YENİKENT AHMET ÇİÇEK ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Nihat BÜLBÜL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
PROGRAM TASARIMI
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans Değerlendirme
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimcilik.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Toplam Kalite Yönetimi
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Örgütsel Kariyer Planlaması

GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
TKY UYGULAMASI.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Performans Değerlemesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Sunum transkripti:

YENİKENT AHMET ÇİÇEK ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirme ANKARA-2012 Nihat BÜLBÜL

Performans Nedir? zPerformans: Amaçların gerçekleşmesindeki işleyişle ilgilidir zBu uğurda harcanan çaba ve eylemlerin devamlılığını ifade eder zBir insanın işini meydana getiren görevlerin başarılma derecesini belirler zİnsanın işin gerekleriyle dolu olup olmadığını yansıtır ve sonuçlarla ölçülür. Nihat BÜLBÜL

Yetenek ve rol algıları olarak belirlenen işgören çabalarının etkileridir Performans; çaba, yetenek ve rol algıları arasındaki etkileşim olarak görülebilir zÇaba, motive olmanın sonucudur ve insanın bir görevi yerine getirmede kullandığı fizik-sel ve zihinsel enerjinin miktarını yansıtır zYetenek, işin yapılmasındaki kişisel özelliklerdir zRol algısı, bireyin çabalarını işine kanalize edeceğine inandığı yönleri ifade eder, bunu işin yapılmasında gerekli olduğuna inanılan eylem ve davranışlar tanımlar. Nihat BÜLBÜL

Performans değerlendirme ‡ Başarı Değerlendirme zBaşarı, hedefe ulaşmakla ilgili bir kavramdır zNihai sonuçla ilgilenir zRadikaldir, ya başarılı ya da başarısız, orta yolu yoktur zTesadüf ve şans önemli rol oynar. Nihat BÜLBÜL

Performans, nihai sonuca ulaşma sürecinin her aşaması ile ilgili bir kavramdır zSüreklilik esasına dayanır zRadikal değildir, derecelendirilebilir niteliktedir zTesadüf ve şans önemli yer tutmazlar. Nihat BÜLBÜL

Performansı Tanımlayan Çevresel Faktörler Fiziki koşullar Donanım Vardiya Materyal Eğitim Çaba Yönetim-Denetim Yetenek Performans Politikalar Yönelim Örgüt yapısı İşbirliği yokluğu Azim Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirme Yöntemleri zHedeflerle Yönetim zİş standartları yaklaşımı zYazılı değerlendirme zÖrnek olay değerlendirme zGrafik artış sıkalası z Kontrol yaprakları zGüç seçimi sıkalası zTemel davranış belirleme sıkalası. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Potansiyel Hatalar zMutlak Hoşgörü Eğilimi: Yöneticinin, performansı sıkala üzerinde olduğu gibi göstermek yerine, hep olumlu uçta değerlendirme eğiliminde olması zMerkezi (orta) Eğilim: Yöneticinin, işgörenlerin tümünü veya çoğunu aynı performans düzeyinde değerlendirme eğiliminde olması. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Potansiyel Hatalar zKısa Vade Eğilimi: Yönetici, performansı son 1-2 ay içerisindeki duruma dayanarak değerlendirme eğilimindedir zİlk İzlenim: İşgörenin bir temel özelliğinin yöne- ticinin yargı ve kararlarını çok farklı konularda da etkilemesidir. Bu, işgören performansının her zaman aynı derecede değerlendirilmesi sonucunu doğurur. Böylece; tercihler, seçimler, antipati, sempati, fikir, ideoloji, görünüş, sosyal statü, giyim, cinsiyet, ırk gibi etkenler değerlendirmeyi etkiler. Nihat BÜLBÜL

Performans değerlendirmede iki kavram çok önemlidir. Bunlar: zGörev zİş kavramlarıdır. Nihat BÜLBÜL

Görev Tanımı zGörevin kimliğini, amacını, eylemlerini, işlemlerini, yetkilerini, sorumluluğunu, diğer görevlerle ilişkilerini, çalışma koşulla-rını, ücreti, yükselme koşullarını gösteren yazılı belgedir zİnsangücü planlaması, işgören seçimi, ödeme, performans değerlendirme, HİE, özendirme gibi amaçlar için kullanılır. Nihat BÜLBÜL

Görev Tanımının Yararları zYapılacak eylem ve işlemler bellidir zYetki ve sorumluluk açık ve nettir zHaklar, ücretler ve yükselme koşulları açıkça belirlenmiştir zÇatışmanın önü kesilmiştir zİlişkiler nettir zGüvenli olarak işler yapılır. Nihat BÜLBÜL

Görev Tanımının Sakıncaları zİşgöreni sınırlandırır, yaratıcılığı önler zBelirlenen eylemlerin, yetkilerin, ilişkilerin dışına çıkmayı engeller zBağımlılık yaratır zRutinlik ve sıkıcılık artar zÜretkenlik azalabilir. Nihat BÜLBÜL

İş Tanımı zİş analizinin uzantısı, ikinci aşamasıdır zİş analizinden elde edilen veriler açık ve net biçimde belli standartlar ve kalıplar olarak ortaya konur zişin özellikleri, yararları, gerekli yetenekler, sorumluluk ve içerik düzenli olarak işlenir zİş analizi işle ilgili bir mekanizma; iş tanımı ise toplanan bilgilerin sistemli sunumudur. Nihat BÜLBÜL

İş Analizi İşin kendisinin incelenmesidir zİş:Bir kişinin faaliyetlerini oluşturan görevlerin toplamıdır, işgörenin yapmakla sorumlu olduğu görevdir zİşgörenlerin tek tek veya toplu olarak yerine getirdikleri işin ayrıntılı olarak incelenmesini amaçlar zİş analizi; her bir işin niteliğini ve o işin görüldüğü çevre ve koşulları gözlem ve inceleme yoluyla belirleme ve raporlama işidir. Nihat BÜLBÜL

İş analizi ile; zbir yandan işi oluşturan elemler, ödevler ve bunların gerektirdiği ustalık, bilgi, yetenek, beceri ve sorumluluklar belirlenir zdiğer yandan işin hangi çevre ve koşullarda yapılacağı ortaya konur. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ İş Değerlemesi ve Ücretlemesi: zİş analizleri en çok bu amaçla kullanılır zİş Değerlemesi, işlerin ayrıntılı biçimde incelenmesi ve o işleri oluşturan faktörlerin tek tek ortaya çıkarılmasını amaçlar zİşin taşıdığı zorluk ve sorumluluk, saptanacak olan ücretin temelini oluşturur. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ İşe Alma ve Yerleştirme: zİşe almada temel ölçüt, adayın işe uygunluğudur zİş analizinden elde edilen verilere göre o işin özelliklerine uygun biçimde işe yerleştirilir. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ Eğitim: zEğitim ihtiyacı, kişisel yetenekler ile işin gerekleri arasındaki farktan kaynaklanır zYetersizlikleri gidermek, yenilik ve gelişmeleri tanımak ve uyum sağlamak amaçlarıyla eğitim verilir. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ İşgören Değerlendirmesi: zBaşarıyı belirlemek için yapılır zÖdül ve ceza esas teşkil eder. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ Atama ve Yükseltme: zBir işe yerleştirme için uygunluğu belirleme zAynı düzeyde veya üst düzeyde yeni bir iş veya göreve yerleştirme zAynı işte bir üst göreve getirme. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ İş Güvenliği: zİş kazası olma olasılıklarını değerlendirme zGerekli önlemleri alma zKaza karşısında yapılacakları belirleme. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ Örgütleme: zHer işin yetki ve sorumluluklarını belirleyerek çatışmaları önlemek içindir zİş ünvanları örgütlemeyi kolaylaştırır. Nihat BÜLBÜL

İŞ ANALİZİ YAPMA NEDENLERİ Denetim: zStandartlara göre karşılaştırma yapma zSapmaları belirleme zDüzeltici önlemler alma zGeliştirme için bilgi edinme. Nihat BÜLBÜL

İş Analizi Şeması İş Analizi İş İyileştirme Eğitim İşgören Değerlemesi İş Tanımı İşgören Seçimi ve değişim İş Gerekleri Ücretleme İş Değerlemesi Yükseltme Nihat BÜLBÜL

Neden Performans Değerlendirme? zMotivasyon zSürekli Gelişme zBireysel ilerleme zMesleki ilerleme. Nihat BÜLBÜL

Yanıtlanacak Sorular zKim değerlendirecek- herkes zKim değerlendirilecek- herkes zNe değerlendirilecek- süreç zNeden- gelişim için zNe zaman- sürekli zNasıl- yçoklu stratejilerle ybireyselleşmiş yaklaşımla yeğitilmiş yöneticilerle. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Hangi Politikalar İzlenmeli zYeni bir yaklaşım ve felsefe zTakım çalışması ve işbirliklilik zRisk almanın teşvik edilmesi zHatanın normal kabul edilip, iş yapma çabası olarak görülmesi, hatadan dolayı suçlamama. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Önkoşullar zDüşünme, konuşma ve yapma fırsatı ve olanağı zNerede olunduğunu belirleyerek başlama zÖmür boyu öğrenme olanağı zHerkesin iyi şeyler yapmak istediğine inanma zDenetleme yerine kolaylaştırma, işbirliği ve eğiticilik. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirme Kaynakları zPersonel geliştirme koordinatörü zYeterli değerlendirme zamanı zZenginleştirme çabaları zEğiticilerin eğitimi zEylem araştırmaları zGeliştirme sistemi ypersonel geliştirme eylemleri ymesleki iyileştirme ysürekli eğitim. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Hangi Felsefeler İzlenmeli Personel Geliştirme Felsefesi zSürekli mesleki büyüme zÖrgütsel ilerleme zAçık, net ve yoğunlaşmış beklenti zEğitim, rehberlik ve kaynak kullanma sistemi. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Hangi Felsefeler İzlenmeli Denetim Felsefesi zYönetsel rehberlik ve destek zLiderlerin liderliği zÖğretim liderliği zTespit değil engelleme. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Hangi Felsefeler İzlenmeli Değerlendirme Felsefesi zTüm işgörenlerin performansını değerlendirme zGüçlü ve iyi yönleri ortaya çıkarma zGelişme ve ilerleme için öneri sunabilme zEksiklik, aksaklık ve hataları giderme için öneri sunabilme. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Hangi Felsefeler İzlenmeli Planlama Felsefesi zBelirlenmiş amaçlar zBelirlenmiş hedefler zBelirlenmiş performans standartları. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Hangi Felsefeler İzlenmeli Yönetim Felsefesi zDestek zDinlemek zKolaylaştırmak zYol göstermek zAntrenörlük yapmak. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Hangi Felsefeler İzlenmeli Ölçme Felsefesi zBaşlangıç noktası belirleme zYeterince zaman ayırma zPerformans standartları belirleme zSonuçlara göre planlama yapma zHer gün veya her zaman ölçme. Nihat BÜLBÜL

