VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE KALİTE VE BAŞARI SEMİNERİNE Hazırlayan ve Sunan: NİLAY KARAKUŞ Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen HOŞGELDİNİZ.
2-A SINIFI BİLGİ YARIŞMASINA HOŞ GELDİNİZ Yarışmada; Hayat Bilgisi 5 soru Türkçe 6 soru Matematik 5 soru ve Genel kültür 4 soru olmak üzere Toplam 20 soru.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
1 ZAMİRLER Dil, kısa, öz anlatımı sever. Konuşurken, yazarken gereksiz, sevimsiz tekrarlardan kaçınmak için, daha önce anılan bir ismin yerine, onu karşılayacak.
BEBEKLER VE TELEVİZYON anket
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALISINIZ? NASIL BAŞARILI OLURSUNUZ?
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
DERSLERİME NASIL ÇALIŞMALIYIM? NASIL BAŞARILI OLMALIYIM?
TAMLAMALAR.
2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
HAZIRLAYAN : YASEMİN BAYKARA PSİKOLOJİK DANIŞMAN VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
ARİF ÇINAR REHBER ÖĞRETMEN 1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
ARA Ş TIRMA YÖNTEM ve TEKN İ KLER İ Ö ğ r. Gör. Dr. O. İ nanç GÜNEY ADANA MYO.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
yapIlarIna göre fİİller
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
PARAGRAF Hüdayi Can Çankırı, 2015.
Verimli Ders Çalışma Semineri
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Proje Oluşturma ve Yönetimi
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Öğretimin Uyarlanması
2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Atatürk Anadolu Lisesi Ali Yılmaz Okul psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
Tehlikeyi Görmek.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
Etkili Ders Çalışma Yöntemi Nasıl Olur?
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
ZAMİRLER “Sen ve ben ve deniz Bizi anlamayan bir nesle aşina değiliz”
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
MATEMATİK DERSİNE NASIL ÇALIŞALIM
ÖZEL ANTALYA ENVAR İLKÖĞRETİM OKULU
BAŞARIDA VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 2017.
DERS NASIL ÇALIŞILIR PINAR HIZLI Psikolojik Danışman.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA PROGRAMI NASIL HAZIRLANIR?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
SINIF KURALLARIMIZ.
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BELLEK.
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
REHBERLİK SERVİSİ.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

HEDEFİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ.

1.Haftalık ders çalışma programını yaptın mı?  Haftalık ders programı yaparken öncelikle her dersten çalışmanız gereken konuları belirleyin. Örn;matematik doğal sayılar

 Çalışmanız gereken dersleri ve konuları haftanın günlerine bölerek yerleştirin.  Okuldan geliş zamanı ile uykuya yatış zamanı arasında kalan zamanı hesaplayın.

Örnek program PAZARTESİSALIÇARŞAMBA 16:00-16:45MATEMATİK ÖDEVTÜRKÇE ÖDEV 17:00-17:30AKŞAM YEMEĞİAkşam yemeği 18:00-18:45SOSYAL ÖDEVFen ödev 19:00- 19:30KİTAP OKUMAKitap okuma 20:00-21:00TV İzlemeMüzik Dinleme 21:00- 21:30Ders tekrarıDers Tekrarı

 Programınızda oyuna ve dinlenmeye zaman ayırmayı unutmayın.  Ödevlerinizi mutlaka yapın.  Her gün düzenli ders tekrarı yapın.  DERSİ DERSTE ÖĞRENİN

2. Ders Çalışma ortamınızı düzenleyin.  Oda veya çalışma köşesi ayarlayın.  Boyunuza uygun bir masa sandalye edinin.

3. Çalışmaya başlamadan önce ders araç gereçlerinizi belirleyin.  Kalem, kitap, defter…

 Çalışırken müzik dinlemeyin ve televizyon izlemeyin.  Çalışma masasında sadece ders çalışın.  Masanızdan ve odanızdan dikkatinizi dağıtacak araç-gereçleri kaldırın. Örn; resim, poster, telefon gibi…

 dk ders çalıştıktan sonra dk molalar verin.  Asla yatarak ders çalışmayın.  Odanız aydınlık ve sessiz olsun.  Asla pencere kenarında ders çalışmayın.

DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Oku, anla, tekrarla Zor dersleri dikkatini en çok topladığın saatlere yerleştir. Okuduktan sonra kısa kısa notlarla özet yap.

DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Yatmadan önce yapılan ders tekrarı daha çok etkilidir çünkü uyurken zihnimiz son duyduğu şeyi düşünür.

DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Hızlı okuma yaparsak okuduklarımız daha çok aklımızda kalır. Çünkü yavaş okuma yaptığımızda dikkatimiz çok çabuk dağılır.

DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA Okurken önemli görülen şeylerin altı çizilmeli ya da yanına işaret konmalıdır.

DERS ÇALIŞMA TAKTİKLERİNİ UNUTMA  Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin  Önce konu çalışın.  Testiniz bitince cevapları kontrol edin ve yapamadıklarınızı mutlaka sorun.

Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler Öğretmene bakar ama dinlemez daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir.

Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder Öğretmeni tembelce dinler genellikle hayal kurar. Öğretmeni tembelce dinler genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür.

Konunun Önemli Olduğu Nasıl Anlaşılır? Öğretmenin sesinin değişmesi Öğretmen tahtaya yazıyorsa yazılanlar önemlidir mutlaka not alınmalıdır. Öğretmen önemli olduğunu söylüyorsa ve akıllı tahta kullanarak anlatıyorsa

İyi not tutmak için… Bir konudan diğerine geçişte bir satır boşluk bırakın. Öğretmenin sözcüklerini kullanın.

İyi not tutmak için… Önemli yerlere ve yazamadığınız yerlere işaret koyun. Öğretmenin verdiği örnekleri de yazın. Önemli yerlerin altını çizerek, kutuya alarak, renklendirerek vurgulayın.