Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

Adım Adım Başarıya.... Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın. Ders çalışırken kesinlikle.
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
K O R K U Yükseklikten Karanlıktan Çeşitli hayvanlardan Yalnız Kalmaktan.
HAZIRLAYAN : YASEMİN BAYKARA PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
KİRAZ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Semineri
TEOG.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Ödev yapma alIşkanlIğI
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Tehlikeyi Görmek.
Ne denli az şeyiniz kalırsa, kaygılanacak o kadar az şeyiniz olur
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SINAV KAYGISI.
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
PENDİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
En hızlı koşan aslandan daha hızlı
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
Proje Oluşturma ve Yönetimi
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Eğitsel Rehberlik.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU

BELLEK.
Nitel Araştırmalar.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

Çok çalışmak Etkili çalışmak

Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye, sevdiklerine zaman ayırmaya ve hobilere daima yer vardır.

 “ÇALIŞMAYI SEVMEMEK”  “O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK”  “BAŞKA BİR ŞEY YAPMAK İSTEMEK”  “BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAK”  “BAŞKALARI İSTEDİĞİ İÇİN ÇALIŞMAK”(Anne baba veya öğretmenleri zorladığı. vs için)

BU NEDENLE; Çalışma sebebinizi belirlemeniz, Zamanınızı öncelikleriniz doğrultusunda düzenlemeniz, ( Futbolcu olacaksanız gününüzün en az üç saatini antrenmana ayırmalısınız. Eğer üniversite okuyarak meslek edinecekseniz gününüzün en az üç saatini derse ayıracaksınız.) Çalışma ve başarılı olma konusunda ki endişelerinizi ve olumsuz düşüncelerinizi ortadan kaldırmanız gerekmektedir.

ÇALI Ş MAK İ STED İ KLER İ HALDE ÇALI Ş AMAYANLAR, GERÇEKTEN BEN İ MSED İ KLER İ B İ R SEBEBLER İ OLMAYANLARDIR.

 Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın  Evde kendinize bir köşe, mümkünse bir oda hazırlayın.  Ders çalışırken kesinlikle masa başında olmaya özen gösterin; yatarak, uzanarak ders çalışılmaz.  Çalışma ile ilgili yardımcı malzemeyi önceden hazır edin.

 Ders çalıştığınız ortamda dikkatinizin dağılmaması için telefon, televizyon, poster, dergi bulundurmayın.  Odadaki gürültüyü en aza indirmeye çalışın.  Çalışma yeriniz çok karanlık veya aydınlık olmasın.  Odanız çok sıcak veya soğuk olmasın.  Sandalyeniz çok rahat veya rahatsız olmasın.

Biraz dışarı çıkıp arkadaşlarla dolaşayım, sonra çalışırım. Bugün çok yorgunum, yarın çalışırım.Bugün çok yorgunum, yarın çalışırım. Biraz müzik dinleyip, çalışmaya sonra başlarım.Biraz müzik dinleyip, çalışmaya sonra başlarım. TV’deki şu program bitsin, sonra derse başlarım.TV’deki şu program bitsin, sonra derse başlarım. Bugün çalışmasam da olur, yarın eksiğimi gideririm. Biraz uyuyup daha sonra çalışırım.Biraz uyuyup daha sonra çalışırım. Arkadaşıma telefon edeyim. Sonra çalışırım.Arkadaşıma telefon edeyim. Sonra çalışırım. Bu konuyu nasıl olsa sınıfta iyi öğrendim çalışmama gerek yok. Sınava daha çok var, sonra çalışırım.Sınava daha çok var, sonra çalışırım.

ÇALIŞMA KURALLARI

Ne Zaman? Hangi Ders? Hangi Konu?

Günlük çalışmada neyi hedeflediğinizi belirlemezseniz, ne kadar çalışsanız da huzursuzluk duyarsınız, ama ben şu kadar ders çalışacağım diyebilirseniz, o dersi bitirdikten sonra bir başarı duygusu hissedersiniz. Bu da size daha fazla çalışmak için istek verir.

40 DK + 5DK + 15 DK Ders Kısa Dinlenme Çalışma Tekrar 2) Çalışma Süresi

3) Çalışmak zorunda olduğunuz birden fazla ders varsa, bunları sıralayınız. Örneğin; o gün ders programında bulunan derslerden bir sayısal, bir sözel ders şeklinde sıralayabilirsiniz.

4) Yazarak çalışınız. Yazarak çalışmak, öğrenilmiş bilginin daha kalıcı olmasını sağlar.

5) Tekrarlamak, öğrenmenin ilk şartıdır. Derste işlenen konuyu ne kadar iyi öğrenirsek öğrenelim tekrarlamadığımız sürece unuturuz.

6) Öğrenilen bilgi okunur, sonra öğretmenden dinlenir, daha sonrada yazılarak çalışılırsa öğrenme çok yüksek olacaktır. Bu çalışma teknikleriyle de desteklenirse öğrenme yüzdesi artacaktır.

7) Çalışma öncesinde yeterince dinlenmiş olmak gerekir. Uykusuzluk, yorgunluk, karamsarlık ve aşırı duyarlılık dikkatin toplanmasını güçleştirir.

8) Ders çalışma sırasında bunalır, sıkılırsanız; hemen çalışma masasını terk etmeyin. Kendinize bir hedef belirleyin ve bunu gerçekleştirdikten sonra masadan kalkın.( şu problemi çözünce masadan kalkacağım gibi...)

9) Hayal kurmaya başladığınızı fark ederseniz, hayal kurmayı kendinize ödül olarak verin ve bunu dinlenme sırasına erteleyin. Hayalinizi bitiremiyorsanız kalkıp kısa süre için dolaşın veya hafif fizik egzersizi yapın.

10) Geçmişteki başarısızlıklarınızı değil, başarılarınızı düşünün. Bu olumlu düşünce sizi ders çalışmaya motive edecektir.

11) Çalışmanızı olumsuz etkileyen faktörlerden uzak durmaya çalışın

TEŞEKKÜRLER BAŞARILAR