HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Geçmişten günümüze “BİRLİK GRUBU”. Cemiyetten Birlik Grubu’na Ülkemizde bilimsel diş hekimliğinin, ilk fakültemizin kuruluşuyla (1908) başlamasından kısa.
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Bülent Ecevit Üniversitesi
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ETİK SÖZLEŞME.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KENTSEL SİYASET-5. KENTSEL SİYASET-5 Kentsel Siyaset-5 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
HALKLA İLİŞKİLER.
Pazarlama İlkeleri.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
HALKLA İLİŞKİLER.
HALKLA İLİŞKİLERE YAKIN KAVRAMLAR
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
SINIF YÖNETİMİ.
3. HAFTA MUHASEBE DENETİMİ. İşletmenin amaçlarına sağlıklı bir şekilde ulaşmasını sağlayacak politika ve süreçler dizisinin oluşturduğu, işletme yönetimi.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İsmail KÜÇÜKKAYA Or. Yük. Müh.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
KURUM KÜLTÜRÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini kazanmasını ve onlardan gelebilecek tepkilerle yeni düzenlemelere gitmesini sağlayan yönetim işlevidir (Ataol, 1991:6). Halkla ilişkiler, özel ya da tüzel belirtilmiş kitlelerle sağlam ve dürüst bağlar kurup geliştirerek bu belirlenmiş kitleleri olumlu inanç ve eylemlere yöneltmesi, tepkileri değerlendirerek tutumlarına yön vermesi, böylece karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler sürdürme yolundaki planlı çabaları kapsayan bir yöneticilik sanatıdır (Asna, 1998: 13). Halkla ilişkiler, yönetimin amaçlarını gerçekleştirmek için halk tarafından ne istenildiğinin, ne düşüldüğünün bilinmesi ve halkla işbirliği yöntemleri kullanılarak yönetimin takip ettiği politikanın halka benimsetilmesi için sürekli ve tam olarak halka duyurulmasıyla, yönetim hakkında olumlu hava yaratılmasını sağlayan bir görevdir (Tortop, 1998: 4).

HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Kurumların yahut kişilerin hedeflerine ulaşmasına yardımcı olan, kuruluşun yapısına göre değişiklik gösteren bazen tüketici, bazen dağıtımcı, bazen de çalışanlar gibi hedef kitlelerle gerçekleştirilen iletişim yönetimidir (Peltekoğlu, 1998: 5). İngiltere Halkla İlişkiler Enstitüsü (IPR), halkla ilişkiler faaliyetlerini, planlanmış ve desteklenmiş çabaları sürdürmek ve halkla organizasyon arasında karşılıklı anlayış ve iyi niyeti sağlamak amacıyla yürütülen faaliyetler olarak tanımlamıştır (Okay, 2001: 3).

HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Bir başka tanım, halkla ilişkilerin bir tanıma ve tanıtma süreci olduğu yönündedir. Bu açıdan bakıldığında, halkla ilişkiler, kuruluşların duyarlı olduğu çevreyi tanıması ve kendisini bu çevreye tanıtması amacıyla iletişim tekniklerinin planlı, programlı bir biçimde iki yönlü olarak ve yönetim felsefesine dayandırılarak uygulandırılmasıdır Kısaca; bir kurumun toplumla bütünleşme yönünde harcadığı çabaların tümü olarak tanımlanabilir. Ancak her kurumun ilişkiler içinde bulunduğu halk kesimi farklılıklar sunar. Örneği, bir hükümet için halk ülkede yaşayan tüm insanlar, bir dernek için kendi üyeleri, bir gazete için kendi okuyucuları, bir spor kulübü için taraftarları ve bir işletme için ise halk, örgüt içinde çalışanlar ile örgüt dışında yer alan ve organizasyonla ilişkisi bulunan tüm kişi ve kuruluşları kapsamına alır.

HALKLA İLİŞKİLER -Tanım

HALKLA İLİŞKİLER –Genel Amaçları Kamuoyunun kuruluşa ilişkin eğilimlerini, tutum ve beklentilerini saptayarak kuruluşta uygun iyileştirmelerin yapılması için önerilerde bulunmak İnsan davranış ve tutumlarının gerçek nedenlerini anlamak Örgüte ilişkin olarak, kamuoyunda ortaya çıkmış olan yanlış anlamaları önlemek Kuruluşla halk arasında karşılıklı saygı ve toplumsal sorumluluk duyguları geliştirmek Özel çıkarlarla kamusal çıkarlar arasında uyum sağlamak Mal ve hizmetlerin niteliklerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak Örgütün kurumsal kimliğinin oluşturulması ve benimsetilmesine yardımcı olmak Demokratik değerlerin gelişmesine katkıda bulunmak.

HALKLA İLİŞKİLER –Genel Amaçları Bir kuruluş ile ilgili olduğu hedef kitle arasında karşılıklı anlayış, uyum ve iyi niyeti gerçekleştirme, kuruluş amaçları ile toplumun gereksinim tutum ve davranışlarını kamu yararı etrafında bütünleştirme ve böylece toplumda görüş birliğini sağlamaktır.

