Daha çok değil, daha akıllı çalışmak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SEAHORSE HAKKINDA Sea Horse Petrokimya 1996 yılında Ali Şafak Akmil tarafından kurulmuştur.
Advertisements

1979 – ASMETAL’in kuruluşu 50’den fazla marka araç için 1600’ü aşkın ürün çeşidi 5.000m2 kapalı alanlı fabrikasında 110 adet, konusunda uzman çalışan.
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Dinamik Çözüm Şubat 2009.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
ÜCRET SİSTEMLERİ VE VERİMLİLİK
ECZACIBAŞI İLAÇ.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Bütünleşik Dökümhane Çözümü
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Birtel İletişim Teknolojileri
YALIN DÖNÜŞÜMDE LİDERLİĞİN ROLÜ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
MEDİKAL SEKTÖRÜ ÜRETİM YAPMAK İÇİN NE BEKLİYOR?
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
DÜŞLE,YAP,OLSUN…. KURUCUSU 17 Ocak 1925 tarihinde Rodos'ta doğan Selçuk Yaşar, orta ve lise tahsilini İstanbul'daki Fransız Saint Joseph Lisesi'nde yapmış,
Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL 2012
Yechicken Kurumsal Kimlik  Yechicken markası Türkiyedeki 2 milyar dolarlık fastfood sektöründe Amerikan sermayeli restoran zincirlerine alternatif olarak.
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
KAPASİTE SEÇİMİ VE PLANLAMASI
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Schneider Electric ve Altı Sigma 6 Sigma. 6 Sigma Nedir ?  1980’lerin ortasında Motorola tarafından, Japon kalite fikirleri ve kontrol sistemlerinin.
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Bize en çok sorulan soru: Ekip Nakliyat neden yalnız ve yalnız,Türkiye - İtalya - Türkiye arasında taşıma yapan bir kuruluştur? Bize hep bu sorulur. İş.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AHŞAPTAN FAZLASI.
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
OYAK RENAULT Yrd.Doç.Dr. Recep KILIÇ Emre ONAY
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
Bilişim Ortağınız.
KEMAL DÜNDAR BARIŞ ÖZTÜRK
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
2016 YILI TÜRK SAVUNMA SANAYİİ SEKTÖR ÖDÜLLERİ Sanayileşme Daire Başkanlığı Hüseyin KILIÇ Sektörel Strateji ve Yatırım Planlama Şube Müdürü.
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
İyi bir akla sahip olmak yeterli değildir
Dyo Boya Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş yılında Durmuş Yaşar tarafından İzmir'de küçük bir mağaza olarak kurulmuştur yılında ilk boya imalatını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
MALİ POLİTİKALARIN KAMU HASTANELERİNE YANSIMALARI
Betül GÜLER
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
TÜRK BEŞLERİ.
“KÜTAHYA PORSELEN’de 6 Sigma Uygulamaları”
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
2018 ŞUBAT AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Türkiye’de Şirketlerin
Süreç Hiyerarşisi.
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Şişecam Ürün Yönetim Şefi
Sunum transkripti:

Daha çok değil, daha akıllı çalışmak Murad Ertaylan

Gündem DYO Yalın + 6 Sigma DYO’da Yalın 6 Sigma Kazanımlar Alınan dersler Sonuç

Çiğli’de 22.248 m2’lik kapalı alana sahip fabrikamızda Metal Boyaları, Mobilya Boyaları ve Polyester üretimi yapılmaktadır. Gebze’de 24.825 m2’lik kapalı alana sahip fabrikamız ise İnşaat Boyaları ve Isı yalıtım malzemeleri konusunda faaliyet göstermektedir

Türkiye’nin İlk Nano Boya Patenti - 28/02/2008 “Avusturya Patent Ofisi, DYO'nun nano ürünlerine patent verilmesini onayladı.” “Yaşar Topluluğu tarafından 1954 yılında ilk yerli boya fabrikası olarak kurulan DYO, boya sektöründe nano teknoloji alanında patent alma başarısını gösteren ilk Türk sanayi kuruluşu oldu.” “DYO’nun nano teknoloji ile ürettiği ürünler için 2005 yılında yapılan başvurunun geçtiğimiz ay Avusturya Patent Ofisi tarafından başarıyla sonuçlanması da DYO’da coşkuya sebep oldu.” Mutevazi bir sekilde baslayan yolculuk 50 yilda buyuk bir basariya ulasti, ama bitmedi... Bayragi daha da yukari tasimak icin maksimum kalite ve minimum maliyeti hedefledik...

