EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 5

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
TOPLU İŞ MÜZAKERELERİNİN ÖNCELİKLERİ Mato Lalić. Toplu müzakerelerinin öncelikleri ana sendika görevlerinden türemektedir -Maaş -İş koşulları -Kazanılmış.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ANTRENMAN Bedensel ve psikolojik gücün, teknik ve taktik becerilerin, fizyolojik ve psikolojik yüklenmelerle düzeltilmesi ve en üst düzeye getirilmesi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Dayanıklılık Antrenmanları Yöntemleri
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
DİYARBAKIR 2008.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
EQUIZSHOW.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
EĞİTİMDE DRAMA.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Kuvvet Antrenmanları Genel Prensipler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Aile Atölyeleri Projesi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Kubilay ÇİMEN
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Buluş nedir?.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Eğitsel Rehberlik.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
EĞİTSEL OYUNLAR.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Oyun İçine Gömülü Öğretim
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Tezin Olası Bölümleri.
Gelişim ve Temel Kavramlar
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
KİŞİSEL REHBERLİK.
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 5 28.04.2017 Doç. Dr. Gülten HERGÜNER EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 5

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİNDE EĞİTSEL OYUN Doç. Dr. Gülten HERGÜNER BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİNDE EĞİTSEL OYUN Beden eğitimi dersi ve sportif antrenman 3 bölümden oluşur. 1) Hazırlık (ısınma) 2) Ana bölüm (asıl çalışma) a)Beden Eğitiminde Eğitsel Oyun b)Spor Eğitiminde Eğitsel Oyun 3) Bitiriş

1. Hazırlık (Isınma) Dersin veya antrenmanın başlangıcında eğitsel oyunlar şu amaçla kullanılır: Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

a)Organizmada özellikle de solunum ve dolaşım sistemlerinin çalışma temposunu artırarak, hafif bir terlemeyle bu sistemleri ana bölümdeki yüklenme şiddetine hazırlamak, Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

b) Kaslar, tendonlar ve eklemleri oyun içerisindeki hafif hareketlerle yumuşatmak, hareketliliklerini artırmak ve sakatlıklardan korumak. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

c) Ana bölümdeki çalışmanın basit figürlerini oyun içerisinde vererek yapılacak çalışmanın anlaşılmasını ve daha iyi verim alınmasını sağlamak. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

