© 2003 By Default! A Free sample background from www.powerpointbackgrounds.com Slide 1 MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI MURAT TUNÇEL ŞUBE MÜDÜRÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
DÖNER SERMAYELİ İŞLETMELER KANUN TASARISI TASLAĞI
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 1 MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI MURAT TUNÇEL ŞUBE MÜDÜRÜ.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Yerel Yönetimler Maliyesi
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
5018 KAMU MALİYE YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
Kamu Harcama Süreci.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
MUHASEBE EĞİTİMİ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI. BÜTÇE 5018 SAYILI KANUNDA BÜTÇE: BELİRLİ BİR DÖNEMDEKİ GELİR VE GİDER TAHMİNLERİ İLE BUNLARIN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLARI.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
YAYIMLANAN MALİ VERİLER .
olarak tanımlanmıştır.
HURDAYA AYIRMA.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Kanun, kalkınma planları ile ilgili yatırımlar veya bir yıldan fazla sürecek iş ve hizmetler için.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 1 1 DÖNEM BAŞI İŞLEMLERİ Erkan KARAARSLAN
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
BÜTÇE UYGULAMA SÜREÇLERİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
GENEL BÜTÇENİN HAZIRLAMA SÜRECİ Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
BÜTÇE NEDİR 1. Bütçe: Bütçe, gelecekteki belirli bir dönemde gerçekleşmesi öngörülen gelir ve giderlerin karşılıklı tahminlerini içeren cetveldir.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
ŞERAFETTİN AYDEMİR KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI ŞUBE MÜDÜRÜ TEL
Analitik Bütçe Sınıflandırması
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
Sunum Planı 1.2. Çıkış İşlemleri : Devretme
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
BÜTÇENİN UYGULANMASI Bütçenin uygulanma aşamasında iki esas mevcuttur:
BÜTÇE UYGULAMALARI VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MALİ HUKUK DERS NOTLARI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
Taşınır Yıl Sonu İşlemleri ve Gerekli Belgeler
Bütçe Çeşitleri.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 1 MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI MURAT TUNÇEL ŞUBE MÜDÜRÜ ŞUBE MÜDÜRLERİ EĞİTİMİ - BÜTÇE

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 2 BÜTÇE “Belirli bir dönemdeki gelir ve gider tahminleri ile bunların uygulamasına ilişkin hususları gösteren ve usulüne uygun olarak yürürlüğe konulan belge”

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 3 GENEL YÖNETİM MERKEZİ YÖNETİM GENEL BÜTÇE KAP.KUR. ÖZEL BÜTÇE KAP.KURULUŞ DÜZEN.DENET.KURUM SOS.GÜV.KURUMLARI S.S.K.B T.C. EMEK.SAN BAĞ-KUR İŞ KUR MAHALLİ İDARELER BELEDİYELER İL ÖZEL İDARELERİ

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 4 SSK Başkanlığının gelir ve gider bütçeleri analitik bütçe sistemine göre 4958 sayılı Sosyal Sigortalar Kurumu Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile belirlenen usul ve esaslara göre hazırlanır. BÜTÇE

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 5 BÜTÇE YÖNERGESİNİN KAPSAMI Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığının bütçe ile ilgili stratejik plan performans programı faaliyet raporu ve diğer raporların süresinde hazırlanması onaylanması ve ilgili yerlere gönderilmesi işlemlerini kapsar. Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığının bütçe ile ilgili stratejik plan performans programı faaliyet raporu ve diğer raporların süresinde hazırlanması onaylanması ve ilgili yerlere gönderilmesi işlemlerini kapsar.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 6 Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisine harcama yetkilisi denir. SSK. Başkanlığının üst yöneticisi Kurum Başkanıdır. Bütçe ile gelir olarak tanımlanan her türlü işleme bütçe geliri, Bütçe ile gider olarak tanımlanan her türlü işlere bütçe gideri denir. BÜTÇE

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 7 BÜTÇE KODLAMASI İHTİYACI DEVLET FAALİYETLERİ İLE BU FAALİYETLERİN MİLLİ EKONOMİNİN GENELİ VEYA BÖLÜMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ANALİZİ İÇİN UYGUN BİR BÜTÇE SINIFLANDIRMASINA İHTİYAÇ DUYULUR.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 8 BÜTÇE SSK Başkanlığı bütçesinin tip ve sınıflandırılması 1. Kurumsal, 2. Fonksiyonel, 3. Finansman, 4. Ekonomik olmak üzere 4 gruba ayrılır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 9 BÜTÇE HAZIRLAMA DÜZEYİ - ÖRNEK

