EVRENSEL BARIŞA KATKILARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Sosyal güvenlik Devletin; sosyal sigorta, sosyal yardım ve benzeri araçlarla halkın sosyal durumunu güvence altına almasıdır.
Yönetim biçimi Cumhuriyet olan Türkiye Cumhuriyeti, Mustafa Kemal önderliğinde 1923'te kurulmuştur. Resmî dili Türkçe‘dir. Demokratik, laik, sosyal bir.
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan biridir ve bu özelliğiyle.
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
MISIR UYGARLIĞI Mısır’da MÖ 3000 yıllarında Nil havzasında ortaya çıkmış bir uygarlıktır.
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
MED İ NEL İ LERLE GÖRÜ Ş ME VE AKABE ANLA Ş MALARI.
HERON & ZEPLİN İbrahim KURU SİVAS.
ÜLKEMİZDE EKONOMİK FAALİYETLER
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
EYÜP SULTAN. Medineli müslümanlardan ve hicret sırasında Hz. Peygamber'i evinde misafir eden sahâbidir... Bütün Müslümanlar Peygamber efendimizi kendi.
DİYARBAKIR 2008.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
GÜNLÜK HAYATTA HZ. MUHAMMED 2. ÜNİTE: GİYİM KUŞAM 1
SLAYTI SESLİ İZLEYİNİZ…
OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN DEMOKRATİKLEŞME HAREKETLERİ
PEYGAMBERİMİZ HZ.MUHAMMED (sav)’İN HAYATI BİLGİ YARIŞMASI
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Hikmet SIRMA.
M Ü ŞRİKLERİN BOYKOT İLÂNI. Mekke m ü şrikleri, İslâm n û runun s ö nmesi i ç in, ellerinden gelen her şeyi yaptılar. Alay, hakaret ve işkencenin her.
SON PEYGAMBER HZ. MUHAMMED. HZ. MUHAMMED’IN DOĞUMU Hz. Muhammed; 571 yılında fil yılında fil olayından gün sonra Rebiul-evvel ayının 12. günü Pazartesi.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
GÜNEY CEPHESİ MARAŞ ANTEP URFA DESTANLAŞAN DİRENİŞ SÜTÇÜ İMAM
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
SOSYAL BİLGİLER 6.SINIF YERYÜZÜNDE YAŞAM ETKİNLİĞİ
 Mısır, Nil Nehri'nin akış yönüne göre Aşağı ve Yukarı Mısır olmak üzere ikiye ayrılmıştır.
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Kısa konulu hicret anlatımı.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
28 ŞUBAT SİVİL SAVUNMA GÜNÜ
Bireysel Konularda İstişare
KARAHANLILAR SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ.
İDARİ YARGIDA DAVA TÜRLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
YEŞİLAY.
Din Dersi Paylaşım Portalı
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İçindekiler İslamiyet’ten Önce Arap Yarımadası Hz. Muhammed Dönemi
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Hicret Olayı.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Abbasilerde Eğitim ve Öğretim
Taif’i daha önce duydunuz mu?
I. Hafta Dil Nedir? Dilin Kökeni
Sunum transkripti:

EVRENSEL BARIŞA KATKILARI HZ MUHAMMED'İN EVRENSEL BARIŞA KATKILARI www.behcetoloji.com Behçet Gündüz İzmir

Hz Muhammedin fikir ve hayat felsefesi; sevgi, barış ve kardeşlik üzerine kurulmuştur.

Hz.Muhammed’in ailevî ve toplumsal ilişkilerinde; Sevgi, barış ve uzlaşma kültürü vardır.

Hz. Muhammed komşuluk ilişkilerinin akrabalık bağları gibi Kuvvetli olmasını tavsiye etmekle birlikte, müslüman olmayan (gayri müslim) Komşularla da ilişki ve ziyaretlerin devam ettirilmesini teşvik ve tatbik etmiştir.

Hz.Muhammed karşılıklı sevgi ve kaynaşmayı sağlamak için, “selamlaşma”nın yaygınlaşmasına çok özel bir önem vermiştir. Bu anlamda çeşitli hadislerinde insanların birbirini sevmeleri için, Selamlaşmanın çok önemli bir yer tuttuğunu ısrarla belirtmiştir.

Hz.Muhammed müslümanların barış ve dostluk içinde yaşamaları için, Duygusal bir tepki olan küslüklerin üç günden fazla sürdürülmesini yasaklayıp, İlişkilerin kesilip ayrılma ve kopma noktasına gelmemesini ısrarla vurgulamıştır.

Hz. Muhammed yaşadığı çağın ve tüm zamanların büyük bir lekesi Ve Ayıbı olan Kölelik sisteminin kaldırılması içinyoğun mücadele etmiş, müslümanları; her fırsatta köleleri âzad etmeye (özgürlüğe kavuşturmaya) teşvik ederek o dönemde binlerce kölenin Hürriyete ve huzura kavuşmasında büyük başarı sağlamıştır.

