T he ’s Diary Özlem Bulut Sönmezyalçın Research Labs, Neuroscience&Digital, Ipsos PAZARLAMANIN HATIRLISI…

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GİRİŞ ETKİNLİĞİ Aşağıdaki sorularla ilgili düşünceleriniz nelerdir? Yağmur niçin yağar? Sıcak havalarda yağmur yağarken, soğuk havalarda kar yağmasının.
Advertisements

Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal AÜTF Acil Tıp AD.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Yeni native mecranız. 2 Neotempo bünyesinde kurulan Yaratıcı Ekip, sizlerden gelen brief’ler üzerinde çalışıp, en etkili Native Reklam fikirlerini onayınıza.
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
IPHONE KULLANICALARI ÜZERİNE YAPILAN BİR ANKETTİR !
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
E- Pazarlama Nedir? Pazarlama, bir ürünün tüketici tarafından bilinmesi, talep edilmesi ve alınmasını sağlayan, bu çerçevede, birçok bileşeni bulunan planlanmış.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
MED 167 Making Sense of Numbers Değişkenlik Ölçüleri.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
BİLGİ ve VERİ GÜVENLİĞİ
Program Tasarım Modelleri
Reklam Yazarlığı. Bu ders için gerekenler  Gözlem  Not defteri  Kalem  Okumak  Günde 10 dk. düşünmek.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hikmet SIRMA.
70 adet ulusal ve yerel LPG şirketinin olduğu tüplügaz pazarında, ev tüpü satışlarında yerel rekabet avantajı sağlamak ve bayi motivasyonunu arttırmak.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
HABERLE İLGİLİ BAZI KAVRAMLAR
VİRAL PAZARLAMA Emircan Turgaz
Betül GÜLER
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Uluslararası Pazarlama Araştırması
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
William (Bill) Bernbach
Niçin Yaratıldık?
Problem Çözme ve Algoritmalar
Hazırlayanlar: Sinan AYTULU Emine DİLAVER Güneş KARTAL Hasan ATLI
Bu sorunlar neden çözülmeli?
BEYAZ BULUT YAĞMUR OLMAK İSTEDİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Meksika'da Inka tapınaklarına çıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog,  birkaç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden  uzun.
Yaşlı Bilge Adam Başlamak için tıklayın..
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
2-B İnternet Anketi Sibel Payaslı.
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
MADDENİN AYIRTEDİCİ ÖZELLİKLERİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
BİR KADINI AĞLATMAK AZİZ NESİN.
KABUL DİLİ.
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
ODTÜMİST MENTORLUK PROGRAMI
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
ZAMİRLER(ADILLAR) 6.SINIF.
CİHANGİR ÇAĞLAR ZAMİRLER
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Tüketici Davranışları
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

T he ’s Diary Özlem Bulut Sönmezyalçın Research Labs, Neuroscience&Digital, Ipsos PAZARLAMANIN HATIRLISI…

Eğer bu yazıyı hatırlı bir arkadaşınız önerdi diye okuyorsanız, işte tam da bunu anlatmak istiyorum bugün. Öyle olduysa +1 ile başlıyorumdur, uzun bir giriş de yapsam, başlık, hatta ilk cümlelerde ilginizi çekemediysem de yazıya biraz zaman verip devam edeceksiniz muhtemelen. Çünkü arkadaş önerileri çok etkili, sosyal medyada da. “Hatırlı Pazarlama” olarak Tükçeleştirilen “influencer marketing”, sosyal medya trendleri arasında en fazla konuşulan konuların başında. Google arama trendlerinde 2015 ilk çeyreğinden sonra müthiş bir ivme kazanmış. Markalar için sosya medya iletişiminde en önemlisi doğru içeriği, doğru kişiye ulaştırabilmek ve bunun sayesinde güçlü ilişkiler kurmak. Hatırlı pazarlama, sizin için bu ilişkileri yaratacak kişilerle ilişki geliştirmek demek. Sosyal medya kanaat önderleri, fenomenlerle birlikte markalı içerik üretmek demek. Markanızın dijital dünyadaki varlığını, değerlerini destekleyen, anlatan bir grup yaratmak demek. Sosyal medyada markaların daha direkt, organik iletişimine zemin sağlayan, yeni bir iletişim kanalı.

