Kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

OEE ve KOBETSU KAIZEN EĞİTİMLERİ Yer : İzmir
BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK YÖNETİMİ BECERİLERİ Ali DOĞAN ST Uzmanı 2016 Yılı Verimlilik Projeleri Değerlendirme.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
İDEAL PROTEZE GİDEN DOĞRU YOL CROWN DOWN TOTAL İMPLANTOLOJİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
YEDEKLEME NEDIR? Gülşen Güler. YEDEKLEME NEDIR? Yedekleme, en genel anlamıyla, bir bilgisayar sistemini işlevsel kılan temel birimlerin, üzerinde çalışan.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
NIOSH KALDIRMA EŞİTLİĞİ VE BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
©McGraw-Hill Education, 2014
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
İÇİNDEKİLER GRID COMPUTING NEDİR? NASIL ÇALIŞIR? GRID COMPUTING YAPISI
Proje Entegrasyon Yönetimi
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim.
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz.
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Bilgi İşlem Departman Bütçelenmesi-1 Günümüzde Toplam Kalite kavramı yaygın olarak bahsedilmekte ve şirketler tarafından uygulanılmasına çalışılmaktadır.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
ORGANİZASYON YAPISI.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Servislerin Performanslarının Karşılaştırılması (Benchmarking)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
Hakkında Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi 2 Ekim 1979 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi'ne bağlı olarak kurulmuştur. Ülkemizde nitelikli.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Tedarik Zinciri Yönetimi:
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Projenin sonlandırılması
ESNEKLİK Belgin Akçay.
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 3-Normalizasyon
İçerik Isıtma Merkezi II (Warming Center II).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Süreç ve Kalite Geliştirme Teknikleri
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sunum transkripti:

kaizen.com KAIZEN TM Institute Etkin Sağlık Hizmet Yönetimi için Çözüm Ortağınız Hedefler ve Örnekler

© Kaizen Institute 8 gerekli soru …daha çok hizmet– daha az maliyet? …Tıbbi cihazların kullanımı –çok fazla veya çok az- …Bir hastanede „Katma Değer“ nedir? …Hastanenin kaynakları neler, optimizasyonu mümkün mü? …Değişen müşteri isteklerine yanıt verebiliyor mu? …Mevcut ekipman ve bina daha fazla kullanılabilir mi? …Terapiler gerekli mi? Gerekli değil mi? …Minimum maliyetle, maksimum kalite ? …Sağlık Hizmet Yönetiminde Hedefler... Hastanelerde Amaçlar Nelerdir? page 2

© Kaizen Institute...Artan müşteri taleplerine esnek ve hızlı cevap vermek …Düşük Maliyet Yüksek Kalite...işlemleri daha fazla şeffaf hale getirerek, Verimliliğin optimize edilmesi...Süreçlerde şeffaflık, organizasyon ve proseslerde kayıpların ortadan kaldırılması...Ekipmanlar ve bütün kaynakların kullanımında verimliliğin artırılması...Sağlık Hizmeti Yönetimi için hedefler nelerdir?...Anahtar noktalar nelerdir? page 3

© Kaizen Institute...Müşteri talep değişikliği karşısında esnekliği nasıl artırabileceğimizi KAIZEN gösterir......Süreçleri ve kuruluşları nasıl şeffaf bir şekilde değerlendirip geliştirebileceğimizi Organizasyon ve süreçlerde israfları nasıl kaldırabileceğimizi.. Ekipman ve Kaynakların verimliliğini nasıl artıracağımızı...Sağlık Hizmet Yönetimi için hedefler... KAIZEN Anahtar Yetkinlikleri page 4

© Kaizen Institute Fazla Veri Üretimi StoklarTaşıma Bekleme İş çeşitliliği / Süreçler Gereksiz Hareket Hatalar 100 € 1000 € 100 € Fayda…... KAIZEN ile “parayı nereye israf ediyoruz” bulabiliriz page 5

© Kaizen Institute...Yönetim, doktor, hemşireler arasında kötü iletişim... Yüksek amortisman ve depolama masrafları...Net ve Şefaf olmayan Hastalar...Labaratuvar,röntgen ve tetkikler için yüksek bekleme süreleri... Çalışma prosedürlerini geliştirmek gerekir, ama kimse üzerinde çalışmaz (İlaçların prosedürü)...Herkes ne gerektiğini bilir fakat birşey yapmaz (Tıp Teknikleri, prosedürler)...Hata durumunda nedeninden çok suçluyu aramak...Bir yanda boşta kaynaklar, diğer yanda stress Çok dik, daha az yatay yapılar Fayda…... KAIZEN aynı zamanda Müşteri ve Çalışanların nelerin rahatsız ettiğini gösterir page 6