Dyo’nun istigal ettigi tum sektorlerde cok buyuk bir potansiyeli var Dyo’nun istigal ettigi tum sektorlerde cok buyuk bir potansiyeli var. Ancak hepimizin bildigi gibi 2001’den beri kosullar cok agirlasmisti ki, son gunlerdeki gelismeler de tuz biber oldu... Sonuc olarak bu kadar parayi sokaga atmamak icin yogurt yeme tarzimizi degistirmemiz gerektigini biliyorduk ve 2006’da bu yondeki calismalari baslattik.

Tecrübe ile değil, verilerle karar vermek “Konuştuğunuz konuyu ölçebiliyor ve bunu sayısal olarak ifade edebiliyorsanız, konuya ilişkin bir takım bilgilere sahip olduğunuzu söylerim.” – Lord Kelvin 19.yy’nin onemli fizikcilerinden olan William Thomson’un ozlu sozu... Ozetle, olcemediginiz seyi iyilestiremezsiniz! Mademki iyilestirme istiyoruz, detayli bir olcme, analiz yapmamiz gerekli ve cabalarin bosa gitmemesi icin kaynaklarimizi basarisi ispatlanmis bir metodoloji dogrultusunda kullanmaliydik.

Değişkenliği azaltarak süreçleri standartlaştırmak Detayli olcumler, istatistiki modeller, ortalama ve degiskenlik hesaplamalari falan hepsi guzel ama insanlarin zaten isi basindan askin, sureleri de surecleri de kisaltmak lazim... Dolayisiyla Yalin’i da cozum sepetine koymayi ve yalin araclarinin getirecegi hiz avantajindan yararlanmayi uygun gorduk. Değişkenliği azaltarak süreçleri standartlaştırmak Süreçleri sadeleştirmek ve hızı artırmak

Proje ve Kaizen sayıları 1.dönem: 6 YK + 2 Kaizen(proje kapsamında) 2.dönem: 3 KK + 7 YK + 2 Kaizen Sınıf eğitimleri BK: 122 SK: 49 YK: 39 KK: 3 Kazanımlar Nicel (1’e 5) Nitel (kültürel değişim, sinerji...) 2006 sonundan bugune kadar epeyce mesafe kat ettik. Bazi figurleri paylasacak olursak...

Örnek Projeler Hammadde stoklarını optimize etmek Sektörel bazda sipariş karşılama hızını artırmak Küçük batch üretim kapasitesini artırmak Renk onay süresini kısaltmak Nakliye sürecini iyileştirmek Formül ve proses maliyetlerini düşürmek Planlama sürecini iyileştirmek

Bakış açısı değişti Ön yargılar silindi Güven tazelendi Dinamizm geldi Hareket israftır, mevcut eleman sayısı ile daha çok iş yapılabilir Ön yargılar silindi Yatırım mümkündür, her fikir değerlidir Güven tazelendi Üstten alta, Alttan üste, eşitler arası Dinamizm geldi İşleyiş hakkında bilinç artınca sahiplenme arttı, yaratıcılık doğdu

Arge laboratuvarı: “yer yok, dolaplar yetersiz” Tartı göstergesinin açısı ergonomik değil: “bizi dinlemezler” Günde 30 km yürüyüş: “bu böyle, değişmez.” Stoklar yüksek: “maliyet düşürmek için büyük tonajlı sipariş verilir.”

