İDEAL ÖĞRENCİ PROFİLİMİZ Manevi Bedensel Bilişsel Duygusal Sosyal Kültürel Dil.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
REHBERLİK.
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
REHBERLİK DERSİ III.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Hoşgörü, her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiği kadar hoş görme durumudur. Hoşgörülü olabilmek için insanın öncelikle karşısındakini anlaması, ona.
Değerler Eğitimi Hoşgörü
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
DÜŞÜNMEYİ ÖĞRETME AKLIN SINIRLARINI GENİŞLETMEK İÇİN
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
1. ALLAH’A İNANIYORUM.
GÜNGÖREN ANADOLU LİSESİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMI
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
3. İYİLİKTE YARIŞMALI VE YARDIMLAŞMALIYIZ
DİN ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Rasulullah (sav) buyurdular ki ;
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ADALETLI OLMAK.
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
Tek Tanrıcılık (Monoteizm)
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Cuma günü ve önemi. Müslümanlar için Cuma niçin önemlidir?  Toplanma ve cemaat olma anlamına gelen cuma, Müslümanların haftalık bayramıdır.  Cuma günü.
KUR'ÂN-I KERİM KONULU HADİS-İ ŞERİFLER
HOŞ GELDİNİZ … YAZ KUR’AN KURSU NEDİR ? YAZ KUR’AN KURSLARI, OKULLARIN TATİL OLDUĞU AYLADA, İLKÖĞRETİMİN 5. SINIFINI TAMAMLAYAN ÖĞRENCİLER İÇİN KANUNÎ.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
Bugün neler öğreneceğiz?
YAYGIN EĞİTİM.
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Bugün neler öğreneceğiz?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
-Güven Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi-
Programdan Sorular.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Ünitemizden Öğrendiklerimiz
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
DİN PEDAGOJİK EĞİTİMİNDE İLKELER Seyyid ŞİŞMAN Psikolojik Danışman
Sunum transkripti:

İDEAL ÖĞRENCİ PROFİLİMİZ

Manevi Bedensel Bilişsel Duygusal Sosyal Kültürel Dil

TİLAVET EDEN KIRAAT EDEN TERTİL EDEN

Kur’an okuyan kalem ile Kur’an okuyan insan arasında fark olmalı…

TEK AMACIMIZ KUR’ANI İYİ OKUYAN ÖĞRENCİ DEĞİL

ÖĞRETMEK Mİ? SEVDİRMEK Mİ?

ZENGİN-FAKİR HATA YAPMA HAKKI SPOR YAPMA HAKKI ÖĞRENME HAKKI EĞLENME HAKKI KÖYLÜ-ŞEHİRLİ KIZ-ERKEK DOĞULU-BATILI KÜÇÜK-BÜYÜK AFFEDİLME HAKKI

aktif özümseyici Etkinlikler, Eğitim Öğretim etkinliklerinde öğrencinin aktif özümseyici olmasını amaçlar.

Etkinlikler, Öğrencinin yaparak yaşayarak öğrenmesini amaçlar. daha kalıcı öğrenmeler Buda öğrencilerin daha kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmesine katkı sağlar.

Etkinlikler, öğrenciye kendi kararlarını almasına yardımcı olur. Öğrencide sorumluluk bilincinin gelişimine katkı sağlar.

Etkinlikler, öğrencilerin, araştıran, soran, sorgulayan bireyler haline gelmelerini amaçlar.

Etkinlikler, öğrencilerin öz güveni yüksek bireyler olmasına yardımcı olur.

Etkinlikler, öğrencinin doğal ortamda, eğlenerek öğrenmesine yardımcı olur.

Etkinlikler, öğrencinin dikkatini toplamasına yardımcı olur.

Etkinlikler, öğrencinin dini inanç ve değer yargılarını kazanabilmesine yardımcı olur.

Etkinlikler, öğrencinin kendini ifade edebilme, toplum önünde söz söyleyebilme, eleştirme ve eleştirilebilme becerilerinin gelişmesine yardımcı olur.