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 10

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 11

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 12

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 13 (IV) SAYILI CETVEL SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARI 1) T.C. Emekli Sandığı 2) Sosyal Sigortalar Kurumu 3) Esnaf ve Sanatkarlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu 4) Türkiye İş Kurumu"

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 14 SSK Başkanlığı bütçesi Stratejik planlar dikkate alınarak izleyen iki yılı bütçe tahminleri ile birlikte gelir ve gider tahminlerini gösteren, gelirlerin toplanmasına, hizmetlerin yapılmasına ve harcamalara izin veren bir yönetim kurulu kararıdır. Stratejik planlar dikkate alınarak izleyen iki yılı bütçe tahminleri ile birlikte gelir ve gider tahminlerini gösteren, gelirlerin toplanmasına, hizmetlerin yapılmasına ve harcamalara izin veren bir yönetim kurulu kararıdır. Bütçe, SSK Başkanlığının plan ve programlarının gerekleri ile fayda ve maliyet unsurları göz önünde tutularak verimlilik, tutumluluk ilkelerine, uluslararası standartlara ve merkezi yönetim bütçesi ile uyumlu olarak Maliye Bakanlığınca belirlenen bütçe sınıflandırılmasına uygun olarak hazırlanır ve uygulanır. Bütçe, SSK Başkanlığının plan ve programlarının gerekleri ile fayda ve maliyet unsurları göz önünde tutularak verimlilik, tutumluluk ilkelerine, uluslararası standartlara ve merkezi yönetim bütçesi ile uyumlu olarak Maliye Bakanlığınca belirlenen bütçe sınıflandırılmasına uygun olarak hazırlanır ve uygulanır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 15 SSK BAŞKANLIĞI GİDER BÜTÇESİ Maliye Bakanlığınca yayımlanan bütçe hazırlama rehberinde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak hazırlanır. Maliye Bakanlığınca yayımlanan bütçe hazırlama rehberinde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak hazırlanır. Bütçe formunda yapılacak değişiklikler Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakan onayına tabidir. Bütçe formunda yapılacak değişiklikler Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakan onayına tabidir.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 16 GELİR BÜTÇESİ Gelirlerin ekonomik sınıflandırmasını gösterir ve dört düzeyden oluşur. Gelirlerin ekonomik sınıflandırmasını gösterir ve dört düzeyden oluşur. Birinci düzey iki haneli, ikinci ve üçüncü düzey tek haneli, dördüncü düzey iki haneli rakamla kodlanır. Birinci düzey iki haneli, ikinci ve üçüncü düzey tek haneli, dördüncü düzey iki haneli rakamla kodlanır. SSK. Başkanlığı gelir bütçesi Maliye Bakanlığınca yayımlanan bütçe hazırlama rehberinde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak hazırlanır. SSK. Başkanlığı gelir bütçesi Maliye Bakanlığınca yayımlanan bütçe hazırlama rehberinde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak hazırlanır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 17 RED VE İADELER gelirlerden yapılan yersiz tahsilatlar, yargı kararları ile iade edilmesi gereken tutarlar için gider bütçesinde tertip açılmaz. Bu tutarlar gelir bütçesinde “red ve iadeler” bölümünde gösterilir. gelirlerden yapılan yersiz tahsilatlar, yargı kararları ile iade edilmesi gereken tutarlar için gider bütçesinde tertip açılmaz. Bu tutarlar gelir bütçesinde “red ve iadeler” bölümünde gösterilir. Red ve iadelerin toplam tutarı gelir bütçesi toplamından düşülür ve kalan tutar gider bütçesi ödenek tahmininde dikkate alınır. Red ve iadelerin toplam tutarı gelir bütçesi toplamından düşülür ve kalan tutar gider bütçesi ödenek tahmininde dikkate alınır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 18 GELİR TAHMİNİ Bütçenin gelir tahmini, kesin sonucu alınmış son üç yılın gelir artış oranları esas alınarak yapılır. Ayrıca bütçenin uygulanacağı mali yıl için kanunlarla vergi resim ve harç oranlarında değişiklik yapılmışsa veya SSK Başkanlığı tarafından yapılan yatırımların ürün vermeye başlamasıyla veya herhangi