KİŞİSEL GELİŞİM. İnsanın amacı yaşadığı sürece yaptığı olumlu davranışlar,düşünceler ve hareketler sonucunda kendine,sosyal hayata en önemlisi İnsanlığa.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

BOLOGNA SÜRECİ. YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI’NIN BOLOGNA SÜRECİNE KATKILARI YÖKSİS Projesi geliştirildi. Bu kapsamda Kamu Kurum ve Kuruluşlarıyla Protokoller.
BUILDING STRONG SCHOOL-FAMILY-COMMUNITY RELATIONSHIPS LLP No: RO1-GRU AİLE İÇİ DİSİPLİN VE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Hopfield Ağı Ayrık zamanSürekli zaman Denge noktasının kararlılığı Lyapunov Anlamında kararlılık Lineer olmayan sistemin kararlılığı Tam Kararlılık Dinamik.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
SINAVLARDA YAŞANAN KAYGININ AZALTILMASINA YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
BİLGİ :Öğrenme ile kazanılır.Tekrar ile pekiştirilir. Test çözme tekniğini kullanmanın temelini teşkil eder. YORUM: Öğrenilen ve tekrar ile pekiştirilen.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK Dr. Ekmel ÇETİN.
Kitle İletişim Araçları
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
1. RİP Kıyıdan / Plajdan denize doğru olan bir akıntıdır.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Bütünleştirme uygulamaları
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
ELİ ÖPÜLESİ CAN ÖĞRETMENLERİM KAÇ ALIŞKANLIĞIMIZ VAR DERSİNİZ?
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Neden sevilmez.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Nazlı ÖZTÜRK.
10. Sınıf alan-dal seçimi REHBERLİK SERVİSİ.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
KİŞİSEL GELİŞİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Eğitsel Rehberlik.
DÜŞÜNME.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
Bilgilendirme Toplantısı
Gelişim ve Temel Kavramlar
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
Sınıfın İlişki Düzeni.
ÖĞRENCİLERE ÇEVRE BİLİNCİ KAZANDIRMA
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
SINAV KAYGISI VE ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
Sunum transkripti:

KİŞİSEL GELİŞİM

İnsanın amacı yaşadığı sürece yaptığı olumlu davranışlar,düşünceler ve hareketler sonucunda kendine,sosyal hayata en önemlisi İnsanlığa faydalı olmasıdır.

İnsan ancak bu şekilde dünyada mutlu olur.

ÖĞRENCİ Öğrenci öğrenen kişidir.Öğrencilik hayat boyu devam eder. Çok bilgi biliyorum diyen aslında bir şey bilmeyen kişidir.

Öğrenci evden ayrılıp okula gelirken her zaman okuma amacını düşünerek plan program yaparak hazır bir vaziyette okula gelmelidir.

İnsan, yeni doğan her günün yeni bir fırsat, yeni bir başarı olacağını düşünerek hayata başlamalıdır.

OTOKONTROL Kişinin kendi kendini yönetme yetisidir. Kendi kendini kontrol eden mekanizmadır. Tehlike oluşturacak durumlar önceden tespit edilerek, karşılığındaki işlem yürütülür.

Otokontrol insanın doğumu ile başalar etrafı tanıması, konuşması ve sosyal iletişimi ile en yüksek seviyesine ulaşır.

Okullarda ve ailelerde kurallara uymak istemeyen çocuklar sürekli uyarıldıkları için otokontrol mekanizmasını geliştiremezler ve sürekli eleştirilen uyarılan bağımlı kişiliğe sahip olurlar.

Yetişkin olduklarında kavgacı, topluma uyumsuz kişiliğe sahip olurlar.

Öğretmenler ve aileler çocuklarının ve öğrencilerinin hatalarını sadece davranış boyutunda değerlendirip kendi olumlu davranışları ile örnek olmalıdırlar. Örnek: Kırılan bir eşya için SEN NE BECERİKSİZ BİR ÇOCUKSUN YERİNE DAHA ÇOK ÖZEN GÖSTERMELİSİN DİKKATLİ OLMALISIN denilmelidir.

Bu olumsuz öğrenci veya çocukları gözlemleyerek yaptıkları en iyi işte fırsat verip değerlendirmek cesaretlendirmek gerekir. Olayların çıkış sebebini inceleyerek yargılara varmalıyız.

Otokontrol yönünden kuvvetli olan bireyler bulundukları ortama kolay adapte olan uyarılmaya ihtiyacı olmayan bireylerdir.

Bu bireyler bağımsız kişiliğe, lider vasıflara ve üretici zekaya sahip olurlar. Bu kişiler fırsatlarını değerlendirdiklerinde çalıştıkları işte lider patron olurlar.

İNSAN BEYNİNİ NASIL GÜÇLENDİRİR

İnsan beyni doğumdan itibaren yaşam boyu sürekli gelişim sağlar. Bu gelişimi kendi yaşam koşullarımız veya alışkanlıklarımızla etkileriz.

Sürekli televizyon veya bilgisayardan görüntü seyretmek beyni zayıflatır.

Çünkü insan beyni proje tasarlayarak,hayal kurarak ve 5duyu organlarını kullanarak gelişir.

Televizyonda ise sadece gözümüz yorulur beynimiz çalışmaz.

Kitap okuyarak proje düşünerek yeni uygulamalar öğrenerek beynimizi geliştirebiliriz.

SAĞLIKLI BESLENEREK BEYNİMİZİ GELİŞTİREBİLİRİZ

DÜZENLİ EGZERSİZ VE SPOR BEYNİMİZİ GELİŞTİRİR

OLUMLU DÜŞÜNMEK BEYNİMİZİ GELİŞTİRİR.

STRESTEN GERGİNLİKTEN UZAK DURMAK BEYNİMİZİ GELİŞTİRİR.

YENİ YERLER GÖRMEK MANZARA SEYRETMEK BEYNİMİZİ GÜÇLENDİRİR.

TAYFUN ARSLAN