ŞİMDİ ÇOCUĞUNUZUN DOĞDUĞU ZAMANA DÖNMENİZİ ÇOCUĞUNUZLA GEÇİRDİĞİNİZ O İLK AYLARI DÜŞÜNMENİZİ İSTİYORUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

HAYIR DİYEBİLMEK LÜLEBURGAZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Cinsel Kimlik & İhmal ve İstismar
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ VE GÜVENLİK KÜLTÜRÜ.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
ÇOCUK İHMALİ VE İSTİSMARI
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
UEFA KURSLARI BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİ BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİTFF-TÜFAD ZORUNLU ANTRENÖR GELİŞİM SEMİNERİ 15 HAZİRAN 2016 İZMİR COŞKUN.
“BEN ÇOCUĞUM HAKLARIMLA VARIM”
YEDİEYLÜL İLKOKULU Kişisel Sınırlarımız Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Nisan 2014.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HOŞGELDİNİZ.
It’s My Life It’s My Choice
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Kaldırımlar Yayalarındır
HOŞGELDİNİZ.
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
Ödev yapma alIşkanlIğI
Bütünleştirme uygulamaları
HOŞGELDİNİZ.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
YAŞLILIKTA DEMANS (BUNAMA)
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
VELİ UYUM PROGRAMI BURSA 2015.
Çocuk şiddeti bir İMDAT ÇIĞLIĞI olarak karşımızdadır ve toplumsal hastalığın belirtisi olan bir yüksek ateştir. Şiddet uygulayan çocukların da “çaresizlik.
Çocuklarda Mahremiyet Eğitimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ 1. Duyguları İfade etme 2
KKTC’DE ENGELLİ HAKLARI
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
CİNSEL İSTİSMAR.
ÖZGÜVEN SAHİBİ ÇOCUK NASIL YETİŞTİRİLİR?
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Etkinlik Adı: Bilgisayardaki çocuk bana benzesin Etkinlik Kazanım: Kendini Tanıyabilme, Başkalarıyla ilişkilerini başlatabilme Etkinlik Gün: 2 Etkinlik.
Rastgele Nesneler Dersi
Sağlık Ortamında Şiddet
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Sunum transkripti:

ŞİMDİ ÇOCUĞUNUZUN DOĞDUĞU ZAMANA DÖNMENİZİ ÇOCUĞUNUZLA GEÇİRDİĞİNİZ O İLK AYLARI DÜŞÜNMENİZİ İSTİYORUM.

SİZCE ÇOCUK YETİŞTİRİRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ? 1. BİREY OLARAK KABUL ETMEK 2. SEVİLDİĞİNİ HİSSETTİRMEK 3. GÜVEN DUYMASINI SAĞLAMAK 4. OLUMLU DAVRANIŞLARINA DİKKAT ETMEK

ÖRNEK OLMAK ÖRNEK OLMAK TUTARLI OLMAK TUTARLI OLMAK TAKDİR ETMEK TAKDİR ETMEK

KURAL KOYMAK VE SINIRLARI BELİRLEMEK KURALLAR KISA AÇIK ANLAŞILIR ve NET OLMALIDIR.” KURALLAR KISA AÇIK ANLAŞILIR ve NET OLMALIDIR.”akşam yemekleri ailecek yiyoruz AZ SAYIDA OLMALIDIR AZ SAYIDA OLMALIDIR “yatma ders çalışma ve televizyon saati gibi” YAŞINA UYGUN OLMALIDIR YAŞINA UYGUN OLMALIDIR.”11 yaşındaki çocuğun 8 de uyumasını beklmek” MANTIKLI VE UYGULANABİLİR MANTIKLI VE UYGULANABİLİR.”büyüklerinin yanında konuşma gibi” NEDENLERİ ANLATILMALI VE YOL GÖSTERİCİ OLMALIDIR NEDENLERİ ANLATILMALI VE YOL GÖSTERİCİ OLMALIDIR ” evimiz küçük bazı eşyaları kıracağından korkuyorum, evde top oynamanı istemiyorum ama bahçede oynayabilirsin.” BEKLENTİLER AÇIK BİR DİLLE SÖYLENMELİ BEKLENTİLER AÇIK BİR DİLLE SÖYLENMELİ “arkadaşlarınla güzel konuş yerine arkadaşlarına bağırmadan kötü sözler söylemeden konuşabilirsin.”

CANI YANAR ÇOCUK EN SEVDİĞİ, EN DEĞER VERDİĞİ KİŞİDEN DAYAK YEDİĞİ İÇİN ÜZÜLÜR. KENDİSİNE VE ÇEVRESİNE KARŞI GÜVENİ SARSILABİLİR. HER HATALI DAVRANIŞI KARŞISINDA DAYAK YİYEBİLECEĞİNİ DÜŞÜNEN ÇOCUK KORKABİLİR, ÜRKEK VE ÇEKİNGEN OLABİLİR. BİR PROBLEMLE KARŞILAŞINCA O DA ŞİDDETE BAŞVURABİLİR, SALDIRGAN OLABİLİR YAPTIĞI YANLIŞ DAVRANIŞI KARŞILIĞINDA, DAYAK YEDİĞİNDE KENDİNİ ÖDEŞMİŞ SAYAR VE KENDİNDE O DAVRANIŞI TEKRARLAMAYA HAK GÖRÜR. DAYAĞIN ÇOCUĞA ETKİSİ NE OLUR?