bir nedenle gelirlerde artış meydana gelecekse bu ve benzeri hususlar gelir tahminlerinde dikkate alınır. Bütçenin gelir tahmini, kesin sonucu alınmış son üç yılın gelir artış oranları esas alınarak yapılır. Ayrıca bütçenin uygulanacağı mali yıl için kanunlarla vergi resim ve harç oranlarında değişiklik yapılmışsa veya SSK Başkanlığı tarafından yapılan yatırımların ürün vermeye başlamasıyla veya herhangi bir nedenle gelirlerde artış meydana gelecekse bu ve benzeri hususlar gelir tahminlerinde dikkate alınır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 19 GELİRİN AİT OLDUĞU YIL Bir mali yıl içinde tahakkuk eden gelir ve tahsilat o yılın gelirlerini oluşturur. Ancak tahakkuk ettiği halde yılı içinde tahsil olunmayan miktarlar tahsil edildiği yıl bütçesine gelir yazılır. Bir mali yıl içinde tahakkuk eden gelir ve tahsilat o yılın gelirlerini oluşturur. Ancak tahakkuk ettiği halde yılı içinde tahsil olunmayan miktarlar tahsil edildiği yıl bütçesine gelir yazılır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 20 BAĞIŞ VE YARDIMLAR Herhangi bir gerçek veya tüzelkişi tarafından kamu hizmetinin karşılığı olarak veya kamu hizmetleri ile ilişkilendirilerek bağış ve yardım toplanamaz, benzeri adlar altında tahsilat yapılamaz. Herhangi bir gerçek veya tüzelkişi tarafından kamu hizmetinin karşılığı olarak veya kamu hizmetleri ile ilişkilendirilerek bağış ve yardım toplanamaz, benzeri adlar altında tahsilat yapılamaz. SSK Başkanlığına yapılan her türlü bağış ve yardımlar bütçeye gelir kaydedilir. Nakdi olmayan bağış ve yardımlar ilgili mevzuatına göre kayıt altına alınır. SSK Başkanlığına yapılan her türlü bağış ve yardımlar bütçeye gelir kaydedilir. Nakdi olmayan bağış ve yardımlar ilgili mevzuatına göre kayıt altına alınır. Kamu yararına kullanılmak üzere kamu idarelerine yapılan şartlı bağış ve yardımlar, Kurum Başkanının uygun görmesi halinde bütçede açılacak bir tertibe gelir ve şart kılındığı amaca harcanmak üzere açılacak bir tertibe ödenek kaydedilir. Bu ödenekten amaç dışında başka bir tertibe aktarma yapılamaz. Kamu yararına kullanılmak üzere kamu idarelerine yapılan şartlı bağış ve yardımlar, Kurum Başkanının uygun görmesi halinde bütçede açılacak bir tertibe gelir ve şart kılındığı amaca harcanmak üzere açılacak bir tertibe ödenek kaydedilir. Bu ödenekten amaç dışında başka bir tertibe aktarma yapılamaz.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 21 Bu ödeneklerden malî yıl sonuna kadar harcanmamış olan tutarlar, bağış ve yardımın amacı gerçekleşinceye kadar ertesi yıl bütçesine devir olunarak ödenek kaydedilir. Ancak, bu ödeneklerden tahsis amacı gerçekleştirilmiş olanlardan kalan tutarlar, tahsis amacının gerçekleştirilmesi bakımından yetersiz olanlar ile yılı bütçesinde belirlenen tutarı aşmayan ve iki yıl devrettiği halde harcanmayan ödenekleri iptal etmeye Kurum Başkanı yetkilidir. Bu ödeneklerden malî yıl sonuna kadar harcanmamış olan tutarlar, bağış ve yardımın amacı gerçekleşinceye kadar ertesi yıl bütçesine devir olunarak ödenek kaydedilir. Ancak, bu ödeneklerden tahsis amacı gerçekleştirilmiş olanlardan kalan tutarlar, tahsis amacının gerçekleştirilmesi bakımından yetersiz olanlar ile yılı bütçesinde belirlenen tutarı aşmayan ve iki yıl devrettiği halde harcanmayan ödenekleri iptal etmeye Kurum Başkanı yetkilidir. Bağış ve yardımlar, kullanılmadığı veya amaç dışı kullanıldığı için geri istenildiği takdirde, bütçeye gider kaydıyla ilgilisine geri verilir. Şartlı bağış ve yardımın zamanında kullanılmaması nedeniyle doğacak zararlar ile amaç dışı kullanım nedeniyle yapılan harcamalar sorumluluğu tespit edilenlere ödettirilir. Bağış ve yardımlar, kullanılmadığı veya amaç dışı kullanıldığı için geri istenildiği takdirde, bütçeye gider kaydıyla ilgilisine geri verilir. Şartlı bağış ve yardımın zamanında kullanılmaması nedeniyle doğacak zararlar ile amaç dışı kullanım nedeniyle yapılan harcamalar sorumluluğu tespit edilenlere ödettirilir.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 22

