELLİ ÖĞRENMENİN İLKELERİ 1.Beyin paralel işlemci: insan beyni bir anda birdenn fazla işlemi yapabilir.duyguları düşünceleri hayal gücümüzü ve eğilimler aynı anda gerçekleşir. 2.Öğrenme fizyolojiyle ilgilidir: Kendi kurallarına göre işleyen fizyolojik bir organdır.Öğrenme de nefes almak kadar doğaldır ve engellemek yada kolaylaştırmak mümkündür. Anlamı araştırma doğuştandır: Beyin yeni uyarıcaları arayıp yanıt verirken aynı anda bu uyarıcaları kaydeder.

Beyin temelli öğrenmenin ilkeleri Anlamı araştırma örüntüleme yoluyla oluşur: Örüntülü anlamlı organizasyon ve bilgilerin sınıflandırmasıdır. Kendi yarattığı eşsiz yapılara anlam veren bir bilim adamı ve sanatçı gibidir. Beynin bilgiyi bütünleştirme kapasitesine gereksinim duyulduğunda giörünüşte tesadüfi ve bağlantısız olan bilgiler eğitim ortamına aktarılıp değerlendirilebilir.

Beyin temelli öğrenme ilkeleri Örüntülü oluşturmada duygular önemlidir: Duygular ve bilişsel birbirinden ayrılmaz.BeBllek çok önemlidir Bir çok duygu kolayca canlandırılıp söndürelemez. Süreklidir Beyin parça ve bütünleri eş zamanlı olarak işler:Beynin sağ ve sol yarım küreleri aralarında önemli farklar vardır. Kişi edebiyat müzikle uğraşşsada sağlıklı bir bireyde iki yarım küre ayrılmazlar…

Beyin temelli öğrenme ilkeleri: Öğrenme hem odaklanmış dikkati hem de çevresel algılamayı içerir: Beyin fark dikkat ettiği ve farkında olduğu bilgiyi alır.Aynı zamanda dikkatin dışında kalan bilgi ve işaretleri alır.Örneğin bir sınıftaki gri dikkat çekmeyen duvarlar ya da dikkat etmediği uyarıları alabilir Beynin öğrenme yada iletişimi meydana geldiği ortamdaki duygusal bağlanmaya tepki verdiğini gösterir.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: :ögrenme bilicli ve bilincsizsiz surecleri icerir. Bilincli olarak anladıgımızdan daha fazlasını ogrenırız.cevreden algılanan bır cok sınyal ogrenen farkına varmadan beyne girer ve bılıncsız duzeyde etkilesimde bulunur. Bunu gerceklestırmek cevresel baglamı dıkkate alarak ve anlatım yoluyla mumkun olur.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: İki tur bellek sıstemı vardır. Uzamsal bellek sıstemı ve ezberleyeyerek ogrenme sıstemıdır. Dun aksam yemegınde ne yedıgımızı hatırlamak ıcın ezberlememıze ıhtıyac yoktur. Cunku yasantılarımızınuc boyutlu ortama kaydedıcı sekılde duzenlenmıs bir bellek sıstememımız vardır. Bu sıstemler bellegın bılgı ısleme modelıne gore calısır.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: Olgu ve becerıler dogal uzamsal bellekte yer aldıgında en ıyı sekılde anlasılır ve hatırlanır. Ana dıl kelıme dagarcıgı ve gramerde dahıl etkılesımlı yasantılarla ogrenılır. Belırlı seylere nasıl anlam verıldıgıne bir ornektır. Bu tur bır baglantı benımsendıgınde egıtım de gelısecektır.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: Ögrenme teşvikle artar ve korkuyla azalır. Beynın korku altında perfonmansı duser ve uygun duzeyde teşvik edıldıgınde ust duzeyde ogrenır. Limpik sıstemının bır parcası olan hıpokampus beynın strese karsı en hasas bolgesıdır. Korku altındayken beynın bolumlerıne gıden kanallar kapasıtelerının altında calısırlar.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: Her beyin tektir. Temel duyguları ve duyuları kapsayan aynı sisteme sahip olarak ta onlar her beyinde ayrı olarak bütünleştirilmiştir. Öğrenme beynin yapısına göre değişir.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: Beyın temellı ogrenme uygulamaları Bılgıyı ezberlemeye odaklanan ve nıcel verılere dayalı olan geleneksel olan gelenesel ogretım ıle anlamlı ogrenmeyı saglayan beyın temellı ogrenme arasındakı farkları su sekılde ozetlemek mumkundur. Beyın temellı ogrenmede egıtım programları ogrenenın bıreysel ıhtıyaclarını dıkate alarak gelıstırır.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: Her bireyin farklı olduğunu vurgulayan herkesin farklı nedenlerle farklı yollarla farklı hızlarda ögrendiğini savunan çoklu zeka kuramı beyin temelli öğrenme ortamının düzenlenmesinde önemlidir. Çünkü kuramlarla ilgili öğretimsel uygulamalar ögrenenlerin öğretilmesini kolaylaştırmakta kendilerini tanımalarını kendilerine güvenmelerini yaratıcı düşünmelerini geliştirmelerini sağlamaktadır.