İç müşteri memnuniyeti: 2006’ya göre %12’lik bir artış olmuş ve son beş senenin en yüksek memnuniyet seviyesine ulaşılmıştır. Maliyet iyileştirme odaklı çalışan önerileri: Katımcı sayısı: +%18 Fikir sayısı: +%131 Getiri tutarı: +%33 Dış müşteri memnuniyeti: 54 müşteri ile yapılan anket sonuçlarına göre Ürün Teslim Performansı’nda %15’lik bir artış olmuştur. Yeni sistemlere adaptasyon hızı: QDMS QM WM ISO/TS 16949 Dikkat cekici nokta: musteriler 6-sigma calismalarina basladigimizi bilmedikleri halde iyilesmeye karsi cok duyarlilar ve calisanlarimizdan daha cok reaksiyon gosterdiler. Calisanlar bilmelerine ve hayatlarinda elle tutulur bir cok degisiklik olmasina ragmen iyilesmeyi musteriler kadar fark etmediler. Bunun bas sebebi tabi ki secilen projelerin dis musteri odakli olmasi... Dis msuteri anketi calisan anketinden farkli olark 2 senede bir yapiliyor. 2005’te 6-sigma olmadan da 2003’e gore ortalamayi birkac puan yukseltmistik. Ancak ozellikle 2 konu yatay bir seyir izliyordu: Urun teslim performansi(siparis) ve nakliyeci performansi... Biri 2007’de proje ile cozumlendi, digeri ise yeni projelere secildi ve su anda olcme asamasinda devam ediyor.

Alınan dersler FMEA’nın önemi: Ana tanka kollektör hat üstünden geçen iki hammaddenin etkileşimi SS-Matrisinin önemi: Ambalajların sağlamlığının nakliye performansına etkisi Ekibin dengeli yüklenmesi: Yürütme Komitesi’nde sunum sorumluluğu İç iletişimin önemi: Tema bazında Yürütme Komitesi Dış iletişimin önemi: Konferansa davet!?!

Doğrular Yönetimin desteği ve örnek teşkil etmesi (80-20 Kuralı) Tam zamanlı bir koordinasyon sorumlusu Proje fikirlerinin bölümlerden toplanması Başlangıçta az sayıda proje Kapsam sınırlamalarına sadakat Dört seviyeli sınıf eğitimleri + Elektronik eğitim Her iki lokasyonda da KK SK eğitimlerinin ve Koçluğun içeri çekilmesi Yalın 6-Sigma her ne kadar basarisi yillar icinde defalarca ispatlanmis bir metodoloji de olsa sihirli degnek degil. Basarinin %20’si araclar ise %80’i liderlik..! Tam zamanli bir kisi olmasi onemli, cunku 6-sigma projelerinde gorev almak mevcut islerinize ek yuk getiriyor. Surecleri iyilestirmek hepimizin ortak sorumlulugu ama bu odevi itici kilmamak adina organizasyonel teferruatlarin pesinde kosan biri olmasi cok ise yariyor. Bu arada bu tam zamanli kisi benim ama inanin kendimi ovmek icin soylemedim bunlari ;-)

Hedef: Tüm projelere ortak hedef verildi! Etkinlik + Verimlilik (mevcut kaynaklarla beklentiyi daha iyi karşılamak) Kültürel değişiklik (düşünme ve harekete geçme alışkanlıklarının sorgulanması, bireyler ve bölümler arası sinerji) Sonuç: Daha çok değil, daha akıllı çalışmayı öğrendik! Renk onay sürelerinde vardiyalar arası değişkenlik azaldı ve verimlilik arttı Sipariş karşılama hızı arttı ve tahsilat öne çekildi Küçük batch kapasitesi ve müşteri memnuniyeti arttı Stok seviyeleri ve finansal yük azaldı

2007 Parts Per Million (PPM) 690,000 308,537 66,807 6,210 233 690,000 308,537 66,807 6,210 233 0,0 0,2 0,4 0,6 0,8 1,0 1,2 1,4 1,6 1,8 2,0 Süreç Yeterliliği (Cp) +60 49 38 29 21 15 10 6 3 1 Kalitesizlik Maliyeti (%) 2.Slaytta gordugumuz verilerin dort eksenli grafikte farkli ornekler ile iliskilendirilmis haline bakiyoruz... 2007’de biz de sektor ortalamasindaydik, ama iyilestirme projeleri tamamlandikca sigma seviyemiz de hizla yukseliyor... 2007 0 1 2 3 4 5 6 Sigma Seviyesi CEO: Center for Excellence in Operations, Inc. 2005

Gelecekte...