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 23

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 24 BÜTÇE ÇAĞRISI Muhasebe ve Mali İşler Dairesi Başkanlığınca Temmuz ayının ilk haftasında, SSK Başkanlığı Sigorta ve Sağlık Birimlerine ait gider bütçelerini hazırlamak üzere çağrı yapılır. Bu çağrıda, bütçenin hazırlanmasında uyulacak ilke ve hedefler gösterilir. Muhasebe ve Mali İşler Dairesi Başkanlığınca Temmuz ayının ilk haftasında, SSK Başkanlığı Sigorta ve Sağlık Birimlerine ait gider bütçelerini hazırlamak üzere çağrı yapılır. Bu çağrıda, bütçenin hazırlanmasında uyulacak ilke ve hedefler gösterilir. SSK Başkanlığı Sigorta ve Sağlık Birimlerince, kendilerine ait gider teklifleri ve ilgili cetvelleri hazırlayarak gerekçeleriyle birlikte Ağustos ayının ilk haftası içinde Muhasebe ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına gönderilir. SSK Başkanlığı Sigorta ve Sağlık Birimlerince, kendilerine ait gider teklifleri ve ilgili cetvelleri hazırlayarak gerekçeleriyle birlikte Ağustos ayının ilk haftası içinde Muhasebe ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına gönderilir.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 25 HAZIRLIK BÜTÇESİ Muhasebe ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı; diğer birimlerden gelen gider bütçe tekliflerini inceler, gelir bütçesini hazırlar, bütçe ilke ve hedefler doğrultusunda hazırlık bütçesini oluşturarak Yönetim Kuruluna sunar. Muhasebe ve Mali İşler Dairesi Başkanlığı; diğer birimlerden gelen gider bütçe tekliflerini inceler, gelir bütçesini hazırlar, bütçe ilke ve hedefler doğrultusunda hazırlık bütçesini oluşturarak Yönetim Kuruluna sunar.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 26 BÜTÇE DENKLİĞİNİN SAĞLANMASI Bütçe denkliğinin sağlanmasında bütçe gelirleri esas alınır. Gelirlerin giderleri karşılamaması halinde aradaki fark; ilk olarak gider bütçesinde öngörülen tertiplerden indirim yapılmak suretiyle yada yeni gelir kaynakları bulmak kaydıyla giderilmeye çalışılır. Bu iki yöntemle denklik sağlanamamış ise, aradaki fark Hazine Yardımı olarak Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Bütçesine konur. Kurum bütçesi merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı ile belirlenen hazine yardım miktarına göre yeniden revize edilir. Bütçe denkliğinin sağlanmasında bütçe gelirleri esas alınır. Gelirlerin giderleri karşılamaması halinde aradaki fark; ilk olarak gider bütçesinde öngörülen tertiplerden indirim yapılmak suretiyle yada yeni gelir kaynakları bulmak kaydıyla giderilmeye çalışılır. Bu iki yöntemle denklik sağlanamamış ise, aradaki fark Hazine Yardımı olarak Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Bütçesine konur. Kurum bütçesi merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı ile belirlenen hazine yardım miktarına göre yeniden revize edilir.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 27 BÜTÇENİN GÖRÜŞÜLMESİ VE KABULÜ Yönetim Kurulunca görüşülüp kabul edilen bütçe ve harcama programının iki örneği onaylanmak üzere, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakanlığa 15.12……. tarihine kadar gönderilir. Yönetim Kurulunca görüşülüp kabul edilen bütçe ve harcama programının iki örneği onaylanmak üzere, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakanlığa 15.12……. tarihine kadar gönderilir. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı bulunduğu Bakanlığa gönderilen bütçe aynen veya tadilen onaylanır. Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı bulunduğu Bakanlığa gönderilen bütçe aynen veya tadilen onaylanır. Bakanlıkça onaylanan bütçenin bir örneği mali yıl başında uygulanmak üzere, mali yıl başından önce SSK Başkanlığına gönderilir ve bir örneği de Sosyal Güvenlik Kurumunun bağlı olduğu Bakanlıkta alıkonulur. Bakanlıkça onaylanan bütçenin bir örneği mali yıl başında uygulanmak üzere, mali yıl başından önce SSK Başkanlığına gönderilir ve bir örneği de Sosyal Güvenlik Kurumunun bağlı olduğu Bakanlıkta alıkonulur.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 28 ONAY MAKAMININ YETKİLERİ 1) Bütçe kararnamesi metninde mevzuata aykırı bulunan maddeleri ve ibareleri çıkarmaya ve düzeltmeye, 1) Bütçe kararnamesi metninde mevzuata aykırı bulunan maddeleri ve ibareleri çıkarmaya ve düzeltmeye, 2) SSK Başkanlığının tahsile yetkili olduğu halde bütçeye konmamış gelirlerini koymaya ve noksan konulanları kanuni hadlere çıkarmaya, 2) SSK Başkanlığının tahsile yetkili olduğu halde bütçeye konmamış gelirlerini koymaya ve noksan konulanları kanuni hadlere çıkarmaya, 3) SSK Başkanlığının tahsile yetkili olmadığı gelirleri, tahakkuk etmemiş taşınır ve taşınmaz malların satış gelirleri ile gerçekleşmemiş borçlanma gelirlerini çıkarmaya, kanuni yetki ve tarife üstündeki gelir tahminlerini kanuni hadde indirmeye, 3) SSK Başkanlığının tahsile yetkili olmadığı gelirleri, tahakkuk etmemiş taşınır ve taşınmaz malların satış gelirleri ile gerçekleşmemiş borçlanma gelirlerini çıkarmaya, kanuni yetki ve tarife üstündeki gelir tahminlerini kanuni hadde indirmeye,

