Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ 20144557.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
Advertisements

Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Yıldız Teknik Üniversitesi
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi. e-Öğrenim programının toplumsal sorumluluk projesi olarak geliştirilmesi Eğitim konusunda farklı eğitim yöntemlerinin/teknolojilerinin.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi İlk 500 üniversitenin durumu Dünya nereye gidiyor 0.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
E-Öğrenme Nedir?
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
E-EĞİTİM İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, iş dünyasında, eğitimde, kısacası, hayatımızın her alanında bazı değişiklikler oluşmaya başlamıştır. Bu.
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
Türkiye’de Açık ve Uzaktan Öğretim Temel Politikası (Çalıştay Raporu) Prof. Dr. Üstün Özen Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Dekanı.
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
İnternet-Tabanlı Ders Yönetim Sistemleri (Web-Based Course Management Systems)
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
AÇIK KAYNAK KOD F.Merve SARIKAYA. Açık kaynak kod, ürünün kayna ğ ına rahatça erişebilme imkanı sunan bir uygulama geliştirme yöntemidir.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Sosyal Medya Nedir? Çağlar GÜLCEK.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÇALIŞTAY Türkiye'de Sayısal Okuryazarlığın Artırılması ve Sonuçları Aydın Kolat CeBİT Sinerji.
Tacirler Eğitim Vakfı İmam Hatip Ortaokulu
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
UZAKTAN EĞİTİM.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Uzaktan ve Karma Eğitim
 1950’den günümüze, eğitim hayatında bilgisayarın aktif olarak kullanılmasının sonuçlarından biri olarak hayatımıza giren ve ülkemizde “Kitlesel Açık.
Dijital kütüphane işlevleri
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
AKADEMİK BİLİŞİM 2007 “UniTube – Üniversitelerarası Web Tabanlı Çokluortam İçerik Paylaşım Platformu” Bülent Gürsel Emiroğlu Başkent Üniversitesi Bilgisayar.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ

MOOC NEDİR? Bilişim teknolojilerindeki baş döndürücü gelişim, açık öğretim, e-öğrenme, uzaktan eğitim derken yeni, yaygın ve açık eğitim modeli gereksinimini ortaya çıkarmıştır. Bir dönem televizyon aracılığıyla verilen video derslerin yerine internet tabanlı, eşzamanlı ve çok daha büyük kitlelere hitap eden bir kurs modeli olarak Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (KAÇD-Massive Open Online Courses - MOOCs) ortaya çıkmıştır.

MOOC NEDİR? Türkçe karşılığı kitlesel açık çevrimiçi ders olan MOOC (Massive Open Online Course) yeni bir uzaktan eğitim yaklaşımıdır.

MOOC NEDİR? Amerika Birleşik Devletleri’ndeki (ABD) üniversitelerin öncülük ettiği bu yeni öğretim tekniği ilk çıktığı dönemde hızla yaygınlaşmış hatta 2012, KAÇD yılı ilan edilmiştir. Öğrenenlerin yerellikten kurtularak ulusal ve uluslararası platformlarda, alanında uzman ve popüler kişilerden ders dinleme imkanı sunan bir ortam olarak KAÇD yi tercih ettikleri/edecekleri düşünülmektedir.

MOOC’UN AVANTAJLARI 1. Erişilebilirlik: Herkese açık ve sürekli erişilebilir olması KAÇD nin en önemli avantajıdır. İnternet bağlantısı olan herkes, ilgi veya ihtiyaç duyduğu erişime kolayca erişebilir. 2. Ücretsiz olması katılımcılar açısından diğer bir artısıdır. 3. Hayatboyu öğrenme ve yaygın eğitimi destekleyen önemli bir öğretim teknolojisi olması sürdürülebilir olmasını sağlayacaktır.

MOOC’UN AVANTAJLARI 4. Öğrenmeyi bireyselleştirmesi, öğrenci merkezli eğitimi desteklemesi ve kişilerin kendine uygun öğrenme yöntemini seçmesine imkân tanıyacak çeşitlilikte içerik sunulması önemli bir artıdır. 5. Özellikle bağlantıcı KAÇD modeli öğrenme işbirliklerinin oluşmasını ve öğrenmede paylaşım ve yardımlaşmayı artırmaktadır.

MOOC’UN AVANTAJLARI 6. Bir üniversiteye kayıt yaptırmaksızın akademik düzeyde eğitim alma imkânı sunması oldukça caziptir. 7. Çok büyük kitlelere hitap etmesi ayırt edici özelliklerinden birisidir. 8. Geniş ders yelpazesi sunulmaktadır. Kişisel gelişimden matematiğe, mühendislikten sağlığa birçok alanda derslerin bulunması KAÇD nin üstün yönlerinden bir diğeridir.

MOOC’UN DEZAVANTAJLARI 1. Akreditasyon: KAÇD ler için en yoğun eleştiri akreditasyon konusunda yapılmaktadır. Akademik düzeyde ciddi bir gayret sonucunda alınmış olan derslerin akreditasyonu konusunda bir netlik sağlanamamıştır. Kampüs içi KAÇD yle üniversiteler bu sorunu aşmış olsa da genele açık KAÇD ler katılım belgesi vermekte veya ücret karşılığında sertifika vermeyi önermektedir. 2. Yüksek maliyet dezavantajlardan bir diğeridir. Bir üniversite KAÇD yapacaksa öncelikle maliyeti yüksek olan teknolojik altyapıya ihtiyaç duyar (Martinez & Canizal, 2014 ).

MOOC’UN DEZAVANTAJLARI 3. Tüm uzaktan eğitim teknolojilerinde olduğu gibi iletişim eksikliği KAÇD nin de eleştirilen bir diğer yönüdür. 4. Devam sorunu: Çoğu zaman çok büyük kayıt sayılarıyla başlayan kursları düzenli bir şekilde takip ederek tamamlayan kişi sayısı oldukça düşük olmaktadır. 5. Bazen KAÇD sisteminden bazen de katılımcının sisteminden kaynaklanan teknik sorunlar ve bu konudaki destek eksikliği katılımcı sayısını ve motivasyonunu düşüren önemli etkenlerden birisidir.

MOOC’UN DEZAVANTAJLARI 6. Geniş kitlelere ulaşıldığı için bazen sunulan içeriğin basitleştirilmesi akademik düzeyde eğitim beklentisi olanlar için hayal kırıklığı yaratmaktadır. 7. KAÇD kendi kendini kontrol ve öz disiplin gerektiren bir kurs modelidir. Bu konuda gerekli iradeyi gösteremeyen bireyler açısından KAÇD uygun bir platform değildir.

SONUÇ Eğitim teknolojilerini gelişen teknolojiden bağımsız düşünmek imkânsızdır. Uzaktan eğitim de ortaya çıktığı günden bu yana teknolojik gelişmelerin eşliğinde şekil ve kapsam değiştirerek süregelmiştir. Günümüzde eğitime yönelik yapılan yeniliklerde temel alınan 3 temel husus vardır. Bunlar, büyük kitlelere ulaşma, zengin dijital içerik ve kişiye özgü öğrenme ortamları oluşturmadır (Ferriman, 2014). KAÇD bu 3 unsuru da bünyesinde barındıran bir kurs modelidir.

SONUÇ Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde de 2013 yılından itibaren KAÇD için büyük maddi kaynaklar ayrılmaya ve üniversitelerde çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Türkiye’de KAÇD konusunda Atatürk Üniversitesi başta olmak üzere KOÇ Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesi çalışmalar yapmaktadır.

Zaman Ayırdığınız Için TEŞEKKÜRLER