Konu : SWOT Analizi Sunan : Ali Doğan Aydöner Öğr. No. :

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
GÜVENLİK PROJELENDİRME ıı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN BAYRAKTAR
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
 SWOT ANALİZİ  Ar. Gör. Pelin ALCAN.
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
STRATEJİK PLANLAMA STRATEJİ GELİŞTİRME EĞİTİMİ
PLANLAMA VE TALEP TAHMİNİ YÖNETİMİ
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMASI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
 SWOT ANALİZİ  Ar. Gör. Pelin ALCAN.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SWOT ANALİZİ.
Gölcük Vizyon 2023  Kocaeli Üniversitesi bulunduğu kentle bütünleşmek adına, Gölcük Belediyesi ve Gölcük Kent Konseyi ile bir işbirliği içine girerek,
1 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ-2008 İZMİR ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ BİT ÇALIŞMALARI.
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
İŞ KURMA SÜRECİ.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Gelişmemizi nasıl ölçebiliriz ? Başarı ölçütleri: Sürekli iyileştirmeye ve hesap verebilirliliğe yönelik olarak performans ölçütlerinin saptanması.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
( ) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
STRATEJİLER EKİM 2014 ANTALYA. Strateji nasıl ulaşılacağını Stratejiler, kuruluşun amaç ve hedeflerine nasıl ulaşılacağını gösteren kararlar bütünüdür.
STRATEJİK PLANLAMA.
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
STRATEJİK PLANLAMA. Stratejik planın hazırlanmasına başlarken;  Güçlü bir planlama ekibi kurulmalı  Bu konu tüm kurum çalışanlarına duyurulmalı,  Kurum.
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
STARTEJİK PLANLAMA SUNUMU ve İç PAYDAŞ ÇALIŞTAYI SULUOVA TİCARET VE SANAYİ ODASI ODA BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ KAPSAMINDA 1 18 HAZİRAN 2015.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİMİ
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
GÜÇLÜ YANLAR, GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLAR, FIRSATLAR VE TEHDİTLER
Durum Analizi Sorun Analizi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY IV: İç Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları Kimileri yıldızlara bakarken çukura düşerler…
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
Bölüm 5 Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
STRATEJİK PLANLAMA.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Başlık Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan Mezun öğrenci Anket SONUÇLARI.
SPORDA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ SWOT ANALİZİ
SWOTT ANALİZİ HAZIRLAYAN Demet ATEŞ.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
REHBERLİK DERS II.
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
Sunum transkripti:

Konu : SWOT Analizi Sunan : Ali Doğan Aydöner Öğr. No. : 2120203316

SWOT ANALİZİ NEDİR ? SWOT Analizi’de bildiğimiz analiz gibi herhangi bir planlama yaparken, sorun çözmede veya strateji oluşturmada kullanılan bir teknik. SWOT Analizi , bir kurumun iç (Strengths , Weakness) ve dış(Oppurtunities , Threats) çevresinin değerlendirilmesinde kullanılır

SWOT ANALİZİ NEDİR ? İsminin SWOT olmasının nedeni ise ; S -> Strengths W -> Weakness O -> Opportunities T -> Threats

SWOT ANALİZİ İçsel unsurlarda kontrol edilebilen maliyet , teknik gibi özellikler vardır. Dışsal unsurlarda ise çevrenin özellikleri belirlenir ama tabi bir kontrol durumu yok ortada. Sadece izleme , karar verme aşamalarında dikkat edilen sosyolojik,ekonomik,ticari ve benzeri unsurlar vardır.

Strengths(Güçlü Yönler) Avantajlarınız neler ? Neleri diğerlerinden daha iyi yapıyorsunuz ? Pazardaki rakipler hangi yönünüzün güçlü olduğunuzu düşünüyor ?

Weakness (Zayıf Yönler) Geliştirmeniz gereken yönler nelerdir ? Hangi durumlardan kaçınmamız gerekir ? Pazardaki rakipler hangi yönlerinizin zayıf görüyor ?

Opportunities(Fırsatlar) Sizi bekleyen iyi fırsatlar nelerdir ? Teknolojideki son değişimlerden nasıl faydalanabilirsiniz ? Kurallardaki son değişimlerden nasıl faydalanabilirsiniz ? Güçlü yönlerinizi nasıl fırsata dönüştürebilirsiniz ? Zayıf yönlerinizi nasıl fırsata dönüştürebilirsiniz ?

Threats(Tehditler) Önünüzde hangi engeller var ? Rakipleriniz ne yapıyor ? Teknolojideki son değişimler sizi nasıl olumsuz etkiliyor ? Kurallardaki son değişimler sizi nasıl olumsuz etkiliyor ? Güçlü yönleriniz tehdite dönüşebilirmi ? Zayıf yönleriniz tehdite dönüşebilirmi?

SWOT Analizi sonucunda Buna benzer sorularla yapılan analiz sonuçlarında ,güçlü yönler ön plana çıkartılıp korunacak , zayıf yönlere karşı tedbir alınabilecek , fırsatlar sayesinde strateji geliştirilebilecek ve tehditler başlığı altında uzak durulması gereken durumlar ortaya konulacaktır. Bütün bu bilgiler eşliğinde bir stratejik planlamaya gidilebilir.

Galatasaray için örnek bir SWOT analiz yapmamız gerekirse Zayıf Yönler -Sportif başarıları ekonomik sonuca dönüştürememesi -Yapılan transferlerde uyum sorunu -Teknik direktörün kafasındaki yapıya uygun kapasitede oyuncu bulunmaması Güçlü Yönler -Geniş bir kadro -Markalaşma Büyük taraftar kitlesi Köklü bir kültüre sahip olması Tehditler -Mali problemlerin takımı olumsuz etkileyecek olması -Yönetimin kredisinin taraftar nezdinde giderek azalması Fırsatlar -Fikstür Avantajı -Avrupa kupalarında devam etme şansı