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 29 4) SSK Başkanlığı tarafından yapılması yasalarca öngörülmeyen görevlerle ilgili hizmetler için konulmuş ödenekleri çıkarmaya, 4) SSK Başkanlığı tarafından yapılması yasalarca öngörülmeyen görevlerle ilgili hizmetler için konulmuş ödenekleri çıkarmaya, 5) Bütçeye konulması kanunen zorunlu iken konulmamış ödenekleri koymaya veya kanuni hadde indirmeye, 5) Bütçeye konulması kanunen zorunlu iken konulmamış ödenekleri koymaya veya kanuni hadde indirmeye, 6) Kesinleşmiş ilam, borçlanma, tahvil, kredi, anlaşma ve sözleşme hükümlerine göre ana para ve faiz ödemelerini karşılamaya yetecek kadar ödenek koymaya, mevcutları bu amaçla yeteri kadar artırmaya, 6) Kesinleşmiş ilam, borçlanma, tahvil, kredi, anlaşma ve sözleşme hükümlerine göre ana para ve faiz ödemelerini karşılamaya yetecek kadar ödenek koymaya, mevcutları bu amaçla yeteri kadar artırmaya, yetkilidir. Bakanlıkça bütçede başka değişiklik yapılamaz.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 30 ÖDENEĞİN KULLANILMASI SSK. Başkanlığı hizmetleri ile ilgili aylık finansman programlarını vize edilmek üzere merkezi yönetim bütçe kanununun yürürlüğe girdiği ilk ay içinde Maliye Bakanlığına gönderir. SSK. Başkanlığı hizmetleri ile ilgili aylık finansman programlarını vize edilmek üzere merkezi yönetim bütçe kanununun yürürlüğe girdiği ilk ay içinde Maliye Bakanlığına gönderir. Bu programlar Maliye Bakanlığınca vize edilmeden SSK. Başkanlığı bütçesine yardım yapılamaz. Bu programlar Maliye Bakanlığınca vize edilmeden SSK. Başkanlığı bütçesine yardım yapılamaz. SSK. Başkanlığı aylık uygulanan sonuçlarını izleyen ay içinde Maliye Bakanlığına göndermek zorundadır. SSK. Başkanlığı aylık uygulanan sonuçlarını izleyen ay içinde Maliye Bakanlığına göndermek zorundadır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 31 GEÇEN YIL BÜTÇESİNİN UYGULANMASI Zorunlu nedenlerle Kurum bütçesinin yürürlüğe konulamaması halinde geçici bütçe çıkarılır. Geçici bütçe ödenekleri bir önceki yıl başlangıç ödeneklerinin belirli bir oranı esas alınarak belirlenir. Geçici bütçe uygulaması altı ayı geçemez. Cari yıl bütçesinin yürürlüğe girmesiyle geçici bütçe uygulaması sona erer, o tarihe kadar yapılan harcamalar ve girişilen yüklenmeler ile tahsil olunan gelirler cari yıl bütçesine dahil edilir. Zorunlu nedenlerle Kurum bütçesinin yürürlüğe konulamaması halinde geçici bütçe çıkarılır. Geçici bütçe ödenekleri bir önceki yıl başlangıç ödeneklerinin belirli bir oranı esas alınarak belirlenir. Geçici bütçe uygulaması altı ayı geçemez. Cari yıl bütçesinin yürürlüğe girmesiyle geçici bütçe uygulaması sona erer, o tarihe kadar yapılan harcamalar ve girişilen yüklenmeler ile tahsil olunan gelirler cari yıl bütçesine dahil edilir.