ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ 12-14. Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Y.Doç.Dr. Ünal UYSAL GRUP VE KİTLE İLETİŞİMİ
Advertisements

Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
KURUM İÇİ İLETİŞİM.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
HABERLEŞME. KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ. DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgüt yapısının temel kavramlarını tanıtıyor ve bir yapıyı örgüt şemasında göründüğü şekliyle nasıl tasarlayacağımızı anlatıyor.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
YETKI DEVRI Yetki Devrinin Tanımı ve Türleri
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
İLETİŞİM BECERİLERİNE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. ÖZNUR YÖRÜMEZOĞLU.
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
Bölüm 6 Örgütleme.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
MESLEKİ EĞİTiM VE YÖNLENDİRME TOPLANTISI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRŞEHİR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha fazla.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Hazırlayan: FATİH AKBAŞ
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
İLETİŞİM Bir bilginin bir kişi ya da gruptan diğer kişi ya da gruplara aktarılmasıdır. Kaynak; İletişimin başlangıç noktasıdır. Görevi bilgiyi işlemek.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM Elif KATIRCIOĞLU.  İletişim, insanın var olduğu her yerde olan bir süreçtir ve iletişim önce insanın içinde başlar. Kişinin kendisiyle.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
İLETİŞİM TÜRLERİ.
5.3. İLETİŞİM.
YÖNETİM SÜREÇLERİ.
2. Sosyal Hizmet – Topluma Hizmet
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
ÇAĞDAŞ YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROFİLİ Hazırlayan Berkay deniz çil
Matriks Organizasyon Yapısı
GRUP İLETİŞİMİ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
GRUP İLETİŞİMİ.
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
Sunum transkripti:

ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU

EĞİTİM KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL İLETİŞİM sayfa

Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim Örgüt kelimesi, Türk Dil Kurumu sözlüğünde ortak bir amacı veya işi gerçekleştirebilmek için bir araya gelmiş kurumların veya kişilerin oluşturduğu birlik, teşekkül, teşkilat, bir kuruluşa bağlı alt bölümler bütünü olarak tanımlanır. 246

Örgütlerin en büyük sorunlarından biri İletişimsizliktir. İş görenler genellikle örgütlerinde kişiler ve bölümler arası iletişimin yeterince sağlıklı olmadığını, yönetici-iş gören iletişiminde önemli sorunlar yaşandığını, örgütlerde iletişim kalitesinin yeterince gelişmediğini dile getiriyorlar. Benzer durum ve şikayetler eğitim örgütleri için de geçerlidir. Sayfa 245 Eğitimde örgütler arasında veya örgüt içinde ne tür iletişim sorunları yaşanabilir ?

Eğitim örgütlerinde gerçekleşen İletişimde insanlar birbirinin fikir ve tecrübelerinden yararlanmalıdır. İnsan kendi deneyimlerinden ve yaşantılarından olduğu kadar iletişim aracılığıyla başkalarının deneyim ve yaşantılarından da yararlanır. Genelleme ve çıkarsama yaparak yeni bilgilere ulaşır. İnsan yalnız doğayı etkilemek, değiştirmek ile kalmamış varlığını sürdürmek için de belli kurallar ve değerler üreterek örgütlenmiş, toplumsal, kültürel kurumlar oluşturmuştur. Bu kurumların oluşması kadar sürdürülebilmesi de iletişimle gerçekleşmiştir. sayfa 246

Eğitim kurumlarında örgütsel iletişimin dört amacı bulunmaktadır. Bunlar: İşlerin koordinasyonu: Örgütsel ve yönetsel işlerin etkin olarak koordinasyonuna katkı sağlar, Problem çözme: Örgütün farklı departmanları arasında, çalışanları arasında ortaya çıkan problemleri aşmak, (İşlerin aksamadan yürütülmesi amacıyla ortaya çıkan problemlerin çözümü) Bilgi paylaşımı: İletişim örgüt üyelerinin elde etmiş oldukları yeni bilgilerin diğer üyelerle paylaşımını sağlar, Çatışmanın çözümü: Bireyler gruplar veya departmanlar asında çatışmanın giderilmesi etkin iletişim sayesinde olabilir. sayfa 249

Eğitim Kurumlarında İletişim Sürecinin İşleyişi Bütün örgütsel çevrelerde iki temel iletişim türü vardır. Bunlar biçimsel ve biçimsel olmayan iletişimdir. Biçimsel iletişim, örgütte örgütsel kurallar doğrusunda gerçekleştirilen, örgüt üyelerin kişiliklerinden soyutlanmış, statüler arası bir iletişim türüdür. Biçimsel olmayan iletişim ise çalışanların oluşturdukları biçimsel olmayan gruplar ve bu gruplar arasında gerçekleşen kişiler arası bir iletişimdir. sayfa 256

BİÇİMSEL İLETİŞİM Biçimsel iletişime formal, biçimsel olmayan iletişime informal iletişim de denir. Biçimsel iletişimde alttan üste ve üstten alta doğru hiyerarşik bir yapılanma vardır. Biçimsel iletişim dört boyuttur. Bunlar: Yukarıdan aşağıya doğru iletişim Aşağıdan yukarıya doğru iletişim Yatay iletişim Çapraz iletişim

Yukarıdan aşağıya doğru iletişimde üstten alta emir ve talimatlar gönderilir. Örneğin okul müdürü öğretmene çeşitli emir ve görevler verebilir. Aşağıdan yukarıya doğru iletişim alt birimlerde çalışanlardan üstlerine doğru gelişen iletişimdir. Örneğin bir öğretmenin okul müdürüne sunduğu rapor, öneri ve teklifler.

Yatay iletişim aynı veya benzer kademedekilerin rutin faaliyetleri sırasında kurdukları iletişimdir. Örneğin bir okuldaki iki müdür yardımcısı arasındaki iletişim. Çapraz iletişim, farklı çalışma birimlerindeki birbirinin astı ya da üstü olmayan çalışanlar arasındaki iletişimdir. Örneğin bir okuldaki müdür ile Milli Eğitim müdürlüğündeki bir şube müdürü arasındaki iletişim

BİÇİMSEL OLMAYAN İLETİŞİM Örgütlerde resmi olmayan yollarla kurulan iletişimdir. Biçimsel iletişim, örgütün faydacı gereksinimlerini karşılarken biçimsel olmayan iletişim iş görenlerin insani amaçlarla iletişim kurma gereksinimlerinin sonucunda gerçekleşir. Biçimsel olmayan iletişim sistemi biçimsel örgüt üyeleri arasındaki düzenlemelere bağlı olmayan iletişimi kapsar. Bu iletişim sistemi örgüt üyeleri arasındaki kişisel yakınlık ve etkileşimler sonucu ortaya çıkar. Biçimsel yapı olması gerekeni, biçimsel olmayan yapı ise olanı gösterir.

Dedikodu, söylenti ya da fısıltı hattı olarak örgütün belirttiği iletişim kanallarının dışında oluşmakta ve genellikle mesajlar yüz yüze ya da telefonla aktarılmaktadır. Biçimsel olmayan iletişimin temel işlevi sosyal ilişkilerin korunması, kişisel bilgi, dedikodu ve söylentilerin örgüt içinde yayılmasıdır.

Biçimsel olmayan iletişimin kullanılmasının 2 önemli nedeni; 1- Kurum içindeki bilgi alışverişinin (üstten alta veya alttan üste doğru) tam ve yeterli olmaması 2- Kurum içinde üst ve ast arasında yaşanan sorunlardır.