Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
BİRLEŞMİŞ MİLLETLER ÖZÜRLÜ KİŞİLERİN HAKLARI SÖZLEŞMESİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
USTANASORPROJESİ. GEREKÇE 10. Kalkınma Planı’nda;  İşgücü piyasası ile meslek yüksekokulları ve mesleki teknik ortaöğretim kurumları arasında istihdam.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
1 Suriye Krizi çerçevesinde Uluslararası Göç Örgütü (IOM)’nün Kentsel Göç’e Yaklaşımı: IOM Türkiye Deneyimleri UCLG Kapasite Geliştirilmesi Oturumu 20.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
TRAIning Transversal Supporting Career Development And Research
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
Metinlerin Sınıflandırması
Bu nedenle kızlar çareyi, dikkatleri üzerlerine çekecek davranışlardan, soru sormaktan, tartışmalardan, karar verme süreçlerine katılımdan kaçınmakta bulurlar.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
AVRUPA BİRLİĞİ SOSYAL POLİTİKASI
Bütünleştirme uygulamaları
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MERVE AYDIN WEB 2.0 HAKKINDA.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
BİLKENT ÜNİVERSİTESİ “e-Campus” Sistemi Bir Sanal Kampüs Çalışması
Dijital Vatandaşlık.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ

Gerekçe Komşu ülkelerdeki savaş ortamlarının temel sonuçları; Sosyo-ekonomik ve fiziksel engeller, eğitime erişim üzerinde ciddi olumsuz etkiler içermektedir. EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM VAKFI olarak ÇSGB ’nın desteğiyle savaş mağduru Suriyeli sığınmacıların başta okuryazarlık olmak üzere eğitim sürecini takip edip onların bilgiye ulaşmasını sağlayacak bir model oluşturmak ve fırsat eşitsizliğinin önüne geçmek için HAYATI OKU PROJESİ’ni hayata geçirmek istiyoruz.

Bu kapsamda;  yaşam becerileri,  temel okuryazarlık,  mesleki eğitim,  problem çözme,  bilişim okuryazarlığı gibi konuları içeren bir uzaktan eğitim programı kurulacaktır.

HAYATI OKU projesi  Ülkemizdeki yüz binlerce Suriyeli mültecinin ve yönlendirilmeyi bekleyen milyonlarca çocuk ve gencin bilgiye ulaşım, birikim yapma, farklı istidat ve kabiliyetlerini ortaya çıkarma, Türkçe ve yabancı dilde iletişim kurabilme gibi hedefleri olan gönüllülük esaslı bir Sosyal Sorumluluk Projesi’ dir.  Bu proje ile dezavantajlı kesime tanınacak fırsatlar ile bilgiye ulaşabilme hakları temin edilecektir.

AMAÇ  Projenin genel amacı, özellikle sığınmacıların ve toplumun bilgi ve iletişim teknolojilerinden azami düzeyde istifade etmesi, birbirleriyle entegrasyonu, ülke ekonomisine ve kalkınmasına katkı sağlamalarıdır.  Ayrıca kişinin kendisini rahat ifade edebileceği kişisel forum, blog, web sayfaları ile doğru kişiler (eğitimciler) tarafından kontrol edilebilen bir yapıda eserlerini ortaya koyabileceği bir ‘online platform’ oluşturmayı, yüzbinlerce kitaptan oluşan milli bir sanal kütüphane teşekkül etmeyi amaçlanmaktadır

 Gönüllü eğitimciler vasıtasıyla hayata geçirmeyi planladığımız bu projeyle Suriyeli mültecilerin sosyo-ekonomik ve kültürel entegrasyonlarının hızlandırılması, ülke ekonomisine katkı sağlaması, doğru kaynaklardan bilgi alışverişi yapılması, sosyal medyanın amaca uygun ve takip edilebilir formatta kullanılmasını beklemekte ve en önemlisi bilgiye ulaşabilme hak ve özgürlüğünün tesisini öncelik kabul etmekteyiz.

KAZANIMLAR  Bilgiyi kullanmasını ve düşüncelerini etkin bir şekilde ifade edebilmelerini sağlamak,  İletişim becerilerini geliştirmek,  Yüzbinlerce kitaptan oluşan milli bir sanal kütüphane oluşturmak  Suriyeli mültecilerin sosyo ekonomik ve kültürel entegrasyonlarının hızlandırılması,  Türkiye’nin kalkınmasına katkıda bulunmayı  Bilgiye ulaşabilme hak ve özgürlüğünün tesis edilmesi