Etkinlikler, öğrencinin başkalarını anlama, onlara yardımcı olabilme yani “Empati Kurabilme” becerilerinin gelişmesine yardımcı olur.

“Mesleki Gelişimini” Etkinlikler, öğrencinin meslekleri, mesleklerin gerekliliklerini yani “Mesleki Gelişimini” kazanabilmesine yardımcı olur.

SOSYAL ETKİNLİK VE REHBERLİK ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİYE KAZANDIRDIKLARI  Bilgi ve Beceri Yönünden (Öğretim hizmeti)  Duygusal (heyecan, kaygı, korku, kızgınlık, öfke)  Zihinsel (üretkenlik, yaratıcılık)  Bedensel (sağlıklı yaşam, spor, müzik)  Sosyal Yönden (utangaçlık, çekingenlik, özgüven, cesaret, )  Toplumsal Yönden (demokratik tutum, insan haklarına saygı, hoşgörülü)

BOŞA ZAMAN KAYBI GEREKSİZ EVRAK İŞİ HEPSİNİ BURDA MI ÖĞRENECEK? (REFERE) BURASI OXFORD MU KARDEŞİM?

“Aklın ve kalbin birlikte uyum i ç inde olması” şeklinde tanımlarız değerler eğitimini.

Alıştırıcı, Uyum Sağlayıcı, Rahatlatıcı İşlev (Oryantasyon) Sosyal etkinlikler özellikle kursa yeni katılan öğrencilerin ortama uyum sağlamasına, arkadaşlarını daha yakından tanımasına yardımcı olur.

Tamamlayıcı, Eksik ve Yanlış Öğrenmeleri Düzeltici İşlev (Dönüt-Düzeltme) Öğrencimizin öğrendiklerini pekiştirmesine, öğrendikleri ile ilgili bağ ve ilişkiler kurmasına, yanlış ve eksik öğrenmelerini tamamlamasına yardımcı olur. Yani öğrendiklerinin daha kalıcı olmasını ve öğrendiklerini daha kolay hatırlamasını sağlar.

Önleyici, Koruyucu İşlev (Tedbir) Öğrencilerimizin her hangi türden yaşayabilecekleri muhtemel sorunları önceden fark etmelerine, tedbirler almalarına yardımcı olur. Örneğin adalet kavramını öğrenen bir öğrenci haksızlık yada adaletsizlik yapmazdan evvel farkındalık kazanabilir.

Çare Bulucu İşlev (İyileştirici-Düzeltici) Öğrencilerimizin her hangi türden yaşadıkları sorunlarını fark etmelerine, bu sorundan kurtulmalarına ve çözüm bulmalarına yardımcı olur..

Geliştirici İşlev ( Bütüncül) Öğrencinin hem sosyal, hem duygusal, hem bilişsel becerilerini bir bütün olarak geliştirmelerine yardımcı olur..

SEVGİSAYGISORUMLULUK ADALET YARDIMSEVERLİK DOĞRULUK GÜVEN ÖZ GÜVEN HOŞGÖRÜ EMPATİ SABIRÇALIŞKANLIK

Namaz beş vakit, Ahlak ise yirmi dört saat farzdır. İ.Tenekeci

NE TÜR ETKİNLİKLER AFİŞ PANO ÇALIŞMASI ÇALIŞMA KAĞIDI DRAMA-TİYATRO-EĞİTSEL OYUN KAVRAM HARİTASI PROJE GÖRSEL MATERYAL SINIF İÇİ ETKİNLİK SUNU VİDEO – MÜZİK-FİLM YAZILI MATERYAL