© Kaizen Institute KAIZEN “Heinrich Yasası” ‘ını kullanır page 7

© Kaizen Institute Kritik nokta,Uzun Müşteri bekleme süreleri…...ve Kötü bekleme alanları Fayda…... „Geomed-Klinik“ / Almanya - Ölçülebilir page 8

© Kaizen Institute KAIZEN öncesi KAIZEN sonrası Koyulan teşhisin doğruluğu ve kalitesi Acil servis Kalitesi Dosaj hataları Müşteri bekleme süreleri Tıbbi teknikler ile Uygulama Hataları İlaç Stokları Röntgen filmlerindeki kayıplar Dietmeals hataları Fayda… Inoue Hastanesinde / Japonya- Ölçülebilir Source: Masaaki Imai „Gemba KAIZEN“ - 9-

© Kaizen Institute Önce  Hastanede işlemler sırasında, hata önleyici sistemler yok  Problem çözümünden çok sorumlu bulunmasu  Kalite için düşünce yok  QC Kalite Kontrol Sistemleri yok Sonra  „Shock-Raporlar“ Uygulama ve Analizi  Çalışanlara „Heinrich‘in Yasaları“ Eğitimi  Kalite için Kalite Çemberleri, Verimlilik, Güven ve Maliyet iyileştirmeleri  Müşteri gözünden bakmayı öğrenmek (Hemodialyse) Pratikler gösteriyor ki... … Inoue Hastanesinde“ ilaç siparişlerindeki hataları yüzde 1%’den yüzde 0,2% düşürmek nasıl mümkün oldu? Source: Masaaki Imai „Gemba KAIZEN“ page 10

© Kaizen Institute Önce  Ortopedi / Cerrahi Ünite de Etkin ve Dengeli bir iletişim yok  Zamanın 30%‘u diğer departmanların teşhis ve prosedürlerini beklemek için harcanıyor  Bu zamanlar, araştırmalar için gerekli zamanlardan bağımsız Sonra  İhtiyaç olan,bir Koordinasyon merkezinin (heijunka board) kurulmasından sonra gerekli ve ilave araştırma için koordinasyon sistemi kurulması  İlgili tüm departmanlar arasında koordinasyonu sağlayacak bir kişi ile geçerli standartların tanımlanması (Örneğin ; gereksiz bekleme süreleri..)  Yeni Koordinasyon Sistemi, TÜM ihtiyaç duyulan araştırma sonuçlarını garanti eder (1 yıl içerisinde gereksiz harcanan zamanları 33% oranında azaltmak) Pratikler gösteriyor ki......Bir Alman Üniversite hastanesinde, Ortapedi / Cerrahi ünitesinde Harcanan ortalama sürenin, Yaklaşık 33% oranında düşürülmesi nasıl mümkün oldu? Source: Masaaki Imai „Gemba KAIZEN“ page 11

© Kaizen Institute KAIZEN öncesi KAIZEN sonrası Kayıt için gerekli Işlem zamanları Kayıt işlemleri için yürüme mesafeleri Doktorla ilk temasta Bekleme süreleri Yeni PC‘ler de Lead Time azaltma Fayda…... Mannheim Üniversite Hastanesin“de / Almanya Ölçülebilir page 12

© Kaizen Institute KAIZEN öncesi durum Pratikler gösteriyor ki Radiogramların kullanılabilirliği „ Mannheim“ Hastanesi Üniversitesinde nasıl gelişti? page 13

© Kaizen Institute KAIZEN sonrası durum Pratikler gösteriyor ki Radiogramların kullanılabilirliği „ Mannheim“ Hastanesi Üniversitesinde nasıl gelişti? page 14

© Kaizen Institute KAIZEN öncesi: Müşterilerin kayıtları ayrı Doktorlar İdari Hemşireler Müşteri Pratikler gösteriyor ki Müşteri Bekleme Süreleri nasıl 140 minutes to 20 minutes? page 15

© Kaizen Institute KAIZEN sonrası: Müşteriler için tek bir Kayıt Merkezi Doktorlar Poliklinikler Merkezi Kayıt Koğuş Ameliyat odaları Pratikler gösteriyor ki... Müşteri Bekleme Süreleri nasıl 140 dakikan 20 dakika’ya düşebilir? page 16

„Gerçekten Önemli Birşeyler Söyleyin“ Eğitmen: Carsten Otto