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 32 BÜTÇEDE YAPILACAK DEĞİŞİKLİKLER AKTARMA Bütçenin herhangi bir tertibinde bulunan ve o hesap döneminde kullanılmayacağı anlaşılan ödeneklerden alınarak, ödenek ihtiyacı olan diğer gider tertiplerine yapılan eklemeye aktarma denir. Bütçenin herhangi bir tertibinde bulunan ve o hesap döneminde kullanılmayacağı anlaşılan ödeneklerden alınarak, ödenek ihtiyacı olan diğer gider tertiplerine yapılan eklemeye aktarma denir. Bütçede yapılacak her türlü aktarma Yönetim Kurulu kararı çerçevesinde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakan onayı ile yapılır. Bütçede yapılacak her türlü aktarma Yönetim Kurulu kararı çerçevesinde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakan onayı ile yapılır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 33 YEDEK ÖDENEK Gerektiğinde diğer tertiplere aktarma yapmak amacıyla “Yedek Ödenek” tertibine; bütçe gelirleri toplamının yüzde ikisine kadar yedek ödenek konulur. Bu tertipten diğer tertiplere aktarma Yönetim Kurulu kararı çerçevesinde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakan onayı ile yapılır. Gerektiğinde diğer tertiplere aktarma yapmak amacıyla “Yedek Ödenek” tertibine; bütçe gelirleri toplamının yüzde ikisine kadar yedek ödenek konulur. Bu tertipten diğer tertiplere aktarma Yönetim Kurulu kararı çerçevesinde Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının bağlı olduğu Bakan onayı ile yapılır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 34 DAHİLİ SİGORTA Kurumumuzun gerek kendi mülkiyetinde ve gerekse Emanet İnşaat Komisyonlarınca yaptırılmakta olan kıymetlerini rizikolara karşı dahili sigorta ile sigortalanmasında ve Kurumumuz personelinden mevzuatın müsaadesi nispetinde bedeni kaza sigortası yaptırılması gerekenler Dahili Sigorta ile sigortalanır.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 35 DAHİLİ SİGORTA Sigorta Çeşitleri Personel BEDENİ KAZA SİGORTASI Kurumun taşınır ve taşınmaz malları TABİİ AFETLER VE YANGIN SİGORTASI Kurumumuzun motorlu nakil vasıtaları ve teferruatı KASKO VE İHTİYARİ MALİ MESULİYET SİGORTASI Türkiye hudutları dahilinde Kurum nakil vasıtaları ile sevk edilen Kurum malları NAKLİYE SİGORTASI

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 36 SİGORTA ZAMANI Dahili Fon ile sigorta zamanı 1.Ocak ve 31.Aralık'tır. Her yıl 1.Ocak'ta bütün kıymetler ile bedeni kaza yapılacak Kurum personeli için sigorta karşılıkları bir yıllık olarak ayrılır. Yıl içindeki kıymet artışlarına ait karşılıklar 31.Aralık'ta 6 aylık süre için tefrik olunur. Yıl içinde bedeni kaza sigortası yapılacak Kurum personeli sayısında artış olursa bunlar içinde 31.Aralık'ta her birisi için binde 2,5 dahili sigorta fonu ayrılır. Dahili Sigorta Fonu dahilinde ayrılacak karşılıklar Genel Müdürlüğe dekont edilir.

© 2003 By Default! A Free sample background from Slide İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM. İLETİŞİM