ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Öğretim yöntem ve teknikleri
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Kullanıldığı Durumlar? Tekniğin Dezavantajları?
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Problem Çözme Becerileri
HOŞGELDİNİZ.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
MERHABA.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
Çatışma ve Çatışma Çözme
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
ROL OYNAMA ve DRAMA.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MURAT İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUKLAR.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Sınav Kaygınızı Azaltın
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ÖRNEK OLAY Son zamanlarda hemen bütün öğretim kademelerinde, ama özellikle öğretimin seviyesi arttıkça daha çok kullanılan bir metod haline gelmiştir.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.
Örnek olayda asıl olan yaşanmış gerçek olaylardan hareket etmektir. Öğretmen planladığı öğretim faaliyetine uygun olarak, öğrencilerin davranışlarını değiştirmek.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Bireysel Çalışma Yöntemi
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ

Örnek Olay yöntemİ, Olmuş ya da olması muhtemel bir olayın öğrencilere sunulması ve sonrasında örnek olay içindeki problem çerçevesinde sorulan sorularla tartışma ortamı oluşturulması esasına dayalı bir yöntemdir. Örnek olay, yazılı bir metin biçiminde olabildiği gibi, senaryo biçimindeki filmler, gazetelerden, anılardan, çeşitli kitaplardan alınmış parçalarda olabilir. Sunulan örnek olayın güncel yaşamdan olması öğrencilerin ilgisini çekmesi açısından önemlidir.

SInIrLIlIklarI Nelerdİr? AvantajlarI nelerdİr? SInIrLIlIklarI Nelerdİr? Öğrencilerin karar verme, seçme ve eleştirel düşünme becerileri gelişir. Öğrenci merkezli bir yöntemdir. Bir problemi çözmeyi, analiz edip sonuca ulaştırmayı öğretir. Öğrenciler belli bir sorunla ilgilendikleri için ilgi, güdü ve dikkatleri genellikle yüksektir. Öğretmenin iyi bir hazırlık yapması gerekir. Kalabalık sınıflarda uygulamak güçtür. Uzun zaman alır. İncelenmesi düşünülen olaya tam olarak uyan bir örnek olay yazmak bazen güç olabilir. Sınıfı kontrol etmede, tartışmaları yönetmede ve değerlendirmede zorlukla karşılaşılabilir.

Bu yöntemden verİmlİ bİçİmde yararlanmak İçİn, Öğrencilerin ilgisini çekecek bir örnek olay belirlemeliyiz. Örnek olayın dersin konusu ile ilgisi olması gerekir. Olayı dikkat çekici bir anlatım tarzıyla biz yazarız. Olayın tartışılacağı konuyu dikkatlice seçeriz. Olayı önceden öğrencilere verebiliriz. Hazırlıklı gelmelerini sağlamış oluruz. Tartışmayı dikkatlice yönetmeliyiz.

Bu yöntemden verİmlİ bİçİmde yararlanmak İçİn, Tartışmada büyük grup tartışması tekniği, ya da küçük grup tartışması tekniklerinden grup 44, grup 66 yı da kullanabiliriz. Sonucu belirleyip, özetlenmesine rehberlik etmeliyiz.

ÖRNEK OLAYLAR; “50 Cesur Kemancı” filmini izlediniz. * Filmdeki ana karakter olan müzik öğretmeni, yaşadığı olumsuzlukları zaman zaman öğrencilerine de yansıttı ve öğrencileri tarafından sert tavrı konusunda eleştirildi. Hatta bir kız öğrencisi ailesine şikayet ederek olayı müdüre kadar ulaştırdı. Öğretmenin bu davranışı hakkında ne düşünüyorsunuz? * Öğretmenin yerinde olsanız nasıl davranırdınız? * Öğrencilerin ve ailelerinin öğretmene karşı tavrını nasıl buldunuz? * Velinin tutumu hakkında görüşünüz nedir?

Örnek olaylar; 2) Senaryo Örneği; “Okuma Alışkanlığı” Senaryoda ele alınan problem: Öğrenci metnin okunması sırasında zorluk yaşamakta, topluluk karşısında okuma etkinliklerine katılamamaktadır. Ayrıca öğrenci düzenli okuma alışkanlığına sahip değildir. Probleme neden olabilecek etkenler: 1) Evde rahat bir çalışma ortamının bulunmaması 2) Ailesinin öğrenciye karşı ilgisiz tavırları, derslerine yardımcı olmamaları 3) Arkadaş ortamından gelen baskı ve korku duygusu 4) Okulda işlenen yanlış eğitim stratejileri ve öğretmenin öğrenciye karşı olumsuz tutumları… Çözüm önerileri: 1) Öğretmenin öğrencinin ailesiyle görüşmesi 2) Ailenin tutumunu değiştirerek öğrenciyle ilgilenmeye başlaması 3) Öğretmenin sınıf içi iş birliğini eğitsel faaliyetlere yönelik olarak arttırması…