5 AKÇE NELERE KADİR? Kendi halinde bir tüccardı. Bir gün kumaşları gemiye yükledi. Endonezya'ya gitti, oraya yerleşti. İşini orada devam ettirdi. Kumaşları kaliteliydi. Tam da halkın aradığı cinstendi. Kendisi de kanaat sahibi bir insandı. Kazancı az olsun, temiz olsun düşüncesindeydi. Bir gün geç geldi iş yerine. Eleman iyi bir kâr elde etmişti sattığı mallardan. Merak etti, sordu: - Hangi kumaştan sattın? -Şu kumaştan efendim. -Metresini kaça verdin? -On akçeye. -Nasıl olur?" diye hayret etti, -Beş akçelik kumaşı on akçeye nasıl satarsın? Bize hakkı geçmiş adamcağızın. Görsen tanır mısın onu? Eleman gitti, müşteriyi buldu, getirdi. Dükkan sahibi müşteriyi karşısında görür görmez, helâllik istedi ve fazla parayı müşteriye uzattı. Müşteri şaşırmıştı. Böyle bir durumla ilk defa karşılaşıyordu. -Ne demekti hakkını helâl et? Olay kısa sürede dilden dile dolaştı. Çok geçmeden kralın kulağına kadar vardı. Sonunda kral kumaş tüccarını saraya çağırdı. Kral sordu: -Sizin yaptığınız bu davranışı daha önce biz ne duyduk, ne de gördük. Bunun aslı nedir? -Ben, dedi tüccar, bir Müslüman'ım. İslâm dini böyle emreder. Müşterinin bana hakkı geçmişti. Dolayısıyla kazancıma haram girmişti. Ben sadece bir yanlışı düzelttim. Kral, -İslâm nedir, Müslümanlık nedir? gibi peş peşe sorular sordu. Birer birer sorularını cevapladı. Kral ilk defa duyuyordu böyle bir dinin varlığını. Fazla zaman geçirmeden İslâm'ı kabul etti. Daha sonra kısa süre içinde de halk Müslüman oldu.

HİKAYEDEN ÇIKARILABİLECEK DERSLER NELERDİR? YAZINIZ. 1- DOĞRULUK 2- GÜVENİRLİLİK 3- ADALET VE HAK ANLAYIŞI 4- 5-

SEVGİSAYGISORUMLULUK ADALETYARDIMSEVERLİK DOĞRULUK GÜVEN ÖZ GÜVEN HOŞGÖRÜ EMPATİ SABIRÇALIŞKANLIK ÖZ GÜVEN

Özgüven; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun sonucu olarak kendimiz ve çevremizle barışık olmamız demektir. Kısaca;"sevilebilir ve becerebilir olma" duygusudur da diyebiliriz.

Özgüven Nasıl Gelişir?

 Sorumluluk Vererek  Adaletli Davranarak  Yapıcı Eleştiriler Yaparak  Onaylayıcı Cümleler Kurarak  Teşvik ve Takdir Ederek  Söz Hakkı Vererek  Değer Verdiğimizi Hissettirerek  …

ÖZ GÜVEN NE DEĞİLDİR? KENDİNİ BEĞENMİŞLİK KİBİR OLMAK UKELALIK ŞIMARIKLIK

... On dört asır evvel, yine böyle bir geceydi, Kumdan, ayın on dördü, bir öksüz çıkıverdi! Lakin o ne hüsrandı ki hissetmedi gözler, Kaç bir senedir halbuki bekleşmedelerdi? … (M. Akif ERSOY, Safahat, s.567.)

Yukarıda verilen örnek olayı İslam’ın insanlığa kazandırdığı ahlaki değerlerle ilişkilendirerek analiz ediniz. Hz. Ömer’den (r.a.) “Hatırladığım iki şeyden birine ağlar, diğerine de gülerim. Ağladığım şey, kızımı diri diri toprağa gömdüğümdür. Güldüğüm de, helvadan putlar yapar, acıkınca da yerdik!”

