“Bilginin en büyük dü ş manı bilgisizlik de ğ ildir, bildi ğ ini zannetmektir,” der Stephen Hawking.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Advertisements

ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
Enerji Taşımacılığı Erce Mola Şehit Kaya Aldoğan Anadolu Lisesi.
MAKRO EKONOMİ 3. HAFTA.
1 KAMU İHALE KANUNU KİK YAVUZ ATEŞ MALİ HİZMETLER UZMANI.
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
SATIŞ SONRASI H İ ZMETLER Bu yönetmeli ğ in amacı; satın aldı ğ ımız malların satın aldıktan sonra, montaj, bakım ve onarım hizmetlerini düzenlemek ve.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Konum ve Dağılım Ölçüleri BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
SANAYİ DEVRİMİ (Endüstri İnkılabı- Bilimsel Rönesans) İNGİLTERE’deBAŞLAMIŞTIR BUHARLI MAKİNE’nin YAPILMASI (James Watt)
SATIŞ SONRASI H İ ZMETLER Bu yönetmeli ğ in amacı; satın aldı ğ ımız malların satın aldıktan sonra, montaj, bakım ve onarım hizmetlerini düzenlemek ve.
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI
Sanayi ve ticaret limiteD şirketi
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından kuruldu.
Makro İktisat.
Bugün neler öğreneceğiz?
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
HİPOTEZ TESTLERİ VE Kİ-KARE ANALİZİ
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
6. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI TEORİSİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Hoş Geldiniz 4. Sınıflar 2. dönem Bilgi yarışmasına Başarılar dilerim
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Nasıl bir enerji politikası?
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Talep, Arz ve Piyasa Dengesi
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ TANITIM SUNUSU
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Düsseldorf - Köln.
12 Ticari Alacaklar 12 Ticari Alacaklar 22 Ticari Alacaklar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 4 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
7. ÜRETİM VE MALİYETLER.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Tüketici Davranışları
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Sunum transkripti:

“Bilginin en büyük dü ş manı bilgisizlik de ğ ildir, bildi ğ ini zannetmektir,” der Stephen Hawking

 Günümüzde sanayi devrimi sonrası mal/hizmet üretiminde çe ş itlilik artmı ş arzda fazlalık ortaya çıkmı ş tır. Arzda ortaya çıkan fazla mal/hizmet üretimi birçok satı ş tekniklerini gündeme getirmi ş pazarlamadan reklamlara birçok yöntem uygulayarak tüketimi artırmı ş tır. Satı ş ve pazarlama teknikleri kar ş ısında bilinçli tüketici olmanın önemi ortaya çıkmı ş tır

 Birçok ki ş i bilinçli bir tüketici oldu ğ unu dü ş ünür ancak, almı ş oldu ğ umuz mal/hizmetin arızalanması ile birlikte ne yapaca ğ ını bilemez ve ara ş tırmaya ba ş lar haklarının neler oldu ğ unu ö ğ renmeye çalı ş ır. Bazen de tüketicinin, bilinçsizce satın aldı ğ ı, mal/hizmette ortaya çıkan arızanın hak aramada uzun yolculu ğ un yorucu ve sonuç alamadan bitkin dü ş mesine neden olur

 Bilinçli bir tüketici olmak için neler yapmalıyız? Bir atasözümüz vardır “sütten a ğ zı yanan yo ğ urdu üfleyerek yer” bizler a ğ zımız yanmadan öne tüketici haklarımızı bilme gayreti içinde olmalıyız. Haklarımız konusunda çaba içerisinde olana tüketici derneklerinden danı ş manlık hizmeti almalıyız. Peki, bilinçli bir tüketici nasıl olunur?

 Bilinçli tüketicinin önceli ğ i ihtiyaç tespiti yapar.  Bilinçli tüketici tüketimi amaç de ğ il araç olarak görür  Bilinçli tüketici, temel gereksinimlerini ön planda tutarak,  Bilinçli tüketici yerli malı kullanmaya özen gösterir  Bilinçli tüketici alaca ğ ı mal/hizmetin kalitesi, güvenirlili ğ i, sa ğ lıklı ve fiyatı ile ilgili piyasa ara ş tırması yapar.  Bilinçli bir tüketici satın alaca ğ ı malın bütçesine uygun olup olmadı ğ ını dü ş ünerek hareket eder.  Bilinçli tüketici firmaların güvenilir ve tüketici haklarına saygılı olanını tercih eder.  Bilinçli tüketici, mal/hizmet alırken, reklâmları de ğ il ihtiyacını önde tutar.

 Bilinçli tüketici satın aldı ğ ı mal/hizmetlerin kullanım ömrü uzun olanını tercih eder  Bilinçli tüketici mal/hizmet satın alırken fi ş ya da fatura almaya özen gösterir.  Bilinçli tüketici mal/hizmet satın alırken CE ve TSE damgasının olmasına dikkat eder.  Bilinçli tüketici sanayi mallarının garanti kapsamında oldu ğ unu bilir ve garanti belgesini alır.  Bilinçli tüketici, satın aldı ğ ı mal/hizmetlerde satı ş sonrası yetkili servis ve yedek parçasının oldu ğ una dikkat eder.

 HAZIRLAYANLAR  DÜRDANE ÇET İ N 251  S İ BEL CAN A 10-A