Türkiye’de Ahşap İşlerinde CNC Operatörleri için Müfredat ve Öğrenme/Öğretme Sistematiği Hazırlanması (Design of Curriculum for Woodworking CNC Operators.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
ETCF is funded by the European Union EU–TURKEY ODALAR FORMU TİCARET ODALARININ HİZMET KALİTELERİNİN GELİŞTİRİLMESİYLE GÜNEY MARMARA BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
YERELDE AB SÜRECİ.
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
19-22 Aralık’ta Antalya’da yapıldı Yılı Ulusal Konferansı.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
BODRUM YAT İMALATI İŞ KÜMESİ ROTASINI ÇİZİYOR PROJESİ
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Comenius Okul Ortaklıkları Projesi
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Dağıtım Şirketleri ARGE Öncelikleri ve İşbirliği Beklentileri
4. GELENEKSEL BAHAR TOPLANTIMIZA HOŞGELDİNİZ AKDENİZ SAĞLIK İDARECİLERİ DERNEĞİ.
Türk Üniversitelerinde AKTS deneyimi -Arka Planı ve Geleceğe Bakış- Prof. Dr. Lerzan Özkale İTÜ, Bologna Uzmanı I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi.
ÖZEL EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirme Projesi 14 Temmuz, 2015 İstanbul.
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GÜNEŞİN ÇOCUKLARI AB’DE MESLEKİ EĞİTİM E HAYALLERİNE KAVUŞUYOR
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
YOZGAT İLİ 75X100 MODERN HAYVANCILIK PROJESİ
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OFİS MOBİLYALARI SEKTÖRÜNÜN GÜÇLÜ ÇATISI
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
GIDA GÜVENLİĞİ PROJESİ KOBİ EĞİTİM SEMİNERİ
18 Nisan 2017 günü MAİB ve EXİMBANK ortak toplantısında makine ihracatının desteklenmesine yönelik bir bilgilendirme sunumu yapılmıştır. Eximbank Genel.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
ERASMUS
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Türkiye’de Ahşap İşlerinde CNC Operatörleri için Müfredat ve Öğrenme/Öğretme Sistematiği Hazırlanması (Design of Curriculum for Woodworking CNC Operators in Turkey) Melih GÜN İkoor Mobilya İmalat Koordinasyon San. Ve Tic.A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.

İKOOR MOBİLYA KİMDİR? 1994’ten bu yana Ankara-Akyurt’ta m2 kapalı alanda faaliyete İkoor özellikle kontrat mobilyaları üretiminde, tasarım, proje, taahhüt, üretim ve tedarik faaliyetleri göstermektedir. Ağırlıklı olarak ihracat yapmaktadır. Yurt içi ve yurt dışında katma değeri yüksek pek çok prestijli ve başarılı projeye imza atmıştır.

PROJE REFERANSLARIMIZDAN BAZILARI Haydar Aliyev Kültür Merkezi Oditoryumu Azerbaycan Awaza Kongre Merkezi – Konferans Salonu Türkmenistan Merinos Kültür Merkezi – Bursa

NEDEN PRO-CNC PROJESİNİ YAPMAK İSTEDİK? Her sektörde olduğu gibi mobilya sektöründe bilgisayar destekli tasarım ve imalat teknojileri kullanımı rekabetçi bir dünyada zaman, kaliteli ve fiyat üçgeninin dengesi açısından çok önemli hale geldi. Sektöre baktığımızda kaliteli ve nitelikli üretim yapma arzusunda olan firmaların CNC makinalarına ciddi yatırımlar yaptığını görüyoruz. Bu durum doğal olarak imalat için CNC makinalarında çalışan daha donanımlı tasarımcı/operatör profilini de gerekli hale getirdi. Geldiğimiz noktada son teknoloji makinalarımız var ancak, yeterli sayıda etkili kullanıcılar bulunamadığı için makinalar atıl kalmakta ve beklediğimiz verimliliği yakalayamamaktayız.