CAHİLİYYE

EBİ KEBŞE

KARINCA SURESİ (NEML)

Nihayet Karınca vadisine geldikleri zaman, bir karınca: Ey karıncalar! Yuvalarınıza girin; Süleyman ve ordusu farkına varmadan sizi ezmesin! dedi. Neml-18

KUL HAKKI (Hak, Hakkaniyet, Haksızlık, Eziyet) Tanımı Ayet ve Hadis Paylaşımı

KURSTA KUL HAKKINA DİKKAT 1. …………………………………………………………………………………… 2. …………………………………………………………………………………… 3. …………………………………………………………………………………… 4. …………………………………………………………………………………… 5. ……………………………………………………………………………………

PEYGAMBER EBU CENDEL’İ NEDEN VERDİ?SİZ OLSAYDINIZ NE YAPARDINIZ? BU OLAY PEYGAMBERİMİZİN HANGİ ÖZELLİĞİNİ ÖZELLİKLE VURGULAMAKTADIR?

Hz SÜLEYMAN VE KARINCA Bir gün Süleyman Peygamber (a.s) bir karıncaya bir yıllık yiyeceğinin miktarını sorar. Karınca da, -"Bir buğday tanesi yerim" diye cevap verir. Cevabın doğru olup olmadığını kontrol etmek isteyen Süleyman Peygamber (a.s) karıncayı bir şişeye koyar. Yanına da bir buğday tanesi koyarak hava alacak şekilde şişeyi kapatır. Ondan sonra da bir yıl bekler. Müddeti dolunca şişeyi açtığında bir de bakar ki karınca buğday tanesinin yarısını yemiş, yarısını da bırakmıştır. Kendi kendine meraklanır. Acaba neden yemedi? Bunun üzerine Hz. Süleyman (a.s) karıncaya buğday tanesini tamamen neden yemediğini sorar. Karınca da, "Daha önce benim yiyeceğimi yüce Allah(c.c) verirdi. Ben de O' na güvenerek bir buğday tanesini tamam olarak yerdim. Çünkü O beni asla unutmaz ve ihmal etmezdi. Fakat bu işi sen üzerine alınca doğrusu nihayet bu aciz bir insandır diye sana pek güvenemedim. Belki beni unutup yiyeceğimi ihmal edebilirsin. O yüzden de bir yıllık yiyeceğimin yarısını yiyerek,diğer yarısını da ertesi yıla bıraktım" diye cevap verdi. Ya Rabbi bizi kul kapısına baktırma!. Amin

HİKAYEDEN ÇIKARILABİLECEK DERSLER NELERDİR? YAZINIZ. 1- ALLAHA GÜVEN-TESLİMİYET 2- KANAAT 3- İKTİSAT 4- 5-

Mü’min Misali

Mümin bal arısı gibidir. Hadisi Şerif

Ebu Musa (ra) anlatıyor: "Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kur'an okuyan mü'minin misali portakal gibidir. Kokusu güzel tadı hoştur. Kur'an okumayan mü'minin misali hurma gibidir. Tadı hoştur fakat kokusu yoktur. Kur'an-i okuyan facirin misali reyhan otu gibidir. Kokusu güzeldir, tadı acıdır. Kur'an okumayan facirin misali Ebu Cehil karpuzu gibidir, tadı acıdır, kokusu da yoktur." Hadisi Şerif

“Bana değmeyen yılan bin yaşasın”

KUR’ANDA PEYGAMBER DUALARI

HZ.NUH'UN DUALARI HZ.İBRAHİM'İN DUALARI HZ.LUT'UN DUALARI HZ. EYYUB‘UN DUALARI HZ. YUSUF'UN DUALARI HZ. ŞUAYB'IN DUALARI HZ. SÜLEYMAN'IN DUALARI HZ. ZEKERİYA'NIN DUALARI HZ. YUNUS'UN DUALARI HZ. İSA'NIN DUALARI HZ.MUHAMMED (SAV)'İN DUALARI HZ. MUSA'NIN DUALARI

