TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 08.12.2015 / 171.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Advertisements

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ VE ACİL TIP DÜNYA DA VE ÜLKEM İ ZDE AC İ L SA Ğ LIK H İ ZMETLER İ N İ N GEL İŞİ M İ.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
UNI-SET Toplantı Notları
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
KESME ÖZELLİĞİ OLAN ÇİFT BAŞLIKLI HEMOSTATİK KLİPS APARATI Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerahi AD, Konya, Turkey.
POLİKLİNİKTE EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
İŞİ KAYBETMEME İşte Kalabilirlik Becerileri. İşverenler Ne İster? American Society For Training and Development ( ASTD) İşyeri Esasları 1. Nasıl Öğreneceğini.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
DESTEK EĞİTİM ODASI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.
Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Bilgi Yönetimi. Giriş Akademik tıp ve sağlık bilimleri kuruluşları, hastaneler, sağlığa ilişkin çeşitli dernek ve kuruluşlar.
HEKİMLERDE SİGARA İÇME ve BIRAKMA DURUMU Dr. Tuba Duygu Yılmaz AÜTF Halk Sağlığı Anabilim Dalı 08 Nisan 2008.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Proje Entegrasyon Yönetimi
Ekip Çalışması Yaklaşımlarına Sosyal Hizmet Perspektifinden Bakış
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
ULUSAL AKREDİTASYONDA ANA GÖSTERGELER
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
PressReader Connecting People Through News
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Multi-purpose center for adult education in clean environment
Bugün Günlerden Asistan Hekim;
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
Sağlık Kurumlarında Kurum İmajı
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
BİLGİSAYAR AĞLARI.
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
ÇOCUK İSTİSMARI İLE MÜCADELEDE BİRİNCİ BASAMAK YAKLAŞIMI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
ETKİNLİK HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171

GİRİŞ Birçok tıp fakültesi hastaneye dayalı bir tıp eğitiminden topluma dayalı bir eğitime yönelmektedir. / 172

“Topluma Dayalı” Tanımı Amerikan Tıp Fakülteleri Derneği’ne göre: – Entegre bir hastanesi olmayan – 1972 ve sonrasında kurulan – Devlet üniversitesi olmayan / 173

ABD’de Topluma Dayalı Tıp Fakülteleri / 174

/ 175

“Topluma Dayalı” – “Toluma Yönelik” “Topluma Dayalı Tıp Eğitimi” (TDTE) – Tıp eğitiminin üniversite hastanesi veya büyük 2. basamak hastane dışında sağlık kuruluşlarında verilmesi. “Toluma Yönelik Tıp Eğitimi” – Müfredatın toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmesi ve mezunlrın o toplumda hizmet etmeye hazırlanması / 176

TDTE Nerelerde Verilebilir? Aile hekimliği klinikleri Toplum sağlığı merkezleri Sağlık merkezleri (ilçe hastaneleri) Özel sağlık merkezleri Hastaların evleri Okullar Fabrikalar Çiftlikler Fuarlar Alışveriş merkezleri / 177

[Flinders Üniversitesi Örneği] Each year Flinders University Rural Clinical School (FURCS) offer students the opportunity to undertake their entire third year in a rural community setting as part of the PRCC program. One day per week is usually 'University Day', with all students meeting together for Problem Based Learning tutorials, staff visits and videoconferences. The other days remain available for clinical work and individual study. / sites/prcc_overview.cfm

/ 179

Başarılı Bir TDTE İçin Hasta- hekim ilişkisi Üniversite-sağlık hizmeti ilişkisi Hükumet-toplum ilişkisi Kişisel-profesyonel ilişki / 1710

Hasta- hekim ilişkisi – Öğrencinin hastayla iletişim kurmaya hazır olması gerekir. Öncesinde bilgi, beceri ve tutum eğitimi Doktor olmayan sağlık profesyonelleriyle etkili çalışabilme – Hastadan izin alma – Hekimin işini aksatmama – Öğrenci için ayrı görüşme odası faydalı olur. Böylece doktorla paralel hasta bakar. / 1711

Üniversite-sağlık hizmeti ilişkisi – Çoğu kez dekan ve başhekim arasında öncelikler açısından çatışma çıkar. – Simbiyotik bir ilişki oluşturmak önemlidir. – Öğrencinin bulunması kaliteyi artıracaktır. – Hekimler kendilerini yenilemek için motive olacaktır. – Öğrenciler sağlık hizmetlerine katkı sağlayabilir. – Akademik bilginin klinik uygulama ile entegre edilmesi hem hastane yönetimine, hem de dekanlığa kazandırır. / 1712

Hükumet-toplum ilişkisi – Modern eğitim programları, toplumun sağlık ihtiyaçlarını karşılamak üzere sağlık politikalarına da destek olmayı amaçlar. – Üniversite, devlet politikası ile toplum ihtiyaçlarını buluşturabilecek bir aracı olabilir. – Topluma yönelik sağlık araştırmaları bu açıdan önemlidir. – Öğrenciler, bağışıklama, sanitasyon, gıda hijyeni, antenatal bakım gibi konularda destek olabilir. / 1713

/

Kişisel-profesyonel ilişki – Öğrenci zamanının çoğunu aynı eğitici ile geçirir. – Oluşan pozitif ilişkinin eğitimden sonra da devam etmesi muhtemeldir. – Bu ilişki öğrencinin gelecekteki kariyer planlamasında etkili olacaktır. / 1715

TDTE Zorlukları Daha fazla eğitici gerektirir Daha fazla zaman gerektirir Konaklama Transfer Lojistik destek (kütüphane, yemek..) Bilgi teknolojileri Alt yapı Güvenlik / 1716

ÖZET TDTE tıp eğitimcisinin ajandasında bulunması gereken, giderek popülerleşen bir araçtır. Tıp eğitimini 3. basamak merkezlerden toplumun içerisine taşımak, kurumsal dönüşüm, proaktif liderlik ve kaynak gerektirir. / 1717