Mekkede müslümanların ağır işkence ve zulümler görmelerine rağmen Hz Muhammed ve müslümanlar şiddete şiddetle karşılık vermemiş iç savaş ve zulmün bir alışkanlık ve tabu haline gelmesini önlemiştir.

Hz. Muhammed Mekke döneminde, islamı anlatmak için gittiği Taif adlı şehirde, cahil halk tarafından taşlanmasına ve çok üzülmesine rağmen, onların henüz tam düşünemediğini ve ileride hidayete erebileceklerini belirterek onlar aleyhine beddua etmemiştir. Onun bu yönü hayatının tüm safhalarında görülmüştür.

Hicretten sonra Medine’de yaşayan değişik halk ve inanç kesimleriyle, birlikte huzur, barış ve uzlaşı halinde yaşamayı amaçlayan MEDİNE SÖZLEŞMESİ adlı anlaşmayı yaparak, inanç ve köken farklılıklarının toplumsal huzura engel olamayacağını göstermiştir. Msülümanların medineye göçünden sonra medine ve çevresinde;araplar ve yahudiler ya da müslümanlar, putperestler ve museviler şeklindefarklı kesimler vardı, bu tüm değişik inanç ve kültürlerin huzur içinde bir arada yaşayabilmeleri için yapılan ortak sözleşme,müslümanların barış ısrarının kanıtlarıdır.

Hicretten sonra Medine’de Medineli müslümanlar (ensar) ile Mekkeli müslümanlar (muhacirler) arasında özel kardeşlik (dayanışma) antlaşması yapmıştır. Bu özel kardeşlik anlaşması sayesinde her türlü taşınmaz mal varlığını Mekkede bırakan muhacirlere, Medineli müslümanlar; ev yapma, evlendirme, ziraat ve ticaret faaliyetleri vb. her türlü geçim ve yaşama şartlarında her çeşit maddi Ve manevi yardımda bulunmuşlar ve onları çok kısa sürede mahrumiyetten kurtarmışlardır.

Hz muhammed dönemindeki savaşlar bir istek değil, mecburiyetten dolayıdır. Ve o dönemdeki savaşlar istatistik olarak tarihin en az kan dökülen savaşlarıdır.

O’nun dönemindeki savaşlarda; silahsız insanlara, kadın, çocuk ve ihtiyarlara ve savunmasız Olanlara dokunulmamıştır.

O dönemdeki savaşların hiç birinde savaş içi ve sonrasında bir katliam olayı yaşanmamıştır.

Savaş O’nun ilk değil, daima en son başvuracağı bir çare olmuştur.

Savaşlardan sonra elde edilen esirlere asla kötü muamele ve işkence edilmemiş hatta bunlardan okuma – yazma öğretmeleri gibi Eğitim – öğretim faaliyetlerinde de faydalanılmıştır.

Hz. Muhammed, huzur ve asayişin en büyük düşmanı olanher türlü kan davalarını kaldırarak, toplumsal barış ve kaynaşmaya Büyük katkılarda bulunmuştur.

Medineye hicretten sonra, bu şehirde yıllardır süregelen, Evs ve hazrec kabilelerinin kan davalarının bitirilmesi için büyük uğraş vermiş ve muvaffak olmuştur.

Mekkenin fethinden önce sadece hac yapmak için geldikleri halde, Kendilerine o sene hac müsadesi vermeyen Mekkelilerle savaşacak yeterli güçleri olmasına rağmen ; “Hudeybiye Barış Anlaşması” yaparak Medineye geri dönmüş ve bu anlaşma sonrasında meydana gelen barış ortamından dolayı daha geniş bölgelere İslamı taşıma fırsatı bulmuştur.

Hz .muhammed Mekkenin fethinden sonra, yıllar önce yaptıkları zulümlerden dolayı Kendilerinden öç alınacağını bekleyen Mekkelilerin tümünü affetmiş, onların her türlü Can ve mal emniyetini korumuş ve hatta Uhud savaşında amcası Hz. Hamzayı şehid ve onun bedenine işkence eden vahşi adlı köleyi ve onu bu harekete teşvikeden hint adlı kadını da bağışlayarak insanlığa büyük bir erdemlik dersi vermiştir.

Hz. Muhammed tüm insanların Adem ve Havvadan aynı kökten geldiğini sık sık vurgulayarak büyük bir ayrışma, huzursuzluk sebebi olan her türlü kabilecilik ve ırkçılık davalarını ısrarla reddetmiş ve bu anlamda dünya barışına ve huzuruna büyük bir destek sağlamıştır

Hz. Muhammed insanları silah ve şiddetle değil, büyük bir hoşgörü ve sevgi ahlakı ile İslama çağırmıştır.

Hz. Muhammedin Hayatı ve sözleri incelendiğinde, onun başarısında ağırlıklı olarak daima şu kavramlar öne çıkmıştır.

SEVGİ

BARIŞ

KARDEŞLİK

TOPLUMSAL KAYNAŞMA

MUTLULUK Dünya ve ahiret hayatı için

HUZUR

BİRLİK BERABERLİK

DAYANIŞMA

İLİM

Vahiy ve bilim ışığında AYDINLIK

İMAN

İBADET

VE

İSLAM