Avrupa'da da benzer sorunlar yaşanıyor mu? Dünyadaki ve Avrupa'daki iyi uygulamalardan biz nasıl faydalanırız? sorularıyla çözüm arayışımız bu projenin gerçekleştirilmesinin sebebidir. CNC operatörü için beklediğimiz verimliliği nasıl sağlarız? sorusu süreklilik gereği ile, yetişkin eğitimi için yeni bir müfredatın ve öğrenme/ öğretme sistematiğinin hazırlanması gereğini ortaya çıkardı. YUKARIDAKİ SORUNLAR NASIL ÇÖZÜLEBİLİR?

Türkiye’de mobilya ve ahşap işleme alanında çalışan CNC operatörleri için ihtiyaca yönelik bir eğitim müfredatı ile öğrenme/öğretme sistematiği hazırlanmasıdır. Projeden beklentimiz; yeni eğitim müfredatı ve öğrenme/ öğretme sistematiği ile CNC operatörünün, Makinayı iyi tanımasını ve etkili bir şekilde kullanabilmesini sağlamak, Uzun vadede problem çözme yeteneğini geliştirmek, İhtiyacı tanımlayarak, parametre ve makro programlama yapabilme yetisini kazandırmak. PROJENİN AMACI

ORTAKLARIMIZ ve ROLLERİ ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (ODTÜ) Mevcut durum analizi Müfredat geliştirme OFİS MOBİLYALARI SANAYİ VE İŞADAMLARI DERNEĞİ (OMSİAD) Sektördeki sorunların tespiti Saha çalışması (CNC operatörleri çalıştıran firmalara ulaşılması) NEVZAT HÜSEYİN TİRYAKİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Sektöre insan gücü sağlaması nedeniyle çalışmalara katkı infoTRON ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR SİSTEMLERİ ÜRETİM VE TİC. A.Ş. Teknoloji ortağı ARIS FORMAZIONE E RICERCA SOCIETÀ COOPERATIVA AB düzeyinde CNC operatörleri için uygulanan müfredatlar ile ilgili bilgi ve iyi uygulamaların paylaşımı EBG- EUROPÄISCHES BILDUNGSWERK FÜR BERUF UND GESELLSCHAFT GGMBH (THE EUROPEAN ASSOCIATION FOR VOCATIONAL AND SOCIAL EDUCATION) AB düzeyinde CNC operatörleri için uygulanan müfredatlar ile ilgili bilgi ve iyi uygulamaların paylaşımı

Türkiye’de mobilya ve ahşap sektörünün mevcut durumunun incelenmesi ve CNC operatörü profilinin belirlenmesi. CNC operatörleri için yetişkin eğitimine yönelik bir rehberin hazırlanması. Türkiye’de CNC operatörleri için özel bir müfredatın tasarlanması. Müfredat ve rehber tasarımında Avrupalı ortakların iyi uygulamalarından yararlanılması. Proje sonuçlarının paydaşlara ve hedef kitleye yaygınlaştırılmasına yönelik etkinlikler düzenlenmesi Proje sonuçlarının Bologna süreci amaçları ile bütünleştirilmesi. YAPILMASI PLANLANAN İŞLER

O1: Mobilya Sanayi ve CNC Uygulamaları Mevcut Durum Analizi O2: Türkiye ve Avrupa Birliği’nde CNC Operatörleri Eğitiminin Meta-Analizi O3: Kısa Dönem Eğitimler Değerlendirme Raporu O4: CNC Eğitimi için Andragojik Rehber O5: Türkiye’de CNC Operatörleri için Özel Müfredat O6: Kısa Dönem Eğitimlere ilişkin Eğitim Materyalleri (Almanya, İtalya) PROJE FİKRİ ÇIKTILARI

Türkiye’de mobilya ve ahşap sektörünün mevcut durumunun Dünya ile rekabet edecek düzeyde iyileştirilmesi ve geliştirilmesi. Mobilya ihracatının katma değeri arttırılarak, 2023 hedeflerini tutturması ve geçmesi. Türkiye’de istihdamın ve toplumdaki refahın arttırılması. BEKLENEN SONUÇLAR

Açılış toplantısı – Ankara 26/02/2015 PRO-CNC projesi Ankara’da İkoor’un merkez ofisinde gerçekleşen toplantı ile faaliyetlerine başladı.