d) Oyunla öğrencilerin moralleri yükseltilerek, psikolojik hazırlamanın yanında zevkli, dolayısıyla tam katılımla istekli çalışmayı gerçekleştirmek. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2/ a) Beden Eğitimi Dersinde (Ana Bölüm) Eğitsel Oyun Bu bölümde amaç; oyunun zevk ve yarışma duygusundan yararlanılarak, oyuna katılanların fiziksel ve zihinsel yeteneklerini geliştirmek, sağlıklı bir yapıya kavuşturmaktır. Dersin ana bölümünde oyunla beden eğitimi çalışmaları ağırlıkta olduğu zaman; eğer özel bir amaç yoksa (sadece kuvvet gelişimi veya sadece çabukluk gibi), oynatılacak oyunlar özelliklerine göre iki gruba ayrılmalıdır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Birinci grupta çabukluk, hareketlilik, esneklik ve koordinasyon özellikleri olan oyunlar. İkinci grupta da kuvvet ve dayanıklılık özellikleri olan oynatılmalıdır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2/b) Spor Eğitiminde (Antrenmanda) Eğitsel Oyun Spor eğitimi temel beden eğitiminin özelliklerini içine almakla beraber daha uzun süreli, daha yoğun ve daha katı kuralları olan bir yapı gösterir. Yalnız beden eğitiminden farklı olarak sporda rekabet ön plandadır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Antrenmanın ana bölümünde şu sebeplerle eğitsel oyunlar kullanılır: a) Temel ve yardımcı motorik özellikleri geliştirmek, b) Koordinasyonu sağlamak, c) Teknik becerilerin oyunla geliştirilmesi ve pekiştirilmesi, d) Kazanılmış olan teknik becerilerin, değişen durum ve şartlara uygulanabilmesi için belirlenen taktiklere eğitsel oyunla işlerlik kazandırmak, uygulanabilirliğini belirlemek, görev ve sorumlulukların kavranılmasını sağlamak, e) Yapılacak çalışmayı eğitsel oyun formu vererek çekicilik ve süreklilik kazandırmak. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Dinlenme amacıyla eğitsel oyunlar iki yerde kullanılır. 1) Dersin veya antrenmanın ana bölümünde (yüklenmenin en üst seviyeye çıktığı anda) toparlanmayı sağlamak ve yüklenme şiddetini azaltmak amacıyla, 2) Dersin veya antrenmanın sonunda. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Her iki şekilde de oyunlar karmaşıktan basite, yoğundan hafife doğru olmalıdır. Yani hazırlı safhasındaki sıralamanın tersidir. Derste ve antrenmanda oyunlar dinlenme amacıyla üç sebepten dolayı bir araç olarak kullanır. Gittikçe azalan yüklenme yoğunluğu ile aktif olarak dinlenme, toparlanma ve normale dönme, Eğer dersin veya antrenmanın ana bölümünde egzersizler, oyun kullanılmadan çalışma yapılmışsa, yapılan çalışmanın bitiriş saf hasında oyunla pekiştirilmesi, Dersin veya antrenmanın monotonluğunu ve sıkıcılığını gidermek neşelenmek, bir sonraki çalışma için moral depolamak. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

FİZİKSEL ENGELLİ ÇOCUKLARDA EĞİTSEL OYUN ÇALIŞMALARI Fiziksel engelli çocuklarda diğer çocuklar kadar koşmak, atlamak, zıplamak ve oynamak ihtiyacı içindedirler. Engelli çocukların özürlerinin farklılık göstermesi ve onların özürlerinden dolayı bazı aktivitelere katılmakta oldukça zorlanmaları fazladan bazı özel malzeme, araç ve gerece ihtiyaç doğurmaktadır. Oyunlar özür doğrultusunda adapte edilebilir, bu amaçla yeni düzenlemeler yapılabilir. Bu nedenle seçilen oyunların adaptasyonunun iyi yapılması gerekmektedir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Oyunu seçen ve uygulayan kişi (lider); Duygusal olmamalı, Oyunda gereken türden (yapılabilir) davranışlara yer vermeli, Oyunda gereken kabiliyetlerin yetersizliğini ortadan kaldıracak oyunlar geliştirmelidir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Yardımsız ayakta durmak, Kolayca yürümek ve koşmak Engellilerin eğitsel oyun çalışmalarında önde gelen sıkıntılar şunlardır; Yardımsız ayakta durmak, Kolayca yürümek ve koşmak El hareketlerini kontrol edebilmek. Oyunu seçen ve adaptasyonunu gerçekleştiren kişi hangi prensiplerden yararlanacağını iyi bilmeli ve kavramalıdır. Oyun seçici bu prensipleri iyi kavrarsa, aktif oyunları özürlüler için düzenlemesi ve bu oyunlar için gerekli aletler oluşturması daha kolay olur. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

Özürlüler İçin Eğitsel Oyun Adaptasyonunun Prensipleri Şunlardır Hareketli objelerin (top) oyuncuya otomatik olarak geri gelmesini sağlamak için eğik bir düzlemden yararlanılabilir, Hareketli objelere ip veya lastik bağlayarak sallanması ve geri gelmesi sağlanabilir, Bir engel tahtası kullanılarak objelerin geri gelmesi sağlanabilir Karşılıklı durarak birbirlerine objeleri gönderebilirler, Halkalardan faydalanılabilir, Potalar kullanılabilir, Ağlar kullanılabilir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER