PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
YAZI TÜRLERİ GURBET DUYMUŞ
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Acil Durum Yönetimi E ğ itimleri Galip USTA AFET PS İ KOLOJ İ S İ.
Eğitimden veriler.... Düzey Toplam Kadın Erkek Fark İlköğretim
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
2 NİSAN DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Öğretimin Uyarlanması
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL EĞİTİMDE AİLENİN YERİ VE ÖNEMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SOSYAL VE KİŞİLİK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TUTUM VE ALGILAR.
Nazlı ÖZTÜRK.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
EMPATİK İLETİŞİM 1.
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Eğitsel Rehberlik.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
KABUL DİLİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
“Hayatın Ortağı Olmak…”
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
1 /D SINIFI VELİ TOPLANTISI
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Çoğu konuşma “katli” kasıtsız ve kalıcıdır
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR

 Aile ne kadar iletişim konusunda bilinçli ise çocukların başarı düzeyleri ve ruhsal durumları o kadar iyi hale gelir.  Aile içi iletişimde “etkin dinleme”,“ben dili” ve saydam bir iletişim en önemli unsurdur…

 Küçük kardeşin bakımını üstlenme hem sosyal ilişkilerini hem de duygusal gelişimini destekler…  Kardeş kıskançlığını önlemek için,babalar büyük çocuğa daha fazla zaman ayırabilir,anneler de bebeğin bakımı konusunda büyük çocuktan yardım alabilir.  Beraber oynayacakları oyunlar teşvik edilmeli  Kardeşler birbiri ile kıyaslanmamalı…

 Şiddet şiddeti doğurur…  Problemli davranışların özellikle suça yönelik davranışların kökeninin çocuklukta maruz kalınan veya tanık olunan şiddet durumlarından kaynaklandığı belirtilmektedirler.

 Medyanın bize vermek istediği mesajları çok iyi okuyalım…  Bilinçli medya kullanıcısı olmak için çocuğumuza belli saat sınırı koymalı ve program seçiminde titizlik göstermeliyiz…

 Çocuğun ödevine yardımcı olmak ile ödevini yapmak aynı şey değildir...  Çocuğumuza sorumluluk duygusunu yerleştirmek ve bir amaç belirlemesi için ona yardımcı olmak ilk amacımız olmalıdır…  Çocuğa ödüller vermek ya da takdir edici sözler söylemek etkilidir…

 Evde her gün kitap okuma saatleri olmalı ve o saatlerde ailecek kitap okunmalı…  Çocuğa belli kitapları zorunlu tutmak yerine ilgisine ve yaşına uygun olarak okuyacağı kitaplara beraber karar verilmeli…

 Çocuğunuzu hata yapacak kadar bağımsız olmaya teşvik etmelisiniz…  Çocuğunuza ne kadar güvendiğinizi belirtebilir.Kendisinde olan olumlu özelliklerinin farkına vardırabilirsiniz…

 Başkalarına nasıl davranması gerektiği anımsatılarak ailede bu tarz davranışların kesinlikle onaylanmadığı vurgulanmalıdır.  Zorba davranışların altındaki asıl nedene inilmelidir…  Arkadaş çevresine dikkat edilmeli…