AYETLERDE SORUMLULUKLARIMIZ

SİZCE ÖZGÜRLÜĞÜN SINIRLARI NELERDİR? “ SINIRSIZ ÖZGÜRLÜK EN BÜYÜK KÖLELİKTİR ” SÖZÜNÜ TARTIŞINIZ

BİR OTOBÜSÜN İKİ DİREKSİYONU VE İKİ ŞOFÖRÜ OLDUĞUNU VE AYNI ANDA ARACI SÜRDÜKLERİ DÜŞÜNÜN…

Eğer yerde ve gökte Allah'tan başka tanrılar bulunsaydı, yer ve gök, (bunların nizamı) kesinlikle bozulup gitmişti. Demek ki Arş'ın Rabbi olan Allah, onların yakıştırdıkları sıfatlardan münezzehtir (Enbiya-22) De ki: O, Allah birdir. Allah Samed’dir. O, doğurmamış ve doğmamıştır. Onun hiçbir dengi yoktur. (İhlas 1-4)

MehmetElma ÖmerMuz OkanKarpuz BahriArmut Ziya ?

HİKAYELERVEKISSALAR

TEMA: DOĞRULUK TOHUM

BİLMECELER

Bir sözdür ki şeytan kaçar, Bir anahtardır, her kapıyı açar… BESMELE

Dil ile verilir, Sadaka denilir. GÜZEL SÖZ

Talebe toplar, Öğretmen dağıtır. İLİM

Dört köşedir beş değil, Kimse ondan hoş değil. KABİR

Dünya bir tarla, ahiret harman, Oraya girmenin İlk şarttır iman. CENNET

Hasretleri kavuşturur, dargınları barıştırır. BAYRAM

Yapan satar, alan kullanmaz, kullanan hiç bilmez. TABUT

Kaş ile gözden yakın, söylenen sözden yakın. ECEL

YÖNERGELERİ UYGULAYIN

Küçük bir tebessüm, içten bir selam, Dosta hatır soran bir iki kelam, Kısaca diyor ki insana İslam, İhlasla yaptığın her şey ibadet. C.Numanoğlu Yukarıdaki şiire uygun bir başlık bulunuz?

Öğrencilerimizin spor yapabilecekleri alanlar oluşturalım. Spor’dan anladığımız sadece futbol yada basketbol olmamalı. Masa tenisi, bilek güreşi, mekik, barfiks, yürüyüş, yüzme vs. Bu konuda Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinden destek isteyebilirsiniz.

İl içi ve İller arası kültürel ve manevi içerikli geziler düzenleyin. Öğrencilerin doğal güzellikleri, tarihi miraslarımızı tanımasına ve bunlar hakkında bilgiler edinmesine yardımcı olun.

Şehrinizde organize edilen dini ve kültürel programlara öğrencilerinizle birlikte katılın. Onların kültürel içerikli konferans, seminer, sempozyum çalışmalarına katılmalarını teşvik edin.

Çocuklara özgü yayınlanan manevi ve edebi yönü olan çocuk dergilerine öğrencilerinizin ulaşmasına imkan sağlayınız.

Öğrencilerimizin ilgilerini çekecek, onların duygu ve inanç dünyalarına hitap edecek türden kütüphaneler oluşturalım.

Öğrencilerinize söz ve davranışları ile örnek olabileceğini düşündüğünüz kanaat önderlerini, fikir ve düşünce insanlarını kurslarınıza davet edip, öğrencilerinizle söyleşiler yapmasına öncülük ediniz.

Özel günler, tarihi şahsiyetlerle ilgili anma etkinlikleri düzenleyiniz.

YARARLANABİLECEĞİMİZ KAYNAKLAR

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü REHBERLİK ETKİNLİKLERİ

DİYANET ÇOCUK DERGİLERİ

İNANIYORUM SERİSİ DİYANET VAKFI YAYINLARI

PROF. DR. MEHMET EMİN AY

MUSTAFA YILMAZ

EDAM YAYINLARI

HARUN KIRKIL

BAHÇEVAN YAYINLARI

Seyyit ŞİŞMAN