VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
HEDEFİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ.
1.Haftalık ders çalışma programını yaptın mı? Haftalık ders programı yaparken öncelikle her dersten çalışmanız gereken konuları belirleyin. Örn;matematik doğal sayılar
Çalışmanız gereken dersleri ve konuları haftanın günlerine bölerek yerleştirin. Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış zamanı arasında kalan zamanı hesaplayın.
Örnek program PAZARTESİSALIÇARŞAMBA 16:00-16:45MATEMATİK ÖDEVTÜRKÇE ÖDEV 17:00-17:30AKŞAM YEMEĞİAkşam yemeği 18:00-18:45SOSYAL ÖDEVFen ödev 19:00- 19:30KİTAP OKUMAKitap okuma 20:00-21:00TV İzlemeMüzik Dinleme 21:00- 21:30Ders tekrarıDers Tekrarı
Programınızda oyuna ve dinlenmeye zaman ayırmayı unutmayın. Ödevlerinizi mutlaka yapın. Her gün düzenli ders tekrarı yapın. DERSİ DERSTE ÖĞRENİN
2. Ders Çalışma ortamınızı düzenleyin. Oda veya çalışma köşesi ayarlayın. Boyunuza uygun bir masa sandalye edinin.
3. Çalışmaya başlamadan önce ders araç gereçlerinizi belirleyin. Kalem, kitap, defter…
Çalışırken müzik dinlemeyin ve televizyon izlemeyin. Çalışma masasında sadece ders çalışın. Masanızdan ve odanızdan dikkatinizi dağıtacak araç-gereçleri kaldırın. Örn; resim, poster, telefon gibi…
dk ders çalıştıktan sonra dk molalar verin. Asla yatarak ders çalışmayın. Odanız aydınlık ve sessiz olsun. Asla pencere kenarında ders çalışmayın.
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Oku, anla, tekrarla Zor dersleri dikkatini en çok topladığın saatlere yerleştir. Okuduktan sonra kısa kısa notlarla özet yap.
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Yatmadan önce yapılan ders tekrarı daha çok etkilidir çünkü uyurken zihnimiz son duyduğu şeyi düşünür.
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Hızlı okuma yaparsak okuduklarımız daha çok aklımızda kalır. Çünkü yavaş okuma yaptığımızda dikkatimiz çok çabuk dağılır.
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Okurken önemli görülen şeylerin altı çizilmeli ya da yanına işaret konmalıdır.
DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin Önce konu çalışın. Testiniz bitince cevapları kontrol edin ve yapamadıklarınızı mutlaka sorun.
Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler Öğretmene bakar ama dinlemez daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir.
Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder Öğretmeni tembelce dinler genellikle hayal kurar. Öğretmeni tembelce dinler genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür.
Konunun Önemli Olduğu Nasıl Anlaşılır? Öğretmenin sesinin değişmesi Öğretmen tahtaya yazıyorsa yazılanlar önemlidir mutlaka not alınmalıdır. Öğretmen önemli olduğunu söylüyorsa ve akıllı tahta kullanarak anlatıyorsa
İyi not tutmak için… Bir konudan diğerine geçişte bir satır boşluk bırakın. Öğretmenin sözcüklerini kullanın.
İyi not tutmak için… Önemli yerlere ve yazamadığınız yerlere işaret koyun. Öğretmenin verdiği örnekleri de yazın. Önemli yerlerin altını çizerek, kutuya alarak, renklendirerek vurgulayın.