YAŞAM HAKKI YAŞAM HAKKI  Sağlık ve Bakım  Beslenme  Barınma GELİŞİM HAKKI  Anne-Baba ilgisi: duygusal, sosyal, fiziksel ve zihinsel gelişime destek  Eğitim, okula kayıt ve devamını sağlama KORUMA HAKKI  Tehlikelerden koruma  Çoğunun ihmal edilmemesi KATILIM HAKKI KATILIM HAKKI  Çocuğun evde, okulda, toplumda söz hakkının verilmesi/savunulması ÇOCUK HAKLARI

ÇOCUĞA YÖNELİK YAPILMASI GEREKENLERİN YAPILMAMASI ÇOCUK İHMALİ ÇOCUK İHMALİDİR. ÇOCUĞA YÖNELİK OLARAK YAPILMAMASI GEREKENLERİN YAPILMASI ÇOCUK İSTİSMARIDIR.

İstismar Türleri Fiziksel İstismar Ekonomik İstismar Duygusal İstismar Cinsel İstismar

Fiziksel istismar

Ekonomik istismar

Duygusal istismar

Cinsel istismar

CİNSEL İSTİSMARA MARUZ KALAN ÇOCUKLARDA GÖRÜLEBİLEN BELİRTİLER NELERDİR?

YANLIŞ ÇOCUKLAR CİNSEL İSTİSMARI HAYAL GÜÇLERİNİN GENİŞLİĞİ NEDENİYLE UYDURURLAR. YAŞANMIŞ BİR İKİ OLAY ÖNEMLİ DEĞİLDİR. ÇOCUKLAR OLAN BİTENİ ÇABUK UNUTURLAR. OLAYI PROVOKE EDEN ÇOCUKLAR, ŞİRİN VE CAZİP KIZ ÇOCUKLAR, EVDEN KAÇAN ÇOCUKLAR, İHMAL EDİLMİŞ ÇOCUKLAR POTANSİYEL KURBANLARDIR: İSTİSMARCILAR GENELLİKLE YAŞLI VE YABANCI ERKEKLERLE SOKAKTAKİ HIRPANİ SERSERİLERDİR. PARKLAR, GENEL TUVALETLER, ISSIZ SOKAKLAR, KARANLIK YERLER, BOŞ İNŞAAT SAHALARI TEHLİKELİ BÖLGELERDİR. DOĞRU ÇOCUKLAR BU KONUDA GENELLİKLE YALAN SÖYLEMEZLER. İLK KURAL ÇOCUĞA İNANMAK OLMALIDIR. BİR KEZ OLAN YA DA TEKRARLAYAN CİNSEL İSTİSMAR ÇOCUĞUN RUHSAL VE FİZİKSEL SAĞLIĞI AÇISINDAN CİDDİ DERECEDE ZARAR VERİCİDİR. KURBANLAR HER SOSYO- EKONOMİK VE HER SOSYO- KÜLTÜREL GRUPTAN GELEN KIZ VE ERKEK ÇOCUKLAR OLABİLİR. OLGULARIN %80-95’İNDE FAİL YAŞLARI ARASINDAKİ, KURBAN TARAFINDAN TANINAN EVLİ VE ÇOCUKLU ERKEKLERDİR. OLAYIN OLDUĞU YER GENELLİKLE EV, OKUL, EV İLE OKUL ARASINDAKİ YOL GİBİ ÇOCUĞUN İÇİNDE BULUNDUĞU YAKIN ÇEVRESİDİR.

İYİ DOKUNMA KENDİMİZİ RAHATSIZ HİSSETMEDİĞİMİZ DOKUNMADIR. ANNENİN ÖPMESİ, BABANIN SARILMASI GİBİ. KÖTÜ DOKUNMA KENDİMİZİ RAHATSIZ HİSSETMEMİZE NEDEN OLAN DOKUNMALARDIR. CAN ACITIYORSA CAN ACITIYORSA İSTEMEDİĞİN HALDE DOKUNMAYA ÇALIŞILIYORSA İSTEMEDİĞİN HALDE DOKUNMAYA ÇALIŞILIYORSA BİRİNİN SENİ KENDİNE DOKUNMAYA ZORLADIĞI BİR DURUM VARSA BİRİNİN SENİ KENDİNE DOKUNMAYA ZORLADIĞI BİR DURUM VARSA DOKUNAN KİŞİ BUNU KİMSEYE SÖYLEME DİYORSA DOKUNAN KİŞİ BUNU KİMSEYE SÖYLEME DİYORSA SÖYLERSEN SANA ZARAR VERİRİM, AİLENE ZARAR VERİRİM GİBİ TEHDİT EDİYORSA BU KÖTÜ NİYETLİ BİR DOKUNMADIR. SÖYLERSEN SANA ZARAR VERİRİM, AİLENE ZARAR VERİRİM GİBİ TEHDİT EDİYORSA BU KÖTÜ NİYETLİ BİR DOKUNMADIR.

GÖRMEZEN GELMEYİN

155 POLİS İMDAT: JANDARMA: ACİL(HASTANE): ÇOCUK HİZMETLERİ:183

TEŞEKKÜRLER…