Performans Değerlendirmede Temel Sorun Performansa normal dağılım ile yaklaşmak Bunun sonucu: zBirkaç yüksek zBirkaç düşük zÇoğu normal performans eğilimi Çözüm zİnsanların yaptıkları iyi ve doğruya yönelme zHerkesin kazanmasına izin vermek zYeterli kazanç ve donanım= Güven ve iyi performans. Nihat BÜLBÜL

Öğretmenin Performans Sorumlulukları 1.Belirtilen yer ve zamanlarda kendine verilen sınıflarla ve öğrencilerle bulunmak 2.Öğrencilerin yeteneklerini, bireysel gereksinmelerini, ilgilerini mümkün olduğunca karşılayarak çalışmalarını programlamak Nihat BÜLBÜL

zÖğrencilerin ilgilerine, gelişimlerine ve öğrenmeye uygun bir sınıf ortamı yaratmak zKendine verilen sınıflar için hazırlanmak ve çalışmalarını belgelendirmek zSınıf davranışlarının standartlarını yakalamaları ve sürdürebilmeleri için öğrencileri teşvik etmek Nihat BÜLBÜL

zProgram hedeflerinin başarılmasına yönelik öğrenme süreçlerine rehberlik etmek ve hedeflerle uyumlu bir şekilde tüm derslerin, ünitelerin, projelerin açık hedeflerini kurmak ve öğrencilerin bu hedeflere ulaşmalarını sağlamak Nihat BÜLBÜL

zÖğrencilerin hem bireysel hem de gruplar halinde kapasitelerine, ihtiyaçların ve ortamın fiziksel imkanlarına göre çok çeşitli öğretim teknikleri ve öğretim araçları kullanmak. zÖğretim ve eğitimde, bölge eğitim felsefesini ve eğitim amaçlarını uygulamaya çalışmak. Nihat BÜLBÜL

zÖğrencilerin ödevlerini-görevlerini yerine getirip getirmediklerini düzenli-güvenli bir yöntemle değerlendirmek, gerektiğinde gelişme raporlarını düzenlemek zDüzenli bir çerçevede öğrenme güçlüğü çeken öğrencileri teşhis etmek ve gerektiğinde yetkililerinden yardım almak. Nihat BÜLBÜL

zÇocukları ve araç-gereçleri korumak için gerekli önlemleri almak. zGerekli kayıtları düzenli olarak tutmak. Nihat BÜLBÜL

zÖğrenci yaşantısı ve davranış kurallarını kapsayan bütün politikaların uygulanmasında yönetime yardım etmek ve sınıf içi, sınıf davranışı ve işleyişine ilişkin kurallar geliştirmek. Sınıf düzenini sağlamak. Nihat BÜLBÜL

zİstenildiği zamanlarda ya da ihtiyaç duyulduğu durumlarda ama okul günleri dışında eğitimle ilgili amaçlar için öğrenciler ve aileler için zaman ayırmaya yönelik gerekli önlemleri almak. Nihat BÜLBÜL

zÖğretmen materyalleri ve uygulamaya katılacak gönüllüler için amaçlı ödevleri- görevleri planlamak ve denetlemek, zümre başkanıyla-bölüm başkanıyla işbirliği içinde öğretmenlerin iş performanslarını (meslekte aldıkları yolu) değerlendirmek. Nihat BÜLBÜL

zMesleki kapasitesini geliştirmek ve sürdürmek. zPersonel toplantılarına katılmak ve gerektiğinde komisyon olarak görev almak. Nihat BÜLBÜL

Bireysel performansımın gelişimine katkıda bulunduğunuz için TEŞEKKÜR EDERİM Nihat BÜLBÜL