TERÖR YÖNETİMİ KURAMI PROF. DR. SÜHEYLA ÜNAL. nasıl bir merhaba ile başlarız?  tehditler ve belirsizliklerle dolu bir dünyaya doğarız  merhabamızda.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
KÜYEREL BAĞLAMDA KADIN
STRES YÖNETİMİ.
BİR HAYAT REHBERİ! BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız! ♫ Lütfen sesi açınız!
Şİddet Muhammet GÜLER.
 Başarı denilince genellikle servet, şöhret, makam gibi konularda herkesin varmak istediği hedefler gösterilir. Ve bunlara sahip olunca mutlu olacağımız,
ANA BABA VE ERGENLİK.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız!.
Hasta-hekim/hastane ilişkisi Hipokrat Günümüze Yüz yüzeİleri teknoloji KutsalSofistike BüyüselModern hastaneler.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Devamını okumadan önce bir dilek tutmalısın! Tuttun mu dileğini?...
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
EVDEN KAYNAKLANAN DİSİPLİN SORUNLARI
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
OKUL YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
BİR HAYAT REHBERİ! BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız! ♫ Lütfen sesi açınız!
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
AHLAK NEDİR?.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
8 TANRI ALGISI Hakan ZAFER Din Psikolojisi
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
DİĞER TUTUMLAR.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Uyma Nedir? Klasik Uyma Ve İtaat Araştırmaları Nelerdir? Uymayı Neler Yordar? Neden Uyarız? Kimler Uyar? Farklı.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Önyargının Gücü Ve Doğası Önyargının Sosyal Kaynakları Nelerdir? Önyargının Motivasyonel Kaynakları Nelerdir? Önyargının.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
DUYGU GELİŞİMİ Prof Dr Süheyla ÜNAL. Duygu Fizyolojik uyarılma Fizyolojik uyarılma Bilinçli yaşantı Bilinçli yaşantı Davranışsal ifade Davranışsal ifade.
ZOR HASTAYLA İLETİŞİM Prof Dr Süheyla Ünal.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
ÇATIŞMA ÇÖZME.
Toplumsal KİMLİK Prof Dr Süheyla Ünal.
ANA BABA VE ERGENLİK.
BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız!.
BİR HAYAT REHBERİ! ♫ Lütfen sesi açınız!.
SİBER ÇAĞ SİBER GENÇLİK Prof Dr Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi
Prof. Dr. Süheyla Ünal İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri AD
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Fiziksel hastalıklara ruhsal tepkiler
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
İLETİŞİMİN TANIMI ÖNEMİ VE İLKELERİ
KALIPLAŞMIŞ TUTUMLAR (Kalıpyargılar)
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
PSİKOTERAPİLER Prof Dr Süheyla Ünal.
KURUM KÜLTÜRÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
Sunum transkripti:

TERÖR YÖNETİMİ KURAMI PROF. DR. SÜHEYLA ÜNAL

nasıl bir merhaba ile başlarız?  tehditler ve belirsizliklerle dolu bir dünyaya doğarız  merhabamızda telaş, öfke ve korku vardır  ilk andan itibaren dünyayı anlamanın, olup bitenleri açıklamanın telaşı zihnimizi allak-bullak eder  herşeyi anlamlandırmaya programlanmıştır çünkü zihnimiz

kaos kaosu hiç sevmeyiz ve fakat belirsizliğe doğru koşar adım yürümekten de hiç vazgeçmeyiz zihnimiz birbiriyle uyumsuz, çelişkili veya çatışmalı bilgileri aynı anda geçerli bilgi olarak kodlayamaz bunun yaratacağı bilişsel çelişkiyi bir şekilde gidermeye çalışır biteviye

KARMAŞIK SOSYAL DÜNYA SINIRLI DİKKAT KAPASİTESİ (AMAÇ) RUHSAL EKONOMİ BASİTLEŞTİRME STRATEJİLERİ

temel kapasiteler bilme kapasitesi sevme kapasitesi beden çevre zaman anlam verme anlam bulma

kimlik kimlik bireyin dış dünya ile arasındaki mesafeyi kısaltır çevresini kendinin kılar yaşamın içine katar yaşamına anlam katar varoluş tarzı belirler ötekini tanımaya ve tanıdıklık duygusuyla yaşamaya yarar

grup kimliği insan belirsizlik durumunda ideal olanı yapar, durumu kolektif olarak tanımlar ve sosyal bir gerçeklik alanı yaratır çok sayıda insanla benzer olduğunu kurgular (grup) bireye emniyet duygusu verir bireyin kendilik saygısını arttırır olumlu bir kimlik duygusu oluşturur

grup kimliği  incinmezlik, güçlülük yanılması  ortak akla uygunlaştırma  grupla uyuşmayan düşüncelerini sansürleme  genel konularda ortak referanslar  ortak düşmanlar yaratmak  muhaliflere baskı  zihin bekçiliği yapmak