Beynin Temelli Öğrenme ilkeleri: Bilgi çoklu yolla sunulduğunda öğrencilere içeriği anlamaları ve hatırlamaları için daha çok fırsat verilir dolaysıyla öğrenciler zengin çok boyutlu ve duygusal yaşantılar doğrultusunda en iyi şekilde öğrenirler.Öğrenenlerin belli bir rahatlık kazanıp kazanmadığını iyi organize edilmiş bir yaşantıya elverişli olup olmadıklarını bu yaşantıyı oluşturmada yeteri kadar aktif olup olmadıklarını da içeren göstergelerin oluşmasını sağlamaktadır.

Beyin Temelli Öğrenme Beyin temelli öğrenme yaklaşımının uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar: Teklik(Biriciklik): Öğrenenlere seçenek sunma Öğrenme stillerini duygularını ve güçlü yanlarını tanıma Değerlendirme: Öğrenmenin zamanında dönüt vermesi Öğrenenlerin kendilerine yansıtmalarına fırsat tanıma Öğrenenlerin birbirine dönüt vermesi

Beyin Temelli Öğrenme Duygular: Öğrenenleri duygularını açıklama konusunda cesaretlendirme Olumlu dil kullanma Eğlenceyi öğrenmeyi bir parçası olarak tanıma Anlam: Bütüncül öğrenmeye yer verme Çalışma için yeterli zaman verme Çoklu yol: Çoklu zekayı tanıma Çoklu tasarım yolarını tanıma Çeşitli sunumlar için fırsat yaratma

Beyin Temelli Öğrenme Beyin beden birlikteliği: Etkin öğrenmeyi sağlama Gezi düzenleme ve gösteri yapma Hareket etmelerini sağlama Bellek: Zihin haritaları kullanma Çevreyi kullanma Zengin yaşantılar sağlama Beslenme: Yararlı besinleri seçmelerini sağlama Beslenme hakkında bilgilendirme Öğrenme ortamında su bulundurma

Beyin Temelli Öğrenme Döngü ve ritim Enerjik etkinlikler için zaman ayırma Öğrenenlerin heyecanlarını tanıma ve yönetme Ritüel, yenilik ve güçlüklerin uygun kullanımını sağlama Korkularla baş etme Stres yönetimi Demokratik ortam sağlama Öğrenenleri destekleme Ödül yerine içsel motivasyon sağlama

Kaynakça Doğan CÜCELOĞLU İnsan ve Davranışı İstanbul Remzi kitap evi Senemoğlu.N a.g.e Demirel.Ö Ve Diğerleri