Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
Advertisements

Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
Hipotez ve İlişkili Kavramlar
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİLERİN ANALİZİ Öğr. Gör. Funda Veren.
Değişkenler ve Hipotezler
Istatistik I Fırat Emir.
TABLO ve GRAFİK YAPIM YÖNTEMİ
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
T- Testİ: ORTALAMALAR ARASI FARKLARIN TEST EDİLMESİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
Görev 1 31 Ekim e kadar Görev 1’i tamamlayıp ye göndermeniz gerekiyor.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Bütünleştirme uygulamaları
Bilginin Organizasyonu
TEST GELİŞTİRME.
GELECEK PİYASASI İŞLEMLERİ
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖĞRETİM PLANI 1. Amaçlar Niçin Öğretelim? 2. İçerik Ne öğretelim?
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Tezin Olası Bölümleri.
Bilgilendirme Toplantısı
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
8.Hafta ANCOVA Kovaryans Analizi
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
ARAŞTIMALARDA YÖNTEM.
Nitel Araştırmalar.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ

De ğ işken: De ğ işebilen yani, en az iki de ğ er alabilen her şey. Gözlemden gözleme farklılık gösteren özellikler Belirlenen araştırma soruları; Bir durumu betimlemeye yöneliktir, Ö ğ rencilerin alınan e ğ itime yönelik görüşleri nelerdir? Olaylar veya olgular arası ilişkilere yönelik olabilir. Ö ğ rencilerin olumlu ve olumsuz düşünceleri ile başarılar arasında bir ilişki var mıdır?

De ğ işken; Farklı durumlarda farklılık gösteren bir özelliktir. Türkçe dersinde kullanılan yöntemin ö ğ renci başarısındaki etkisi nedir? ◦ Türkçe dersi de ğ işir mi? ◦ Yöntem de ğ işir mi? ◦ Ö ğ rencilerin başarısı de ğ işir mi? Hayır cevabı tüm ö ğ rencileri kapsar, evet ise ö ğ renciden ö ğ renciye de ğ işir. De ğ işenlere de ğ işken diyoruz.

Değişkenlerin Sınıflandırılması De ğ işkenler Yapı/Özellik NicelNitelDe ğ erSürekliSüreksizNeden/SonuçBa ğ ımlıBa ğ ımsız

Yapısına göre Nicel: Sayı ve miktar olarak açıklanabilir. Başarı puanları, yaş, uzunluk, a ğ ırlık vs. Nitel: Sınıflandırılabilir. Cinsiyet, başarılı/başarısız, medeni durum, do ğ um yeri, din vs.

Aldıkları de ğ erlere göre; Süreksiz/geçişsiz de ğ işkenler Ölçülen özellikle ilgili sadece sınırlı sayıda de ğ er alır. Cinsiyet: Kız veya erkek Sürekli/geçişli de ğ işkenler İ ki ölçüm arasında sonsuz sayıda de ğ er alabilir. Bir ailenin sahip oldu ğ u çocuk sayısı Sınav sonuçları, cinsiyet Ö ğ rencilerin boyları, yaşları vs.

Neden/sonuca göre; Ba ğ ımsız de ğ işkenler (Neden) Araştırmacının ba ğ ımlı de ğ işken üzerinde etkisini test etmek istedi ğ i de ğ işken. Ba ğ ımlı de ğ işkenler (Sonuç) Ba ğ ımsız de ğ işkenin etkisi incelenen de ğ işkendir. Ö ğ rencilerin başarıları ve derse karşı tutumları uygulanan ö ğ retim yöntemine ve cinsiyete ve başarıya göre farklılık göstermekte midir? Ö ğ retim yöntemi, cinsiyet ve başarı: Ba ğ ımsız Başarı ve tutum: Ba ğ ımlı

Ba ğ ımsız De ğ işkenler De ğ iştirilebilen: Araştırmacı müdahale edebilir. Niteldir. Ö ğ retim yöntemi Seçilmiş: Araştırmacının müdahele etmedi ğ i, ortamda var olan, nicel-nitel olabilir. Cinsiyet, yaş, okula devam vs. Düzenleyici: Ba ğ ımlı ve ba ğ ımsız de ğ işken arasındaki ilişkiyi düzenler, ikinci düzey ba ğ ımsız de ğ işken. Sınav deneyimi, ö ğ renme stilleri Dışsal/Kontrol: Ba ğ ımlı de ğ işkenle ilgili olan, ancak araştırmada etkisi test edilmeyen, kontrol altına alınmaya çalışılan de ğ işken. Gürültü, ışık, farklı özellikte bilgisayar vb.