grup kimliği  “biz”im grubun özelliklerini “diğer” grupların özellikleri ile karşılaştırma  karşılaştırmayı yaparken, “biz”imkilere daha fazla olumlu özellik atfetme, “diğer”lerini olumsuz değerlendirme

kültür özgün bir geçmiş ve coğrafi alanı kapsayan, dünyayı anlama ve varoluş tarzları günlük yaşamı düzenleyen ortak kod ve referanslar – dil – örf, adet, gelenekler – değerler – dünya görüşü

kültür kültür ve inanç sistemleri bize ölüm kaygısının üstesinden gelme konusunda gerekli reçeteleri sunar ernest becker

çözümsüz paradoks ölümlü bir bedene sahip olmak ölümlülüğünün farkında olmak yaşam güdüsü ile çelişen bu müthiş farkındalık bir korku, dehşet ya da “terör” duygusu yaşatmakta insanoğlu “ölmemek” gibi olanaksız bir şeyi istemekte

geçici çare! “ölümlülük” gerçeğinin yarattığı korku ile baş etmek için – kültürel dünya görüşümüz (yaşamın düzeni, neyin değerli olduğunu belirleyen standartlar) – yaşamın içinde kendimize verdiğimiz değer, ne kadar işe yarar bir insan olduğumuza dair duygu ve düşüncelerimizi kapsayan öz saygı

dünya görüşü yaşamın bir düzeni ve anlamı olduğu inancı sembolik ölümsüzlük; bireysel çaresizliği diğer insanlarla birleşerek aşmak, güç birliği yapmak – büyük bir sistemin parçası olmak – siz ölseniz de inandığınız değer ve anlamların devam ediyor olması

dünya görüşü başka dünya görüşleri kendi dünya görüşü ile çatışan birey için evrene yüklediği anlamın yitirilmesi tehdidi vardır ölüm karşısındaki çaresizliği bireyin kendi dünya görüşüne daha fazla sarılmasına yol açar tehditler, bir gruba ait olma gereksinimini arttırır, grupla özdeşleşmeyi güçlendirir

gruba tehdit grup tehdit altına girerse önyargılar, kalıpyargılar, ayrımcılık tırmanışa geçer karizmatik lider ihtiyacı artar, grup homojenleşir grubun dünya görüşünü yanlışlayan / onun değerlerini alçaltıcı davranışlar sergileyen diğerlerine karşı kızgınlık artar öfke, şiddet ve en sonunda yok etme davranışı sergilenir zihnin varoluşa ve benliğe yüklediği anlam korunmaya çalışılır

terör terör eylemleri karşıt kültürel dünya görüşünü, onun sembollerini, en önemlisi de ölümle tehdit ederek yaşamları hedef alır karşıtlarının varoluş kaygısını arttırır karşıtlarından aynı şiddeti kendine çeker

teröre yatkın birey benlik saygısı düşüktür kendine ve başkalarına güvensizdir duygusal yakınlaşma kurmakta güçlük çeker hoşgörü limiti sınırlıdır, totaliter dünya görüşlerine sahiptir sembolik ölümsüzlük araçları zayıftır (çocuk sahibi olma, yaratıcı üretim, dini veya spiritüel inançlar vb.)

terör yönetimi kuramı solomon, greenberg, & pyczszinski (1990)

ölüm korkusu ile başetme dikkat ölümlülük düşüncesinden uzak tutmak (ölümü inkar edici tutum, davranış ve inançlar) korkuyu kontrol edilebilir düzeye indirgemek ilişki ve bağlar güçlendirmek güçlü bir lidere tutunmak

ölüm korkusu ile başetme iş yaşamında başarıyı tutku derecesinde önemsemek spor takımlarının, politik ya da dini grupların fanatik üyesi olmak evlenmek, çocuğa sahip olmak sanatsal, bilimsel ürünler vermek

ölüm varsa bu dünyada ölüm korkusu yaratılan “öteki”lere aktarılır ve dışsallaştırılır “savaş içeriden dışarıya taşınır” “dışarıdaki kötü ile savaşılır”

çatışma benlik saygısını arttırmak isteyen A kişisi bir sosyal grupla özdeşim kurma bu grubun üstün olduğuna inanma bir sosyal grupla özdeşim kurma benlik saygısını arttırmak isteyen B kişisi bu grubun üstün olduğuna inanma çatışma

iyi bir toplum üyelerine anlamlı ve değerli olduğu duygusunu yaşatmalı farklı dünya görüşlerine yaşama hakkı tanımalı benzerlikleri, ortaklıkları ön planda tutmalı barış ve huzur ortamı sağlamalı asıl “düşmanı”, “öteki”yi doğru yerde konumlandırmalı