HALKLA İLİŞKİLER –Genel Amaçları Yeni kamu yönetimi anlayışı gereği yönetim mekanizmalarının şeffaf, hesap verebilir ve halka uzak olmaması gerekir. Genel olarak kamu yönetiminde halkla ilişkilerin amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz: Kamuoyunu aydınlatmak, Halkta yönetime karşı daha olumlu tutumlar oluşturmak, Yönetimle olan ilişkilerde halkın işini kolaylaştırmak, Alınacak kararların daha yerinde olmasını sağlayacak bilgileri halktan elde etmek, Yasaklar üzerinde aydınlatıcı bilgiler vererek, yurttaşların yasaklara uymasını sağlamak, Hizmetlerin görülmesinde halkın işbirliğini sağlamak, Yasalardaki, yönetsel yöntemlerdeki aksaklıkların saptanmasında ve giderilmesinde halkın dileklerinden, örgütlenmelerinden, yakınmalarından yararlanmak (Mıhçıoğlu, 1976: 16-18).

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Doğru bilgi vermek, İnandırıcılık, “Ağızdan çıkan söz bil ki yaydan fırlayan ok gibidir. O ok gittiği yerden bir daha gelmez” (Hz. Mevlana Celâleddin Rûmi)

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Doğru bilgi vermek, İnandırıcılık, Topluma iş yaptırabilmenin üç yolu:  zor kullanmak  para vermek  inandırmaktan “Ağızdan çıkan söz bil ki yaydan fırlayan ok gibidir. O ok gittiği yerden bir daha gelmez” (Hz. Mevlana Celâleddin Rûmi)

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Süreklilik ve yinelemek,  Hedef kitleye, tekrarlanan mesajlar sayesinde konunun ilgili kişiler ve farklı görüşteki kişilerce konuşulmasıyla kalıcılık sağlanabilmektedir.

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Sabırlı Çalışmak,

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri İki yönlü iletişim sağlamak, Örgütün tek yönlü olarak politika ve uygulamalarını kamuoyuna yansıtması halkla ilişkiler değildir !!

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Açıklık,  Kurum; amaçlarını, örgütsel ve finansal yapısını, sosyal içerikli çalışmalarını hedef kitleye olduğu gibi aktarmalıdır. Ayrıca hedef kitlenin güven ve desteğinin alınması için gerektiğinde işletme, özeleştiri yapabilmelidir. (Sabuncuoğlu, 1998: 56). Kurumun özeleştiri yapması ve hedef kitleye açık (şeffaf) olması durumunda hedef kitlede güven duygusu artacaktır.

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Sorumluluk,

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Bütçe,  Gerçekleştirilen halkla ilişkiler çalışması, kurumun imajını da olumlu ya da olumsuz bir şekilde etkileyeceğinden bu çalışmalarda bazı maliyetlerden kaçınmamak gerekecektir.

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Mesleki Ahlak Kurallarına Uygunluk,  Halkla ilişkiler bir meslek olarak kabul edildiğinden bazı mesleki standartlara da sahiptir. Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği'nce (IPRA) 1961 yılında Venedik'te yapılan toplantıda:  1. Tüm müşterilere eşit davranmaları  2. Müşterinin gizlilik hakkına saygı duymaları  3. Müşterilerle iş yaparken değerli hediye kabul etmemeleri  4. Üyelere saygı duymaları  5. Basınla doğru ve dürüstlüğe dayalı ilişkiler kurmaları  6. Bu ilkelere uymayanları IPRA’ya bildirmelerinin gerekliliği gibi hususlar üzerinde durulmuştur. (Derneğe bağlı halka ilişkiler üyelerini bağlamaktadır).

HALKLA İLİŞKİLER –Süreci Örgütlerin sürekliliği, kendi geliştirdikleri sistemlere uyarak gerçekleşir. Kendi sisteminin dışında başka bir sisteme karşı göstereceği olumsuz bakış, rekabet ortamında örgütün farkındalığını ve sürekliliğini tehlikeye götürebilir. Bu yüzden durum analizi yaparak süreklilik arz eden bir araştırma sürecinin bilincinde olması gerekir. Halkla ilişkiler belli bir süreci takip etmek durumundadır. Bu süreçte önemli olan ne görüldüğü değil, görülmesi gerekenlerin neler olduğudur.

HALKLA İLİŞKİLER –İlkeleri Hangi yöntem, teknik veya araçla olursa olsun, belli konularda kamuoyu oluşturmaya, kamuoyunu şekillendirmeye veya onun desteğini elde etmeye yönelik tüm çabaların içerisinde manipülatif bir yönün mutlak bir şekilde bulunduğunu söylemek mümkündür. Bu bağlamda, ajitasyon, propaganda, halkla ilişkiler gibi yöntemler arasındaki farklılık ise manipülasyonunun derecesinden, amacından, örgütsel çıkarın yanı sıra gözetilen toplumsal faydadan kaynaklanmaktadır.