SAHİCİ = ETKİLİ

1.İnsanlar sosyal medyada takip ettikleri markalardan beslenmek istiyorlar. Kendilerine birşey satmaya çalışan markaları değil birlikte eğlendikleri, bazen bilgilendikleri, aynı dili konuştukları onları anlayan markaları takip ediyorlar. Markalar işte bu sebeple sosyal medyada güçlü ilişkiler kurmayı becerebilmeli. Fenomenler ile çalışarak markalar onların kurduğu bu ilişkiden faydalanıyorlar. Bir kampanyanın sosyal medyada etkin olmasının ilk gereği olan erişim işte bu sayede yaratılıyor. 2.Hepimiz reklam görmekten çok sıkıldık. Buna dair çokça yazıda bir günde maruz kaldığımız reklam sayıları ve aralarından sıyrılıp fark edilmenin ne kadar zor olduğu yazıyor. İşte “hatırlı” bir arkadaşınızın yazdıkları aradan sıyrılıyor ve fark ediliyor. İkinci aşama da tamamlandı. 3.Sosyal medyada bazı markaları takip etmeyi bırakan işilerin sebep olarak söyledikleri arasında en öne çıkan, birbirini tekrar eden, sıkıcı içerikler. Doğru ve ilgili içerik markanızın etrafında bir seven grubu yaratmak için ilk şart. Hatırlı pazarlamanın etkin olmasının üçünsü sebebi de uygun içerik ve zevkli bir deneyim. Sosyal medyada kendi yarattığımız bir dünya var, içine seçtiğimiz içerikleri alıyoruz. Takip ettiğimiz kişilerle biz kendimize özel bir dünya yaratıyoruz. Siz arkadaşlarınız ne yapıyor, nelerden bahsediyor, neye seviniyor, neye üzülüyor diye bakarken klasik reklamlar araya giriyor, her ne yapıyorsak onu bölüyor. Oysa diğer alternatifte ortada bir reklam yok, bir bölünme- araya girme yok. Siz sosyal medya arkadaşlarınızı merak etmiştiniz, işte onlardan birinin bir deneyimini paylaşıyorsunuz. Deneyim paylaşımı da hatırlı pazarlamanın etkin olmasının üçüncü sebebi. Hatırlı pazarlama ile «etkin» olmanın gerekleri neler?

1.Marka-ürün için doğru fenomenleri belirlemeli : paylaştığı içerikler, erişim sayısı, yaratılan etkileşim, markanın değererine uyum gibi kriterlerle bir değerlendirme yapılmalı. (ünlüler, mega fenomenler olmak zorunda değil, hatta bazı çalışmalar mega fenomenleri seçmemenin daha doğru olabileceğini söylüyor). 2.Bu kişilerle ilişki geliştirmeli (hatta bir kampanya arifesinde değil, marka kanat önderleriyle süregelen bir ilişkiye sahip olmalı). 3.Bu kişileri hedefleyen bir kampanya yapmalı ve onları kazanmalı. 4.Son adımda onlara paylaşacakları, ilgi çekici bir içerik sağlamalı. Bunun için de deneyime odaklanmalı. Fenomenler sizin markanızı tanısın, deneyimlesin. En iyi kampanya malzemesi deneyim çünkü. Bu kişiler sosyal medyayı çoğu markadan iyi tanıyorlar, kendi markalarını başarıyla büyütmüşler, yüksek sayıda takipçiye ulaşmışlar, güçlü bir ilişki kurmuşlar ve en önemlisi bu ilişkiyi sürdürüyorlar. Deneyimlerini doğru içeriğe dönüştürmeyi biliyorlar. Bu yüzden markaların bu kişilere gidip “şu tweeti paylaş, şu marka mesajımızı şu görsel ile paylaş” diye yönlendirmesi bence işin özüne aykırı. Elbette kampanya tasarımı marka- ajans tarafından yapılacak, doğru malzemeyi onlar sağlayacak ama bırakın kişiler kendi tarzlarıyla, kendi dilleriyle, kendileri gibi üretsinler içeriklerini. Öyle olursa ancak onların ilişkileriyle, onların ulaştığı kitleyle, onların dilinden konuşabiliriz. Çünkü bizler sahici olanın peşinden gidiyoruz. Tabi «etkin» olmanın gereklerini yerine getirirken uygulamaları doğru yapmak lazım: Hatırlı pazarlama dediğimiz bir markanın bir fenomen ile anlaşması ve o fenomenin bir tweet atması, marka mesajını bir post olarak yazması değil.

T he ’s Diary © 2015 Ipsos. All rights reserved. Content of this file may not be shared with a third company/person including media without the prior written consent of Ipsos. In case of Ipsos’ s permission to share, this sharing can only be done by stating Ipsos’ s name. for further information: