HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A TEMASI OKUL HEYECANIM
Advertisements

İkinci Sınıfta Kutlanan Belirli Gün Ve Haftalar
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUK HAKLARI Çocuk Haklarının Önemi Ve Anlamı Çocuk Haklarının Konusu
AYNUR CEYLAN.
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
AİLE.
SORUMLULUK NEDİR?.
SOSYAL BİLGİLER 5 ÜNİTE NO:1 HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
1.ÜNİTE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
ÇOCUK HAKLARI.
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük 1945 SONRASI İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Mehmet Hikmet Kaşerci Ortaokulu REHBERLİK SERVİSİ
Hak Sorumluluk Nedir? Nedir?
AİLE bilgidagi.com.
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu'nun 10 Aralık 1948 tarih ve 217 A (III)
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
Kazanım 3. Katıldığı gruplarda aldığı roller ile rollerin gerektirdiği hak ve sorumlulukları ilişkilendirir.
Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına dair Sözleşme
Çocuk Hakları Evrensel Bildirgesi
OKULLARDA ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
ROLLERİMİZ ve SORUMLULUKLARIMIZ ÇOCUK HAKLARI BİLDİRGESİ
Çevre Temizliği Sudenur TAŞTEKİN.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
Okul Kuralları Niçin Var? √ İnsan sosyal bir varlıktır.Kalabalık gruplar içinde yaşar. √ Toplumda düzenin sağlanması için.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
EV KURALLARI.
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ Her insan doğduğu andan itibaren bir takım hak ve hürriyetlere sahiptir.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Haklarımı Biliyorum, Düşüncelerimi Açıklıyorum
HAKLARIMIZ Birleşmiş Milletler 1989 Yılında kabul edilen “Çocuk Hakları Sözleşmesi” ile Çocukların himaye edilip korunmasını hedeflemiştir.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
TÜRK Eğitim Sistemi.
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU öğrencileri eğitimlerini ,
İnsan Hakları Nedir? İnsan hakları, olmadığı koşulda, kişilerin insan olarak onurlarıyla yaşabilmelerinin mümkün olmadığı temel ilkelerdir. İnsan hakları.
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
Çocukların himaye edilip korunmasını hedeflemiştir.
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
TOPLUMSAL KURALLAR.
Madde Kendisine bir suç yüklenen herkes, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı açık bir yargılama sonunda, yasaya göre suçlu olduğu.
SOSYAL BILGILER ÖDEVI KONU VATANDAŞ OLARAK SORUMLULUKLAR HAZıRLAYAN EYLÜL DEFNE KURTLUGIL ÖĞRETMEN REFIYE YAVUZ SıNıFı/NUMARASı 6 -Ö / 1546.
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Birey ve Toplum.
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER.
YARGI KARARLARI.
ÇOCUK HAKLARI 1- Her birey on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Her çocuk vazgeçilmez haklara sahiptir. 2- Çocuk Hakları, bütün çocuklar içindir.
Sunum transkripti:

HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM ÜNİTE : 1 HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM

BİREYLER, GRUPLAR VE SORUMLULUKLARI Birey olarak değişik zamanlarda, değişik gruplar içerisinde farklı görev ve sorumluluk alabiliriz. Ailemizin çocuğu, Okulun bir öğrencisi, Sosyal kulübün başkanı, Futbol maçının taraftarı, Mağazanın müşterisi gibi.

Birey; Bulunduğu grup ve kurum içerisinde yerini, görevini ve sorumluluklarını belirlemeli, Hangi grup veya kurum içerisinde olursa olsun, ilişkilerini sıcak tutmalı, iletişim ve davranış kurallarına uymalıdır.

AİLE İÇİNDE SORUMLULUKLARIMIZ Ailede; Sevgi, Saygı, Hoşgörü, Bağlılık, Huzur ve Dayanışma esastır. Aile içi demokrasinin başlıca unsurları; İş bölümü, Düşünce ve görüşlere saygı, Aile saygınlığının korunmasıdır.

Aile bireyleri; Sabah kalkınca birbirine güler yüzle günaydın demeli, Okula veya işe gidenler iyi dileklerle uğurlanmalı, Akşam eve dönenler güler yüzle karşılanmalıdır. Aile birliğinin sağlam olması için aşağıdaki kurallara uyulmalıdır: Aile bireyleri, kendi üzerlerine düşen görevleri yapmalıdır. Çağdaş Türk ailesinde kadın erkek eşirliği vardır.

Anne ve baba ailenin sorumluluğunu birlikte paylaşmalıdır. Çocukların bakımı, evin temizliği ve düzeni anne ve baba tarafından ortaklaşa yapılır. Anne ve baba çocukların eğitiminden sorumludur. Çocukların evde yapması gereken işler: Kendi odalarını toplamalı, Giysilerini kendi giymeli, Derslerini düzenli çalışmalı, Okul eşyalarını korumalı ve ev işlerine yardım etmelidir.

Aile içindeki dayanışma ile aile bireyleri; Huzurlu ve mutlu olurlar, Daha verimli işler üretirler, Eksiklerini tamamlama fırsatı bulurlar. Sağlıklı yaşamak için temiz olmalıyız. Evimizde; Odaları, tuvaleti, banyoyu ve lavaboyu temiz tutmalıyız. Özel günlerde akrabalarımızı ziyaret etmek, büyüklerimizin ellerini öpmek önemli sorumluluklarımızdandır.

OKULUMUZ Okulumuzda; Müdür, Müdür yardımcıları, Öğretmenler, Memurlar ve Hizmetliler görev yapar. Öğrenciler ise eğitim ve öğretim görür. Müdürümüz, okul yönetiminin başıdır. Okuldaki eğitim öğretim işlerinin düzenli yürütülmesini sağlar.

Müdür yardımcılarımız; Yönetim işlerinde müdüre yardım eder. Yazışma işlerini yürütürler. Öğretmenlerimiz; Bizlere güzel konuşmayı, konuşulanları dinlemeyi öğretirler. Hak ve sorumluluklarımızı öğrenmemizde bize rehberlik ederler. Memurlar; resmi yazışmaların dosyalanmasını, hizmetliler okulumuzun temizlik işerini yürütürler.

OKULUMUZDAKİ HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ Okulda uyulması gereken kurallar vardır. Bunlar; Okul düzenine uymak, Okul arkadaşlarıyla iyi geçinmek, onların üzüntü ve sevinçlerini paylaşmak, Okul bireylerine saygılı davranmak, Okul eşyalarına zarar vermemek, Doğru sözlü ve nazik olmak, Okula temiz ve uygun kıyafetle gelmek,

Okulu, okul bahçesini ve sınıfları temiz tutmak, Öğretmen konuşurken sözünü kesmemek ve izin alarak konuşmak, Okula zamanında gitmek derslere zamanında girmektir. OKULUN VE OKUL EŞYALARININ KORUNMASI Okulumuzu ve okul eşyalarını; İyi ve temiz kullanmak, Zarar vermemek ve Korumak bizim sorumluluğumuzdur.

Okulumuzda; Koridor, Tuvalet, Laboratuar, Merdiven ve Bahçe gibi alanları kullanmak hepimizin hakkıdır. Bu hakkımızı kullanırken arkadaşlarımızı rahatsız etmekten kaçınmalıyız. Okul dışında da çevreyi rahatsız etmemeye çalışmalıyız.

ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ VE ÖZELLİKLERİ Çok Yönlüydü Atatürk hem fikir hem de hareket adamıydı. Seçkin bir yöneticiydi. Tarih, hukuk, ekonomi, eğitim, sanat gibi pek çok alanda örnek görüşleri olan ve bu görüşleri uygulayan bir önderdi. Gerçek Bir Liderdi Bir işe başlarken çok yönlü olarak düşünür, hedefini kesin olarak belirlerdi.

Amacına ulaşmak için büyük bir azimle işe sarılırdı. İleri Görüşlüydü Atatürk ince bir sezgi gücüne sahipti. Olayların gidişinden sonucu tahmin eder, ona göre önlemini alıdı. Örneğin, 1. Dünya Savaşı’nın sonucu daha bu savaşa girmeden görebilmişti. Açık Sözlüydü Doğru bildiğini büyük bir cesaretle açıkça söylerdi. Başkalarından da aynı şeyleri beklerdi.

İdealleri olan bir liderdi Kalbi insan sevgisi ile doluydu Vatanını ve milletini çok severdi Ancak dahi insanlarda bulunabilen yaratıcı güce sahipti Sabırlı ve disiplinliydi Mantıklıydı Sanat severdi Türk kadınına çok değer veren bir liderdi

ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ 1924 tarihli Cenevre Çocuk Hakları Bildirgesi çocuk hakları için önemli bir adımdır. Türkiye bu bildirgeyi aynı yıl kabul etmiştir. Bu konuda 23 Nisan Bayramı örnek bir davranıştır. 20 Kasım 1959’da Birleşmiş Milletler “Çocuk Hakları Bildirgesi’ni ilan etmiştir. Türkiye sözleşmeyi 1990’da imzalamış ve 1990’da onaylamıştır.

Sözleşmeyi imzalayan devletler, sözleşmede yazılı olan tüm hakları tanımakla yükümlüdür. Bu hakların tanınmasında ırk, renk, cinsiyet, dil gibi hiçbir bakımdan ayrım gözetilemez. Çocuk Hakları Sözleşmesi ile getirilen yükümlülükler; Bedensel ve ruhsal olarak sağlıklı gelişebilme hakkı, Yeterli beslenme, barınma, dinlenme ve tıbbi bakım hakkı Sevgi ve anlayış görme ve korunma hakkı Ücretsiz eğitim hakkı, oyun hakkı.

Hazırlayan : Adem TIMARTAŞ Yeşilbayır İlköğretim Okulu 5/A Sınıf Öğretmeni