CNC konusunda ilk kısa dönem eğitimi Berlin’de aldık 22-26/06/2015

2.eğitim durağımız Terni (Umbria bölgesi) oldu 31/08-04/09/2015 Terni’de İtalyan bakış açısını algıladık.

2. Ulusötesi Toplantı - Almanya 04/12/2015 Almanya’da proje faaliyetlerinin genel değerlendirmesini yaptık. 13 Nisan 2016 tarihinde Milano’da son ulusötesi toplantımızı yapacağız.

Projenin Süresi: Eylül Ağustos /02/2015 Açılış toplantısı Ankara’da İkoor’un merkez ofisinde gerçekleşen toplantı ile faaliyetlerine başladı /Haziran/2015 CNC konusunda ilk kısa dönem eğitimi Berlin’de aldık 31/Ağustos-04/Eylül/ Kısa dönem eğitim durağımız Terni’de (Umbria bölgesi) İtalyan bakış açısını algıladık. 15/Eylül/2015 Ara Rapor 04/Aralık/ Ulusötesi Toplantı - Almanya’da proje faaliyetlerinin genel değerlendirmesini yaptık. 15/Mart/2016 Ulusal ajans ile Projenin mevcut gelişme sunumu ve yaygınlaştırılması 13/Nisan/2016 tarihinde İtalya’da Ulusötesi Toplantı - Milano’da son ulusötesi toplantımızı yapacağız. Türkiye’de Ahşap İşlerinde CNC Operatörleri için hazırlanmış olan Müfredat ve Öğrenme/Öğretme Sistematiğinin Yaygınlaştırılması: – Haziran 2016 Çoğaltıcı Etkinlik 1: CNC operatörlerine yönelik olarak geliştirilen müfredat ve öğrenme/öğretme sistematiğin yaygınlaştırılması etkinliği – Haziran 2016 Çoğaltıcı Etkinlik 2: Türkiye’de Mobilya Sanayinde verimliliğin artırılması ve proje çıktılarının yaygınlaştırılması konferansı Eylül 2016 Final Rapor PRO-CNC PROJESİ FAALİYET TARİHLERİ

Derya SEVİNÇ Beril ERSİN Melih Gün Proje Ekibimiz Özlem CAN Ceren Gün Murat ALTUN Belgin KIZILATEŞ Asuman ERDEM

Katkı sunan tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyoruz

Türkiye’de Ahşap İşlerinde CNC Operatörleri için Müfredat ve Öğrenme/Öğretme Sistematiği Hazırlanması (Design of Curriculum for Woodworking CNC Operators in Turkey) Melih GÜN İkoor Mobilya İmalat Koordinasyon San. Ve Tic.A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bu proje T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığınca (Ulusal Ajans, yürütülen Erasmus+ Programı kapsamında Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir. Ancak burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.

CNC operatörlüğü eğitimi neden önemlidir? Eğitim ortam ve yöntemlerinin değişmesi. Artan rekabet ile başa çıkma becerisi. Uzaktan eğitim olanakları. Network yoluyla sağlanacak verimlilik artışı. Mesleki eğitimin AB düzeyine taşınmasının getireceği zorluklar. Hayat boyu öğrenme perspektifinde andragojik/yetişkin eğitimi. GELECEĞE BAKIŞ

Tüm dünyada; İnsanların hayat tarzları gelişiyor. Çalışma saatleri azalıyor. Makina kullanımı artarken, usta-çırak yönteminin kullanımı azalıyor. Kalite standartları piyasa için çok önemli hale geliyor. Piyasada çok sayıda firma olduğu için rekabet yoğun bir şekilde hissediliyor.

Düşük maliyetler, zararı önlemek ve piyasa fırsatlarını yakalamak açısından önemli Üretimde esneklik stok maliyetleri düşürmek açısından önemli Çoğunlukla mevcut eğitime ilişkin içerikler birbirine benzerdir. Önemli olan operatörlere bilginin etkili bir şekilde nasıl aktarılacağıdır. Bu anlamda öğrenme ve sorun çözmek için birçok eğiticiye ulaşmak mümkündür.